3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:53

Wat naar Lisa :(:) Misschien is het een idee om je calorieën even geleidelijk juist op te schroeven? Je zit volgens mij al vrij lang in een calorietekort dus het zou goed kunnen dat dat niet meer werkt. Misschien is dit iets? https://www.bodybuilding.com/content/th ... eting.html

Ik zou me niet zo druk maken om vakanties... Als het goed is, verander je je levenstijl en dat moet goed vol te houden zijn, die 3 weken (en dat is dan natuurlijk nog een vrij lange vakantie) maken dan op de lange termijn echt niet zoveel verschil. Zou gewoon lekker genieten :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:56

Vandaag niet echt een goed lijstje, ben smiddags gezwicht voor een broodje hotdog bij de ikea...

O: 2 sneetjes maisbrood met pate en huttenkase
T: smart bar
L: broodje hotdog en flesje sinaasappelsap
T: appel-peer sap met verminderd suiker
A: risotto met vis, champignons en een appeltje

Totaal calorieën momenteel 1474

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:59

Fleurtjuh, dat valt toch heel erg mee? Dat is een prima lijstje en prima kcal!

Wat doen jullie zoal allemaal op je cracker/boterham wat gezond is?

Ik doe nu voornamelijk van dat Philadelphia light met kip filet en komkommer of cherrytomaat en appelstroop. Ben wel benieuwd of er nog meer lekkere dingen zijn wat gezond is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:05

Ligt eraan wat je definitie van gezond is :D Ik eet bijna geen brood, wel vaak maiswafels met humus en kipfilet als lunch.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:06

Tsja, geen chocopasta en dergelijke. Een soort van vlees beleg? Ook iets wat een beetje vult.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:10

welmoed__ schreef:
Fleurtjuh, dat valt toch heel erg mee? Dat is een prima lijstje en prima kcal!

Wat doen jullie zoal allemaal op je cracker/boterham wat gezond is?

Ik doe nu voornamelijk van dat Philadelphia light met kip filet en komkommer of cherrytomaat en appelstroop. Ben wel benieuwd of er nog meer lekkere dingen zijn wat gezond is.

Ik vind hüttenkäse/cottage cheese altijd wel lekker op een cracker. En dan bijv in combinatie met kipfilet of gerookte zalm. Maakt de cracker minder droog vind ik en wat frisser.

Mijn avondeten, tadaaaa! *\o/*

Afbeelding

Portobellos gevuld met gehakt, knoflook en geitenkaas met honing :9

Roerbakgroente heb ik perongeluk een beetje verkeerd gekruid, dus dat was niet echt lekker dus daar heb ik niet alles van op :')

480 kcal, dus niet slecht voor avondeten.

Zometeen nog een klein schaaltje chocoladevla en dan is het weer goed voor vandaag!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:13

Maar is huttenkase niet een beetje zoals die Philadelphia?

Ziet er lekker uit. Behalve dan geitenkaas dan, daar gruwel ik echt van. :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:20

Nee huttekase is echt heel anders dan philadelphia. Ik vind het wel lekker maar niet te vaak. (Rode) pesto, avocado (met chilivlokken!), zalm, scrambled egg en gewoon kaas oid (niet gecombineerd haha) vind ik ook altijd lekker. Geitenkaas, maar dat lust je dus niet :P

Ziet er goed uit Annikoe <3 Eet smakelijk!

Lijstje vandaag trouwens:

O: /
L: salade met gegrilde paprika, spinazie, cherrytomaatjes, gegrilde kip in pesto met pijnboompitten en 2 bolletjes buffelmozzarella
T: bakje Griekse yoghurt met honing, Milky Bar
T: 150 gram Griekse yoghurt en een cracker met 2 plakjes salami
A: courgettesoep, 2 kleine pistoletjes waarvan 1 met philadelphia en 1 met salami

B: 11,000 stappen vandaag, verder even een rustdag

1404 calorieën, 84 gr eiwit/128 gr koolhydraten/61 gr vet

Zit voor mijn doen heel laag in eiwitten vandaag maar goed

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:33

@IMANDRA: Meet je ook je maten? Misschien dat je daar verschil kunt zien? Dat je wel wat aangekomen bent in spieren. En als je sport, misschien kun je als je op de sportschool dat doet je vet percentage laten meten?

Maandag 10 juli:
06:30 - Koffie + alpro yoghurt kers (204 kcal)
10:00 - Bietenwrap met sla, vega kipstuckjes, mosterd (173 kcal)
12:00 - Smoothie komkommer, ananas, selderij (103 kcal)
13:30 - Bietenwrap met sla, vega kipstuckjes, mosterd (173 kcal)
15:00 - Smoothie komkommer, ananas, selderij (103 kcal)
17:00 - Nectarine (60 kcal)
19:00 - Broccoli ovenschotel (436 kcal)
20:30 - Chippies (131 kcal)

Totaal: 1384 kcal (K: 184g / V: 44g / E: 60g)
Beweging: 9903 stappen (- 411 kcal)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:39

Ziet er goed uit Annikoe! :9

Crackers vind ik lekker met filet americain, dungesneden vleeswaren, tonijnsalade, maar het liefst gewoon met een dikke plak kaas :Y)

Vandaag;

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en rode bessen, 2 crackers met honing/chili pindakaas
B; uur paardrijden
L; roggebrood met light smeerkaas en kaas
T; alvast een beetje avondeten; salade caprese & een banaan vlak voor de training
B; uur kickboksen
A; linzensoep met ciabatta

Ik heb mn beweging wel gehad zeg, pfff :') Alleen met sporten bijna 700 kcal volgens mijn Polar.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:43

Welke tonijnsalade nemen jullie dan? Dat vind ik ook erg lekker.
Filet is altijd goed! Avocado is ook lekker! Doen jullie daar dan nog vleeswaren bij ofzo?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:47

welmoed__ schreef:
Welke tonijnsalade nemen jullie dan? Dat vind ik ook erg lekker.
Filet is altijd goed! Avocado is ook lekker! Doen jullie daar dan nog vleeswaren bij ofzo?

Zelf tonijnsalade maken, is veel lekkerder :Y)

Blik tonijn, een of meerdere gekookte eieren, mayonaise, beetje sambal oid, augurkje :9

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:53

Klinkt erg goed! Maar is dat niet een kcal bom?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:58

Valt heel erg mee, tonijn (op water ipv olie!) zit bijna niks in dus als je de rest een beetje light houdt kun je het prima eten. Ik gebruik 5% vet fritessaus, in plaats van mayo. Johma heeft trouwens ook een light tonijnsalade die best lekker is, helemaal als je er zelf nog een blikje tonijn door doet :9

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 20:59

Thanks iedereen :)

Bhriseis schreef:
The Cat: vet en soja hebben een grote invloed op je vrouwelijke hormonen. Mss ligt daar het verband?

Ik hoop dat je bedoelt dat vrouwen juist vetten nodig hebben :P. En hoe bedoel je soja heeft een grote invloed op hormonen? Die ken ik nog niet :j Kan je die eens uitleggen?

Eulogy schreef:
Wat naar Lisa :(:) Misschien is het een idee om je calorieën even geleidelijk juist op te schroeven? Je zit volgens mij al vrij lang in een calorietekort dus het zou goed kunnen dat dat niet meer werkt. Misschien is dit iets? https://www.bodybuilding.com/content/th ... eting.html

Ik zou me niet zo druk maken om vakanties... Als het goed is, verander je je levenstijl en dat moet goed vol te houden zijn, die 3 weken (en dat is dan natuurlijk nog een vrij lange vakantie) maken dan op de lange termijn echt niet zoveel verschil. Zou gewoon lekker genieten :D

Hmm is misschien wel iets om naar te kijken. Wel eng om weer meer te gaan eten :=
Ga het artikel eens goed doorlezen!
Ben ook aan t twijfelen om een keer naar een diëtist te gaan, kijken wat die zeggen. Volgens mij waren de eerste paar uur gewoon vergoed door de verzekering ^^.
En misschien toch gaan sparen voor zo'n fitbit, dan heb ik ook een beter idee van mijn verbruik denk ik! Jammer dat die krengen zo duur zijn haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:05

YellowLeaf schreef:
@IMANDRA: Meet je ook je maten? Misschien dat je daar verschil kunt zien? Dat je wel wat aangekomen bent in spieren. En als je sport, misschien kun je als je op de sportschool dat doet je vet percentage laten meten?

Maandag 10 juli:

Ik heb het al eerder gezegd maar gooi hem er nog maar even in: aankomen in spier gebeurt bij vrouwen echt heel langzaam. Als je echt hard en droog traint kom je misschien in een jaar 3 kilo aan in spieren, maar daar stopt het ook wel bij. Op zo'n korte periode klopt het dus echt niet. Als je aankomt terwijl je heel veel sport kan het zijn dat je dieet niet goed afgesteld is op je sportpatroon, of dat je stiekem een stuk meer eet dan je denkt. Maar het afschuiven op 'ik kom aan in spier' is jammer genoeg niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:06

@Lies: soja heeft inderdaad flinke invloed op je hormonen. Ik heb even het eerste linkje gepakt dat ik kon vinden dus niet wetenschappelijk onderbouwd, maar hier wordt het wel uitgelegd: https://www.globalhealingcenter.com/nat ... e-balance/
Je ziet ook vaak dat vrouwen die veel soja gaan eten bv grotere borsten krijgen, allemaal hormooninvloeden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:12

Emmaa_ schreef:
YellowLeaf schreef:

Maandag 10 juli:

Ik heb het al eerder gezegd maar gooi hem er nog maar even in: aankomen in spier gebeurt bij vrouwen echt heel langzaam. Als je echt hard en droog traint kom je misschien in een jaar 3 kilo aan in spieren, maar daar stopt het ook wel bij. Op zo'n korte periode klopt het dus echt niet. Als je aankomt terwijl je heel veel sport kan het zijn dat je dieet niet goed afgesteld is op je sportpatroon, of dat je stiekem een stuk meer eet dan je denkt. Maar het afschuiven op 'ik kom aan in spier' is jammer genoeg niet waar.
Ik merk nu ik meer spier heb dan een paar jaar geleden dat ik niet meer op hetzelfde gewicht kom als toen, dus het kan op zich wel verschil maken, maar in de meeste gevallen klopt wat je zegt inderdaad wel. Bij mij zie je ook wel echt veel verschil vergeleken met toen terwijl m'n vetpercentage nu denk ik juist lager is, maar ik dus wel net wat meer weeg. Van wandelen of hardlopen oid kom je sowieso niet echt aan in spiermassa trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:13

Als je echt gaat bulken kan het idd wel, maar volgens mij blijf je dan eerder gelijk in gewicht dan dat je echt aankomt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:15

Dietiste wordt idd een paar uur vergoed uit het basispakket, alleen als je nog niet door je eigen risico heen bent moet je alsnog betalen.

Fitbit ben ik echt super blij mee, ik vond m echt het geld waard! Maar t is wel een duur ding ja... ik ben er vooral achter gekomen dat ik meer beweeg dan ik dacht, toch wel fijn om te weten.

Ik vind op crackers slankie sambal ook erg lekker, bij voorkeur met paprika of tomaat :9

Geniet ook wel lekker van t eten op vakantie hoor :D maar probeer wel beetje op te letten, anders sla ik echt door. Ik houd ook gewoon erg van lekker eten, en ze hebben hier allemaal lekkere dingen die we in NL niet (of minder lekker) hebben, dus daar geniet ik volop van O:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:18

Ik ben dus in een cut wel aangekomen in spiermassa :+ Wel maar zo'n 1-2 kilo maar juist als "beginner" kan het wel zonder te bulken.

Maar goed, is niet zo relevant want ook dan scheelt het dus niet veel. Zeker zonder krachttraining is het onwaarschijnlijk.

Veel plezier nog op vakantie Laura! Heb er denk ik even overheen gelezen, waar ben je? :)

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:21

Emmaa_ schreef:
YellowLeaf schreef:

Maandag 10 juli:

Daarom staat er ook 'wat' en of ze haar vetpercentage weleens laat meten. Ik stond laatst qua gewicht stil maar verloor wel centimeters. En in mijn geval kwam dat echt niet door spieren omdat ik amper sport.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:38

Ik ben in frankrijk, de dordogne :)

Ik ben de laatste maanden ook behoorlijk wat cm kwijtgeraakt zonder in gewicht af te vallen, geen idee hoe dat komt. Maar ach, zolang die cm eraf gaan vind ik het best. Vooralsnog heb ik behootlijk wat meer buikvet dan je zou verwachten met dit gewicht (een kennis met hetzelfde gewicht en lengte oogt echt veel slanker :roll: :+ ) dus cm kwijt is fijn

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:50

Oh mensen... wat voel ik me slecht nu! Ik heb 1.953 kcal gegeten vandaag. Weliswaar ruim 700 verbrand met beweging maar toch :=
Morgen een magere dag, dan hebbe we woensdag nog een feestdag en donderdag diploma uitreiking. Vrijdag lunch van het werk (met een boel drankjes)... blij dat ik in de eerste week van mijn zomervakantie een afspraak gepland heb staan met een personal trainer.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:52

1900 kcal is toch niet zo erg? vooral niet als je er zoveel verbrand hebt?

Omg ik heb net een try out les Floatfit HIIT gedaan, was echt super leuk :))
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 10-07-17 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt