Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:10

Fijn dat het zo goed gaat en wat ga je een tijd overhouden als je zo'n korte reistijd hebt!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:52

een wat late reactie door computerproblemen: zondag weer 5km-wedstrijdje gelopen, mooi parcours, maar nogal felle wind. Was oorspronkelijk wat teleurgesteld omdat ik geen podiumplaats haalde, maar achteraf de uitslagenlijst gezien, en toch dik tevreden: gemengd klassement 42ste van de 498, en bij de vrouwen 6de van de 251, gemiddelde snelheid 13,3 km/uur. Had nochtans eventjes moeten gas terugnemen omdat mijn hartslag ver over het rooie ging (185, waar ik normaal rond de 170 loop op wedstrijd).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:01

Wat een tempo. Goed zeg!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:07

Nette tijd hoor hwn!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:37

Wauw, netjes! Ik moet bij je km/u tijden altijd even rekenen wat dan je min/km en uiteindelijke tijd is :').

Ik heb ook weer een aantal fijne trainingen in de benen. Maandag uurtje bootcamp/kracht, dinsdag 4x1000m met en gisteren running bootcamp. Veel viaducten op en af, sprintwerk, heerlijk! Nu twee welverdiende dagen rust en dan zaterdag de duurloop van 22km die we afgelopen weekend niet hebben gedaan :').

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:09

Tayga lekker bezig en gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik loop ook veel beter met deze temperatuur hoor, alleen heb ik minder zin om naar buiten te gaan.

hwn mooi tempo gelopen! Ik moet ook altijd omrekenen naar minuten per km haha. Houd jij tijdens de wedstrijd je hartslag in de gaten? Ik geloof dat ik gewoon door zou lopen op gevoel (en ik wil mijn hartslag denk niet weten haha).

Plien dat zijn goede trainingen!

Gisteren heb ik weer een lange duurloop met mijn zus gedaan. Weer een km verder gekomen, 24km nu dus. Een gemiddeld tempo van 5.19 per km vond ik wel heel netjes. Was wel mooeeee daarna.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:12

Je gaat als een speer zeg!!

Ik wil ook graag weer duurlopen gaan doen, hoop heel erg dat dat in december weer gaat lukken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:31

Wow Daan, echt heel knap. De marathon ga je rocken!

Supervixen, ik duim met je mee.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:47

Thanks dames! Gisteren had ik na het lopen juist een dipje. Ik vond (vind) het gewoon echt ver en had de laatste paar km echter wel vermoeide benen. Het gevoel van hoe moet ik ooit die 42km gaan halen?? Waarom doe ik dit?

Ik probeer er maar aan te denken dat ik nog vroeg ben qua opbouw dus dat ik vast wel aan die lange duurlopen ga wennen...

Wat ook best wel heel dom is, is dat we steeds geen water en/of energy meenemen, dat moeten we nu inmiddels met deze afstanden echt wel gaan doen. Volgende keer gaat er dus zeker wat mee en hopelijk helpt dat ook om het minder zwaar te maken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:51

Je hebt ook wel een vrij hoog tempo voor de lange duurlopen, zou het je helpen om iets rustiger te lopen om vooral te focussen op het verhogen van de belastbaarheid?

Ik wil echt binnenkort een halve marathon gaan doen, na de laatste in juli ben ik het vertrouwen in mezelf op die afstand een beetje kwijtgeraakt.. voorbereiding ging zo goed en het was zon tegenvaller toen. Wil niet met dat gevoel aan de start van de hele staan...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:06

Klopt, ik denk zelf ook dat het tempo vrij hoog ligt voor een lange duurloop. Maar het tempo past me op zich verder prima, ik kan nog wel praten en het voelt wel goed.

Het lastige is ook dat ik dus samen met mijn zus loop die gewoon een stuk sneller is. Als ik langzamer ga dan gaat het voor haar echt te langzaam worden en we willen die lange lopen wel graag samen blijven doen omdat het dan mentaal een stuk beter te overzien is. Even aankijken denk hoe het gaat als ik deze afstand een paar keer heb gelopen. We hebben een beetje per ongeluk het aantal km's ook wel erg snel opgebouwd (krijg je als je de route verkeerd loopt :') )

Wat is er bij je vorige halve mis gegaan? ik snap wel dat je het zelfvertrouwen kwijt bent als het een keer minder goed is gegaan, zeker als je wel goed had voorbereid. Is maar een oplossing voor; inschrijven en gewoon gaan lopen!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:20

Daan_O schreef:
hwn mooi tempo gelopen! Ik moet ook altijd omrekenen naar minuten per km haha. Houd jij tijdens de wedstrijd je hartslag in de gaten? Ik geloof dat ik gewoon door zou lopen op gevoel (en ik wil mijn hartslag denk niet weten haha).

Ik heb het omgekeerde probleem: ik reken alles om in km/u.

Ja, vorige wedstrijd hartslag niet in de gaten gehouden (Polar batterij was plat), en had 's anderendaags wat pijn in de hartstreek. Nu voelde ik die lichte pijn weer opkomen tijdens het lopen, en zag dat ik wel erg hoog zat, dus ik zoek liever geen moeilijkheden, wil liever geen voorpaginanieuws worden. Aangezien ik verder geen last gehad heb, zal het er wel mee te maken hebben.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:47

Oh getsie klinkt wel een beetje eng! Snap dat je dan voorzichtig bent.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:06

Daan_o het lijkt me niet helemaal de goede instelling dat je je tempo maar hoog moet houden om met je zus mee te lopen. Ik snap helemaal dat je het liefst samen loopt, maar is dat wel reëel op zo'n afstand en ga je niet snel te hard en te ver?
Welke marathon wil je gaan doen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:47

Ik ga Rotterdam lopen dus heb nog wel even de tijd. Ik weet dus niet of het tempo té hoog is. Ik loop het tempo dat ik voorheen ook liep in mijn duurlopen alleen waren die eerst 14-15km en nu dus 20+. Het voelt voor mij niet als te hard. Ik ben niet buiten adem en we kletsen onderweg ook gewoon.

De laatste km´s voel ik wel dat mijn benen moe zijn, maar dat had ik ook toen ik naar de halve toe trainde. Dat lijkt mij ook normaal omdat ik aan het opbouwen ben en dan ben je natuurlijk bezig met grenzen verleggen. Zelf denk ik wel dat de afstand opbouwen nu voor mij iets te snel gaat, ik zei ook al dat ik volgende week de afstand weer even wat wil inkorten. Niet iedere week zo ver en niet iedere week opbouwen.

Maar misschien zit ik er naast hoor en loop ik wel te hard, het is voor mij natuurlijk ook nieuw.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:59

Snap ik. Je gaat vast een mooie tijd halen als je zo doortraint!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:31

Wow daan dat is echt knap!

Ik heb dinsdag voor de eerste keer de 8 km gelopen. Ik was helemaal trots op mezelf. 8,2 km precies gelopen met een gemiddelde snelheit van 9,1 per uur. Een stuk langzamer dan ik normaal loop maar ik was blij dat ik het volgehouden heb om aan 1 stuk door te lopen. Op naar de 10!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:44

Gefeliciteerd, Lauraa !

Gisteren een pijnlijke ervaring gehad tijdens mijn duurloopje met de joggingclub. Na een kleine 5 km werden we verrast door een pittige regenbui, die fel prikte in mijn ogen. Doordat ik bijna niet meer uit mijn ogen zag (heb erg gevoelige ogen, en kon ze niet droogdeppen want alles was nat) besloot ik niet mee te gaan voor de 10 km, maar de 6 km-route te lopen, dus de laatste kilometer in mijn eentje.

Normaal loop ik op de weg (in groep), maar in mijn eentje leek het voetpad me veiliger. Kom ik voorbij een café, loop ik, verblind door de regen en de pijn aan mijn ogen, knalhard tegen een picnictafel op die nog buiten stond! Toch maar verder gelopen, maar nu zit ik met twee reusachtige blauwe plekken op mijn bovenbenen. :(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:35

Ohh nee! Dat is zeker pech.

Vanavond doe ik mee met de zevenheuvelennacht. Ik vond het vorig jaar erg leuk en goed georganiseerd.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:17

Wel een goed verhaal voor op feestjes :’). Hopelijk heb je er niet al teveel last van.

Succes vanavond Supervixen! Wat voor afstand loop je?

Ik heb vanochtend 20km gelopen, ging echt heel lekker. Wel pittige stukken wind tegen maar al met al prima gelopen op een voor mij lage hartslag :j.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:59

De zevenheuvelennacht heetft maar 1 afstand, 7km.
Ik voel me een beetje verkouden worden en mijn voorbereiding was niet top, dus ik verwacht dat ik mijn tijd van vorig jaar niet verbeter. Dat was 36.08.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:46

Zo, de zevenheuvelennacht zit er weer op. Ik heb heel lekker gelopen, mijn krachten goed verdeeld dus ben tevreden. Wel een minuut langzamer dan vorig jaar, maar dat verwachtte ik wel omdat mijn training belabberd was. Ik heb 37.22 gelopen. Wel weer een mooie medaille in the pocket :D.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:56

Supergoed SV! Nog last gehad van je heup?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:10

Nee, nu wel wat, maar het wordt wel steeds een beetje minder gelukkig!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:35

Fijn gelopen, Supervixen! Viel het weer wat mee? Hier in België was het maar miezerig weertje vanaf halverwege de namiddag.