Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:49

Wij hebben echter vrij specifieke banen dus dat waar we voor geleerd hebben kunnen we ergens anders misschien niet zo makkelijk uit voeren. Maar als een van ons zijn baan in het buitenland aangeboden zou krijgen dan zouden we het wel doen.

Mungbean

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:06

Aangeboden wordt je zelden zomaar wat :n
Solliciteren is hard werken.
Ik ben tussendoor ook lang werkeloos geweest.

Mijn nichtje is voor 2-3 jaar naar st. Maarten geweest. Zij zat in het interieur advies en hij in de huizenbouw.
Hebben het super gehad daar tot ze het gewoon zat waren (de lakse levensstijl daar) en zijn toen naar Belgie verhuist.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:31

Voor mezelf zou ik gerust naar het buitenland willen, maar met kind vind ik het toch anders....ik vind het toch wel veel waard dat die uk een band op kan bouwen met oma's, opa en andere familie en dat lijkt me toch een stuk moeilijker als je honderden / duizenden km's verderop zit want dan zal je elkaar waarschijnlijk een stuk minder zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:35

In de sector van mijn vriend kan je ook naar het buitenland. Dat is dan op getrouwde basis, je weet alleen niet waar je dan gestationeerd gaat worden.
De werkgever regelt alles: woning, verhuis, meubels, paspoorten, goede Internationale scholen voor de kinderen als ze er zijn. Wil je als vrouw jouw baan daar voortzetten dan moet je daar wel zelf voor soliciteren maar het heeft geen invloed op zijn loon dacht ik.

Wij kunnen ook zelf emigreren zonder dat hij zijn job verliest. Dan is alle kost en werk voor onszelf natuurlijk. Het enige wat er moet zijn is internet en telefoon. En zorgen dat ie kan gaan werken natuurlijk. Maar dat maakt niks uit in welk land je woont. Luchthavens zijn er overal wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:38

Pmarena, dat klopt, familiebanden krijg je dan minder.
Anderzijds heb ik ook nooit een band gehad met mijn grootouders. Die woonden een uur verder en in de praktijk kwamen we daardoor ook niet super vaak.
Mijn nachtmerrie is wel dat ons wat overkomt en dat ze dan naar een ander land moet wat ze nog niet echt kent met aardig wat verschillende normen dan ze gewend is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:47

Ja een uur verderop zou ik ook al te ver vinden daarom. Dat doe je toch een stuk minder snel. Wij wonen 25 km verderop en dat is prima te doen :j

Inderdaad ook voor het geval ons iets overkomt...een vangnet hebben van vertrouwde familie vind ik echt heel veel waard :j

Of als onze ouders wat gaan mankeren is het natuurlijk ook wel handig om een beetje in de buurt te wonen om wat te helpen hier en daar.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:03

Het is denk ook hoe je er zelf in staat, de 1 raakt al in paniek als de familie niet in de straat woont en de ander maakt zich nergens druk om. Wij zijn meer van het laatste, je kan bijna overal wel naar toe vliegen en een sociaal vangnet kun je ook in het buitenland creëren.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:06

Urona447 schreef:
Het is denk ook hoe je er zelf in staat, de 1 raakt al in paniek als de familie niet in de straat woont en de ander maakt zich nergens druk om. Wij zijn meer van het laatste, je kan bijna overal wel naar toe vliegen en een sociaal vangnet kun je ook in het buitenland creëren.

Ik behoor ook tot die laatste ja. En met familie over de hele wereld hebben ben ik ook niet geheel anders gewend. Sterker nog, ik heb een betere band met mijn familie in Australie dan degene die precies net zo 'ver' van me af staan qua familieband en wel in Nederland wonen. Afstand zegt tegenwoordig niet meer alles. Daarbij ben ik er ergens ook heel dankbaar voor, heb al heel veel van de wereld mogen zien en ervaren.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:08

Ben zelf half buitenlands, mijn familie daar ken ik alleen van vakanties en hier woonde mijn grootouders een 20 minuten van ons vandaan. Die zagen we ook voornamelijk alleen maar met de verjaardagen.
Heb een betere band met mijn familie in het buitenland dan hier.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:19

Ik heb ooit 2,5 uur bij mijn ouders vandaan gewoond (was toen 22) en vond het vreselijk.
Ik heb een hele hechte band met ze, en vooral mijn moeder is mijn steun en toeverlaat.
En je problemen via skype bespreken in plaats van ff lekker bij mams op de bank werd ik niet gelukkig van :n
Toen mijn relatie, waarvoor ik verhuisd was, overging ben ik meteen terug gegaan naar 'huis' :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:26

Ik doe het een stuk beter op afstand :j
Als ik mijn moeder iedere week zie dan ga ik me enorm irriteren.
Ben met mijn bijna 18e op kamers gegaan en had 4,5 uur nodig om thuis te komen.
Daarna alleen naar Australie vertrokken voor mijn stage. Heb toen mijn familie een jaar niet gezien en moet eerlijk bekennen dat dit met mij weinig doet :o
Heb dus ook niet de illusie met mijn kind (met mijn genen) dat die later honk vast gaat worden en voor mijn oude dag gaat zorgen :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:30

Ik ben juist heel bewust een goed uur verderop gaan wonen, mijn familie bleef aan me trekken en ik moest gewoon letterlijk afstand gaan nemen.
Heb daarbij wel gekozen voor een omgeving met goed ov (ivm geen rijbewijs) dus kan met 1,5u met het ov weer daar zijn als ik wil.
Maar terug verhuizen, dat nooit weer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:34

Voor mijzelf hoeft het ook niet, kan prima alleen zijn wat dat betreft en hang niet aan mijn ouders.
Maar puur voor die kleine vind ik de meerwaarde echt zodanig groot dat we in de buurt blijven :j

Hij gaat vaak op maandag bij de ene oma spelen waar zijn nichtje(s) dan ook is / zijn, de ene is anderhalf jaar ouder en de andere is 2 jaar jonger (echt nog baby, brrrr) en dat is toch onbetaalbaar vind ik hoor, zo een band opbouwen met oma en nichtjes :j En nog wat extra omdat hij enig kind is en hoogstwaarschijnlijk ook blijft.

Bij de andere opa en oma slaapt hij nu 2 nachtjes in de week dus dat is een serieuze logeerpartij! Dolle pret voor die kleine die het er super naar zijn zin heeft (opa en oma allebei thuis sinds dit jaar :) ) en voor opa en oma natuurlijk ook leuk. Man kan rustig slapen na zijn 2 nachtdiensten per week en ik heb even mijn handen vrij om alles te doen waar ik niet aan toe ben gekomen de rest van de week met die kleine erbij.

Ik zou ook echt niet weten hoe ik het moeten overleven zonder oma hoor, de eerste tijd was echt super zwaar :o En van tevoren had ik echt nooit gedacht dat ik hem daar (al zo jong) zou laten slapen of iets dus het kan verkeren :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:39

We hebben inderdaad niet echt een handige oppas in de buurt :D
Gelukkig hebben we we een heel eenvoudig kind en hebben we eigenlijktot nu toe nog geen lastige situatie gehad.
Neefje en nichtje van vaderskant zien we wel af en toe en we waren met zijn allen skieen dit jaar.
Mijn broers zijn kinderloos en andere broer van de andere kant ook (zal dus ook wel een soort genetische kindvrije factor inzitten of zo).
In NL zouden we daar ook zelden komen aangezien ze in de Nederlandse outback zitten :')

Overigens denk ik dat het voor de natuur vrij normaal is dat niet iedereen maar lukraak voortplant. Het is meer maatschappelijk vastgelegt dat het allemasl maar moet.
1 van mijn oma's had spijt dat ze kinderen had en dat ze daardoor in die tijd verplicht moest stoppen met werken. Was ook niet geen leuke moeder als ik dat zo hoorde.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-04-17 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:42

Ik moet eerlijk zeggen dat ik familie als familie wil blijven zien en zij om die reden ook niet op mijn kind passen. Ik heb gekozen voor kinderen en ik vind niet dat familie die opvoedtaak moet overnemen. Als ik zou gaan werken dan gaat de kleine naar een gastouder.

Die sociale contacten kunnen kinderen overal wel op doen en ik ben juist extra blij als dat op een internationale school gaat gebeuren omdat ik denk dat dit zeker een pluspunt is voor haar verdere leven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:52

Hehe ik ben bijgelezen! :+
Wat een huilartikel zag ik langskomen een paar pagina's terug, het klonk echt alsof iemand heel beledigd was dat andere mensen hun huisdier 'baby' noemen. Nu doe ik dat gekscherend ook wel eens, maar meen het niet echt verder. Als mensen dat leuk vinden om te doen, laat ze lekker. Niemand die er last van heeft :+ (Tot op zekere hoogte dan)

Vroeger, toen ik nog niet wist dat je ook zonder kinderen kon, had ik wel al bedacht dat ik dicht bij beide ouderparen moest gaan wonen voor de oppas enzo. Niet dat dat heel gezellig zou worden verder, de band met mijn ouders is er sterk op vooruit gegaan nu ik in een andere stad woon :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:57

Ik woon nu een uur bij mn ouders vandaan mn schoonouders wonen op 5 minuten rijden echter zie ik ze ongeveer even veel en dat is niet veel :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:08

Oh daar kan ik me best iets bij voorstellen wanneer mensen er heel bewust voor kiezen om hun kind naar opvang te brengen i.p.v. familie :j

Maar persoonlijk voor ons zou ik het heel sneu vinden voor zowel oma's / opa als die kleine want ik vind het echt een enorme meerwaarde juist, dat hij zo een hele fijne band opbouwt met familie :j

Voor zijn eerste verjaardag al wel eens bij KDV gaan kijken met het idee dat hij daar misschien een dagje in de week naartoe kon voor het sociale aspect en juist even een andere omgeving dan familie. Maar ik had daar toch echt geen goed gevoel bij hoor.... sprak echt niet aan.

Dan veel leuker om ook een dagje naar zijn andere omaatje te gaan :j

Maar nu doen ze ook geen dingen die ik echt niet wil. Ze doen natuurlijk altijd wel wat dingen anders, maar dat moet kunnen zolang het geen dealbreakers zijn die je ècht niet wilt hebben.

Zou ik het idee hebben dat die kleine het daar om welke reden dan ook niet goed heeft dan zou ik het ook niet doen maar ik vind het geen enkel probleem dat opa en oma's mee opvoeden, vindt het juist een verrijking voor alle partijen. Maar daarvoor moet je wel redelijk op 1 lijn zitten :j

Zo lekker onderwerp voor een kindvrij topic, sorry hoor :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:10

Ik wilde het net zeggen Pmarena :D
Ik vind het heerlijk geen oppas te moeten regelen.Gewoon gaan en staan zonder gedoe.
een van de redenen om kind vrij te zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:27

bruintje123 schreef:
Ik wilde het net zeggen Pmarena :D
Ik vind het heerlijk geen oppas te moeten regelen.Gewoon gaan en staan zonder gedoe.
een van de redenen om kind vrij te zijn.

Ik vraag me nu al af hoe ik dat in vredesnaam met de poezen moet gaan doen van de zomer :=
Alhoewel, zo ver weg is dat eigenlijk nog niet >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:32

Ik zit al te stressen om de zorg over mijn paarden als ik in mei/juni 15 dagen op reis zou gaan := De katten breng ik naar "Hotel Mama" zoals ze het zelf steeds zo mooi noemt. En ze doet dat ook met heel veel plezier.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:44

En zo veranderd een topic over bewust kinderloos in een discussie over de opvang van kinderen :D

Heb zelf kinderen en soms verbaas ik me daar nog wel eens over :') . Zag mezelf vroeger ook niet als moeder. Vind ook nog steeds echt niet alle koters leuk. Gelukkig die van mezelf meestal wel :+ Mijn oudste was/is echt het ideale kind voor als je kleine kinderen niet leuk vind. Maakt weinig herrie, de twee is nee fase duurde een paar dagen en kan zichzelf goed vermaken. Nr 2 was zeg maar een iets ander verhaal, maar ook daar zie ik tegenwoordig de charme wel van in. Als dat mijn eerste kind was geweest dan had het me niet verbaast als het daar bij was gebleven. Maar wat alle ouders zich voorhouden "het is een fase, het is een fase" klopt vaak ook wel.

Ik zou de ervaring van kinderen voor geen goud willen missen maar ik had net zo goed kunnen kiezen voor een leven zonder kinderen. Dan was ik net zo gelukkig geweest, maar dan had ik er ook alles uitgehaald wat erin zat. Verre reizen, emigreren, vrijwilligerswerk enz. Niet dat die dingen altijd onmogelijk zijn met kids trouwens maar mijn partner had een eigen zaak en waren wij altijd gebonden. Zonder kinderen had ik waarschijnlijk gezegd, bye bye johnny steekt de plas over..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:01

Ik heb een oppas aan huis; degene waarvoor ik geregeld katten opvang komt 1-2x daags langs om ze te voeren, controleren, poepjes te scheppen en aandacht te geven.
Kan zij niet dan gaan ze of mee of regel ik dat ze uit logeren kunnen of dat bijv een buurvrouw dagelijks langskomt.

Mocht je erg omhoog zitten en kunnen ze met andere katten dan mag je ze evt ook hier brengen Magrathea. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:07

Opvang of geen opvang kan voor iemand net de reden zijn waarom ze kinderloos willen blijven. De ene dumpt met alle plezier de wurm 5 dagen fulltime in het kdv en aansluitend ook nog in het weekend bij oma en opa. De ander is van mening dat kiezen voor een kind ook betekend dat je er zo veel mogelijk voor thuis blijft.
Kdv blijkt echter onbetaalbaar, minder gaan werken kan niet ivm maandelijkse lasten, geen opa/oma die kan/wil oppassen... Daar sta je dan met je koter op de arm.
Begrijp heel goed dat mensen daar dan op afhaken hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:44

Dat is voor ons nòg een reden dat we liever geen 2e willen: stel je voor dat mijn moeder wat overkomt en we dus echt nooit even naar adem kunnen happen, pffffft moet er niet aan denken :x

Nu hij 2 is is het een totaal andere situatie dan de eerste tijd, nu zou ik het niet meer zo erg vinden maar zou echt niet weten hoe we die baby-tijd door hadden moeten komen :=

Hier geen opvang echt nodig gezien ik vanuit huis werk, maar het is gewoon voor alle partijen fijn dus tja dan ga ik die kleine niet angstvallig onder mijn "rokken" verschuilen hoor als het alleen maar voor iedereen extra leuk is als hij naar opa / oma's kan zodat die elkaar allemaal heerlijk kunnen entertainen :D