Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:15

Horsii, wat een hoop schoenen. Ze zijn wel al lekker ingelopen!

Zucchero, voorzichtig met je knie hoor! Beter een dagje extra rust nemen.

Petitparis, netjes hoor. Dat is ook een tijd waar ik naar aan het trainen ben.

Idinn, succes met je blijdorprun alvast. Hopelijk niet teveel last van je achillespees.

Hyawatta, alle runningschoenen van de bekendere merken zoals Nike, asics, Brooks, new balance etc hebben voldoende demping. Het is dus gewoon lekker passen totdat je iets hebt wat echt lekker zit.

Ik ben in Duitsland, het weer en de omgeving zijn echt perfect om te lopen dus het kriebelt heel erg maar heb gisteren ook al gelopen dus moet wachten tot morgen. Kijk:

Afbeelding

hyawatta

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:27

Oké dankjewel nelleke!
Dat ziet er mooi uit bij jou zeg

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:40

Wat doen jullie eigenlijk als warming updaten voordat jullie gaan hardlopen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:44

Lillith24 schreef:
Benangelique: ik zou dan als ik jou was zeker qua schoenen naar starshoe gaan! Heb er zelf geen ervaring mee, ben zelf van plan om tzt bij runnersworld langs te gaan. Ik heb wel corrigerende steunzolen in m'n normale schoenen (heb last van x-benen), maar tijdens het hardlopen absoluut geen last ondervonden. Heb wel kleine gel-steunzooltjes in m'n hardloopschoenen die ik echt heerlijk vind zitten. Die heb ik gewoon in dezelfde sportzaak gekocht als mijn hardloopschoenen, op advies van een medewerker (maar dat stelt allemaal niet zo veel voor denk ik als ik hier alle verhalen lees :') )
Hoe zit het trouwens met hardloopschoenen? Na x aantal KM's moet je nieuwe of zo toch,als een algemene richtlijn? Ik heb mijn hardloopschoenen nu 4 jaar denk ik zo, maar ben er echt niet zo actief mee geweest in al die jaren haha. Ze zien er nog goed uit en lopen lekker in elk geval!

Wat fijn voor je trouwens dat je ervaring zo goed was bij Starshoe... Dat klinkt eigenlijk nog veel beter dan wat ik heb gelezen/gehoord over Runnersworld! Hmm... Maar daar mag je zeker ook wel wat voor betalen denk ik? Het is niet dat ik wil bezuinigen op loopschoenen qua gezondheid, echt niet, maar ik heb niet een heel groot budget voor hardloopschoenen eigenlijk. Goede tips voor de warming up trouwens.

Oei die intervaltraining klinkt ... afschuwelijk. Qua instelling helpt het misschien om trots op jezelf te zijn! Meer dan je al bent? Je hebt het nu gedaan, gewoon uitgelopen, had er een goed gevoel over achteraf, dat betekent dat je de volgende keer het óók kan. En misschien helpt het als wij je allemaal in dit topic nog meer aanmoedigen? GO GO GO! *\o/*

Ik vind je schoenen trouwens helemaal niet zo lelijk! Lijkt me alleen lastig te combineren haha. Ik zie wel eens mensen die alles perfect in één kleur/stijl hebben (compleet alles in oranje, rood, paars, groen whatever... maar dan ook echt van top tot teen :') ) en dan kan ik alleen maar denken: HOE DAN! Ik loop namelijk nu nog in een oude sportbroek met een sporttop die ik gebruikte voor fitness en yoga + daarbij m'n zwart roze hardloopschoenen :') het enige wat daarmee matcht is dan weer m'n knalroze koptelefoon haha, dus ik zie er vast flitsend uit. Gelukkig kan ik mezelf niet zien tijdens het lopen :')

30:27 wat goed!! *\%/* Jaaa je bent er echt bijna, wedden dat je het de volgende keer dan in 29:50 doet? Babysteps, geduld hebben en stug door trainen. Je komt er echt wel!!

Lillith, wat ben jij een held! zo leuk dat je zo uitgebreid reageert! Je bent niet alleen een held, maar ook een motivator. Je hebt ook gelijk; kleine stapjes en dan komt het vanzelf. Soms moet ik niet zo streng zijn voor mezelf hahah.

Mijn schoenen zijn ansich idd niet zo lelijk, maar ze passen werkelijk nergens bij. Ach ja, ik hou er met mijn outfit geen rekening mee. Dan vloekt het maar hahaha. Ik had ook heule lelijke gifgroene gepast, die hadden echt overal mee gevloekt :+
Ik vind het belangrijk dat mijn shirt en broek bij elkaar passen, schoenen negeer ik gewoon.

Jouw schoenen zijn wel echt overleden denk ik. De demping verdroogt in de loop der tijd. Mijn schoenen dempen ook niet meer, al heb ik er aanvankelijk niet eens last van gehad. tót ik op nieuwe schoenen ging lopen en het verschil merkte!
starshoe is niet duurder dan runnersworld ofzo. Het enige is dat zij 35 euro rekenen aan advieskosten als je er uiteindelijk niets koopt.

wbt demping en goedkope of dure schoenen; het is inderdaad wetenschappelijk bewezen dat dempende schoenen niet uitmaken. Maar.... het is ook wetenschappelijk bewezen dat goede schoenen (met correctie en/of demping), wél blessures voorkomen. Kortom; ben jij een neutrale loper met goede afwikkeling en zonder klachten (zoals je vader), dan kan het idd lang goed gaan op goedkope schoenen.
een man in mijn hardloopgroep loopt marathons op allstars :+

Anna, wat fijn dat het nu zo goed gaat met het lopen! wat een verschil kan het maken he! Goede fysio heb je zeg!

ik lees later weer bij; nu weer netjes werken in de tijd vd baas...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:02

hyawatta schreef:
Idinn@ doe maar voorlichting als je last hebt van je achillespees, ik had last van de aanhechtingen naar de achillespees en is nu na 3 weken met veel rust helemaal over.

Ik wil volgende maand toch is gaan kijken voor schoenen met een goede demping. Waar moet ik dan goed opletten en welk merk bv staat bekend om goede demping?

Ik ga zo weer 5 km lopen, mooi weer en lekker rustig nu.

Als tip zou ik aar een goede speciaalzaak gaan welke een loopanalyse maakt.

Wij gaan naar lommerbergen,Limburg.
nu eerst opwegnaar de loonse en Drunense duinen.
wandelen met de honden.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:08

Jongens dit topic gaat ongelooflijk hard he, dat heeft iedereen door? Ik mag wel elke dag zo'n bijleespost doen haha!

De consensus is duidelijk en ik denk dat ik me daar bij aansluit, goede schoenen zijn nu eenmaal sowieso belangrijk. Of je moet gezegend zijn met een techniek als een god, waardoor je zelfs op blote voeten nog zou kunnen hardlopen. (Wat schijnbaar wel gedaan wordt, sterker nog, ik kwam laatst iemand tegen die dat deed! :wow: )

@Zucchero: goed bezig! Nieuw PR! Jammer dat je gelijk merkt in je knie... Toch even kalm aan doen dus!
@petitparis: jij ook al zo'n mooi rondje! Heb alleen even gemist denk ik waarom je naar de osteopaat gaat?
@horsii: wow mooi rijtje schoenen! Heb je ook een duidelijke favoriet (qua merk/fitting)? Of is het ene echt specifiek bedoelt voor trailrunning en het ander voor asfalt?
@Daan_0: Wow heftig nieuws, dat is zeker wel even schrikken! Beterschap voor je broertje en sterkte gewenst. Gelukkig is hij nu stabiel.
@Idinn: Zo wat een afstanden, lekker bezig! Pas je wel op? Je achillespees kan echt een gigantische zwakke plek worden, moet je niet willen lijkt me. Zou eerder aanraden om rust te houden dan vanavond te trainen eigenlijk, maar jij kunt zelf het beste bepalen wat prettig is voor jouw lichaam. Krijgen we een verslagje van de blijdorp run? :)
@Fabienne: verhuizen is ook fysiek inspannend! En misschien ook stressvol, dus als je echt klaar bent kun je een lekker uitraas rondje doen om weer helemaal zen en ontspannen te genieten van je nieuwe huis. Bevalt het een beetje tot nu toe? :)
@horsii: fijne vakantie! Ik wil ook wel op vakantie zeg, zit er helaas voorlopig niet in haha. Mag pas in september -O-
@_Nelleke_: Wow wat heb jij toch een geluk altijd met die mooie omgevingen en landen waar je terecht komt. Ben je nooit bang om te verdwalen trouwens, of gebruik je een tomtom?
@hyawatta: ik doe tot nu toe eigenlijk niks als opwarming haha. Slecht misschien, maar ben vrij ongeduldig dus ik wil altijd gewoon gaan. Maar ik loop wel op een heel laag tempo, dus wat dat betreft waarschijnlijk ook wel geleidelijk genoeg. Als ik straks weer mag trainen ga ik wel warming ups inplannen want ik wil ook intervaltraining gaan doen en mijn snelheid omhoog krijgen. Ik denk dan dat ik ga uitproberen wat ook al een paar keer in dit topic genoemd is: hakken-billen en knieën hoog optrekken, misschien wat strekoefeningen en heel rustig inlopen alvorens je de training echt begint.
@benangelique: jaaa nou daar is dit topic toch voor? Ik lees vaak dat je aan anderen zegt dat je ze zo bewondert qua tempo, prestaties, afstanden. Ik heb dat juist bij jou! Dus zo motiveren we elkaar en komen we uiteindelijk allemaal bij ons doel uit :)

Ik heb zelf niet zulk fijn nieuws, ben vanmorgen even bij de huisarts geweest omdat ik extreem dacht te reageren op de pijnstillers. Is nogal een lang verhaal maar na een lange periode van 'ziekte' (extreme huidaandoening aan handen en voeten, kon niet meer fatsoenlijk lopen en niks hielp) ben ik plantaardig gaan eten, waardoor het verdween. Nu blijkt dat in de pijnstillers die ik slik (ibuprofen 600mg) lactose zit, en vanaf de dag dat ik begon met slikken merkte ik al aan mijn huid dat het niet goed zat. Ik kreeg weer jeukende blaasjes op m'n handen en blaren op m'n voeten. Maar goed, huisarts zegt dat er niet echt iets aan te doen valt op dit moment, behalve dan dat ik de pijnstillers maar moet blijven slikken. Zij denkt namelijk dat mijn huid heel extreem reageert op (fysieke)stress/pijn en dat ik dus door die kaakoperatie nu ook weer blaren krijg. Heb wel even doorgevraagd en als ik hersteld ben mag ik terug komen om daadwerkelijk te testen op lactose intolerantie, maar waarschijnlijk komt daar niets uit want ik ben ook niet echt intolerant (dat weet ik zelf ook wel) alleen waarschijnlijk wel erg gevoelig. Al met al zit ik dus nog even wat langer in de lappenmand, want hoe dan ook met die pijn, jeuk en blaren kan ik voorlopig even niets :( (niet werken, niet sporten). Dus hier even een dipje... Al krijg ik vandaag wel m'n hardloopkleding binnen als het goed is, dus ik hoop wel over een tijdje weer driedubbel zo hard van start te gaan!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:12

haha geen probleem, ik doe het je niet na. Het gaat hier idd veel te hard. Ik kan alleen volgen en reageren als ik echt "on top" ben van alles.
Ik heb al een tijdje soms wel en soms geen last van mijn enkel. Maakt niet uit welke schoenen ik draag doorheen de dag of tijdens het lopen, meer of minder rust, ontstekingsremmers of niet.

Wat vervelend dat je een overgevoeligheidsreactie hebt. Moet zo onaangenaam zijn (ik zou me waarschijnlijk volledig open krabben tot bloedens toe, wat ook niet helpt).
Kan mag je niks bijnemen voor allergie?

Opwarming: ik stap enkele 100'en meter stevig door, loop een stukje en een beetje stretchen wanneer ik mijn honden loslaat aan het bos.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:22

Petitparis: oh klinkt vervelend van je enkel zeg, zwakke plek dus? Ik hoop dat de osteopaat iets voor je kan betekenen in die zin!

En ja ik reageer ook heel heftig op die jeuk hoor, slaap er slecht van (heb mezelf gebeten in m'n slaap, tot bloedens toe...) ik kruip soms letterlijk tegen de muren omhoog van de jeuk (gestucte muren schuren zo lekker aan je handen, ja het is écht niet gezond :') ). Ik heb wel een hele vettige zalf gebaseerd op vaseline die ik nu smeer, verder zit ik met m'n voet omhoog, eet ik zoveel mogelijk neutraal eten (niet te veel suiker, absoluut geen dierlijke producten) en als de blaren te erg worden prik ik ze door en gebruik ik een verbandje.
Ik slik zelf voor hooikoorts en stofallergie al algemene histamine tabletten, die helpen goed tegen deze allergieën maar helpt dus niet tegen de reactie van m'n huid. Het is ook zo jammer dat niet valt te diagnosticeren wat het nou precies is, moet er maar gewoon mee leven was de conclusie zo'n beetje. Nou heb ik praktisch alles uit de reguliere medische sector wel geprobeerd en bevalt m'n plantaardige dieet verder goed, dus ik weet dat het wel weer weggaat, maar het betekent wel dat als ik erg veel last van stress heb of een operatie heb ondergaan dat er kans is dat ik het weer krijg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:28

lilith, ben je wel eens bij een bioresonant geweest? zij kijken veel verder dan de reguliere geneeskunde :j

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:44

@BA Ja ik ben echt superblij dat het nu zo'n stuk beter gaat! Ook grappig dat ik anderen aansteek met de ideale pasfrequentie :D

Lillith Wat supernaar voor je, ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Nog een vraag in het algemeen: als jullie erg moe zijn doordat je bv slecht geslapen hebt gaan jullie dan gewoon lopen of sla je dan over. Ik wil vanavond gaan lopen maar heb erg slecht geslapen en voel me alles behalve fit, vraag me af of het dan wel iets toe voegt of dat het juist niet goed voor je lijf is. Heb nl. wel veel zin! Ik hoor graag jullie ervaringen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:00

Lilith wat naar van die jeuk en wat irritant dat die arts niet eens de moeite neemt om een alternatieve pijnstiller te zoeken.

Anna, dan zou ik niet gaan, of uitgaan van een heel klein rondje en als je merkt dat het toch wel lekker gaat kun je er altijd meer van maken.

Petitparis, dat is ook balen zo'n enkel die af en aan opspeelt en niets echt voor helpt. Wel eens naar laten kijken door iemand of de boel wel goed zit in je enkel? Een keer door je enkel gegaan zijn in het verleden kan ook jaren lang last geven.

Mijn trailrun gisteren was zwaar maar zo gaaf :+: Het was overal bagger, en dat was dus glijden heuveltje op en af :)) En de rest zand.. Heb alweer zin in de volgende.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:06

Zozo Djilna, het was bijna een survivaltocht :D

Wellicht is het een restant ve oude blessure in combi met iets wat mijn osteo beter weet dan ik :+ is niet de eerste keer dat dit opspeelt, maar wel de eerste keer alleen. Meestal heb ik ook wel nek en rugklachten...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:14

Zo voelde het soms wel ja. Een survival/mudrun. We moesten ook vaak onder laag hangende takken enzo door. Je had duidelijk voordeel hier als je niet zo lang was :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:39

Jemig, het is hier bijna niet bij te houden qua lezen, laat staan reageren op anderen. Ik red dat niet. :o sorry!

Nog wel terugkomen op iets wat ter sprake kwam: korte snelle pasjes. Ik doe dat ook en bevalt goed. Wil wel een keer met metronoom lopen. Is daar een app voor?
Ik loop trouwens zonder muziek, zodat ik de vogels kan horen. <3 Lopen jullie met muziek?

Klinkt echt stoer Djilna, maar jij liever dan ik. ;)

Ik wil wel graag een keer een Ride&Run doen. Heeft een van jullie dat al eens gedaan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:46

Ik ga in oktober meedoen aan een ride and run! Eerste keer, spannend!

Trail klinkt toch ook steeds aanlokkelijker. In het nieuwe jaar eens kijken of ik daar wat mee kan gaan doen. Nu nog te veel wedstrijden op de weg gepland staan

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:09

Benangelique, jouw schoenen zijn hetzelfde als mijn oude. Vloekt inderdaad echt met veel kleuren die nu hip zijn. Wat wel redelijk gaat is paars en dat koraalroze/pasteloranje. Maargoed, wie kijkt daar nou naar.

Lillith, dit topic gaat inderdaad hard. Wel gezellig en motiverend! Ik voel me wel heel erg gezegend met mijn baan hoor! Ben tot nu toe nooit verdwaald. Heb wel een redelijk richtingsgevoel en meestal hebben ze bij de receptie van het hotel wel kaartjes, soms zelfs met hardlooproutes. Neem m'n telefoon mee en in het ergste geval kan ik m'n internet even aanzetten zodat ik op maps kan kijken. Heb het tot nu toe nooit nodig gehad.

Wat verschrikkelijk dat je nu zoveel last hebt! Bij Kruidvat hebben ze lactolerantie pilletjes. Dit zijn capsules met lactase. Kost 5,- voor een potje en baadt het niet dan schaadt het ook niet. Lactase is een van nature in je darm aanwezig enzym. Eventueel teveel voert je lichaam gewoon weer af. Ibuprofen is ook echt rotzooi trouwens. Daar krijgt de meest gezonde mens nog last van.

Petitparis, wat vervelend van je enkel. Heb je ooit een blessure gehad? Oh zie dat je daar al op hebt geantwoord. Goed dat je naar de osteo gaat!

Anna79, ik zou lekker wel gaan. Je krijgt er ook weer energie van en je kan daarna vast extra lekker slapen. Zeker als je niet zo lekker hebt geslapen door stress kan hardlopen juist super ontspannend zijn. Ik plan 3 trainingen in de week en sla alleen over bij koorts, extreme hitte of onweer.

Djilna, had al even een foto gezien op instagram. Heel gaaf hoor! Lijkt me super om te doen dat trailrunnen en is ook zeker iets waar ik me volgend jaar naar wil gaan kijken. Wil eerst blessurevrij naar de 10km.

Ik ren altijd met muziek en koptelefoon op. Warming up en cooling down doe ik zonder. Ik wandel eerst een paar minuten. Kan de hond even poepen. :+ Plan m'n rondje altijd ruim dus moet ook altijd nog even terug naar de auto of naar het hotel wandelen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:24

@Zuchero ik gebruik metronoombeats, kun je downloaden in de play-store.

@Nelleke ja ik wil eigenlijk ook gewoon gaan, anders is er altijd wel iets. Vrijdag was ik ook erg moe maar toen had ik na het lopen juist ontzettend veel energie, maar dat was 's ochtends, na ja ik ga het gewoon proberen en ik zie wel hoe het gaat.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:03

@egnie: Leuk dat je vrijdag schoenen gaat passen en meten! Net wat je zegt, schoenen moeten bij je passen.

@Nelleke: Wat een prachtige omgeving! Lekker zonnetje er bij. Wandelen is ook heerlijk, maar snap dat het hardlopen dan kriebelt.

@Benangelique: Volgens mij rekent Runnersworld ook advies kosten als je geen schoenen koopt.

@Horsii: Lekker op vakantie hardlopen! Het wordt ook beter weer deze week!

@Lilith: Een uitraas rondje kan misschien vanavond wel! Gisteren had ik weinig meer te razen haha. Ik ga snel over mijn grenzen heen en ga dan maar ‘gewoon’. Maar huisje bevalt goed! Al lekker kunnen slapen. Zelf zit je even wat minder als ik het zo lees :(:) . Balen dat je zo heftig reageert op pijnstiller. Lastig om er dan achter te komen wat het nu precies is. Hopelijk ben je snel van de jeuk, pijn en blaren af… En dermatologie of zo? Of inderdaad buiten de reguliere zorg te kijken?

@Djilna: Klinkt echt gaaf die trail!

@Zucchero: Ik loop wel met muziek idd.

Inderdaad vaak krijg je van het lopen juist weer energie! Ik kom dan uit mijn hoofd, dus eigenlijk gewoon goed om te doen. En idd wat is een half uur dan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:30

@ Anna: gaan rennen als ik moe ben, hangt er vanaf. Als ik vooral mentaal moe ben, dan ga ik wel. Voel me achteraf altijd veel beter en mijn hoofd leeg. Als ik me fysiek ook echt moe voel (en dan bedoel ik niet dat m'n ogen bijna toevallen, maar eerder zware benen en stram) dan sla ik makkelijker eens over of stel mijn loopsessie een dag uit.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:44

Ik reageer vanavond ff bij, moet zo nog werken.

Vanmorgen wel weer een lekker rondje gelopen, ook weer enkele passen hard gelopen.

Had gister nog even op internet gelezen over hardlopen, ben eens op mijn houding gaan Letten maar betrapte mezelf erop dat ik wat naar voren liep, dus rechterop gaan lopen en hoofd omhoog ipv naar de grond kijken :+ en ook m'n vuisten los en niet vast zetten, moet zeggen dat liep een stuk aangenamer :D

Vanmiddag in de stad nog even een goede sport bh gekocht :o
Zal ook wel wat fijner zijn met hardlopen als ik straks meer en vaker hard ga lopen haha.

DAAN hoe is het met je broertje?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:50

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:06

@Noisy, had dit stukje laatst ook gelezen, heel duidelijk!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:52

Nou, mijn rondje zit er op! Toch even gelopen ondanks de vermoeidheid...
Een kleine 3km met gemiddeld 8 km per uur. Ik vind het nog moeilijk om met de hoge pasfrequentie te lopen, moet er erg op letten dat ik niet verval in een langzamer ritme. Ik had op een gegeven moment echt het gevoel dat ik bijna stilstond maar toch nog 8 km per uur! Ik weet dat dat voor sommigen van jullie een slakkengangetje is :+ maar ik had eerder moeite om dat überhaupt te halen en nu ging dat dus heel makkelijk :))
Na het rennen nog een 2 km gewandeld omdat ik nog niet naar huis wou, het is zulk heerlijk weer! Toch blij dat ik ben gegaan!

Trouwens hoe krijgen jullie foto's van je telefoon hier gepost? Krijg het niet voor elkaar...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:54

Ik ben vandaag niet gaan lopen. Lijf is erg vermoeid. Stramme benen. Zelfs de trap oplopen kost te veel energie.
Donderdag heb ik voor t laatst gelopen, woensdag weer. Dan ren ik door blijdorp! Weekje rust kan geen kwaad

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:01

Jeeeeeetje wat gaan jullie hard zeg haha! Kan het niet meer heemaal bij houden haha
Ik heb alles gelezen, maar zo lastig om op iedereen te reageren (ik raak de draad dan helemaal kwijt whah)

Zijn er trouwens nog leuke actieve instagrammers onder ons? Misschien leuk om elkaar te volgen? (alleen als je het leuk vind natuurlijk) Ik hou van instagram, en vind het leuk om motiverende plaatjes te zien =D