Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:49

Lief van je. Diagnose hebben we ondertussen, of iig een voorlopige. Vannacht om half 1 weer bij de DA pfff.... ze denken aan spondylitis door infectie. Mogelijk een urineweginfectie in december die daar is genesteld. In december had ze ook deze klachten en amtibiotica daarvoor en waarschijnlijk is er toch wat infectie achter gebleven. Was me mijn nacht wel, pfff...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:46

Bhris, iets voor jou?

Afbeelding

Vaak valt er wel iets te regelen qua leeftijd.

NeverGiveUp

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:54

Wat naar van je hond zeg! Hopelijk komen ze erachter.

Ik heb gister een fijne 'cheatdag' gehad. Was niet het plan maar sinds een paar weken weer even flink uitgeweest, en dat voel ik nu aan mijn hoofd. %)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:26

Sec wat vervelend van je hond zeg, sterkte!

Hier lekker weekend gehad eigenlijk. Zaterdagavond lekker gegeten en gisteren weer netjes salade met het avond eten :P

Alleen het sporten wil nog niet erg lukken :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:13

vanavond weer gelukkig hier. Baal dat ik nu mijn beenworkout gemist heb, maar goed. Volgende week weer.

Hondje voelt zich overigens weer prima nu, antibiotica slaat meteen aan. Donderdag gaat ze onder narcose voor röntgenfoto's om te checken of het inderdaad alleen spondylitis is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:17

Ik mag vanavond mijn hond ophalen dus sporten sla ik even over... Heb wel wat kunnen eten gelukkig maar heb wel stres wat betreft de uitslag...

Spannend een donderdag!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:28

wat was er met jou hond dan gribaldi?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:39

Weten ze nog niet, ja dat ze al een poosje mank loopt. Vanmorgen gebracht en mag haar vanavond ophalen en dan hoor ik ook de uitslag. (vandaag röntgen)
Haar elleboog is niet goed dat is alles wat ik afgelopen week te horen kreeg...
Ik hoop dat het meevalt maar misschien heel stom als je hond wordt platgespoten heb ik het altijd zwaar :o vooral omdat ze "in slaap viel" op mijn schoot.

Heb gelukkig geen gravings naar slecht voedsel :')

Spoiler:
Maar ben wel lichtelijk emotioneel :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:33

ja, herkenbaar hoor, ik ging ook huilend weg de vorige keer dat 1 van de honden onder narcose gebracht werd. Blijft gewoon naar om ze door de stress heen te zetten.
Onze reu gaf ook echt een gigantische gil toen ze in zijn spier spoten, alsof hij levend gevild werd, ging echt door merg en been....

Nu kunnen we er overigens wel om lachen, toen onze dame zaterdagnacht een spuit kreeg zei de dierenarts "goh, ik dacht dat akitas altijd zo gilde.. Blijkbaar valt het wel mee" en mijn man en ik keken elkaar aan en schoten in de lach.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:03

Ach nou inderdaad, ze kreeg die spuit in haar bilspier en ze ging mij toch te keer. Ik had echt zoiets van wat is dit? Daarna zakte ze al snel weg...
Kan niet wachten om haar vanavond weer op te halen :)

Haha ja vooral als een DA dan zoiets zegt haha :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:59

Dank je Phor! Aan zijn modellen te zien denk ik dat hij eerder voor een frêle lichaamsbouw gaat en dat ik door mijn leeftijd er te 'vrouwelijk' ga uit zien... Ik durf dus niet :+)
Maar heb de link wel doorgestuurd naar de balletjuf!

Hoe gaat het met de zieke honden dames? Naar is dat, als een van de dieren onwel is... Altijd lastig!

Hier wat drukkere dagen. Vrijdag en zaterdag lekker genoten, leuks gedaan en lekkers gegeten. Sinds zondag weer fanatiek aan de slag! Ik heb nog steeds zo'n enorme honger en voor mijn doen ook veel spierpijn. Maarrr ik ben weer een beetje strakker en wat sterker, heerlijk! Mijn schouders waren altijd mijn zwakste punt, en sinds gisteren kan ik me eindelijk wat optrekken aan de pull up bar boven de deur, jihaa!

Hoe gaat het bij jullie?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:04

Nou hier gaat het zeg maar, heel erg slecht. Net 4 dagen kermis gevierd, dus dat was elke dag frieten en bier :'). En ik heb weer zoveel zin in suiker heel de tijd dus eten gaat ook slecht. Verder enkel wandelen met de hond want hardlopen of skeeleren heb ik ook geen zin in -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:06

Onze dame heeft 6wkn antibiotica gekregen, een ontsteking in de ruggenwervel wat we al dachten.

Met eten gaat het mwah. Vanaf morgen starten met 19dagen keto dus heb me 2 dagen vol gestopt met koolhydraten. Beetje (veel) last gehad van roze olifantjes syndroom :o :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:12

Zou leuk zijn als iemand er wat mee kan, bhris :D

Hier gaat het ook niet zo super. Kan nog steeds niet naar de gym en dan is m'n eetmotivatie ook ver te zoeken. Oh en ik moet ongesteld worden.

Haha sec, dat is dan ook het probleem dat ik heb met diëten. Het creëert obsessies. Heb ik ook altijd :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:45

Daarom hounik zo va IIFYM normaal. Maar dit is echt een megarestrictie en daar heb ik eigenlijk ook een hekel aan. Maar goed, 19dgn zou toch moeten lukken...

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:41

Wat is IIFYM?

Kop op dames! Volhouden :D (zegt de persoon die ook een cheatweek heeft) Ik merk dat ik super moe ben nu de nieuwe baan me toegezegd is. Ben er toch een tijd druk mee geweest (met solliciteren), en nu komt er zoooo veel op me af! Groningen na 15 jaar verlaten *slik*, nieuw huis zoeken, nieuwe stal zoeken, zoveel te regelen!! En dan de weersomslag. Word ik ook vaak moe van. Dus ook veel suikerbejoefte, weinig zin in koken... Morgen maar weer wens hardlopen. Ik val wel nog steeds af (best raar, met elke dag wel chocola, vandaag drie stukken taart, etc). Zat vanmorgen op 66.1, een nieuw 'dieptepunt'. Zal ook wel met stress te maken hebben...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:09

Heel begrijpelijk hoor, er gebeurt nu zoveel en je bent ook heel actief bezig met van alles regelen. Dan moet even cheaten kunnen toch ;)

Ik hoop dat dit geen stomme vraag is maar ik vraag me af of jullie 59kg voor 1.63m veel vinden?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:22

Heb je helemaal gelijk in hoor, weiger me er ook slecht over te voelen of schuldig :)

Cijfertje zegt weinig he? Hoe voel jij je erbij?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:09

Bhriseis, hier ook pijnstillers en medicatie om haar down te houden al slaan die nog niet echt aan :')
Weinig verandering maar wel blijven hoop houden dat het goed komt, op de foto's konden ze niks vinden van de klachten...

Lekker dat je zo goed in je vel zit :D

Trijnie, kermis dan mag je ook wel even genieten hoor ;)

Sec, nogmaals succes ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen :)

Lon, waar ga je heen verhuizen? Na 15 jaar is dat ook best een tijd zeg! En hoe was je date trouwens?
Haha afvallen en toch taart kunnen eten zullen een hoop jaloers op zijn :P
Vergeet niet dat je ongemerkt wat stress kan hebben waardoor je gewoon afvalt ook al vind je dat je "ongezond" eet ;)
Alles komt goed :)

Loolotte, cijfers zeggen mij ook niet veel, dan moet je echt iemand zien :) Dus als je een foto hebt is dat altijd makkelijker te zeggen. En zoals Lon zegt hoe voel jij je erbij?

Mensen schatten mij altijd 10kg lichter dus bijt je niet vast in cijfers ;)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:18

Euh, date was leuk, maar niet perse voor herhaling vatbaar :')

Ik ben vandaag maar weer goed begonnen met t sporten: net 8.4 km gerend met gemiddelde snelheid van 11.5 km/h.

Echt... Als ik bedenk wat ik afgelopen week allemaal weg gevreten heb... Zelfs twee keer paste met crème fraiche en veel kaas, een aardappeltortilla, zak chips, twee keer chocola, genoeg wijn :') en dus de drie stukken taart. Owja, en een stuk of 5 gevulde koeken... :D oeps... Nu maar weer even een weekje netjes... Voel me ook echt niet strak, of sterk. Dus weer even puntjes op de i!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:43

Geen leuke jongens? Ik ben niet nieuwsgierig hoor :')

Wauw goed bezig!

Haha jou lichaam kan dat makkelijk aan hoor :P Zie het als een weekje bulken volgende week de cut in ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:48

Heb je al een volgende stap mbt de klachten herleiden gribaldi? Het blijft lastig hè :n Sterkte ermee in ieder geval!

Nou ik voel me behoorlijk ongezond/dik := Lees hier echt mensen die evenveel wegen maar 10 cm langer zijn. Ik ga sowieso als ik terug ben van vakantie mijn vetpercentage en dergelijke laten meten, dus ben benieuwd wat daaruit komt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:20

Nou ik meld mij weer hoor!

Vanaf vanmorgen weer die-hard begonnen met boksles en wil nu zeker 3x in de week gaan sporten naast het 5x per week paardrijden! :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:43

Vraagje voor de mensen die echt bezig zijn met flink afvallen. Ik heb ineens de dagen voor mijn ongesteldheid ook al last van bloedverlies (lichte mate) := hebben jullie dit ook?

Ook moet ik duidelijk meer vitaminen slikken (ook op aanraden van kapper), ivm haaruitval..

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:44

Deze morgen na 2,5 week weer gaan hardlopen. 5,6 km, veel te hard gelopen, last van mijn heup nu maar hé, wel 5 km binnen de 30 minuten en dat was al lang geleden :))