"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:01

Oh dat lijkt me echt kak... Officieel hoort ie niet helemaal uit te steken? Of.. hoe zit dat normaal :P

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:57

Hoi dames.

Ik ben nu zo een 4 tot 5 weken gestopt met de pil. En ervaar geen verandering. Is dit normaal ? :')

Ik en vooral me partner hadden gehoopt op een beter libido :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:56

Bij mij duurde het even voor ik echt veranderingen ging merken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:18

Ik ben ergens rond februari gestopt. Na een maandje voelde ik me al een stuk anders, libido was een wereld van verschil. Eerste cyclus was nog de typische pilcyclus, tweede werd langer en derde... Toen werd ik zwanger :') , maar ook dat ik beter dan met pil. Daarna maar even kijken hoe we het dan gaan oplossen, want weer die pil, daar heb ik denk ik geen zin in

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:23

Ik heb nog steeds geen verandering qua libido, eigenlijk is het alleen nog maar slechter geworden :'(
Ben in september een jaar gestopt. Maar ik denk dat mijn gekneusd heiligbeen en mijn vieze werk daar ook niet aan meedragen. Seks betekent 2 dagen of meer pijn in men donder en men werk, daar wordt niemand opgewonden van..

Verder ben ik wel weer "mezelf". Ik ben gewoon echt jaren een zombie geweest door de pil. Ik heb nu weer energie en krijg dingen weer bewust mee (emoties), heb zin om dingen te doen ipv te bankhangen enzo.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:55

Ik heb nu een Mirena spiraal maar die moet er binnenkort uit.

Wie heeft er ervaring met de Nuva-ring, werd je libido er anders van?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:05

Ik ben nu ruim een jaar gestopt. Het duurde even voordat er een nieuw evenwicht was.
Ik ben vanaf moment van stoppen normaal ongesteld geworden, iets heftiger dan met de pil. Ruim 5 kilo permanent kwijt en minder snacklust. Mijn huid is wel slechter geworden, meer puistjes :(
Qua libido merk ik weinig verschil met of zonder pil….

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:21

Femm_k schreef:

Voor mij geen verschil. Zelfde effect als de pil. Ben er dus weer mee gestopt.

Las nog iets over de combinatiepil, daar zit ik nu aan & dat was voor mij wel de oplossing!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:30

Ik ben nu best wel een tijdje gestopt met de pil, en voelde me echt beter.
Toen zwanger geweest, miskraam, en toen weer even aan de pil, en voelde mij vrij snel weer slechter, emotioneel, labiel, suf..
Dus nu sinds 2 weken een mirena. T zetten was even pijnlijk, en de dagen erna wat kramp. En maar minimaal bloedverlies. Paar drupjes op een dag.
Nu wachten tot de pil hormonen er weer uit zijn.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:03

Ik ben nu een maand gestopt met de pil, maar ook nog geen verandering ben ook nog niet ongesteld geweest

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:08

Thesserd schreef:
Oh dat lijkt me echt kak... Officieel hoort ie niet helemaal uit te steken? Of.. hoe zit dat normaal :P

Geen idee wat normaal is maar eerst voelde ik in ieder geval maar een klein puntje en voelde m'n bedpartner hem ook niet zitten maar dat is nu dus wel zo -O-

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:25

De lengte van het touwtje dat je voelt, varieert. Je baarmoedermond beweegt namelijk, die ligt soms hoger (dan heb je een "langer" touwtje) of lager. Ik snapte er ook niks van, dus een keer nagevraagd bij de gynaecoloog.
Ben nu een half jaar single, maar voordien had mijn partner er soms last van, en soms ook helemaal niet, afhankelijk van hoe het touwtje op dat moment zat.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:49

picobello schreef:
Ik ben nu ruim een jaar gestopt. Het duurde even voordat er een nieuw evenwicht was.
Ik ben vanaf moment van stoppen normaal ongesteld geworden, iets heftiger dan met de pil. Ruim 5 kilo permanent kwijt en minder snacklust. Mijn huid is wel slechter geworden, meer puistjes :(
Qua libido merk ik weinig verschil met of zonder pil….

Dit. Precies hetzelfde.

Heb het idee dat ik afgevallen ben, ik snack minder. Huid niet echt veranderd en libido hetzelfde. Iets meer ongesteld dan met de pil maar nog steeds niet pijnlijk.

Gelukkig geen haaruitval gehad.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:52

Ik ga over een paar maanden wrs ook stoppen met de pil.
Ik had een zwaardere pil (zoals Diane), maar ben sinds een maand overgestapt naar microgynon.
Wat een verandering! En geen positieve := Ben nog nooit zo'n chagrijnig kreng geweest.

Libido is bij beide pillen hoog genoeg :Y)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:57

Femm_k schreef:

Toen ik stopte met de Nuvaring was m'n libido weer sky high.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:27

Ik ben sinds oktober gestopt met de pil. In het begin merkte ik wel wat verschil.
Nu merk ik er geen drol meer van :(

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:33

Lidewijke schreef:
De lengte van het touwtje dat je voelt, varieert. Je baarmoedermond beweegt namelijk, die ligt soms hoger (dan heb je een "langer" touwtje) of lager. Ik snapte er ook niks van, dus een keer nagevraagd bij de gynaecoloog.
Ben nu een half jaar single, maar voordien had mijn partner er soms last van, en soms ook helemaal niet, afhankelijk van hoe het touwtje op dat moment zat.

Maar een heel klein puntje en dat ie bijna uitsteekt vind ik wel een heel groot verschil. En ben vooral bang dat ie dan niet meer goed zit ofzo :=

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:47

Bij mij varieert het ook echt zeker een cm of 4, van een kort stompje tot bijna buiten. Was er ook niet gerust in, ben op controle gegaan na een paar weken (was normaal niet nodig). Hij zei dus dat dat 100% normaal is, en heeft nog eens gekeken dmv inwendige echo, alles zat op zijn plek.

Hij stak het niet onder stoelen of banken dat hij vond dat ik bang was om niets en eigenlijk zijn tijd verspilde door op controle te komen. Dus heb niet meer zo'n goed gevoel bij hem als in het begin :p. Had hij maar meer moeten vertellen over wat ik kon verwachten en wat normaal is !

Edit: maar ik snap dus volledig dat je het niet vertrouwt hoor ! Ik zou zeggen, laat het bij twijfel zeker terug controleren, maar weet dat er misschien niks aan de hand is :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:47

Ik ben na ruim een jaar gestopt te zijn weer begonnen deze maand. Geen verschil waar ik wel verschil had willen hebben, wel gratis er schildklierproblemen bij gekregen. Volgens de normale medische wetenschap zit daar geen verband, maar ik vind het wel erg frappant dat dat dan "ineens" de kop op steekt. En heeft toch beide te maken met hormonen...
Verder alleen maar erg lastig met ongesteld zijn en daar 2-3 dagen echt veel last van hebben.

Spiraal zie ik nog steeds niet zitten. Ik zou graag gewoon een stop knop krijgen. Een ik-hoef-geen-babies-en-geen-maandelijks-ongemak :D. Of gewoon elke maand een whatsapp van moeder natuur: u bent niet zwanger. :)