[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:14

Ik heb meer respect voor de zwaardere mensen die er oprecht wat aan proberen te doen dan voor de afgetrainde mensen die die zwaardere mensen uitlachen. We staan allemaal om dezelfde reden in die sportschool toch! :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:17

Helemaal eens met wat Danique zegt!

Maar dan gaat het best wel snel Danique en je eet ook nog wel 'normaal'. Niet dat je echt op elk klein beetje let wat je aan het eten bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:33

Ik moet wel toegeven dat ik eerst drie keer in de week een halve zak chips, niet een paar snoepjes maar drie volle handen, frisdrank/drankjes met veel suiker etc. at en dronk. Ik kon niet stoppen met eten en nam regelmatig gewoon de colafles maar mee naar de kamer want als ik steeds op moest staan om m'n glas te vullen ging die fles ook wel leeg.

Ik drink nu alleen nog maar water en koffie (en een glas cola op een verjaardag of zo), neem eigenlijk niet zo veel snoepjes meer, en eet geen chips want ik word er zo dorstig van.

Mijn smaakpapillen waren echt geruineerd dus zo'n cola flesje van haribo is voor mij nu echt een suikerbomb en als ik er meer dan 5 neem word ik gewoon misselijk van de smaak en dat slijm dat in je mond vormt als je daarna niet meteen iets drinkt.

Hoe ik daar mee ben gestopt weet ik eigenlijk niet zo goed. Gewoon cold-turkey denk ik. Oh en een hoop gekke dingetjes eten die ik normaal niet at. Ik vind nieuw eten super leuk dus een mango (die hebben wij bijna nooit in huis) ging er meteen in natuurlijk. Zo ben ik er achter gekomen wat voor fruit ik erg lekker vind en is een appel ook al goed omdat ik dan dus al meer behoefte had aan fruit dan aan snoep.

En ik ben een makkelijke eter. Mijn ouders hebben mij vroeger gewoon alles voorgeschoteld, van spruitjes en stamppot tot chinees en sushi etc. Ik ben dus opgegroeid met ontzettend veel verschillend eten en lust ook heel erg veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:37

Ik ben dit weekend bij m'n ouders dus heb besloten om van mijn cheatday even een cheatweekend te maken. Ben nou al twee weken zo gefocussed met eten bezig dat ik nu gewoon even dat stapeltje Pringles pak en melk of sinaasappelsap drink in plaats van water en wel dat stukje taart pak. Ga vanavond wel soep maken dus dat scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:45

Moet kunnen toch, lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:15

Is het hier nou echt al sinds gistermiddag stil? :+

Ik ben nog volop aan de gang met mijn cheatweekend := Vanaf morgen echt weer even met m'n shakes, genoeg groente en fruit en gezonde tussendoortjes..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:25

Gister een cheatavondje gehad, lekker chips gegeten. Vandaag weer ontbeten met havervlokken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:27

Hier ook een cheatweekendje erop zitten, vandaag wel weer met goede moed het gezonde eten opgepakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:07

Mijn laptop heeft de geest gegeven dus vandaar dat ik niet meer zo actief zal reageren. Zal wel meelezen op mijn telefoon.

Heb vandaag weer mijn best gedaan met goed eten en doe vanavond weer challenges.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:17

Wel meegelezen afgelopen week maar er zelf een puinhoop van gemaakt :+ Ik moet gewoon geen slecht eten in huis halen want '1 handje/stukje' werkt echt niet.
Dus vanaf vandaag (jawel jawel) wéer op mijn eten aan het letten, zo even een app downloaden voor een 30 day challenge!

Ik was afgelopen week ongesteld, dus dan houd ik al veel vocht vast. Ik merk ook dat wanneer ik enorm slecht eet ik de gehele dag een opgeblazen buik heb, wanneer ik een aantal dagen gezond eet is ie gewoon plat: dus motivatie om gezond te blijven eten! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:48

Lins_Vetra schreef:
Romyv schreef:
3%, top!! Van wat naar wat ben je gegaan?

Van 35 naar 32 in 6 weken. :D

Bedankt allemaal! Was ff een yeah momentje :D

Tara, sport je op een sportschool ofzo? Ik neem aan dat ze daar ook vet kunnen meten, en dat is inderdaad een betere graadmeter dan de weegschaal. Met met tangetjes, niet via een weegschaal, want die schijnt niet te kloppen (als je veel hebt gedronken of je zit in je periode dan kan dat flink afwijken met de werkelijkheid is me verteld)
Opgeblazen gevoel is niet chill. Kun je wel goed naar de wc? Ik word opgeblazen na veel suikers. Zie je bij jou ook een patroon?

Nee de enige sport die ik doe is hardlopen op 't moment.
Opgeblazen gevoel komt echt door een te veel aan suiker/koolhydraten in combinatie met te weinig water drinken en niet genoeg bewegen. Merk dat op m'n werk namelijk vooral. Ik heb een kantoorbaan en ben vaak te druk bezig dat ik wel dorst heb maar niet drink... Heel slecht ik weet 't!

Emmaa_ schreef:
Is het hier nou echt al sinds gistermiddag stil? :+

Ik ben nog volop aan de gang met mijn cheatweekend := Vanaf morgen echt weer even met m'n shakes, genoeg groente en fruit en gezonde tussendoortjes..

Viel mij ook al op! Ik denk ik moet vast 15 pagina's ofzo bijlezen :') Maar hier ook een cheatweekend gehad... Was ook wel een beetje zo gepland. Ik had namelijk nog wat ijs/snoep in huis wat nu op is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:53

Nou veel met een cheatweekend dus haha. Kunnen we er nu weer met z'n allen tegenaan!

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:18

Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben aangekomen... Snap er niks van hoe kan dat nou?

Heb vandaag wel cheatdagje gehad, mn vriend was jarig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:19

Oyeru schreef:
Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben aangekomen... Snap er niks van hoe kan dat nou?

Heb vandaag wel cheatdagje gehad, mn vriend was jarig

Heb je veel gesport de afgelopen tijd?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:23

Ja maar was wel een kilo +..
Lijkt me niet dat je zo veel aan spier aankomt van twee weken sporten. Daarnaast heb ik echt wel wat vetjes te verlieze..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:53

Unoo schreef:
Wel meegelezen afgelopen week maar er zelf een puinhoop van gemaakt :+ Ik moet gewoon geen slecht eten in huis halen want '1 handje/stukje' werkt echt niet.
Dus vanaf vandaag (jawel jawel) wéer op mijn eten aan het letten, zo even een app downloaden voor een 30 day challenge!

Ik was afgelopen week ongesteld, dus dan houd ik al veel vocht vast. Ik merk ook dat wanneer ik enorm slecht eet ik de gehele dag een opgeblazen buik heb, wanneer ik een aantal dagen gezond eet is ie gewoon plat: dus motivatie om gezond te blijven eten! :)

Ow! Dat heb ik ook!!! 1 koekje ofzo kan nie, het is alles of niets :=

Ik gisteren te lui een uur krachttraining gedaan, vanaf vandaag wielrennen, morgen hardloopwedstrijden hardlopen. Eten gaat goed, de wijn minder hihi

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:44

Ik kom hier ook gezellig mee kletsen... Laatste tijd ontbreekt mij de motivatie om gezond te eten..
Ik wil nog 4 kg aankomen voor de zomer.. En sta zo'n 4x per week in dr gym en doe nog 1x aan paaldansen en rij 1x paard...

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:58

Oh wauw, of ik heb het ontzettend goed getimed met wanneer ik met de 30-days challenges begon, of die app doet het expres. ik doe twee challenges en bij allebei heb ik vandaag een day off. Voor mijn gevoel doe ik dus helemaal niks

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:03

:+

Dat is geen toeval haha.
In het algemeen heb je "vaste" rustdagen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:21

Rust is net zo belangrijk voor vooruitgaan als wat doen :) dus je doet niet 'niets'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:58

Je moet je spieren inderdaad wel tijd gunnen om te herstellen.

Ik ben vandaag weer echt goed begonnen haha. Lekker aan de shakes! :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:05

Lekker bezig :D ik ga zo ook FF in MN tussenuur uurtje in gym knallen... Deze week even beetje deload week.. Geen squats etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:07

Ik denk dat ik van de week ook weer ga proberen om naar de sportschool te gaan, kijken hoe mijn rug het trekt... Ben heel benieuwd :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:09

Had je er weer veel last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:15

Ja de laatste tijd is het echt weer drama. Word regelmatig wakker en kan dan amper lopen van de pijn.. Over het algemeen wordt het erger als ik ga sporten maar als ik het nu rustig opbouw met het schema van m'n fysio zou het evt nog wel goed kunnen gaan