Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 11:58

Ja, dat had ik maandag ook idd :') Het is echt niet meer te missen <3

Wat balen zeg! Hoop ook dat je snel opknapt! Heel veel beterschap meis!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:00

Spullen schreef:
Ja, dat had ik maandag ook idd :') Het is echt niet meer te missen <3

Wat balen zeg! Hoop ook dat je snel opknapt! Heel veel beterschap meis!

Komt wel weer goed hoor. Kan gewoon niet zo goed tegen niets doen en geef zelden toe aan ziek zijn. Maar had me bedacht dat het nu wel verstandig zou zijn. Dus even tanden op elkaar en morgen vol goede moed weer aan het werk.

En te missen was het een flink aantal weken niet meer. Had al een niet zo bescheiden cup D/E. En die is wel 1 of 2 maten gegroeid. Lippen opspuiten, rood badpak aan en ik kan zo meedoen aan Baywatch :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:04

Ik heb al een tijdje niet gereageerd. Inmiddels bijna 15wkn zwanger maar mijn zwangerschap gaat niet zoals ik gehoopt had en zoals het meestal gaat. Ik vind het moeilijk om hierover te 'zeuren' in dit topic omdat ik zeker weet dat iedereen in mijn plaats zou willen gaan om wel zwanger te zijn.
Ik heb echter heel veel moeite om er toch van te genieten en dankbaar te zijn. Ik hoop dat het gauw komt, want diep in mijn hart weet ik wel dat ik er erg blij mee ben, en dit is wat ik het allerliefste wilde :)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 12:06

Nu je lijf even de tijd geven Lizy! Wel zo verstandig.
Hahahaha! ik zie je al helemaal gaan over het strand in de zeikregen _O-

Wat had je dan gehoopt Verootje en wat valt er tegen? Natuurlijk mag je daarover klagen (vind ik). Anders staat mn PB voor je open hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:11

Ik heb al 4x in het ziekenhuis gelegen omdat ik continu uitdroog omdat ik niks binnen hou en heb hierdoor ook al 2 maanden niet kunnen werken of andere dingen kunnen doen. Ik lig alleen maar op de bank en alles is me teveel. Ben in totaal 8kg afgevallen en zat al net op het randje van een goed gewicht.
Inmiddels gaat het eten gelukkig weer beter maar blijf enorm slap en kan heel weinig. Nu ook nog een fikse verkoudheid.

Misschien dom of naïef maar ik had me eigenlijk een 9maanden durende roze wolk voorgesteld als ik eindelijk zwanger zou zijn :o en voel me enorm schuldig dat ik totaal niet blij kan zijn, maar hiervoor ben ik bij een psycholoog.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 12:23

Vervelend meis! Heb ongeveer hetzelfde gehad, wat na 17 weken eindelijk over was. Ben er alleen niet voor opgenomen geweest.
Luister naar je lijf, een baby laten groeien is een aanslag op je lijf. Rond de 18-20 weken zijn de meeste kwaaltjes over en krijg je als het goed is weer meer energie (merk ik nu). Dus het komt goed.

Dat zwanger zijn 9 maanden een roze wolk is is voor 9 van 10 vrouwen echt onzin. Alle zwangeren die ik ken in mijn omgeving hebben klachten en kwaaltjes gehad.

Ben de eerste weken ook meer ziek dan gelukkig geweest (ook door alle testen etc). Het is normaal, je hoeft je er niet schuldig over te voelen dat je niet continue geniet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:42

Ja je hebt ook gelijk :) ik heb inmiddels wel geleerd dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is, ook al lijkt dat bij anderen wel zo. En ik mag het ook zwaar vinden. En ik moet leren dat het feit dat ik enorm baal van de misselijkheid los staat van de blijdschap en dankbaarheid die ik heb over de zwangerschap :) heb al heel wat geleerd bij de psycholoog :P

Lucht wel even op om t van me af te schrijven :) ik hoop dat mn buik ook gauw begint met groeien, dan wordt het ook wat echter. Tot nu toe zijn al mn broeken nog 2 maten te groot dus heb ik nog lang geen andere broeken nodig.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 12:54

Fat staat toch ook los van elkaar? Je mag toch balen dat je steeds moet overgeven en je misselijk voelt. Dat neemt niet weg dat je super blij bent dat er een kindje in je groeit... Echt hoor meis! Koppie op, het wordt beter!

Ik kan je zeggen dat als je iets boller wordt die broekband echt niet meer lekker zit. Ik draag vanaf 12-13 weken geloof ik al positiebroeken, omdat ik die rand niet verdroeg om mn buik en toen was er nog weinig bolling. Het zit echt lekkerder ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:30

Hoe moeilijk het ook was om zwanger te worden het zwanger zijn op zich is niet altijd fijn.
Er loopt ook een heel fijn zwangerschapstopic hier op bokt waar iedereen ook gewoon af en toe eens lekker klagen kan als het tegen zit.
[HK] Zwanger: Roze wolk met een zwarte rand

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:03

Verootje dat is heftig!
Heel veel sterkte :(
Hoop dat dit niet je hele zwangerschap zo blijft zeg :(

Hoe zit het met jullie gewicht?
Hebben jullie bv extra op je gezondheid en gewicht gelet met jullie kinderwens/behandelingen?

Vanavond begint mijn hardloop cursus.
Ik ben niet dik of zo maar moet wel altijd wat opletten omdat ik van lekker eten hou.

Ze zeggen weleens dat een goed bmi ook mee helpt
Weet niet of dat ook helpt met eicel donatie maar dacht ga toch wat eraan doen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:59

Ik durf het niet te zeggen heb mijn hele leven ondergewicht gehad en daar viel niets tegen te doen ik at altijd als een bootwerker.
Ik eet wel altijd vrij gezond, maar hou ook van lekker uit eten.

Ik ben nu na 2x achter elkaar IVF en met 33 weken zwanger ruim 30 kilo aangekomen....shock. Ik hou wel enorm veel vocht vast ook.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 20:21

Ik heb overgewicht, maar sinds ik zwanger ben flink afgevallen vanwege het overgeven en het dieet wat ik volg (om de 2 uur eten en niet snoepen, niet echt lijnen dus). Maar denk dat ik verder in de zwangerschap echt nog wel aan zal komen.

Ze zeggen dat je per punt hogere BMI dan gezond 4% minder kans hebt op een zwangerschap. Dat is wat mij verteld is toendertijd.
Maar gezond gewicht lijkt me sowieso beter, ook tijdens je zwangerschap.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:35

Ik zou heel graag met jullie ruilen !!! Welke narigheid er ook bij.
Liever dat als niet weten of je uberhaubt die klachten krijgt.
Ik ga voorlopig op meelees post, voorlopig gebeurt er hier toch niet veel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:53

Ik had altijd normaal gewicht, en leefde altijd al gezond dus daar heb ik niet extra op gelet. Nu heb ik wel erg ondergewicht, maar doe mijn best om het er weer bij te eten.

Een gezond gewicht lijkt me wel meer bevorderlijk.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:29

SternPhoto schreef:
Ik zou heel graag met jullie ruilen !!! Welke narigheid er ook bij.
Liever dat als niet weten of je uberhaubt die klachten krijgt.
Ik ga voorlopig op meelees post, voorlopig gebeurt er hier toch niet veel

Ik ken je gevoel helemaal hoor wij hebben er ook 8 jaar over gedaan en bij de aller aller laatste IVF kans eindelijk toch zwanger. Ik heb dus ook alle klachten er ruimschoots voor over.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:42

Ik heb vandaag dossier gekregen en in maart zitten we op 8 jaar dacht zelf aan 6 loop 2 jaar achter.
En het einde is niet in zicht pff kwam er maar een einde aan wordt er zo moe van

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 22:22

Is een adempauze niet een idee? Er zo moe van zijn en er doorheen zitten is toch niet bevordelijk voor het proces denk ik?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:53

Verootje ik snap hoe je je voelt ik heb 24 weken meer dan 22 keer overgegeven per dag en heb er verschillende soorten medicijnen gehad. Vriendinnetje van me was tegelijk zwanger en floot er doorheen ok het hele zwanger worden. Zoveel tranen gelaten omdat ik er niet van kon genieten. Kon alleen maar in bed liggen. Als ik me al omdraaide was het kitsen.
Maar wat was ik uiteindelijk blij dat het überhaupt was gelukt dat ik kon zeggen dat hij geboren was.
Ik snap SP ook heel goed! Echt ik kan me zo in je verplaatsen. Want je wil zo graag zwanger zijn en het is gewoon oneerlijk. Waarom de ene wel en de andere niet?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:55

Precies ! Dan vraag ik mezelf steeds af qat heb ik misdaan dat ik dit moet doormaken.
Ik neem elk half jaar een pauze van een half jaar.
Maar wil dat het over is? Dat k eindelijk eens die verschijnselen maar dan met een baby in de buik en niet zoals nu elke dag zonder dat we iets gebeurt

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 11:14

Met dat gevoel, wat jij nu hebt, heb ik 2 jaar geleden dit topic geopend. Natuurlijk mag je je zo voelen, begrijp me niet verkeerd, maar het heeft zo weinig zin. Probeer positief te blijven en naar oplossingen te zoeken. Je kan t meid, koppie op!

Iedereen in dit topic gaat/ging door hetzelfde heen en iedereen is een zwangerschap en een kindje zo enorm gegund.
Ik duim heel hard door voor jullie! Ik hoop echt dat jullie net zo veel steun aan dit topic hebben als ik gehad heb en nog steeds heb eigenlijk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:29

Ik herken het SP.

Maar ik moet wel zeggen toen ik het eindelijk los liet en we ook een keer gingen nadenken van goh wat als het niet lukt? Wat gaan we dan doen. Wat zijn de opties?
En ik tot de conclusie kwam dat ik ook heel gelukkig zou kunnen zijn zonder kinderen omdat ik mijn man heb waar ik zielsveel van hou. Het neemt niet weg dat we er heel verdrietig om zouden zijn dat we geen kinderen zouden mogen krijgen. Maar wij kwamen tot de conclusie dat de wereld niet stopt.

En toen was ik zanger...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:36

Hier net zo als Lautje. Wij dachten ook 'laat dan maar', wilden sowieso geen traject in en ik dacht 'dan worden we wel gelukkig zonder eigen kinderen of gaan we pleegkinderen opvangen'. Zwanger worden is soms ook net een psychologisch spelletje. Dat heb ik al vaker gehoord.
Het komt echt goed SP!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:00

Dat vond ik eerlijk gezegd zelf altijd de lastigste opmerkingen... Alsof het niet zwanger raken aan mijzelf lag.
Misschien dat het voor anderen steun gaf, maar zo zag ik het niet.

@SP ik had veel steun aan de opmerking van een gyneacoloog: vrouwen in oorlogsgebieden kunnen ondanks hun stress zwanger raken. Zou de stress van niet zwanger raken dan wel de boel negatief kunnen beinvloeden?

Ik wens je veel sterkte toe, het ís gewoon hartstikke zwaar en ik hoop dat het voor jou eem positieve uitwerking gaat hebben!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:09

Dat is ookl absoluut een opmerking die je niet wil horen. Dat vond ik zelf ook. Overigens weet ik niet of geen stress er bij ons mee te maken had. Is bij ons in de 4e ronde IUI gelukt met andere hormonen (Gonal) en vanaf eerste moment voelde ik mij daar goed bij. Bij clomid had ik altijd m'n twijfels.

En zeker er zullen zat vrouwen zijn die onder stress wel zwanger worden, maar er zullen er ook zijn bij wie het niet zo is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:23

Het is ook navenand de reden waarom het niet lukt. Wij konden nog zo stressloos zijn als we willen, zwanger zou ik nooit geworden zijn. Wij konden alleen zwanger worden via ivf/icsi.

Bij ons is het rap gelukt, 2de terugplaatsing van de eerste poging, daar zijn wij echt dankbaar voor omdat ik weet dat het soms jaren kan duren.
Voor een eventuele 2de ben ik me er ook van bewust dat het niet niet zo rap kan zijn.