Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:07

Eens Sizzle. Ook ik heb, in overleg met een kinderarts, voor beide kinderen een aangepast schema. Per kind kijken wat de risico's zijn op welke leeftijd. Geen vaccinaties combineren; volgens het RIVM zelf is dat bij PNEU en Dktp-hib-hep ook negatief voor de bescherming, maar ze doen het toch. Dan spelen dus kennelijk toch de kosten een rol.

En dat snap ik. Het RIVM neemt beslissingen op basis van de algehele volksgezondheid, mede op basis van een kosten-batenanalyse. Het dktp vaccin wordt vervroeg omdat kinkhoest maar niet onder controle komt. In 2011 wordt besloten om hep-B voortaan aan àlle baby's te geven, niet alleen de risico-groepen, omdat het aantal hep-B besmettingen niet af is genomen nadat besloten was om baby's van risico-groepen te vaccineren. Ik snap waarom ze dit willen testen, maar ik ben ook blij dat ik in Nederland nog de vrijheid heb om, met de wetenschap en kennis die ik kan vinden in bronnen en bij experts, keuzes te maken voor mijn individuele kinderen, waarbij in beginsel alleen hun belangen tellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:10

pmarena schreef:
Vaccinees had approximately 2 days’ shorter incubation time than unvaccinated persons. Vaccinated and unvaccinated students were equally able to infect their siblings.

BigBen schreef:
Wat Sizzle al zei, dit bevestigt exact wat ik aangaf.

Nee, dat doet het niet :)

Jij doet steeds heel alarmerend over hoe veel groter de kans is dat ongevaccineerden iemand besmetten. Met de mazelen in dit geval. En ik laat zien dat je met een paar minuten tijd al kan vinden dat men na onderzoek blijkbaar toch ook tot de conclusie komt dat "Vaccinated and unvaccinated students were equally able to infect their siblings."

Ondanks die kortere incubatietijd die hier genoemd wordt.
Het is maar aanvulling op jouw bewering (waar jij zelf helemaal geen onderbouwing van geeft) hoor :)

Net als een aantal van de andere links op die pagina, waar je kan lezen over gevaccineerden die besmettelijk zijn.

Dat doen alsof niet gevaccineerde kinderen zo'n beetje de enige besmettingsbron zijn die je maar tegen kan komen :n

En net zoals men kan waarschuwen voor recent gevaccineerden in een ziekenhuis:

Afbeelding

Eens met Sizzle. Er zijn verschillende manieren om meer mensen aan het prikken te krijgen.
Maar ze hebben nu gekozen voor het opvoeren van de groepsdruk en verplichting is dus iets waar ze ook al over nadenken.

Dat geeft alweer goed aan hoe ze het werkelijke probleem (de vaccinaties die ellende veroorzaken) niet serieus nemen. Het dalen van de vaccinatiegraad wordt op het bordje gelegd van de kritische mensen, terwijl nogmaals, die niet de oorzaak zijn maar slechts een symptoom.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-02-19 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:18

Ik denk dat Bigben zeker wel een punt heeft hoor , mensen die het virus hebben kunnen zeker wel anderen besmetten maar gewoon twee dagen minder lang. En een onderzoek hiernaar gebaseerd op gezinssituatie is niets. Hutje mutje en vaak zeer intensief contact. Wat wanneer een 18 jarige in de aula zit met 600 medestudenten, verder zeer veel contacten heeft , dan is die twee dagen winst want hij loopt gewoon twee dagen minder daar rond omdat hij in de incubatietijd twee dagen eerder ziek word.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:20

Niet als hij atypisch ziek wordt en dus gewoon door blijft lopen met het virus in zijn keel, terwijl de gevaccineerde vre-se-lijk ziek wordt (en dus ergens in bed ligt) zoals men altijd graag zegt :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:32

Maar dan is het dus zo dat een niet gevaccineerde dus een absolute tijdbom is omdat hij niet ziek word want hij maakt de ziekte a typisch door en besmet anderen. Met een langere incubatietijd dan wel gevaccineerden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:38

Je kan altijd een beestje met je meedragen zolang het buiten het zicht is van je immuunsysteem dat is ongeacht of je de ziekte al gehad hebt, ingeent bent of nog niet in aanraking bent geweest.
Verder zie ik vooral veel geklets tussen leken die allemaal ‚iets‘ gelezen hebben maar net niet het geheel snappen. Veel halve waarheden of conclusies gebaseerd op incomplete feiten, dat geldt voor zowel het pro als het contra kamp.

Die hele hetze over de levensgevaarlijke vaccins is vermakelijk maar ik vind eveneens de paniek om een niet gevaccinerrd kind vermakelijk. Bij mij mogen die rustig langs komen zolang ze niet ziek zijn.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-02-19 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:41

bigone schreef:
Maar dan is het dus zo dat een niet gevaccineerde dus een absolute tijdbom is omdat hij niet ziek word want hij maakt de ziekte a typisch door en besmet anderen. Met een langere incubatietijd dan wel gevaccineerden.

Eh haal je nu niet wat door elkaar...?

Volgens het RIVM zijn het toch juist de gevaccineerden die de ziekte atypisch (en minder ernstig) doormaken :)

Dat een ongevaccineerde zich de longen uit het lijf hoest en dus duidelijk weet dat die uit de buurt moet blijven, terwijl een gevaccineerde met dezelfde Kinkhoest in de keel boven een wiegje hangt zeg maar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:42

Pmarena, jij begrijpt dus duidelijk niet wat er eigenlijk gebeurd tijdens een incubatieperiode.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:43

Hee, ik borduur alleen maar voort op wat men beweert hoor :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:45

Pmarena.. Ik waardeer je enorm maar je schrijft dit wel allemaal heel gekleurd..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:46

Die beweringen zijn allemaal half.
Iets met klok en klepel.

Het is allemaal prima om voor of tegen te zijn maar de pseudowetenschap waar mee gesmeten wordt is bijzonder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:49

Ja natuurlijk, je zal wel gekleurd mee moeten doen als het voorstanders kamp ook heel gekleurd schrijft. Blijkbaar is dat de toon van het topic.

Die vreselijk gevaarlijke ongevaccineerde kindjes. Als je op dat niveau uitspraken doet dan zullen we ook maar op dat niveau moeten kijken of er nog wat ruimte zit in die gedachtegang om het misschien wat genuanceerder te gaan zien.

Je zal mij niet horen zeggen dat 1 op de 10 kinderen die een prik krijgt, dood neervalt ofzo.
Maar het is wel realistisch om te beseffen dat het allemaal echt niet zo bewezen veilig is als menigeen denkt. Dat er steeds wijzigingen doorgevoerd worden waarvan niemand weet wat die eigenlijk voor effecten zullen geven op de langere termijn.

En dat het echt niet zo is dat ongevaccineerde kinderen een extreme besmettingsbron zijn en dat je dan wel super veilig zit tussen diverse andere groepen die net zoveel kans hebben om iets bij zich te dragen.

Dus dat het niet zo simpel is om te kiezen voor vaccineren omdat je dan minder risico hebt op problemen. Terwijl eigenlijk niemand echt duidelijk in kaart heeft gebracht wat de risico's nu zijn van dat prikken.

Je kan het risico van de ziektes zetten tegenover een onbekend risico. En er vanuit gaan dat dat risico wel mee zal vallen. Maar je kan er ook vanuit gaan dat het risico misschien wel veel en veel groter is dan men nu weet. Dan is het ineens lang zo'n rare keuze nog niet om het anders aan te pakken :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-02-19 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:04

Van levensgevaarlijke babies naar levensgevaarlijke vaccins zijn twee extremen die zich sowieso niet laten matigen. Zoiets als gelovigen en atheisten samen een middenweg laten vinden, kansloos.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:04

pmarena schreef:
De consequenties? Dat je er beter over kan liegen als ze vragen of je kind (volledig) gevaccineerd is bedoel je, omdat er anders mensen zijn die ineens helemaal in de paniek schieten terwijl tot een paar jaar geleden nog niemand zich hier druk om maakte?

weer ff een snelreactie op mijn telefoon... zoals gisteren werd uitgelegd breng jij door niet te vaccineren andere kinderen -potentieel- in gevaar. Dat is jóuw keuze en die heeft gevolgen. ‘Overtrokken paniek?’ De ziektes kunnen zéér ernstige gevolgen hebben. Ernstiger dan de bijwerking van een vaccinatie (lareb houdt dat best goed bij). Ik noem dat geen paniek maar het recht van iedere ouder te doen wat ze willen om hun kind te beschermen. “Virusjes”, “griepjes”, ... nee, potentieel dodelijke, voorkombare ziektes. Dat jij daar een beetje lollig over doet met je verkleinwoordjes en het valt allemaal wel mee snap ik echt niet. En dan zelf inderdaad een beetje zielig gaan doen omdat je “gestigmatiseerd” wordt. Eigen keuze. Je weet veel minder dan je zelf denkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:07

Dat gevaar is extreem gerelateerd aan de opvatting van een land.
Engeland ging bijna door het plafond toen ze lazen dat Frankrijk tijdelijk niet tegen Rota vaccinerrde ivm enkele sterfgevallen.
Frankrijk was levensgevaarlijk bezig door niet in te enten.
In Nederland wordt het niet eens overwogen als vaccin.
Die paniek of rust komt voort uit napraterij.
Er zijn recentelijk ook wat opruiende artikelen geplaatst over het gevaar van waterpokken. Sommigen landen lachen er om anderen kiepen om naar de andere kant.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:10

Sizzle schreef:
Dat gevaar is extreem gerelateerd aan de opvatting van een land.
Engeland ging bijna door het plafond toen ze lazen dat Frankrijk tijdelijk niet tegen Rota vaccinerrde ivm enkele sterfgevallen.
Frankrijk was levensgevaarlijk bezig door niet in te enten.
In Nederland wordt het niet eens overwogen als vaccin.
Die paniek of rust komt voort uit napraterij.

Precies!

Idem in Amerika is de waterpokken toch wel heeeeel ernstig. Wordt ook voor geënt.
Waar we hier al snel denken: waterpokken hoort erbij. Het liefst voordat ze ouder zijn ivm dan vaak meer last krijgen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:14

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:14

Ik heb de waterpokken als 13 jarige gehad, geen pretje maar buiten de hevige jeuk viel het wel mee. Voor mijn moeder niet, die was drie keer per dag bezig om de onbereikbare plekken op mijn lichaam aan te stippen met iets?? Ik zat er dan ook van voetzolen tot mijn haargrens onder. Mijn kinderen hebben het heel mild doorgemaakt, eentje had zeven grote blaren en hadden we niet eens door dat ze de waterpokken had, dachten dat ze tegen een plant was aangelopen in de tuin.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:17

Eliine schreef:
Rotavirus vaccin wordt anders vanaf medio 2019 aangeboden aan risicogroepen in Nederland.

https://www.rivm.nl/rotavirus/rotavirusvaccinatie

Aangeboden voor risicogroepen is een totaal andere status dan uitspraken als: dan durf ik niet meer naar Frankrijk op vakantie met kleine kinderen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:19

Joh TMR, je weet niet eens of mijn kind niet of deels gevaccineerd is, misschien ben ik wel 1 van de vele spijtoptanten die zichzelf wel voor de kop kan slaan dat ik er ingetuind ben om toch te prikken.

Ieder kind kan een ander kind in gevaar brengen. Of het nu wel of niet gevaccineerd is. Dat is nu juist het hele punt.

En inderdaad: het recht van iedere ouder te doen wat ze willen om hun kind te beschermen. Dat is een groot goed +:)+

Ik ben heel benieuwd wat die waterpokken vaccinatie gaat doen, of we hier over een paar jaar net zo hysterisch over doen als sommige kindjes die niet hebben gekregen.

Wat vinden jullie er overigens van dat mensen zieke kindjes naar het KDV brengen?
Onder het mom van "ze waren toch al besmettelijk voordat je zag dat ze de waterpokken of 5e / 6e / HVM ziekte hadden" of iets van die strekking. Ik kan het begrijpen, maar vind dat eigenlijk helemaal niet netjes.

Dan heb je het over echt zieke kindjes die je bewust bij anderen zet, dat vind ik een hele andere situatie dan een kind dat geen of niet alle prikken heeft gehad en dus gewoon een kindje is als ieder ander kindje: dat op elk moment wel of niet "iets" bij zich kan hebben :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:21

Ik was 12 en erg ziek van de waterpokken. Twee weken 40 graden koorts. Maar nog geen reden om te denken, was ik maar gevaccineerd.

Hetzelfde geldt wmb voor bof en rode hond. Onschuldige kinderziektes. En ja, voor meisjes is rode hond een risico tijdens de zwangerschap, maar dat zijn de waterpokken ook! Als iedereen het krijgt als kind, niks aan de hand. Niet gehad en je wordt zwanger? Testen of je antistoffen hebt en anders alsnog vaccineren (net zoals ze met de waterpokken zouden moeten doen). En voor jongens is de bof latere leeftijd een risico. Maar neem die dan mee met 9 jaar, als ze het niet gehad hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:22

Zieke kinderen in de kdv een totaal andere discussie en dat heeft te maken met maatschappelijke druk om niet aan je zorgplicht te kunnen/willen/durven voldoen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:26

veerledec schreef:
Ik was 12 en erg ziek van de waterpokken. Twee weken 40 graden koorts. Maar nog geen reden om te denken, was ik maar gevaccineerd.

Hetzelfde geldt wmb voor bof en rode hond. Onschuldige kinderziektes. En ja, voor meisjes is rode hond een risico tijdens de zwangerschap, maar dat zijn de waterpokken ook! Als iedereen het krijgt als kind, niks aan de hand. Niet gehad en je wordt zwanger? Testen of je antistoffen hebt en anders alsnog vaccineren (net zoals ze met de waterpokken zouden moeten doen). En voor jongens is de bof latere leeftijd een risico. Maar neem die dan mee met 9 jaar, als ze het niet gehad hebben.

Ik ben ingeënt voor rode hond maar geen anti stoffen. Ga die gewoon niet krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:30

Dan behoor jij tot de nonresponders. Daarom enten veel landen (NL niet) de BMR 2x in de eerste 2 jaar. Daarmee gaan de nonresponders van ongeveer 5 naar 2-3%.
Ik sta niet achter die strategie.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:36

pmarena schreef:
Joh TMR, je weet niet eens of mijn kind niet of deels gevaccineerd is, misschien ben ik wel 1 van de vele spijtoptanten die zichzelf wel voor de kop kan slaan dat ik er ingetuind ben om toch te prikken.

Ieder kind kan een ander kind in gevaar brengen. Of het nu wel of niet gevaccineerd is. Dat is nu juist het hele punt.

En inderdaad: het recht van iedere ouder te doen wat ze willen om hun kind te beschermen. Dat is een groot goed +:)+

Ik ben heel benieuwd wat die waterpokken vaccinatie gaat doen, of we hier over een paar jaar net zo hysterisch over doen als sommige kindjes die niet hebben gekregen.

Wat vinden jullie er overigens van dat mensen zieke kindjes naar het KDV brengen?
Onder het mom van "ze waren toch al besmettelijk voordat je zag dat ze de waterpokken of 5e / 6e / HVM ziekte hadden" of iets van die strekking. Ik kan het begrijpen, maar vind dat eigenlijk helemaal niet netjes.

Dan heb je het over echt zieke kindjes die je bewust bij anderen zet, dat vind ik een hele andere situatie dan een kind dat geen of niet alle prikken heeft gehad en dus gewoon een kindje is als ieder ander kindje: dat op elk moment wel of niet "iets" bij zich kan hebben :)

Dat is aan de kdv om die niet toe te laten. In kdv waar mijn zoontje gaat, zijn ze heel streng. Als een kind 38.5 heeft moet je hem/ haar komen halen en mag hij de volgende dag ook niet komen aangezien kind 24u koortsvrij moet zijn, zelfde met diarree.
Of dat de koorts nu door ziekte of tanden krijgen komt, maakt niet. Als kind kinderziekte heeft zoals windpokken, 5e ziekte,...komen die er gewoon niet in, of ze er voor al besmettelijk zijn geweest of niet. Wat ik vrij normaal vind.