Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Vaccinees had approximately 2 days’ shorter incubation time than unvaccinated persons. Vaccinated and unvaccinated students were equally able to infect their siblings.
BigBen schreef:Wat Sizzle al zei, dit bevestigt exact wat ik aangaf.
bigone schreef:Maar dan is het dus zo dat een niet gevaccineerde dus een absolute tijdbom is omdat hij niet ziek word want hij maakt de ziekte a typisch door en besmet anderen. Met een langere incubatietijd dan wel gevaccineerden.
pmarena schreef:De consequenties? Dat je er beter over kan liegen als ze vragen of je kind (volledig) gevaccineerd is bedoel je, omdat er anders mensen zijn die ineens helemaal in de paniek schieten terwijl tot een paar jaar geleden nog niemand zich hier druk om maakte?
Sizzle schreef:Dat gevaar is extreem gerelateerd aan de opvatting van een land.
Engeland ging bijna door het plafond toen ze lazen dat Frankrijk tijdelijk niet tegen Rota vaccinerrde ivm enkele sterfgevallen.
Frankrijk was levensgevaarlijk bezig door niet in te enten.
In Nederland wordt het niet eens overwogen als vaccin.
Die paniek of rust komt voort uit napraterij.
Eliine schreef:Rotavirus vaccin wordt anders vanaf medio 2019 aangeboden aan risicogroepen in Nederland.
https://www.rivm.nl/rotavirus/rotavirusvaccinatie
veerledec schreef:Ik was 12 en erg ziek van de waterpokken. Twee weken 40 graden koorts. Maar nog geen reden om te denken, was ik maar gevaccineerd.
Hetzelfde geldt wmb voor bof en rode hond. Onschuldige kinderziektes. En ja, voor meisjes is rode hond een risico tijdens de zwangerschap, maar dat zijn de waterpokken ook! Als iedereen het krijgt als kind, niks aan de hand. Niet gehad en je wordt zwanger? Testen of je antistoffen hebt en anders alsnog vaccineren (net zoals ze met de waterpokken zouden moeten doen). En voor jongens is de bof latere leeftijd een risico. Maar neem die dan mee met 9 jaar, als ze het niet gehad hebben.
pmarena schreef:Joh TMR, je weet niet eens of mijn kind niet of deels gevaccineerd is, misschien ben ik wel 1 van de vele spijtoptanten die zichzelf wel voor de kop kan slaan dat ik er ingetuind ben om toch te prikken.
Ieder kind kan een ander kind in gevaar brengen. Of het nu wel of niet gevaccineerd is. Dat is nu juist het hele punt.
En inderdaad: het recht van iedere ouder te doen wat ze willen om hun kind te beschermen. Dat is een groot goed
Ik ben heel benieuwd wat die waterpokken vaccinatie gaat doen, of we hier over een paar jaar net zo hysterisch over doen als sommige kindjes die niet hebben gekregen.
Wat vinden jullie er overigens van dat mensen zieke kindjes naar het KDV brengen?
Onder het mom van "ze waren toch al besmettelijk voordat je zag dat ze de waterpokken of 5e / 6e / HVM ziekte hadden" of iets van die strekking. Ik kan het begrijpen, maar vind dat eigenlijk helemaal niet netjes.
Dan heb je het over echt zieke kindjes die je bewust bij anderen zet, dat vind ik een hele andere situatie dan een kind dat geen of niet alle prikken heeft gehad en dus gewoon een kindje is als ieder ander kindje: dat op elk moment wel of niet "iets" bij zich kan hebben