Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:01

Kijk hier eens op bokt bij de havermout liefhebbers [VT] Havermout ontbijt daar komen de meest lekkere dingen langs ik vind een simpel havermout met melk warm en beetje honing onbijt ook al heerlijk.

Ik heb echt moeten leren ontbijten brood krijg ik gewoon niet weg en brinta vond ik vroeger echt vies maar nu met alle variatie kan ik elke dag wat anders maken hoewel de simpele met honing een favoriet blijft
Laatst bijgewerkt door Seven op 01-06-13 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:02

Magere yoghurt is ook gezond; of Griekse yoghurt, beschuitjes, de groenten die je opnoemt met hummus/pesto/ zelfgemaakte aioli als dip, een eitje, zelfgemaakte suikervrije jam in wat yoghurt, zelfgemaakte soep...

En zoals al gezegd is, het is echt een kwestie van het gewoon te leren eten. Havermout werd ik de eerste keren misselijk van, maar ik heb toch proberen doorzetten gewoon omdat het zo gezond is voor mijn lichaam en ik mijn lichaam dat echt wou geven zeg maar (voor mijn eigen bestwil) :+ Na een paar keer kon ik het wel verteren en lustte ik het bovendien. Hetzelfde met bananen, kiwi's... Hoe gezonder je eet, hoe meer je smaak veranderd. Je hele lichaam raakt er aan gewend. Als chronisch maagpatiënt kreeg ik maagontstekingen bij een kleine hoeveelheid fruit, ik kon alleen troep verteren. En nu is het andersom, ik heb nooit pijn... tenzij ik ongezond at :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:03

Magere yoghurt heb ik ook altijd in huis vooral omdat ik daarmee met light mayo kipsalade maak :j En die is zo lekker op een donker bruine geroosterde boterham.

Edit
wat jij beschrijft had/heb ik ook, maag en darm problemen ziek zwak ea. Tot ik het roer om heb gegooid heb nog wel eens een aanval maar dat is zo verminderd dat ik er niet meer bang voor ben.

LS_

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:52

Ik heb ook een moeilijke maag.

Appels word ik misselijk van en rauwe wortel ook, enkel wanneer het klaargemaakt is krijg ik het binnen.
Moeilijk geval ben ik toch :')

Havermout, tja, na 1 keer is alles eruit gekomen en ik ben zo'n panische wanneer het komt op misselijk zijn en overgeven dat ik het echt niet nog eens wil proberen.

Ik heb geen keuze op mijn werk. Ik loop stage in de gezondheidszorg. Cliënten wonen samen in een huis en ik ga naar daar toe om met hen bezig te zijn. Er wordt dus eten gemaakt voor iedereen. Vaak is dit wel redelijk gezond. Vaak rijst (wat ik al dik beu ben) met iets van vlees (zonder saus) en een salade of groenten klaargemaakt in de oven.

Probleem is ook dat ik weinig drink. Hier is het gebruikelijk om water van de kraan te drinken, vreselijk vind ik dat. Dus ik drink enkel als ik écht dorst heb

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:58

Niet drinken is niet goed, helemaal niet wanneer je ook nog eens sport. Is het geen optie elke dag een fles mee te nemen?

Misschien is het wat elke dag te eten wat je wel lust; dus vb wortels klaarmaken voor drie dagen als tussendoortje etc.

De havermout-fruitsalade is heerlijk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:06

LS_ schreef:
Qua groenten lust ik enkel wortels, brocoli en bloemkool. Andere dingen hou ik niet van.
Werd er bij je thuis dan niet lekker gekookt?? Hoe kan je nou zo weinig lusten, er is zó veel keuze, met fruit net zo.
Proef en probeer eens wat anders, neem eens iets wat je niet kent en/of nog nooit gehad hebt. Maak het eens op een andere manier klaar, ga lekker experimenteren met recepten.
En je smaak verandert soms ook. Ik lust tegenwoordig ook veel meer dan vroeger en ik probeer ook eigenlijk alles wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:27

Dit klinkt heel random maar zijn er toevallig RUG (of Hanze) studenten hier? :D If so, let me know! Ik zoek namelijk nog een fitnessbuddy, mijn studiemaatjes zijn luuuui! Haha (:

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:17

Kan ik ook mee posten hier? Vandaag begonnen met Ripped.

In januari heb ik de shred gedaan, daarna vooral veel hardgelopen. Wil nu wat minder gaan hardlopen en ook andere spieren trainen, vandaar ripped. Merkte vandaag goed dat m'n buikspieren heel wat sterker kunnen.
Wil het vijf keer in de week gaan doen, ben in het weekend namelijk redelijk druk (klimmen of wedstrijd met paardje).

Qua eten ga ik niet veel veranderen, eet normaal gesproken redelijk gezond, en af en toe heel ongezond ;) Wil ook niet perse afvallen, maar vooral fit blijven, merk dat ik het lekker vind om veel te sporten, maar het moet niet te lang duren, dus de programma's van Jillian zijn ideaal.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:04

Ik ben nu pas klaar met studeren (met een pauze van 3 uur bij de paarden), en zie het niet zitten om nu te shredden, aangezien ik morgenochtend moet werken :O
Enfin, dat denk ik toch, ik zou normaal moeten werken, maar heb er niets meer van gehoord realiseer ik me nu. Dus ik ga morgenochtend naar de winkel, en hebben ze iemand anders dan studeer ik extra vroeg (en heb ik nadien zeker tijd om te sporten :P)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:11

Oef, zit je in je tentamen/examen periode? Studeren is belangrijker en dagje niet jilliannen ga je niet dood van ;)

Ik had vandaag een dag waarbij mn evenwicht me in de steek liet. Was firehydrants met kicks aan t doen en viel zo om. Later bij de sideplank viel ik ook om. Was niet zo prettig, Mja morgen weer een dag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:13

Jup volgende week vrijdag is mijn eerste examen, en het was de eerste dag studeren vandaag dus ik moest even in het ritme komen en deed er langer over dan gepland :o

Wat vreemd van je evenwicht... Misschien was je lichaam vermoeid?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:56

Zo ik kom ook weer meepraten, echt ontzettend drukke dagen gehad, waardoor ik gister niet heb kunnen shredden (gewerkt van 9 tot 23u). Net wel gedaan en morgen ga ik gewoon de laatste 2 van level 2 doen. :D

Was donderdag bij de diëtiste, helaas geen kilo's eraf, maar omdat ik 8 cm bij mn taille kwijt ben, kwam ik in de klasse van 'verhoogd risico' naar 'nadert de risicogrens' *\o/*
Kilo's zeggen dus niet altijd alles gelukkig.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:57

Jeej Spikkel! Ben je toch zeker je vetpercentage aan het verlagen.. ook een heel mooi resultaat

Bij mij weer een cm van m'n kuiten af.. straks pas ik m'n oude laarzen toch weer :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:16

Goed gedaan Spikkel *\o/* En liever die 8 centimeter dan een kilo toch!

Die laarzen passen in no time Chessie :)

Zo, ik moest blijkbaar niet werken, maar het meisje dat wel moest kwam niet opdagen dus was mijn bazin wel blij dat ik er was, en kon ik toch aan de slag. Net speltpannenkoeken gegeten, dan even studeren en naar de paarden toe (en nadien de shred + cardio)

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:27

8 cm... wow!!!! iedereen nog steeds goed bezig!

zo br 5 zit erop! Hij is fijn maar auwtsj mn armen...

Ik ben nog op zoek naar een goede kabel. de mijne is er oud en versleten en ik heb het idee dat hij korter is dan die Jillian gebruikt. Iemand een goed idee waar ik kan slagen? ( en hoe lang hij moet zijn?)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:34

Ik was er ook erg blij mee! :)

En altijd fijn als je weer in je oude kleren past. :D Heb nu wel dat mijn laarzen juist afzakken haha.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:53

Ik ben nog steeds niet begonnen _O-

edit: wel een nieuwe stimulans gevonden := Heb een broek teruggevonden die ik super leuk vond <3 Maar daar pas ik nu NET in.. Ik wil hem gewoon weer passen :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:00

Haha dat ken ik idd. :D Hup, beginnen jij! ~~}>

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:05

Pff, ik heb 4 dagen al niks meer gedaan -O- Op deze manier schiet het natuurlijk niet op he. Ik heb eerst dagen lang plat gelezen met migraine, en nu mist simpelweg de motivatie om ook maar iets te doen. Gisteren om half 9 eruit om Sverre zijn flesje te geven. Daarna nog "even" terug gekropen naar bed in aangezien Amber er niet was. Ahum, half 4 rolde ik maar eens mijn bed uit :+

Ik wil dus graag weer oppakken, heb 8 dagen van level 1 gehad. Is het dan verstandig dat ik een paar dagen extra level 1 volg, of kan ik na de 10e keer toch gewoon over naar level 2? Maarrrr, eerst motivatie zien te vinden -O-

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:23

schnappie schreef:
8 cm... wow!!!! iedereen nog steeds goed bezig!

zo br 5 zit erop! Hij is fijn maar auwtsj mn armen...

Ik ben nog op zoek naar een goede kabel. de mijne is er oud en versleten en ik heb het idee dat hij korter is dan die Jillian gebruikt. Iemand een goed idee waar ik kan slagen? ( en hoe lang hij moet zijn?)
Hihi dat had ik ook bij die workout :P pijn in mn armen!!

Maar die elastieken kun je via ebay ook kopen :) ik heb een hele set, deze:
Afbeelding

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:28

Net klaar met dag 10 van level 1 :)
In totaal 3 dagen overgeslagen, hopelijk lukt het me nu om het elke dag weer te gaan doen :)
Net ook weer even gemeten er is toch een aantal centimeter af, alhoewel ik dat nog niet echt zie..

Borst: 74 - 70
Taille: 72 - 71
Navel hoogte: 81 - 79

Nou is het ook niet echt veel, maar toch wat :P Hoop dat ik de komende 20 dagen wat meer zichtbaar resultaat boek

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:50

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:56

madje schreef:
Ik ben ook net klaar met dag tien, blij dat ik naar level 2 mag! :D

Mijn maten moet ik nog opmeten maar als ik dit verschil zie wordt ik toch wel erg blij: http://imageshack.us/a/img401/81/shred110.jpg
*\o/*

Waaw, ben jij dat? Wat goed! *\o/*

Ik heb net week 7 van BR afgerond en ga nu nog een rondje hardlopen :) .

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:09

Wow, ziet er goed uit Madje!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:18

Wauw, mooi lichaam!