Borstvergroting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:03

sanso schreef:
Hops even een schopje!

Eind van het jaar wil ik een borstvergroting. Bij welke klinieken hebben jullie de operatie laten uitvoeren en hoe is het bevallen?

Ik ben afgelopen donderdag geopereerd bij de Velthuis Kliniek in Enschede en ben daar zeer tevreden over, ben ook op consult geweest bij Diana Gabriels, maar daar had ik totaal geen goed gevoel bij en zal ik niet snel aanraden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:46

BloemBloem schreef:
Om de hele simpele reden dat sommige mensen zich
zo onzeker voelen dat ze er *psychisch* aan onder door
kunnen gaan :)

Om daarvoor in aanmerking te komen moet je aardig wat testen doorlopen. Ik geloof niet dat je zoiets kunt faken en op die manier de boel vergoed krijgen...

Kliniek Heyendael! Echt super tevreden over de hele gebeurtenis. Nazorg is ook top +:)+
https://kliniekheyendael.nl

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 03:30

Hier dr nio, na negatieve ervaring met Diana gabriels. Ben er nu al 3 jaar gelukkig mee.

Ik raad je vooral aan om eens kijkje te nemen op de fb pagina hierover. En kijken wat je nou mooi vind. Sommige maken natuurlijker borsten, andere juist weer iets nepper. Net wat je wens is :D

sanso

Re: Borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:15

Ik heb geen Facebook dus dat wordt lastig. Ik wil zo natuurlijk mogelijk (vriend ook). Gewoon wat meer volume.
In principe heb ik al een prima cupmaar maar net wat voller en steviger is niet weg. Meer details in PB :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:17

Noisy schreef:
BloemBloem schreef:
Om de hele simpele reden dat sommige mensen zich
zo onzeker voelen dat ze er *psychisch* aan onder door
kunnen gaan :)

Om daarvoor in aanmerking te komen moet je aardig wat testen doorlopen. Ik geloof niet dat je zoiets kunt faken en op die manier de boel vergoed krijgen...

Kliniek Heyendael! Echt super tevreden over de hele gebeurtenis. Nazorg is ook top +:)+
https://kliniekheyendael.nl

Het gaat toch over ziektewet of over vakantiedagen.
Niet over vergoedingen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:34

Ziektewet is toch ook een "vergoeding"? Je verlof wordt dan doorbetaald
Voor een Ziektewet uitkering zal de ingreep een medische noodzaak moeten zijn, bepaald door een arts.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:00

sanso schreef:
Ik heb geen Facebook dus dat wordt lastig. Ik wil zo natuurlijk mogelijk (vriend ook). Gewoon wat meer volume.
In principe heb ik al een prima cupmaar maar net wat voller en steviger is niet weg. Meer details in PB :)

Raad ik zeker aan om eens op consult te gaan bij Verdonck en Frans van straten!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:08

Ik zal ze eens googlen.
Het is wel echt een doolhof hoor als je er niet in thuis bent. Er is zo veel!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:20

sanso schreef:
Ik zal ze eens googlen.

Haha begin is inderdaad lastig. Je kan even ook op borstenforum kijken naar ervaringen. Weet alleen niet wat daar nu nog gratis in te zien is, dat is laatst helemaal veranderd.
Als je vragen hebt mag je die altijd stellen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:13

Gianti schreef:
sanso schreef:
Ik zal ze eens googlen.

Haha begin is inderdaad lastig. Je kan even ook op borstenforum kijken naar ervaringen. Weet alleen niet wat daar nu nog gratis in te zien is, dat is laatst helemaal veranderd.
Als je vragen hebt mag je die altijd stellen!

Dit forum kan ik inderdaad ook aanraden.
Hier vind je veel ervaringsverhalen terug en ook genoeg fotoalbums met resultaten etc. :j Heeft mij wel erg geholpen.
Heb mijne laten doen door dhr Koeijers en ben er echt onwijs tevreden mee :)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:58

Hallo allemaal,
Topic staat al even stil maar voor de dames die twijfelen, hier mijn verhaal.
Ik ben op 15 maart van dot jaar geopereerd door dokter De Blecourt in het Vlietlandziekenhuis in Schiedam.
Deze arts werkt tevens bij Bergman en staat erom bekend voor een natuurlijk resultaat te gaan. Ik heb grondig vooronderzoek gedaan voor ik hier mijn eerste intake had die me meteen over de streep trok.
Ik ben 41 en heb drie kinderen in de leeftijd van 8, 14 en 16.
Bij mijn laatste zwangerschap groeide ik 4 cupmaten.
Ik had ooit een b cup (omvang 75)
Na die zwangerschappen en nog wat afvallen had ik a velletjes over die tevens flink hingen. En dan echt op een manier dat ze met bukken gewoon uit mijn bh vielen en dat ik altijd rechtop moest staan omdat je anders aan de bovenkant mijn bikini of bh in keek.
Ik wilde weten of ik een lift nodig had of alleen vulling.
De arts gaf aan dat ik met alleen vulling hoogstwaarschijnlijk binnen twee jaar op de stoep zou staan omdat ik dan grote hangers zou hebben.
Hij zei ik doe een lift, ronde protheses 225-250 cc voor de spier. Je komt dan uit op een grote b, kleine c
In eerste instantie met aan ankervormig litteken maar net voor de operatie kwam hij er met aftekenen achter dat het met een litteken minder kon (sleutelgat), was voor mij een grote verrassing met wakker worden want dat had hij niet hardop gezegd en ik had het met tekenen niet gezien :-)
De operatie heb ik natuurlijk niets van meegekregen maar de dagen daarna zijn me 100% meegevallen.
Op vrijdag werd ik geholpen, ik moest een nacht blijven waarvan bij deze arts de eerste dag geldt volledige bedrust (als enige arts daar overigens, dit heeft met de lift te maken en risico op nabloeden).
Maast de paracetamol mocht ik naproxen maar ik had weinig pijn, al helemaal geen wondpijn wamt die huid daar was doof en de tepels zit helemaal geen gevoel in. Dat dove trekt heeeel langzaam weg nu (een maand verder). Naproxen heb ik dus niet genomen en vanaf zondag meteen daarna ook geen paracetamol
De onderhuidse hechtingen gingen de knoopjes die hier en daar door je huis steken al vrij snel irriteren dus op dag 9 knipte ik de eerste eruit en op dag 15 de laatste.
Op mijn rug slapen was ik vrij snel aan gewend, alleen de eerste drie nachten was lastig (ik ben een zijslaper)
Na twee weken mocht ik zonder sport bh slapen maar dat vond ik geen succes
Ik heb dan ook een zeldzame complicatie gekregen (een steriele ontsteking in de oppervlakkig huidaderen waardoor die blauw aanvoelen, verdikken en gespannen zijn. Ze zien er onder je huid dan uit als elastiekjes en trekken heel erg). Het is echter onschuldig en inmiddels trekt ook dit langzaamaan weg.
Ik hen toevallig net nieuwe bh’s besteld (hoewel ik nog even moet wachten met dragen) en zit nu op een 75E.
Met neppers draag je echter wel sneller een grotere maat, ik denk dat het vergelijkbaar is met een natuurlijke volle c
Ik ben nog wat te zwaar en denk na afvallen misschien wel op een D te zitten.
De littekens genezen heel mooi en ik ben er dolgelukkig mee
Ze zijn al vrij soepel en zakken mooi
Als je twijfelt, ga voor een intakegesprek
En laat de arts bepalen wat hij erin doet en geef gewoon aan wat je wensen zijn
Ik gaf aan dat ik geen grote borsten wilde maar weer borsten, met een normale vorm. Hij heeft daar heel goed maar geluisterd maar ik heb deze arts er ook op uit gekozen. Een goede chirurg kijkt naar wat mooi bij je lichaam past en naar je leefstijl. Hij vroeg aan mij meteen of ik veel sportte (wat ik inderdaad doe), ook daar wordt dus rekening mee gehouden
Voor iedereen die nog twijfelt, succes !

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:04

Bedankt voor je verhaal!
Ik twijfel niet maar moet nog wachten, het is namelijk niet een uitgave die je zomaar even doet.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:26

sanso schreef:
Bedankt voor je verhaal!
Ik twijfel niet maar moet nog wachten, het is namelijk niet een uitgave die je zomaar even doet.

Dat klopt !
Ik heb er ook voor moeten sparen, voor lift en prothese zelfs € 4.500,-
Is aanzienlijk duurder dan alleen vergroten.
Maar ik heb er ook 10 jaar over gedaan om de knoop door te hakken hoor ;-)
Ik was ook zo een twijfelaar net als vele anderen hier, je laat niet zomaar in een gezond lijf snijden hè ;-)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:36

Ik geef ook even een schopje omhoog!
Binnenkort wil ik ook voor een borstvergroting gaan.
Wil het eigenlijk al sinds ik jonger ben, het is niet dat ik niks heb, maar het mag net wat meer zijn.
Mijn man vond het nooit nodig, Dus heb ik het ook nooit gedaan.
En als ik iets het afgelopen jaar geleerd heb, is gewoon de dingen doen die je graag wilt haha.

Hoe vonden jullie de genezing gaan? Dat is het enigste waar ik een beetje mee zit.
Ik heb een zoontje van bijna 4 jaar, een pup van 15 weken ( die nogal aan de maat is ) en dan nog een hond.
Een huishouden, katten en een konijn, wat uiteraard allemaal doorloopt.
Snap best dat het de eerste week allemaal lastig is, maar waar moet ik rekening mee houden?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:32

Ligt er een beetje aan wat ze gaan doen. Voor de spier, achter of dualplane.
Bij voor de spier herstel je aanzienlijk sneller en kun je je armen al veel eerder weer fatsoenlijk gebruiken.
Bij de andere 2 niet.

Bij mij zijn ze dualplane geplaatst dus mijn ervaring komt daar vandaan.

De eerste 3 tot 5 dagen heb je écht hulp nodig.
Zorg ook dat je je buikspieren goed sterk hebt want dat scheelt een hele boel. Probeer maar eens zonder gebruik van je armen overeind te komen uit bed, op je zij rollen is geen optie de eerste 2 weken.

Ook is een goede spiegel voor pijnstilling opbouwen erg belangrijk, zet er desnoods je wekker voor. Ik had het 1x te laat ingenomen en ik kan je zeggen, dat was geen pretje :oo

Toen bij mij de zwelling na 5 dagen wat begon af te nemen voelde ik me ook gelijk een stuk beter en kon ik me weer wat beter bewegen zonder die schrijnende pijn. Als je rustig kunt blijven liggen is er niks aan de hand maar zodra je in beweging moet komen :+

Wat ook verstandig is is om zo'n tussenstukje voor je bh te kopen. Door de zwelling gaat het strak zitten en met zo'n tussenstukje kun je dat enigszins verlichten.

Draag loszittende kleding waar je makkelijk in en uit kunt komen zonder je armen te hoeven heffen. Ik had een joggingbroek aan, van die stretch topjes waar ik in kon stappen en dan omhoog doen en evt een vest.

Haren kammen/wassen is ook een dingetje. Ik weet niet of je ook lang haar hebt? Ik probeerde zo goed als het kon een beetje op de kop te hangen en dan zo mijn haren te fatsoeneren en ik had een droogshampoo gekocht zodat ik de eerste 4 dagen kon overbruggen. Daarna heeft mijn man het gewassen.

Iemand die helpt met de huishouding is ook aan te raden want stofzuigen is uit den boze en bovendien gaat het je ook echt niet lukken dan.

Ik geloof dat ik het meeste wel heb nu maar mocht ik nog ergens opkomen dan gooi ik het erbij

Het is even aanklooien en doorbijten een weekje maar ik zou het zo weer doen <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:54

Noisy schreef:
Ligt er een beetje aan wat ze gaan doen. Voor de spier, achter of dualplane.
Bij voor de spier herstel je aanzienlijk sneller en kun je je armen al veel eerder weer fatsoenlijk gebruiken.
Bij de andere 2 niet.

Bij mij zijn ze dualplane geplaatst dus mijn ervaring komt daar vandaan.

De eerste 3 tot 5 dagen heb je écht hulp nodig.
Zorg ook dat je je buikspieren goed sterk hebt want dat scheelt een hele boel. Probeer maar eens zonder gebruik van je armen overeind te komen uit bed, op je zij rollen is geen optie de eerste 2 weken.

Ook is een goede spiegel voor pijnstilling opbouwen erg belangrijk, zet er desnoods je wekker voor. Ik had het 1x te laat ingenomen en ik kan je zeggen, dat was geen pretje :oo

Toen bij mij de zwelling na 5 dagen wat begon af te nemen voelde ik me ook gelijk een stuk beter en kon ik me weer wat beter bewegen zonder die schrijnende pijn. Als je rustig kunt blijven liggen is er niks aan de hand maar zodra je in beweging moet komen :+

Wat ook verstandig is is om zo'n tussenstukje voor je bh te kopen. Door de zwelling gaat het strak zitten en met zo'n tussenstukje kun je dat enigszins verlichten.

Draag loszittende kleding waar je makkelijk in en uit kunt komen zonder je armen te hoeven heffen. Ik had een joggingbroek aan, van die stretch topjes waar ik in kon stappen en dan omhoog doen en evt een vest.

Haren kammen/wassen is ook een dingetje. Ik weet niet of je ook lang haar hebt? Ik probeerde zo goed als het kon een beetje op de kop te hangen en dan zo mijn haren te fatsoeneren en ik had een droogshampoo gekocht zodat ik de eerste 4 dagen kon overbruggen. Daarna heeft mijn man het gewassen.

Iemand die helpt met de huishouding is ook aan te raden want stofzuigen is uit den boze en bovendien gaat het je ook echt niet lukken dan.

Ik geloof dat ik het meeste wel heb nu maar mocht ik nog ergens opkomen dan gooi ik het erbij

Het is even aanklooien en doorbijten een weekje maar ik zou het zo weer doen <3

Precies dit! Heeel herkenbaar haha

Ik ben afgelopen week bevallen en last van stuwing. Iedereen riep ooooh dat doet zoooon pijn enz enz. Ik vergelijk het echt met de pijn na mijn borstvergroting. Qua hardheid enz en pijn.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:22

Thnx voor de uitgebreide reactie!
Ik heb geen idee of het voor of achter de borst gaat, moet nog op consult haha.
Voor de eerste week kan ik wel een schoonmaakster in huis nemen, en evt nog een honden uitlaatservice voor de honden.
Zit nog even de twijfelen wat wijzer is, of in de vakantie van m'n zoontje, of juist als hij naar school is.

Kwa pijn ben ik niet zo bang voor, heb heel wat operaties gehad, Dus ben wel wat gewend haha.
Maar zit er vooral tegen op "het niks kunnen" terwijl ik wel eigenlijk 2 keer per dag moet stofzuigen ect haha.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:01

Heb je iemand die je zoontje kan verzorgen tussendoor? Paps of familie? Want tillen en zo kun je zeker de eerste week, maar ga uit van zeker anderhalf a 2 weken echt vergeten ik kreeg de eerste week nog geen pak drinken opgetild

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:10

Nee woon alleen met m'n zoontje, maar hij is bijna 4 dus wel zelfstandig.
Kan zich zelf wel al aan / uitkleden, plassen douchen ect.
Dus dat scheelt, het is meer alleen met school brengen en halen ect.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:21

Dan zou ik in elk geval kijken of er een familielid stand-by kan staan voor het geval dat. Onderschat het niet in elk Geval :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:40

Autorijden kan je al niet, want je raakt nog nieteens recht als je op de bank ligt :+ Dat heeft al 3 dagen geduurd bij mij voordat ik mezelf eraf kon laten glijden, laat staan normaal opstaan (weekje ongeveer).
Ik ben na 3 wkn weer begonnen met werken, maar eigenlijk was dat te vroeg. Kon niets echt heffen of duwen/trekken en het was allemaal nog gevoelig met bewegingen en perongeluk stoten.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 21:42

Ik ben ook echt een harde tante maar echt hoor die 1e week? sowieso kan je echt niets....

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:59

Hoi dames! Ik heb de laatste 10 pagina`s ofzo gelezen en wil mijn ervaring tot zo ver graag delen.

Ik ben afgelopen vrijdag in Amsterdam geopereerd bij Velthuis. Dualplane 375cc ..

Ik kan dus vanaf dag 1 alles zelf, voel wel druk en wat gevoelig maar erge pijn, nee.. hou me wel aardig aan Mn paracetamol spiegel .

Moet me inhouden niet teveel te doen, ben 4 wk geleden aan Mn knie geopereerd, kruisband reconstructie, en loop nog met krukken.. ook geen probleem haha.. deed gister dus 1 dag na operatie alweer wasjes in de machine, zelf douchen, aankleden, in en uit bed enzo.. probeer wel met alles zoveel mogelijk Mn boven armen langs Mn lijf te houden...

Ik hoop echt zoo dat ik niet perongeluk teveel doe aangezien ik niet echt geremd wordt door pijn.. (die knie operatie deed echt helse pijn dus wellicht dat ik dit kort op die operatie daarom veel beter verdraag)..

Ben heel benieuwd hoe de komende week gaat, alleen met de kinderen van 3 en 5...

Hebben jullie ook zolang je zit/staat/loopt weinig tot geen last maar als ik ga liggen.. dan doet het eigenlijk het zeerst!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:17

Ik vraag me af of jullie allemaal niet bang zijn voor de gevolgen. Hier een twijfelaar (al jaren) wegens een gevoelig lichaam voor ontstekingen.
Nu kijk ik naar Hydrogel-implantaten, maar ook daarvan hoor je horror verhalen. Nou weet ik dat je niet altijd van het ergste uit moet gaan, maar de risico's en gevolgen zijn niet mis.. Hoe denken jullie hierover? Vooral op de lange termijn e.d.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:19

De huisarts heeft me doorverwezen, 26 augustus pas de eerste consult.
Duurt me veelste lang :+
Als ik iets heb besloten, Wil ik ervoor gaan ook haha.

Is hier iemand die het vergoed heeft gekregen door de verzekering?