Ligt er een beetje aan wat ze gaan doen. Voor de spier, achter of dualplane.
Bij voor de spier herstel je aanzienlijk sneller en kun je je armen al veel eerder weer fatsoenlijk gebruiken.
Bij de andere 2 niet.
Bij mij zijn ze dualplane geplaatst dus mijn ervaring komt daar vandaan.
De eerste 3 tot 5 dagen heb je écht hulp nodig.
Zorg ook dat je je buikspieren goed sterk hebt want dat scheelt een hele boel. Probeer maar eens zonder gebruik van je armen overeind te komen uit bed, op je zij rollen is geen optie de eerste 2 weken.
Ook is een goede spiegel voor pijnstilling opbouwen erg belangrijk, zet er desnoods je wekker voor. Ik had het 1x te laat ingenomen en ik kan je zeggen, dat was geen pretje
Toen bij mij de zwelling na 5 dagen wat begon af te nemen voelde ik me ook gelijk een stuk beter en kon ik me weer wat beter bewegen zonder die schrijnende pijn. Als je rustig kunt blijven liggen is er niks aan de hand maar zodra je in beweging moet komen
Wat ook verstandig is is om zo'n tussenstukje voor je bh te kopen. Door de zwelling gaat het strak zitten en met zo'n tussenstukje kun je dat enigszins verlichten.
Draag loszittende kleding waar je makkelijk in en uit kunt komen zonder je armen te hoeven heffen. Ik had een joggingbroek aan, van die stretch topjes waar ik in kon stappen en dan omhoog doen en evt een vest.
Haren kammen/wassen is ook een dingetje. Ik weet niet of je ook lang haar hebt? Ik probeerde zo goed als het kon een beetje op de kop te hangen en dan zo mijn haren te fatsoeneren en ik had een droogshampoo gekocht zodat ik de eerste 4 dagen kon overbruggen. Daarna heeft mijn man het gewassen.
Iemand die helpt met de huishouding is ook aan te raden want stofzuigen is uit den boze en bovendien gaat het je ook echt niet lukken dan.
Ik geloof dat ik het meeste wel heb nu maar mocht ik nog ergens opkomen dan gooi ik het erbij
Het is even aanklooien en doorbijten een weekje maar ik zou het zo weer doen