Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:Welke neurologische symptomen heb jij Casarell?
Ik heb net de Amerikaanse documentaire gezien die op het B12 forum staat, dat heeft me wel laten schrikken. Dat een tekort aan B12 zoveel invloed heeft en zoveel ziektebeelden kan veroorzaken!
Ik heb gelukkig geen neurologische klachten en ben er denk ik op tijd bij, omdat ik vorig jaar nog nergens last van had.
Pas toen ik depressief werd kreeg ik klachten, maar toen had ik lichamelijk nog veel energie. Nu is mijn depressie over en kan ik lichamelijk niets meer...
Citaat:Iedere keer wanneer cyano- en/of hydroxocobalamine wordt geïnjecteerd vindt er een grote golf aan productie nieuwe rode bloedcellen plaats -- met korte interval injecteren is dit golf op golf.
Grote hoeveelheden kalium worden gebruikt voor deze snelle aanmaak van grote hoeveelheden rode bloedcellen. Het dalen van de kaliumwaarde wordt gezien bij diverse B12 patiënten -- dit wordt veroorzaakt door het injecteren van B12 en kan uiteindelijk leiden tot een tekort aan kalium. (17) Los van kalium wordt met veelvuldig B12 injecteren door de geforceerde aanmaak van deze nieuwe rode bloedcellen ijzer, koper en diverse andere B- vitaminen leeg geroofd uit de aanwezige voorraad.
Hannanas schreef:Meliaforever schreef:Die van Vitals spreekt me wel aan denk ik. Geen grote hoeveelheden en zeker niet te hoge B6.
P5P gaat niet stapelen!
Dus als je daar 25 Mcg per dag van binnenkrijgt is dat niet erg.
Men zegt bij b12 injecties minimaal 800 Mcg folaat.