[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freyatjee

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:58

ik heb gister mijn achterkantje van mn tragus piercing er weer op gedaan,
hij is weer helemaal mooi, en niet meer ontstoken

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:28

En ik kom even het topic binnen vallen! Wil graag een Dermal laten zetten. Op de bovenkant van m'n pols daar, of in mijn nek. Wie o wie kan zijn ervaringen met mij delen? :o En wie weet komt er ook nog een tragus bij, haha!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:04

Weet iemand een goed adres waar je 100% titanium oorbellen en dan met name oorringen kunt kopen? :) (In/rond West-Nederland of online)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:25

Nek schijnt snel uit te groeien omdat je dat heel veel beweegt.
Verder geen ervaring mee. Ik weet niet hoe oud je bent en welk beroep je doet/wilt doen, maar met sommige beroepen mag je niet in het zicht hebben

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:28

xDaantjxx schreef:
Nek schijnt snel uit te groeien omdat je dat heel veel beweegt.
Verder geen ervaring mee. Ik weet niet hoe oud je bent en welk beroep je doet/wilt doen, maar met sommige beroepen mag je niet in het zicht hebben

Ik ben 15 dus ik heb nog wel even te gaan voor een 'serieuze' baan..
Maar in ieder geval bedankt! :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:42

Okee, dan zal ik sowieso wachten als je je nek wilt dat je minimaal 16/17 bent...

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:44

Dit klinkt misschien heel mietig. maar ik durf mijn navelpiercing gewoon niet uit te doen en een andere erin te doen. Ik ben heel erg bang dat die gaat ontsteken. Ik krijg mijn balletje ook niet los. En welke maat heb ik nodig. want ik heb echt geen flauw idee wat voor maat er nu in zit.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:31

Ik heb mijn navelpiercing nu 3 weken, geen kast mee gehad maar toen ik gisteren bleef haken toen in m'n tshirt uittrok deed hij toch wel even pijn. Ik zag geen scheurtjes of bloed dus gewoon even ontsmet en verder met rust gelaten. Nu zat er net een klein beetje geel - grijsachtig slijm rond het bovenste bolletje en toen ik het sieraad bewoog kwam er meer uit het gaatje. Heb de piercing er uit gehaald en het gaatje goed gespoeld met zoutoplossing, ook het sierraad ontsmet. Rond het bovenste gaatje voelt de huid een beetje harder, alsof er een schijfje rond zit. Piercing zit er nu weer in en het rood trekt weg. Hij is verder niet gevoelig. Moet ik hier gewoon afblijven en af en toe eens spoelen of ga ik beter naar de piercer terug of naar de huisarts?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:24

Ik zou je piercing er de volgende keer dat er iets gebeurt niet uithalen! :n daar is het nog te vroeg voor
Je kunt prima schoonmaken terwijl je piercing er nog in zit

Als het rood nu wegtrekt en de gevoeligheid is ook gezakt dan zie ik geen reden om er naar te laten kijken
Gewoon in de gaten houden en blijven verzorgen zoals je dat deed

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:54

Desteney_ schreef:
En ik kom even het topic binnen vallen! Wil graag een Dermal laten zetten. Op de bovenkant van m'n pols daar, of in mijn nek. Wie o wie kan zijn ervaringen met mij delen? :o En wie weet komt er ook nog een tragus bij, haha!

Dermals zijn altijd een risico. Ik zou het gewoon doen, maar niet raar opkijken als hij uitgroeit. Vaak blijven ze gewoon zitten, maar vaak ook niet. Ik heb er 2, die zijn onder tussen al 4 keer opnieuw gezet, en 1 is alweer uitgegroeid, dus die laat ik binnenkort weer opnieuw zetten. De ander daarentegen zit alweer 2 jaar helemaal vast. :)
Nek kan lastig zijn met haren, en pols met mouwen, en het vele bewegen van de handen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:50

Miekemuis_ schreef:
Ik heb mijn navelpiercing nu 3 weken, geen kast mee gehad maar toen ik gisteren bleef haken toen in m'n tshirt uittrok deed hij toch wel even pijn. Ik zag geen scheurtjes of bloed dus gewoon even ontsmet en verder met rust gelaten. Nu zat er net een klein beetje geel - grijsachtig slijm rond het bovenste bolletje en toen ik het sieraad bewoog kwam er meer uit het gaatje. Heb de piercing er uit gehaald en het gaatje goed gespoeld met zoutoplossing, ook het sierraad ontsmet. Rond het bovenste gaatje voelt de huid een beetje harder, alsof er een schijfje rond zit. Piercing zit er nu weer in en het rood trekt weg. Hij is verder niet gevoelig. Moet ik hier gewoon afblijven en af en toe eens spoelen of ga ik beter naar de piercer terug of naar de huisarts?

Zoals Corelli al zegt, voortaan er niet meer uithalen hoor! Je maakt de irritatie daarmee alleen maar erger en het is dus ook niet gek dat hij rood wordt :) Mocht het een ontsteking zijn, dan kan alle troep er juist uit doordat je sieraad het gaatje open houdt. Heeft je piercer je niet uitgelegd hoe je schoon moet maken?

Ik zou er zoveel mogelijk vanaf blijven en in het begin 2x per dag schoonmaken. Als je twijfelt zou ik gewoon even bij je piercer langsgaan, gewoon voor je eigen gemoedsrust. Die kan dan kijken hoe het eruit ziet (je gerust stellen) en vertellen wat je eraan kan doen. Bij de huisarts zou ik niet zo snel langsgaan, die vinden piercings vaak maar ondingen en hebben er vaak niet zoveel kijk op als je piercer.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:11

@redsavage: Heb jij je dermals op exact de zelfde plek opnieuw laten zetten? Ik wil hem heel graag weer opnieuw laten zetten maar weer niet of het kan op exact de zelfde plek..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:29

Ja hoor, dat gaat prima. :) Maakt geen enkel verschil, hoouit dat het wat stugger is. Wel is het belangrijk dat plek goed genezen is.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:55

Ja ik heb er nog wel een bultje zitten .. Maar dat is littekenweefsel. Lijkt me niet verstandig om daar weer een dermal in de laten plaatsen toch?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:00

Littekenweefsel kan altijd van bobbelig zijn, dat zou geen probleem moeten zijn. Het is eerder een probleem wanneerhet een ander soort butlje is, maar dat kan ik via het internet niet bepalen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:09

Aaargh ik wordt gek!
Piercing is weer aan het k*tten en zit dus weer zo'n bultje naast als eerder...
Ik spoel dus weer met zoutbadje en hou het schoon met Unicura zeep. Dat doe ik ong 1x in de 2 dagen.
Zoutbadje begin ik vanavond mee..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:15

xDaantjxx schreef:
Aaargh ik wordt gek!
Piercing is weer aan het k*tten en zit dus weer zo'n bultje naast als eerder...
Ik spoel dus weer met zoutbadje en hou het schoon met Unicura zeep. Dat doe ik ong 1x in de 2 dagen.
Zoutbadje begin ik vanavond mee..

Ik heb het nu ook weer.. een hele slijmerige bloedbult is het nu. :\
Er zit echt heel dik slijmerig bloed in bij mij..

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:16

Ja bij mij ook :/

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:23

xDaantjxx schreef:

Ik heb het al 2x eerder gehad, en als je het gewoon met rust laat dan gaat het ook wel weer over. Droogt dan gewoon uit dat bultje (althans bij mij toen het geval)..
Maar is nu echt even vervelend ja :=

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:29

Dreamy schreef:
xDaantjxx schreef:

Ik heb het al 2x eerder gehad, en als je het gewoon met rust laat dan gaat het ook wel weer over. Droogt dan gewoon uit dat bultje (althans bij mij toen het geval)..
Maar is nu echt even vervelend ja :=

Het wordt ook lichtelijk gevoelig dan. Ik heb het 1x eerder gehad en toen had ik hem dus open gemaakt. Zit nu hele lelijke plek naast de piercing... Oeps :=
Maar nu gewoon vanaf blijven en gewoon echt schoonmaken tegen verdere rommel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:30

Ik heb mijn neuspiercing nu vier weken en ik ga morgen zwemmen.

Mijn neus gáát nat worden en ik gá hoogstwaarschijnlijk met mijn hoofd onder water. Wat kan ik het beste doen qua voor- en nazorg? Ik dacht erover om mijn neus even extra aandacht te geven met unicura zeep bij het nadouchen.

Het zwembadwater heeft een hoog chloorgehalte. Mijn neus heeft zich van het begin af aan keurig gedragen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:33

Euhm ik weet niet zeker, maar even insmeren met dun laagje vaseline of iets?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:37

xDaantjxx schreef:
Euhm ik weet niet zeker, maar even insmeren met dun laagje vaseline of iets?

Vasaline is niet handig, daar gaan bacterien ook onder zitten en dat gaat lekker broeien.

Gewoon lekker gaan zwemmen, daarna goed schoonmaken met het spul waarmee je het schoonmaakt. En dat een dag of 2 nog even na verzorgen.

Zo deed ik het altijd :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:39

Herkenbaar.. :o

xDaantjxx schreef:
Het wordt ook lichtelijk gevoelig dan. Ik heb het 1x eerder gehad en toen had ik hem dus open gemaakt. Zit nu hele lelijke plek naast de piercing... Oeps :=
Maar nu gewoon vanaf blijven en gewoon echt schoonmaken tegen verdere rommel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:40

Okee top, dat was ook inderdaad mijn plan. Heb er nauwelijks last meer van maar zit er ook niet helemaal op te wachten dat het nu ineens vet gaat ontsteken of zo. Hoop alleen niet dat hij er ineens uit gaat of zo. :')