bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:26

Mogge

Dat valt ff tegen C-D .
Nooit leuk een operatie , maar als je ermee geholpen bent .........ja dan zal er niets anders opzitten.

Hoe gaat t nu met je litteken Pipo?

Zo , ik ga de koelkast in . ;)

pipo

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:39

hee mogge Kaatje.. succes in je koelkast! Hoe gaat t met je suikers? Heb je nog een glucosemeter kunnen scoren?

Litteken gaat prima dankzij de pleisters. Echt een wereld van verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:20

Thanks meiden.
Ja het is uiteindelijk allemaal goed, tis de bedoeling dat ik er gewoon heeeel oud mee kan worden en heel lang kan blijven rijden ermee. Als k maar kan rijden vind ik het goed :Y)

Pipo ik stuur je even een PB'tje want ben best wel heel benieuwd hoe zoiets in z'n werk gaat enzo.
Het kan best ook nog even duren voordat ze gaan opereren, ik weet niet hoe ze daar zitten met wachtlijsten enzo. Geen flauw benul van := maar dat hoor ik hopelijk volgende week dan hoe ze dat doen.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:23

Jee dat is schrikken zeg.

Ik vind de echo,s ook altijd spannend want de kans bij mij dat die verslechterd is reeel aanwezig.
Maar gelukkig toto nu toe niet aan de orde.

Spannende tijd ga je tegemoet dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:26

Ja dit was uberhaupt de eerste keer dat ik een cardioloog sprak die de echo resultaten liet zien..

Even een brutale vraag want heb er overheen gelezen denk ik (heb zo goed mogelijk geprobeerd bij te lezen) wat heb jij aan je hart?
Fijn dat het nu 'stabiel' is. Hoop dat het zo blijft, tis ellendig genoeg!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:29

Vergeleken met sommige hier niks bijzonders hoor.
Ik heb een pacemaker, in rust een lage hartslag met veel onregelmatigheden.
Nu heb ik gewoon altijd een hs van, ik dacht 60 of 65 in rust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:00

Nouja dat is nog steeds niks hoor.. Ieder hartprobleem is er een die er niet had moeten zijn.
Hartslagen zeggen me vrij weinig (ik laat het in het ziekenhuis allemaal maar over me heen komen) maar ik begrijp dus dat dit een vrij lage hartslag is? Wel fijn dat het met de pacemaker nu goed gaat en dan stabiel blijft!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:25

Ja , stel een hs is 35 en als ie dan ook nog een slag overslaat dan duurt het lang voor er weer een slag komt. Heb je dit regelmatig dan word je dus doodmoe wakker en overdag ook zeer snel moe.
Dat was mijn probleem dus.
Maar dacht altijd, het is aangeboren, dat ik gewoon een lui persoon was :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:11

Jeetje en zo jong..q
Hier veel last van de warmte merk het wel

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:16

ik zit heerlijk binnen :D vanmorgen gefietst met een dinnetje en daarna lekker binnen aan de slag gegaan.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:33

Citaat:
hee mogge Kaatje.. succes in je koelkast!

:D
Citaat:
Hoe gaat t met je suikers?

Vanmorgen ben ik begonnen met de medicatie te halveren oftewel ik hak de pil in twee :D
en voel me vandaag veel beter. dank je.
Citaat:
Heb je nog een glucosemeter kunnen scoren?

Nee , daar was ik te beroerd voor ;(

Citaat:
Litteken gaat prima dankzij de pleisters. Echt een wereld van verschil!

Oh, dat is fijn. weer een probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:00

missje schreef:
Ja , stel een hs is 35 en als ie dan ook nog een slag overslaat dan duurt het lang voor er weer een slag komt. Heb je dit regelmatig dan word je dus doodmoe wakker en overdag ook zeer snel moe.
Dat was mijn probleem dus.
Maar dacht altijd, het is aangeboren, dat ik gewoon een lui persoon was :+

Ah okee :) Da's al een stuk duidelijker. Heb me er nooit in verdiept omdat ik van de 'het zal wel' instelling was. Struisvogeltechniek. Kop in 't zand, dan zie je het niet, en is het er ook niet :+

Bah vandaag na het fietsen niet lekker geworden. Daarna even gezeten en gerust en toch eigenwijs doorgezet en nog een buitenritje gaan maken. Was het wel waard want heb er wel van genoten gelukkig :)

Fijn dat je je beter voelt Kaatje :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 06:25

hmm niet leuk maar ja je heb genoten daar gaat t om ;)

Ik moet strakjes naar de cardioloog... ga mn medicijnen ook bespreken (weer) want met de bloedverdunners schommel ik enorm met mn stollingswaardes.. wordt er niet goed van! Daarna mn brilletje ophalen en dan naar een auto kijken. Deze komt niet door de keuring haha. Dan verwacht ik nog antwoord van mn advocaat :j zo niet kan hij de boom in ben t zat! ZO, goede morgen haha.
Kaatje succes vandaag want t gaat nog benauwd worden lijkt me... :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:49

Ik heb mn brilletje opgehaald en hoef pas over 1 jaar terug te komen bij de cardioloog!!! Wat ik voel is pure stress en kan hij niet terugvinden op mn hartje dus perfect (op de stress na dan haha)
medicijnen blijven zoals ze zijn...

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:44

Goed nieuws Pipo *\o/*
Dan misschien maar aan de valeriaan ofzo ?
dat geeft wat rust en is niet zo zwaar als bv oxazepam.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:45

Hopen, duimen maar dat het met je zus,huis,advocaten snel is afgelopen en de stress ophoudt.
Stress is zooo slecht voor je lichaam

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:26

Hee hoe is tie hier???? Alles goed? Het is zo stil de laatste tijd.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:49

Rustig hier ;) 25nov weer pm controlle. Begin m nu wel te knijpen hoor

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:32

Vannacht toch onrustig wakker geworden (6:15)..

Mijn hart ging te keer, bonsde echt heel hard en zeker te snel.
Ik maar blazen op mijn hand en het ging niet omlaag.
Naar mama's kamer gelopen en gezegd dat ik bezorgd was en ik naar het ziekenhuis wilde..
Tijdens het omkleden ging het ineens weer omlaag.
Dus toch maar niet geweest.

Laatste tijd ook wat steken/pijnen rondom mijn hart, niet fijn!
Moet echt even gerustgesteld worden weer door de arts.. En ik ga proberen mijn afspraak te vervroegen..
Staat nu op 12 december..

Zit me zelf op te fokken en dat verergert mijn klachten. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:37

Bah.. nee druk maken doet niet veel goeds maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zit mezelf hier ook op te vreten, brief gehad van de cardioloog en ik moet de 27e weer terug naar de cardioloog, da's vrijdag al. Ben benieuwd.. Ik hoop dat ie zegt dat er eerst nog onderzoeken moeten komen maar ik denk dat hier anders al wel afspraken voor waren gemaakt en ik dan dus een brief had gehad met een afspraak voor meer echo's ofzo.. Deze was op verzoek van de cardioloog, dus ik denk dat ik vrijdag te horen krijg wat ze gaan doen en wanneer ze het gaan doen dus zit mezelf behoorlijk op te vreten :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:49

Ja inderdaad.. Zorgen maken doe je onbewust toch wel, je hart is toch wel de motor van alles hoor :+
Ik krijg in december een fietstest.. En mijn hartklep is eigenlijk te klein voor mijn hart dus een operatie zit er gewoonweg aan te komen.. Ik heb m liever snel en wanneer ik nu gezond/fit ben, want dan herstel ik beter, dan wanneer ik helemaal futloos en zo ben.

Ik ben nu ook erg moe, ga niks doen vandaag.. Lekker relaxen, bankhangen, bed liggen.. ONTSPANNEN potverdorie :+

Ik heb even een stukje van je ge-quote uit de vorige pagina:

chelle_dora schreef:
Nou.. vandaag naar het Erasmus geweest en ben best wel geschrokken.

Eerst de echo laten maken en de ECG. Echo duurde nu lang trouwens, pfoe. Erg uitgebreid, zo had ik 'm nog niet gehad!
En daarna bij de cardioloog. Hele aardige cardioloog trouwens, heel serieus maar legde wel alles heel erg goed uit.
Omdat m'n hartklep lekt, 'spuit' mijn bloed iedere keer terug de kamers in. En dat gebeurt dus blijkbaar zo heftig, dat mijn linkerkant van m'n hart nu dus 2x zo groot is als de rechter kant. Lastig uit te leggen, eigenlijk had ik een foto moeten maken van dat stukje van de echo.. maar de linker kamer is dus echt serieus zo groot daar past de rechter 2x in.

Dat wat dik gedrukt is, is hetgeen waar ik 15 jaar geleden 4x aan geopereerd ben :j
Ook mijn linker (mitralis) klep was degene die lekte en vervangen is door een mechanische.
We hebben dus, zo zou je het kunnen noemen, precies hetzelfde (toch wel 'fijn' dat er iemand is met hetzelfde als ik..)

Ik heb dus een mechanische en deze moet een keer vervangen worden.. Ben natuurlijk in die 15 jaar flink gegroeid en al.
Wat voor klep ga jij dan krijgen??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:54

Hmm had t beter niet kunnen vragen lijkt me :D nee zonder gekheid..
Vervelend voor je joh zon ophol geslagen hart! Maar gelukkig vanzelf weer terug naar normaal gegaan...
En vrijdag.. spannend maar ja dan nog moet je eerst op de wachtlijst. Opereren ze daar of moet je ergens anders heen? Toraxcenta's zijn niet overal namelijk.
lees net dat je bij het Erasmus bent, haha alzheimer slaat weer toe bij mij

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:59

Haha, nou ik maak me wel zorgen hoor.. En dat hoeft misschien helemaal niet en dat weet ik ook, maar dat doe ik toch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:03

Wordt als het goed is 'gewoon' in het Erasmus geopereerd.
_Nancy: geen idee nog wat ze gaan doen. De cardioloog had het vorige keer over 'repareren' van de klep, dat dat zijn voorkeur had, maar onze stalhouder heeft dat dus blijkbaar ook gehad, en die klep lekt nu ook sinds weken weer dus weet niet waar ik nou gerust op moet zijn.

Zorgen maken doen we allemaal.. Zou gekker zijn als we er allemaal heel nuchter onder zouden blijven.
Wordt voor mij m'n eerste operatie dus schijt echt in m'n broek.. :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:29

Ze hebben het bij mij ook 3x proberen te maken, 4e keer ging ie eruit :j
Hopelijk lukt het bij jou wel :D

Maar weet dat je in goede handen bent, ze kunnen tegenwoordig zooo veel.
En nu is dat al weer veel meer dan 15 jaar geleden..

Godnondejuuuuu wat duurt het toch lang om een medicijn te bestellen..
Hang al een half uur aan de telefoon,, word van ziekenhuis naar huisarts terug naar ziekenhuis gestuurd.. :n

Ik heb blijkbaar een eigen secretaresse,, hoor ik nu.. :') En mag ik die weer gaan bellen :+
En blijkbaar heb ik dan altijd meteen de goede te pakken haha