[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:08

Allejandro schreef:
De reden waarom ik (ook meer) vocht vasthoud kan ik hier nu ook wel bekend maken ( :D )
In Januari 2013 verwachten wij ons tweede wondertje ♥
Ben nu 15 weken zwanger alweer! :D

(en voor degene die er over in zit; het afvallen gaat in overleg met de verloskundige.)

Gefeliciteerd! wat leuk :D :D *\o/*

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:09

Gefeliciteerd Allejandro!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:28

Op de fiets naar stal en terug. rechtrichten en rijden in de bak. Alles bij elkaar 2 uur zoet geweest.
Hartslagmeter weer omgehad. 803 kcal verbrand. Goed voor een egoboost om met hartslagmeter te sporten.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:36

TinePine schreef:
Op de fiets naar stal en terug. rechtrichten en rijden in de bak. Alles bij elkaar 2 uur zoet geweest.
Hartslagmeter weer omgehad. 803 kcal verbrand. Goed voor een egoboost om met hartslagmeter te sporten.

Ik wil ook zo'n ding! :D

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:37

Ik wil ook gaan afvallen zeker 20 kilo mag der af ;d

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:47

@amytje, ik ben heel blij dat ik hem niet heb weggegooid een paar jaar geleden. Nu is het gewoon de sport om op de fiets/ paard te kruipen om die teller zo ver mogelijk omhoog te schoppen haha. Leuk!
Fijn gevoel als je voor je naar bed gaat weet dat je je hele avond eten erdoor hebt gestookt. Ik kan echt iedereen zo´n ding aanbevelen en ze zijn niet eens zo heel erg duur. Moet je niet Polar nemen ;-)

@lovezico, heel veel succes. Fijn als je een doel stelt!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 07:59

Zou je zo'n ding ook eens de hele dag om kunnen houden om te zien wat je op een dag verbrand?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:09

ik denk dat ik ook zo een ding ga halen! wil wel eens weten wat ik zo verbrand als ik sport..

vandaag weer een nieuwe dag :d

o magere yoghurt met schepje muslie en een banaan en een hele kleine nectarien
t een perzik
m broodje met smeerpate
t musliereep
a salade
en vanavond mooi rondje hardlopen! :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:13

Ik ben voorlopig uitgewandeld en klaar met hardlopen. Verdorie :( ondanks mijn voorzichtigheid toch een overbelastingsblessure dus ik heb komende weken vele dates met de fysio die me er weer bovenop moet helpen en me zojuist al flink mishandeld heeft. Ik baal! Gelukkig kan ik wel nog fietsen dus dat wordt kilometers maken..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:20

TinePine schreef:

Ik vind het aantal verbrande kcal wel hoog uitvallen.
Als ik in de sportschool ben en ik sta op een cardio apparaat, verbrand ik gemiddeld per uur tussen de 400 en 500 kcal.
Dat is bij een hartslag van tussen de 145 en 165.

Lijkt me zo uit verhouding dat je net zoveel verbrand met 2 uur fietsen/rijden/enzovoorts als met 2 uur cardio.
Ik haal in elk geval geen hartslag van 145-165 als ik naar mijn paard fiets en ga paardrijden dus weet dan ook zeker dat ik minder zou verbranden dan die twee uur in de sportschool.

Maf!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:21

sterkte Chipieke...
Allejandro, gefeliciteerd met je zwangeschap
Negerzoen, dat ik balen, maar fietsen is ook lekker...

Hier gaat het wel goed...
Dinsdag 4 kilometer naar mijn paard gefietst (ik heb wel een fiets met accu), 5 kilometer gewandeld en weer 4 kilometer naar huis gefietst en daar nog mijn buikspieroefeningen gedaan.
Gisteren met de auto naar mijn paard (zadel moest mee), 30 minuten gereden, opbouwen na een zware blessure van paardlief, dus veel stappen. Later thuis nog 15 minuten op de hometrainer, en mijn buikspieroefeningen.
vanavond weer hetzelfde als dinsdag.

Eetschema van vandaag:
o - Magere yoghurt met aardbeien
t - Thee en veel water en misschien een rijstwafel, hangt er vanaf hoe vaak mijn telefoon gaat...
l - Magere kwark met special K en thee
t - appel en rijstwaffel en thee en veel water
a - kip tandoori
t - water en misschien een ijsje...
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 26-07-12 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:30

ik heb mijn hartslagmeter besteld 39eu bij sporthorloges.nl

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:35

Sinelia, thee en water zijn geen tussendoortjes.
Uitgerekend hoeveel kcal je hiermee binnen krijgt?
Ik denk namelijk veel te weinig.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:06

Heeft iemand ervaring met weight watchers (propoints)? Ik ben nu dag 3 bezig :) Ik ken enorm veel van voeding en wat het met je lichaam doet maar ik heb echt een dieet nodig met regels waar ik me aan moet houden, anders loopt het mis. Sinds ik koolhydraatarm gedaan heb at ik geen pasta, aardappelen, boterhammen, ... meer maar ten compensatie at ik wel koekjes, taart etc.. :n Wat leuk is aan WW is dat een misstap niet heel je dieet omgooit én ik heb sinds lang weer pasta en aardappelen gegeten :9 Mijn schema van gisteren zag er zo uit:

O: verse fruitsalade met yoghurt en kaneel
T: appel en 5 aardbeien
L: havermoutpap met cacao erdoor heen
T: wortels met stukjes kaas
L: pangasiusfilet, aardappelen en broccoli met kaassaus
T: ijsje (1 bolletje), voor het slapengaan eet ik nog 100gr yoghurt

En ik zat juist aan 20 punten :D Eergisteren had ik 's morgens havermoutpap, 's middags een ei gegeten met groenten en 2 boterhammen en 's avonds pasta.

De eerste dag woog ik 61.8kg, dag 2 61.4kg, vandaag 60.9kg. De eerste dag woog ik wel extra veel door vocht denk ik := Ik weet dat ik me niet elke dag mag wegen maar de eerste week doe ik het wel :P Gewoon om motivatie te vinden en te kijken of het wel werkt :')

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:35

Chipieke heel veel sterkte vandaag!
Davina gefeliciteerd met de zwangerschap :)
Dianta ik heb zelf nooit met ww mee gedaan maar ik hoor er wel goede verhalen over. En als het voor jou werkt is het prima toch!

Mijn lijstje van vandaag:
O: Muesli met magere yoghurt + 1 glas sap
T: 2 yoghurt biscuits
L: 1 bruine bol met 2 gekookte eieren en een schaaltje komkommer
T: Waterijsje
A: Vis, bloemkool met kerriesaus en sla
T: geen idee..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:48

JastieHorse schreef:
Chipieke heel veel sterkte vandaag!
Davina gefeliciteerd met de zwangerschap :)
Dianta ik heb zelf nooit met ww mee gedaan maar ik hoor er wel goede verhalen over. En als het voor jou werkt is het prima toch!

Wilde ik ook zeggen!

Trouwens, hoe komt het dat iedereen zijn lijstjes al vooraf weet? Lukt het dan ook je er aan te houden?
Ik kan me wel iets voornemen, maar vaak komen er dan toch nog dingen bij, of heb ik plots ergens anders zin in.

Ik ben sinds gisteren een week alleen, rest is op vakantie hier. Mag dus zelf boodschappen doen en koken, wel leuk :P

Heb gisteren gelijk een grote pan tomaten-groentesoep gemaakt en een deel ingevroren. Gisteren een heel net lijstje, geen snoep *\o/*
O: Special K met halfvolle melk
T: appel
L: twee boterhammen met jam en kaas, nectarine
T: pompoenpittenboterham
A: kop soep, salade van ijsbergsla, tomaat, zongedroogde tomaat en mozerella
T: smoothy van halve banaan, wat diepvries bosbessen en een kleine sinaasappel met yoghurt

Vandaag begon hetzelfe, maar ga nu lunchen met soep en 1 boterham. Vanavond uit eten, hoop dat ik daar ook een salade kan bestellen.
Sowieso lekker met dit weer!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:03

over het algemeen hou ik me der goed aan, het kan wel eens voorkomen dat ik ipv vleesware extreme trek in iets zoets heb dan gaat er pindakaas of stroop op .
zoals vandaag heb ik als lunch een broodje met stroop op en wou eigenlijk een broodje smeerpate.
maar verder hou ik me der goed aan het het lijkt wel of het beter gaat als ik het opschrijf dan dat ik moet bedenken goh wat zal ik nu eten..
ik ben blij met dit weer want dan drink ik heel veel water en eet ik meer fruit.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:22

Ik vond het makkelijker om alvast een lijstje te maken zodat ik vooraf kan zien of ik alles binnenkrijg en bijv. niet teveel van iets neem :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:46

Ik heb net een uur baantjes getrokken en vandaag al een uur gefietst, viel wel tegen hoor die baantjes. := Geeft wel een goed gevoel. :)

Mijn lijstje:
O: cornflakes met m melk
T: /
L: 2 tosti's van volkorenbrood en 48+ kaas (andere was op helaas)
T: aardbeien
A: groente, vleesvervanger, aardappelen, campina vlaflip.

Beweging: 1,5 uur fietsen, 1 uur zwemmen, 2.5 uur lesgeven (Beginners, dus veel rennen etc.)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:08

Natasja91 schreef:
TinePine schreef:

Als ik in de sportschool ben en ik sta op een cardio apparaat, verbrand ik gemiddeld per uur tussen de 400 en 500 kcal.

Lijkt me zo uit verhouding dat je net zoveel verbrand met 2 uur fietsen/rijden/enzovoorts als met 2 uur cardio.
Ik haal in elk geval geen hartslag van 145-165 als ik naar mijn paard fiets en ga paardrijden dus weet dan ook zeker dat ik minder zou verbranden dan die twee uur in de sportschool.

Maf!

Misschien heeft TinePine wel een hogere hardslag en verbrand ze dus daarom meer. Als ik namelijk op een cardio apparaat sta is mijn hardslag zeker constant rond de 165 en verbrand ik in een uur wel meer dan 500kcal. Een uur hardlopen het zelfde als ik veel interval ga doen om me hartslag ff op te krikken verbrand ik soms wel rond de 1000kcal... En dan ben ik maar een uurtje bezig geweest ;) :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:22

En behaal je dezelfde hartslag bij paardrijden??
Dat lukt me never nooit hoor.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:39

Het gaat hier de hele week al niet lekker. Borrelhapje hier, koekje daar.. Morgen gaan we er gewoon weer hard tegen aan! Heb een mooie broek liggen waar ik wel in pas, maar de knoop niet dicht krijg. Moet zeggen dat ik met dit weer ook heel veel vocht vast houd, bah.

Vanaf morgen ga ik ook alles weer opschrijven, dat werkt echt voor mij!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:15

Negerzoen schreef:
Zou je zo'n ding ook eens de hele dag om kunnen houden om te zien wat je op een dag verbrand?

Vanaf morgen heb ik vakantie. Zal ik hem dan eens de hele dag om doen? Ik weet alleen niet of de timer zo lang gaat, maar ik kan het proberen. Anders ´knip´ ik de dag gewoon in tweeën.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:22

Natasja91 schreef:
TinePine schreef:

Maf!

Hij is ingesteld op je lengte, gewicht en geslacht. In mijn geval vrouw, 1.88m en 88 kilo. Ik verbrand dus meer dan iemand die kleiner en lichter is. Ik denk dat die dingen op de sportschool meer een gemiddelde zijn. Op de sportschool hield ik het ook in de gaten. Zelfs synchroon met mijn eigen meter. die van mezelf viel altijd hoger uit dan de meter op de fiets. Is het ook niet zo dat je meer kcal verbrand bij matig verhoogde = vetverbrande hartslag dan bij hele hoge = cardio
Ook kun je op de hartslagmeter je HRmax (afhankelijk van o.a. je leeftijd) etc en limieten instellen, zodat je kunt zien in welke zones je aan het trainen bent.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:31

Ja ik ben kleiner en lichter, dat scheelt natuurlijk veel.
Sportschool is geen gemiddelde, hij meet n.a.v. de door mijn instructeur ingevulde gegevens (lengte, gewicht en vetpercentage) die op mijn sleutel staan opgeslagen. De cardio die ik uitvoer op hartslag 145-165 is in de vetverbrandingszone :j