Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Ik gebruik medicinale wietolie, werkt erg goed.
Murosch schreef:Mijn klachten bestonden voornamelijk uit pijnlijke en gezwollen enkels/wreven en overdreven ontstekingsreacties in mijn gewrichten wanneer ik repeterende bewegingen maakte. Dit is nog niet veranderd, maar de laatste tijd heb ik steeds meer spierpijnklachten.
Ik voel me van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat alsof ik de dag ervoor een marathon heb gelopen zonder daar fatsoenlijk voor te hebben getraind. Normaal opstaan uit een stoel/uit de auto/uit mijn bed lukt niet meer en ik voel me net een oud mens van 80 in plaats van 35. De eerste stappen loop ik stokkreupel, waarna het dan weer wat soepeler gaat. Schoenen en sokken aantrekken is een hele klus geworden aangezien het net is of mijn spieren te kort zijn in mijn benen. Op mijn hurken zitten om iets van de vloer te pakken is een drama, klussen als het schoonmaken van de badkamer of andere lastige huishoudelijke klussen lukken amper nog met veel gepuf en gesteun.
Gelukkig kan ik nog wel gewoon paardrijden, het is zelfs alsof het daar beter van wordt (tenminste het eerste uur nadat ik afgestapt ben, daarna komt de spierpijn terug), maar ik ben dit onderhand wel meer dan zat en ik vraag me af of jullie dit bekend voorkomt en zo ja, wat te doen eraan?
Ik beweeg ontzettend veel (heb paarden aan huis, dus dagelijks stallen mesten, met de paarden in en uit sjouwen enz enz, best zwaar werk), ik doe grotendeels de huishouding zelf, ik werk 32 uur, ben behoorlijk actief van 's morgens tot 's avonds.