Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:42

Waarom doe je geen krachttraining met begeleiding? Je kan een schema laten maken die voor jou bestemd is en door zo een aantal weken te trainen, daarna te evalueren kan je je doel bereiken. Het is zeker verstandig om hulp te hebben als je met gewichten/apparaten begint. Want het is heel belangrijk hoe je de spier moet trainen. Ik train ook 1 a 2 spiergroepen per dag, en deze spiergroepen ook maar 1 a 2x per week. Ik train heel zwaar, maar dat kan je met de instructeur allemaal bespreken.
Hoe is je bouw nu? Wat zijn je stats?

Romyv

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:56

ik kan dat dus niet he.. ik doe altijd hele lichaam en dan per keer pak ik verschillende oefeningen zodat je ze op een andere manier traint. Ene dag puur kracht, andere dag lichter en met meer herhalingen.. 2 spiergroepen gaat me vervelen haha

met sporten onder begeleiding ben ik het wel mee eens, vind ze persoonlijk heel irritant omdat ik het vervelend vind als ik erop gewezen wordt dat ik weer lui ben :+ (smokkel ik) maar je kan echt blessures krijgen door verkeerde uitvoer!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 08:56

2 spiergroepen gaat je vervelen?? :oo :D
Bij mij echt niet :D Vind het fantastisch.

Maar goed, je moet natuurlijk doen wat je het beste ligt :j

Deze week kan ik weer als vanouds knallen, wat ik ook zeker ga doen!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:09

Ik meld me hier ook als dat goed is :') ..
Ik lees al even mee en raak erg gemotiveerd van de verhalen en foto's haha.

In een jaar tijd ben ik ruim 25 kilo afgevallen en daarna stil blijven staan. Wel sporten maar niet fanatiek. De laatste tijd wel iets fanatieker gaan sporten om die laatste 5 er af te krijgen en ik zie resultaat. :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:49

ja, dan duurt me het te lang en heb ik het idee dat het niet werkt ofzo.. ben een beetje raar :+

welkom!! 25 kg, respect! WIl je in gewicht of CM's afvallen?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:41

Romyv schreef:
ja, dan duurt me het te lang en heb ik het idee dat het niet werkt ofzo.. ben een beetje raar :+

welkom!! 25 kg, respect! WIl je in gewicht of CM's afvallen?

Bedankt!
Eigenlijk beide want ik ben volgens de bmi meter nog net "te zwaar" -O-

Door het vele afvallen heb ik ook een beetje vel bij mijn armen, en wat ik in de spiegel zie vind ik belangrijker dan wat op de weegschaal staat maar toch..

Hoe zit dat bij jullie? En gaan jullie meerdere dagen achter elkaar naar de sportschool ivm het rust gunnen van je spieren?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:26

Dat is de reden waarom de echte fanatiekelingen 2 spiergroepen per keer pakken, dan kan je iedere dag sporten zonder dat je spieren rust te kort krijgen :)

Mag ik vragen wat je lengte, gewicht, cms enz zijn en wat je doel is?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:04

Welkom Tiffany :D En jeetje wat een goed resultaat!! :D :):)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:06

Welkom Tiffany! Wat knap van je! Hoe heb je dat precies bereikt? :)

Ik ga om 4 uur naar de sportschool! :):) hopelijk is het dan droog!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:35

Vanavond is het voor mij weer tijd om naar de sportschool te gaan.. Na een drukke dag geeft mij het sporten weer een boost om verder te gaan. Spierpijn is ook weer verdwenen dus ik ga der weer vlink tegenaan.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:45

Nouzeg, ik heb echt een blug dag/weekeind... Weer last van mn rug, randje van koppijn, en krijg mezelf maar niet zover dat ik mn tas inpak en richting sportschool ga... Grrrr!

Tiffany, knap hoor! Dat doe ik je niet na! (hoewel ik dat best had gewild, lol)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 15:46

Ik ga straks oook :):) :):)
Heb er echt al helemaal zin in!! <3

Ga na het eten pas, dus moet nog echt lang wachten.. Normaal ga ik rond deze tijd..

Aahhhh.. zin innnnnn!!! :):) :):)
Lekker beulen in de sportschool :9

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:03

Bedankt voor de leuke reactie's!

Romyv heeft een pb gehad, bij meer geintresseerde pb ivm meelezers ;).

Op een gegeven moment stond ik op de weegschaal en zag dat het echt zolanger niet kon.. toen is er een knop omgegaan en ben ik langzaam en beetje bij beetje afgevallen. Steeds meer dingetjes laten stan, heel het voedingspatroon omgegooid en iedere avond met de hond wandelen *\o/*

Wat zijn jullie doelen?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:25

Zou ik mij hier ook mogen melden? Ik kijk al een tijdje mee met jullie voor inspiratie!

Ik ben al een tijdje bezig met buikspieroefeningen en hardlopen (5-8 km), maar wil eigenlijk ook wel echt in de sportschool aan de hang dus vanavond ga ik me aanmelden. Er is een actie waarbij je voor juni-juli-aug voor 65 euro kan sporten (normaal 50 p/m) en heb toch weinig vakantieplannen :)

Mijn doel is om strakker te worden en meer kracht te ontwikkelen in mijn arm/been/rug spieren om een betere houding aan te nemen in de paardensport.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:56

missfitness schreef:
Waarom doe je geen krachttraining met begeleiding? Je kan een schema laten maken die voor jou bestemd is en door zo een aantal weken te trainen, daarna te evalueren kan je je doel bereiken. Het is zeker verstandig om hulp te hebben als je met gewichten/apparaten begint. Want het is heel belangrijk hoe je de spier moet trainen. Ik train ook 1 a 2 spiergroepen per dag, en deze spiergroepen ook maar 1 a 2x per week. Ik train heel zwaar, maar dat kan je met de instructeur allemaal bespreken.
Hoe is je bouw nu? Wat zijn je stats?

Ik heb met bodypump de gehele les begeleiding, en vandaar dat we daar ook eerst voor hebben gekozen. Volgens mij is er in de sportschool, erg kleinschalig, geen mogelijkheid om te sporten onder begeleiding dus vandaar dat ik nu dit eerst probeer en gewoon eerst wat kracht op ga bouwen plus een betere houding en dat ik daarna misschien wellicht verder kijk om krachttraining te gaan doen, maar ik zie het niet zo zitten om dan te verhuizen naar een andere sportschool en wil wel graag begeleiding. Ik zal het eens een keer navragen. :)

Wat bedoel je met mijn bouw, bouw van de training, lichaam of? En wat zijn stats? *voelt zich blonT* haha :+

Edit* ik lees eigenlijk ook al een hele poos mee en lees dat er ook veel mensen al heel veel zijn afgevallen, echt top!! :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:58

komt ook weer even om t hoekje kijken..

Ook ik ben krachttraining nog lang niet moe, alleen niet meer zo fanatiek gepost helaas, veel stress op mn werk etc. vandaar, lees wel nog braaf mee!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:48

Welkom Chrissie!! Leuk dat je hier ook mee gaat praten!

SjakieXX ik bedoel je lichaamsbouw en met stats bedoel ik je statistieken zoals lengte, gewicht en vet%.

Tiffany je mag mij ook wel even pb-en. En knap dat je zulke grote sprongen hebt gemaakt! respect!
Mijn doel is spieren kweken, nou ja ook onderhouden.
Ik train 5 dagen in de week en train elke dag 1 of 2 spiergroepen en die spiergroepen doe ik ook maar 1 of 2x per week, dus elke dag een andere spiergroep. Ik train mn spieren helemaal kapot, en heb dus een aantal hersteldagen nodig. De meeste meiden doen dat hier niet, maar je moet trainen naar je doel!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:49

Woehoeh, net mn 5de hardlooptraining gedaan voor mn 15 km doel (wil in 6 weken getraind zijn voor de 15 km, loopervaring was nul dus lekker fanatiek..)

eindresultaat: 12 km met een gemiddelde van bijna 10,5 km/h.. Laatste 2 waren wel zwaar hoor, mentale stukje is nog niet helemaal op orde :+ Maar stiekem wel trots nu

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:26

Zo, vroeg gegeten, nu mezelf schop onder mn derriere geven en sporten met die dikke reet! Als compromis mag ik van mezelf in de auto, maar dan moet ik morgen weer sporten. Vond ik wel een eerlijke deal met mezelf :+
Besides, als ik eenmaal in de sportschool ben vermaak ik me vast wel weer!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:28

Airborn schreef:
Zo, vroeg gegeten, nu mezelf schop onder mn derriere geven en sporten met die dikke reet! Als compromis mag ik van mezelf in de auto, maar dan moet ik morgen weer sporten. Vond ik wel een eerlijke deal met mezelf :+
Besides, als ik eenmaal in de sportschool ben vermaak ik me vast wel weer!

zo moet je het soms ook doen toch :D heb ik ook wel eens! Als je dan eenmaal bezig bent is het heerlijk! (al roept mijn bank me nu thuis.. zo verdiend!)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:38

Jeeej ik ga zo weer bootcampen :D al voel ik me best suf na een dag schilderen en klussen maargoed.
Morgen eventjes bijlezen, gok dat ik straks direct in slaap val hahah

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:47

Romyv schreef:
Woehoeh, net mn 5de hardlooptraining gedaan voor mn 15 km doel (wil in 6 weken getraind zijn voor de 15 km, loopervaring was nul dus lekker fanatiek..)

eindresultaat: 12 km met een gemiddelde van bijna 10,5 km/h.. Laatste 2 waren wel zwaar hoor, mentale stukje is nog niet helemaal op orde :+ Maar stiekem wel trots nu

Wat netjes! Zeker als je niks aan loopervaring hebt, mag je zeker trots op zijn! :D

Airborn & Marije succes vanavond!

Kom net bij de sportschool vandaan om mij aan te melden. Heb woensdag een fitness intake waar we ook het schema gaan bepalen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 20:02

Marije, lekker bootcampen is dit prachtige weer := :) Goed dat je toch gaat!! :D

Ik kom net terug, heb 2 uur heerlijk geknald! Triceps zijn flink stuk nu, heb ze extra geprikkeld en extra zwaar getraind.
Heerlijk :):)

Morgen weeerrrrrr...

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:39

missfitness
Ah, ik dacht al :)

Mijn lichaamsbouw, tja, moeilijk, ben aardig in verhouding denk ik zelf. Heb gespierde kuiten, bovenbenen doen ook aardig mee, alleen zitten daar ook nog wat vetjes, buik zitten in ieder geval spieren, misschien niet heel sterk, maar ze zitten er, buik heeft ook wat vetjes en lovehandles zijn ook aanwezig. Vind mezelf absoluut niet dik, vind me er gewoon normaal uit zien eigenlijk. Alles mag gewoon wat strakker :)

Verder mijn lengte is ongeveer 162,5 cm en ik ben 55/56 kilo. Vet% zou ik niet weten, is nog nooit gemeten, weet eerlijk gezegd ook niet of dat kan bij onze sportschool. :)

Romyv, wow super!! Ben al blij als ik 5/6 minuten achter elkaar volhoud!

Iedereen is verder weer druk aan het sporten geweest. Hoe vaak gaan jullie ongeveer in de week naar de sportschool, of hoe vaak sporten jullie?

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:53

het ging vanavond redelijk bij mij.
Ik voelde me vanochtend al niet heel lekker maar ben toch naar stage geweest en ging verder de dag goed.
Uitgerekend vanavond kwam het weer terug en heb een aantal oefeningen niet kunnen doen omdat ik duizelig werd en misselijk.. Maar lekker slapen zo en kijken of het de volgende keer wel weer lukt.