Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonprayer schreef:ash_ ik denk eigenlijk aan een lotus bloem. volgens mij heeft die officieel een andere betekenis, maar ik vind je onderwerpen toch meer iets voor een bloem, dan een teken.
Marshaha schreef:moonprayer schreef:ash_ ik denk eigenlijk aan een lotus bloem. volgens mij heeft die officieel een andere betekenis, maar ik vind je onderwerpen toch meer iets voor een bloem, dan een teken.
Lotus Bloemen groeien uit een modderige poel en zijn heel mooi
Ze staan dus ook voor veranderingen in het leven
Laatst heb ik een meisje een Lotus gezet na een maagverkleining, om die rede
Niet dat ze eerst een modderpoel was!!!! Maar zo van: op naar mooiere tijden ofzo...
Killyenn schreef:Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden. Daarnaast vind ik taal uberhaupt prachtig als kunstvorm. Een gedicht van Pablo Neruda zou ik niet erg vinden om op mijn huid te hebben. Dat is pure emotie in woorden, veel sterker dan dat een plaatje dat in mij op zou kunnen wekken.
Heb je geen persoonlijk teken wat dit voor jou betekent Ash? Of wil je echt iets universeels?
Amaris schreef:Marshaha schreef:Lotus Bloemen groeien uit een modderige poel en zijn heel mooi
Ze staan dus ook voor veranderingen in het leven
Laatst heb ik een meisje een Lotus gezet na een maagverkleining, om die rede
Niet dat ze eerst een modderpoel was!!!! Maar zo van: op naar mooiere tijden ofzo...
Hee Marsha,
waar zit jij in Weert? Want daar woon ik en wil ik dus ook mn polstattoo laten zetten!
Killyenn schreef:Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden. Daarnaast vind ik taal uberhaupt prachtig als kunstvorm. Een gedicht van Pablo Neruda zou ik niet erg vinden om op mijn huid te hebben. Dat is pure emotie in woorden, veel sterker dan dat een plaatje dat in mij op zou kunnen wekken.
Killyenn schreef:Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden.
Huertecilla schreef:Killyenn schreef:Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden.
Dan kan je er ook de naam van je lief op zetten....
Huertecilla schreef:Killyenn schreef:Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden.
Dan kan je er ook de naam van je lief op zetten....
Negerzoen schreef:Ik vind die van jou zo gaaf Yasmine! Wingardium Leviosa heeft voor mij zoveel betekenissen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnenOok bij mij heeft Harry Potter een stempel gedrukt op het grootste gedeelte van mijn jeugd. Inclusief de films van mijn 8e tot mijn 19e. Ieder jaar (op 2 uitzonderingen na, toen was het volgende boek nog niet uit) heb ik van mijn opa en oma het volgende boek gekregen voor kerst. Het is voor mij dus ook een herinnering aan hen. Daarnaast heb jij in dit topic eens een beschrijving gegeven van wat de betekenis van je tattoo voor jou was en daar kon ik me zo erg in vinden dat het mijn wens voor een HP tattoo alleen maar versterkte
De keuze voor de spreuk Wingardium Leviosa is ontstaan omdat ik, naast dat ik het een prachtige 'zin' vind, al tijden gefascineerd ben door de zin 'Alis volat propriis', maar die tekst inmiddels op nummer 1 in de lijst 'meest gezette tattoo's' lijkt te staan. En natuurlijk, je doet het voor jezelf, maar dat bleef toch in mijn hoofd spelen. De 'betekenis' van Wingardium Leviosa (het is immers een mix van Engels en Latijn dus echt een betekenis kan je het niet noemen) komt aardig overeen met Alis Volat Propriis
Zoals ik in mijn vorige post zei wil ik hem laten zetten zodra ik mijn streefgewicht heb bereikt na jaren lange strijd gevoerd te hebben met mijn gewicht. Het 'zo licht als een veertje' idee maakt de wens van deze tattoo voor mij helemaal af
Warbling schreef:Ik denk dat de naam van je lief best kan, als je 12 jaar lang samen geweest ben (zeg maar wat) zal je toch altijd goede herinneringen houden.
Maar, stel dat het nog een keer uitgaat, blijf je die naam altijd op je lichaam houden. Voor jezelf zal die altijd herinneren aan goede tijden. Maar als je een nieuwe vriend krijgt, zal die altijd naar de naam van je vorige vriend moeten blijven kijken, wat de meeste toch niet echt leuk vinden denk ikEn dat is imo het verschil tussen een "gewone" tekst en een naam. Als het om een overlijdensgeval gaat vind ik het nog weer anders.
Huertecilla schreef:Door de inherente beperking van een paar woorden is de kans dat je eigen essentie verandert bijna absoluut.
Verandering is een zekerheid. Moe meer symbolisch, hoe minder concreet, hoe langer het de inhoud; jóu, correct dekt, siert.
Gimli_ schreef:Absoluut, maar daar zit je als partner weer mooi mee.
Nee, ik was er verre van gelukkig mee, hij heeft 'm uiteindelijk laten weghalen maar toen waren we al uit elkaar.
Zijn ex had zijn naam al na 2 maanden laten coveren, dus die was er sneller klaar mee haha!