[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:29

Dat doe ik inderdaad ook. Als mijngewicht is waar ik het wil hebben mag ik als beloning mijn gewilde tattoo zetten :j en zo heb ik ook tijd zat om helemaal uit te zoeken wat ik wil :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:37

Goed aan welke tekens of teken of tekst denken jullie bij de volgende woorden:
Geloof in jezelf
Heb vertrouwen
Geluk
Kiefde of liefhebben

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:21

ash_ ik denk eigenlijk aan een lotus bloem. volgens mij heeft die officieel een andere betekenis, maar ik vind je onderwerpen toch meer iets voor een bloem, dan een teken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:26

Ik vind teksten net als een onderschrift.
Taal op zich is al een onbeholpen manier om gedachtes/emoties/essenties uit te drukken. In geschrift wordt dat nog weer platter en in een paar woorden gecondenseerd .... beperkt.
In het alhambra zie je dat in de muurdecoraties waar gecondenseerde essentiële teksten muur na muur nodig hebben en dan nóg geometrische vormen en bloemen gebruiken om emotie toe te voegen.
Door de inherente beperking van een paar woorden is de kans dat je eigen essentie verandert bijna absoluut.
Verandering is een zekerheid. Moe meer symbolisch, hoe minder concreet, hoe langer het de inhoud; jóu, correct dekt, siert.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:49

goh HC, zelfs in dit topic weet je me een :O te ontlokken

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:51

moonprayer schreef:
ash_ ik denk eigenlijk aan een lotus bloem. volgens mij heeft die officieel een andere betekenis, maar ik vind je onderwerpen toch meer iets voor een bloem, dan een teken.

Lotus Bloemen groeien uit een modderige poel en zijn heel mooi
Ze staan dus ook voor veranderingen in het leven

Laatst heb ik een meisje een Lotus gezet na een maagverkleining, om die rede
Niet dat ze eerst een modderpoel was!!!! Maar zo van: op naar mooiere tijden ofzo... ;-)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:56

Een lotusbloem heeft toch veel detail?

IK wil hem namelijk best klein eigelijk.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:59

Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden. Daarnaast vind ik taal uberhaupt prachtig als kunstvorm. Een gedicht van Pablo Neruda zou ik niet erg vinden om op mijn huid te hebben. Dat is pure emotie in woorden, veel sterker dan dat een plaatje dat in mij op zou kunnen wekken.

Heb je geen persoonlijk teken wat dit voor jou betekent Ash? Of wil je echt iets universeels? :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:59

Marshaha schreef:
moonprayer schreef:

Niet dat ze eerst een modderpoel was!!!! Maar zo van: op naar mooiere tijden ofzo... ;-)

Hee Marsha,

waar zit jij in Weert? Want daar woon ik en wil ik dus ook mn polstattoo laten zetten!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:01

Killyenn schreef:
Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden. Daarnaast vind ik taal uberhaupt prachtig als kunstvorm. Een gedicht van Pablo Neruda zou ik niet erg vinden om op mijn huid te hebben. Dat is pure emotie in woorden, veel sterker dan dat een plaatje dat in mij op zou kunnen wekken.

Heb je geen persoonlijk teken wat dit voor jou betekent Ash? Of wil je echt iets universeels? :)

Nee ik kom niet zo direct op iets. Heb al een vlinder ook gezet voor hoop en leven na de dood endergelijk voor mijn geliefde die ik verloren heb.
Maar ik wil dit eigelijk graag omdat ik heel slecht in mijn vel zit. Door de situatie waar ik nu in zit.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:35

Amaris schreef:
Marshaha schreef:

Hee Marsha,

waar zit jij in Weert? Want daar woon ik en wil ik dus ook mn polstattoo laten zetten!

Hoogstraat (van de markt naar de oelemarkt)

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:40

Killyenn schreef:

Daar ben ik het mee eens :j
Taal kan uiteindelijk net zo symbolisch zijn als een teken/figuur. Met een tattoo gaat het er om wat het voor jou betekent en als je die gedachte kan vatten in een woord of zin vind ik dat eigenlijk niet anders dan wanneer je het zou weergeven met een ander symbool.

Ik had nog een vraagje! Hoe zit het met tattoo's en moedervlekken?
Ik was bezig te kijken welke plekken mooi zouden zijn voor de tattoo die ik wil (heb in paint een knip-en-plak basisontwerp gemaakt :P dus probeerde dat een beetje in te beelden), maar ik heb best wel veel kleine moedervlekken over m'n hele lichaam heen. Kan je over moedervlekken heen tatoeëren? Of kan dat vervelende lange termijn gevolgen hebben?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:48

Ik heb daar ook last van :j ik heb het eens gevraagd in dit topic en ik kan me herinneren dat het toen werd afgeraden over moedervlekken heen te tatoeëren..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:48

Killyenn schreef:
Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden.

Dan kan je er ook de naam van je lief op zetten....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:50

Amaris schreef:
goh HC, zelfs in dit topic weet je me een :O te ontlokken

Bij gebrek aan inhoudelijke reactie persoonlijk worden ook in dít topic dus...

Vrije meningsuiting alleen als dat de gangbare mening is :roll:

Ok :evaw:

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:51

@ Marsha: Aha! Dat is grappig, dan wordt ik binnenkort jouw klant. Zodra ik een lettertiepje heb gevonden.

Ik heb meer dan 10 jaar in de Hoogstraat gewoond, maar dat was voor jullie/jouw tijd :)
Laatst bijgewerkt door Amaris op 20-06-12 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:53

Huertecilla schreef:
Killyenn schreef:
Ik vind taal juist vanwege dat concrete heel mooi. Buiten dat het al een kunstwerk in zijn evolutionaire ontwikkeling an sich is. Het is maar waar je van houdt, persoonlijk zet ik een tattoo niet met de gedachte dat ik er dan over twintig jaar een andere betekenis aan kan geven. Ik zet hem om vast te leggen wat er nu in mij speelt, omdat ik dat evenveel waardeer als wat er over 20 jaar van me is geworden.

Daar heb ik dus serieus aan gedacht, juist omdat het wel uit kan raken, maar dan heeft die persoon nog altijd meer dan 12 jaar lang een hele belangrijke rol gespeelt in mijn leven, en dat blijft toch voor altijd.

Maar aan de andere kant... straks wordt ik 80, ben ik 30 jaar getrouwd met Hans (bij wijze van) en dan staat er nog steeds Jozua op mn pols. Toch niet helemaal handig.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:57

Huertecilla schreef:
Killyenn schreef:

De naam van mijn liefde heeft niets met mij als persoon te maken.

Verder snap ik best dat je stevige reacties terug krijgt, óók op de persoon, want je bericht klinkt erg alwetend en zelfingenomen. Ik weet niet of dat ook je bedoeling is, zo ja, prima, zo nee, misschien eens op je verwoording letten. Dingen als mening ipv feit poneren schijnt al een hoop te helpen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:03

Ik denk dat de naam van je lief best kan, als je 12 jaar lang samen geweest ben (zeg maar wat) zal je toch altijd goede herinneringen houden.
Maar, stel dat het nog een keer uitgaat, blijf je die naam altijd op je lichaam houden. Voor jezelf zal die altijd herinneren aan goede tijden. Maar als je een nieuwe vriend krijgt, zal die altijd naar de naam van je vorige vriend moeten blijven kijken, wat de meeste toch niet echt leuk vinden denk ik :') En dat is imo het verschil tussen een "gewone" tekst en een naam. Als het om een overlijdensgeval gaat vind ik het nog weer anders.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:04

Ik denk niet dat het nodig is om hier berichten te posten die op de man ipv op de bal zijn. Zo'n posts zijn nergens voor nodig en verzieken de sfeer meteen.

Negerzoen schreef:
Ik vind die van jou zo gaaf Yasmine! Wingardium Leviosa heeft voor mij zoveel betekenissen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen :') Ook bij mij heeft Harry Potter een stempel gedrukt op het grootste gedeelte van mijn jeugd. Inclusief de films van mijn 8e tot mijn 19e. Ieder jaar (op 2 uitzonderingen na, toen was het volgende boek nog niet uit) heb ik van mijn opa en oma het volgende boek gekregen voor kerst. Het is voor mij dus ook een herinnering aan hen. Daarnaast heb jij in dit topic eens een beschrijving gegeven van wat de betekenis van je tattoo voor jou was en daar kon ik me zo erg in vinden dat het mijn wens voor een HP tattoo alleen maar versterkte :j De keuze voor de spreuk Wingardium Leviosa is ontstaan omdat ik, naast dat ik het een prachtige 'zin' vind, al tijden gefascineerd ben door de zin 'Alis volat propriis', maar die tekst inmiddels op nummer 1 in de lijst 'meest gezette tattoo's' lijkt te staan. En natuurlijk, je doet het voor jezelf, maar dat bleef toch in mijn hoofd spelen. De 'betekenis' van Wingardium Leviosa (het is immers een mix van Engels en Latijn dus echt een betekenis kan je het niet noemen) komt aardig overeen met Alis Volat Propriis :)
Zoals ik in mijn vorige post zei wil ik hem laten zetten zodra ik mijn streefgewicht heb bereikt na jaren lange strijd gevoerd te hebben met mijn gewicht. Het 'zo licht als een veertje' idee maakt de wens van deze tattoo voor mij helemaal af :)

Dat is ook een erg mooie betekenis! Laat je er ook een veertje bij zetten? Die veer die ze in de film gebruikten vond ik erg mooi: http://quizilla.teennick.com/user_image ... _full.jpeg
Ik had laatst ook een erg mooie wingardium leviosa + veer op tumblr gezien, ik ga hem eens zoeken :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:07

Warbling schreef:
Ik denk dat de naam van je lief best kan, als je 12 jaar lang samen geweest ben (zeg maar wat) zal je toch altijd goede herinneringen houden.
Maar, stel dat het nog een keer uitgaat, blijf je die naam altijd op je lichaam houden. Voor jezelf zal die altijd herinneren aan goede tijden. Maar als je een nieuwe vriend krijgt, zal die altijd naar de naam van je vorige vriend moeten blijven kijken, wat de meeste toch niet echt leuk vinden denk ik :') En dat is imo het verschil tussen een "gewone" tekst en een naam. Als het om een overlijdensgeval gaat vind ik het nog weer anders.

Ja precies, het blijft toch tricky, naam van een geliefde. En alleen al de oeverloze discussies die erop zouden volgen zouden me al tegen houden :')

De polstattoo moet wel echt iets met Jozua te maken hebben, daarom laat ik hem juist zetten. Dus ik vond het woord liefde in zijn taal wel een okeeje middenweg :)

Het gaat nog heel wat denkwerk kosten in ieder geval :)* :list: -:)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:18

Huertecilla schreef:
Door de inherente beperking van een paar woorden is de kans dat je eigen essentie verandert bijna absoluut.
Verandering is een zekerheid. Moe meer symbolisch, hoe minder concreet, hoe langer het de inhoud; jóu, correct dekt, siert.

Ben ik met je eens!
Maarrrr, dat is ook erg afhankelijk van wát je als tekst laat zetten.

Ik heb zelf een zeer symbolische tattoo (als je het als één geheel bekijkt) op m'n rug, die, buiten dat ik 'm erg mooi vind natuurlijk, staat voor een overtuiging en de kracht die je uit jezelf haalt en je vooral tegenkomt in moeilijke perioden.
Als 'finishing touch' heb ik echter de regel 'Turn your wounds into wisdom' erboven laten zetten, omdat dat voor mij de lading gewoon dekt.
Ik denk persoonlijk dat een regel als deze weinig inherent beperkt is, omdat leren van je fouten en kracht putten uit (het teboven komen van) moeilijke perioden iets is dat blijft, je hele leven lang.

Naam van een liefje zou ik nooit doen, heb eens een vriendje gehad die de naam van zijn ex nog op z'n borst had staan, dan ben je daar snel van genezen. :')
Maargoed, het staat eenieder vrij om te doen wat hij/zij goeddunkt en mooi vindt, dat is nou juist het leuke van tattoo's!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:22

haha! dat lijkt me ook echt een afknapper Gimli. Leuk dat zo iemand belangrijk is (geweest) maar een tattoo is dan toch te zeer 'met de neus op de feiten' voor de nieuwe liefde.

Aan de andere kant kun je ook zeggen (als zijnde persoon met tattoo): deze persoon is/was nou eenmaal erg belangrijk voor me, hoort bij mijn verleden en heeft me gevormd bij wie ik nu ben dus ik vind dat het moet kunnen.

Is voor beide wat te zeggen denk ik.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:26

Absoluut, maar daar zit je als partner weer mooi mee. ;)
Nee, ik was er verre van gelukkig mee, hij heeft 'm uiteindelijk laten weghalen maar toen waren we al uit elkaar.
Zijn ex had zijn naam al na 2 maanden laten coveren, dus die was er sneller klaar mee haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:27

Gimli_ schreef:
Absoluut, maar daar zit je als partner weer mooi mee. ;)
Nee, ik was er verre van gelukkig mee, hij heeft 'm uiteindelijk laten weghalen maar toen waren we al uit elkaar.
Zijn ex had zijn naam al na 2 maanden laten coveren, dus die was er sneller klaar mee haha!

Ja daar sta je dan wel even mooi van te kijken denk ik. Gepassioneerde 1e uitkleedsessie en dan -O-