[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:06

hoi mag ik ook zo nu en dan even melden.
ik ben van af jan aan de lijn via de diëtiste en ben haast 10 kilo kwijt.(moet nog 10)
wat mij erg helpt is psillium vezels op nuchtere maag ,dit neemt je honger gevoel weg dan nog een boterham erna en ik kan de hele ochtend door.
heb eerst psillium bij de drogist gehaald 200 gram voor 13,95
nu heb ik een kilo bij paard natuurlijk besteld voor 17,95
is de moeite waard
dit alles onder strenge controle van mijn arts (heb ook nog suiker)
hoop dat er meer mensen baat bij hebben
taff

Marsu

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:15

Psillium, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Neem je die dan met yoghurt ofzo?
Klinkt gek, maar zijn dat niet diezelfde vezels die in sand clear zitten?

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:45

dat is he zelfde als in zand clear
ik doe een afgestreken eetlepel in een glag water snel opdrinken anders word het een soort snot wat niet lekker is.(of met slimpie)
de dokter geeft het ook als je met je stoelgang zit.
echt het werkt.
alleen als je blijf rond lopen met hongergevoel
wel extra drinken.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:12

Die reacties van 2 pagina's terug had ik niet verwacht. BMI van 17 is gewoon gezond hoor. Sorry dat ik jullie topic dan zo 'verziekt' heb. Tienermensen zijn dus niet welkom hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:20

Ik heb een vriendin met een bmi van 17 en die wordt binnenkort opgenomen door haar anorexia. :=

Ik heb ook van die vezels maar dat is omdat mijn darmen gewoon vrij weinig doen zelf.. :=

Iemand verstand van apps? (voor android?) Ik weet dat er voor apple een of andere app is met oefeningen (als in sport) maar bestaat er ook zoiets voor android? :)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:47

ja klopt die vezels heb ik ook voor mijn darmen en geeft inderdaad een vol gevoel ik heb ze van de huisarts kost niks omdat het op doktersrecept is ,die van mij zijn suikervrij.
ben weer een halve kilo kwijt ondanks het weekend en koninginendag heb zondag patat gehad met sla en kip geen saus en maandag pizza en in het weekend kwarkgebak dus wel gezondigt maar woensdag heb ik weer gezond gegeten gesport op de wii,justdance en 2 x 5 km gewandeld met de hond,maandag trouwens veel gelopen op de koninginnenmarkt 3.5 uur lang

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:50

Stephaniexh schreef:
Die reacties van 2 pagina's terug had ik niet verwacht. BMI van 17 is gewoon gezond hoor. Sorry dat ik jullie topic dan zo 'verziekt' heb. Tienermensen zijn dus niet welkom hier?

Onzin natuurlijk; alleen moet je je terdege realiseren dat dieeten niet gezond is op een tienerleeftijd. Je kunt dan beter gewoon letten op wat je eet of sporten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:21

ik vind het eig wel heel logisch dat dit een 18+ topic zou worden. Kinderen horen niet op dieet, en als ze dat wel moeten, moet dat niet via internet, maar via een diëtiste, die weet dat een kind langzaam moet afvallen. Pubermeisjes zijn gewoon heel onzeker omdat ze overal slanke vrouwen zien. Het laatste wat je wil is die helpen met afvallen terwijl dat overduidelijk niet nodig is.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:30

Zo ik heb me toch eens spierpijn! Ik had een paar weken niet meer gesport.. (Heb helaas mijn paard moeten verkopen en ben toen op fitness gegaan.. Maar kon me er niet meer toe zetten) Maar deze week weer begonnen.. :)

Dinsdag had ik een uur voor mezelf gedaan (3 kwartier cardio op vetverbranding en 15 min apparaten)
Gister weer 3 kwartier cardio en daarna een lesje mee gedaan met circuit.. (Alle apparaten gebruik je dan voor je hele lichaam) En hun hadden geen genade met mij haha ~~}>

Nou ik voel het nu al haha! En vanavond ga ik nog een uurtje zumba doen als het goed is..
Nou dan heb ik genoeg gedaan deze week aan fitness vind ik zelf :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:33

Tja, ik ben het er niet mee eens om mensen onder de 18 maar gelijk uit te sluiten.
Er zijn best wat kinderen met overgewicht, en mijn stiefzusje weegt ook 90kg terwijl ze 17 is.
Voor deze mensen is het duidelijk dat daar wat af moet en dat de huidige stijl evengoed ongezond is dus lijnen niet perse ongezonder dan de huidige stijl voortzetten.

Ik ben met mn 29 ook nog steeds gevoelig voor het mediabeeld en meiden om me heen en stoei ook nog met een eetstoornis.
Ze buiten een topic sluiten als deze zal hun gedachtengoed heus niet laten verdwijnen.
Beter kunnen we ze overtuigen hoe ze het beste een levensstijl kunnen aanpassen en overtuigen dat drastische stappen ervoor zullen zorgen dat ze, net als ik op mijn 29e, nog elke dag obsessief met mijn eten bezig zullen zijn.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:33

pinuts schreef:
ik vind het eig wel heel logisch dat dit een 18+ topic zou worden. Kinderen horen niet op dieet, en als ze dat wel moeten, moet dat niet via internet, maar via een diëtiste, die weet dat een kind langzaam moet afvallen. Pubermeisjes zijn gewoon heel onzeker omdat ze overal slanke vrouwen zien. Het laatste wat je wil is die helpen met afvallen terwijl dat overduidelijk niet nodig is.

Hier ben ik het mee eens.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:48

hoihoi, ik meld me ook weer even.

ik eet nu een maaltijdsalade met zalm ( heb er zelf alleen een blikje tonijn ( op waterbasis) bij ingedaan als extra)

want zoveel zalm is het niet.

verder heb ik 3 bruine boterhammen gegeten bij me ouders tussen de middag en op het werk een 3 matzes zonder er wat op ( als ontbijt)

heb me wandelingetje al gemaakt vandaag.

verder heb ik dinsdagavond gesnaaid ( klein beetje chips en wat nootjes) ( weet zo gauw niet hoe dat heet)
dat komt omdat ik al een tijdje lastiggevallen wordt door een kerel van 47 ( zelf 26)

vermoed dat ie gestuurd is door de kameraden van me ex.
om mij uit te horen, en het werd best een harde ruzie, ( waarbij me buurman mij gelukkig geholpen heeft) om hem weg te sturen, en die kerel was ook straal bezopen, maar heb hem al eerder weggestuurd.

en toen ging ie wel in 1x weg, en nu moest het toch effe anders, dus vandaar dat ik gesnaaid heb, maar ik wandel vandeweek nog wel even een extra rondje ofzo

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:52

Ik ben ook snaaierig de laatste paar dagen. Feest van de maand zit er weer aan te komen, en op de een of andere manier is mijn zelfdiscipline minder := En ben nu wat meer thuis ivm. meivakantie (Probeer wel zoveel mogelijk te ondernemen, lekker naar de paarden etc.)

Vanavond ga ik voor de eerste keer sinds tijden weer zwemmen. Zie er best wel tegenop om in bikini te moeten, blegh.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:56

Bonjoy schreef:
Ik ben ook snaaierig de laatste paar dagen. Feest van de maand zit er weer aan te komen, en op de een of andere manier is mijn zelfdiscipline minder := En ben nu wat meer thuis ivm. meivakantie (Probeer wel zoveel mogelijk te ondernemen, lekker naar de paarden etc.)

Vanavond ga ik voor de eerste keer sinds tijden weer zwemmen. Zie er best wel tegenop om in bikini te moeten, blegh.

ik werk in horecagedeelte van zwembad
( ongeveer 10 minuten lopen ofzo van me huis naar werk)
en je wilt echt niet weten hoe sommige mensen er dan bij zitten als ze iets als een patatje eten.

en dan denk ik dat ik maatje rollade heb, maar ik ben dan echt nog redelijk slank vergeleken met die mensen :oo

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:00

Oh verschrikkelijk ik ben sinds koninginnegebeuren ook helemaal aan het gesnaai. Mezelf beloofd netjes verder te gaan met Cambridge en dat ging ook wel goed tot ik net in mijn lege keuken waar niks in staat voor verleidingen ineens ergens achterin een pak cornflakes vond met stukjes chocolade :P moest zo zijn heb ik mezelf laten vertellen door mezelf en ik ben aan het snaaien begonnen. Net misselijk en de helft is er weer uit ik hoop dat ik nu weer wat fanatieker word en me de komende weken niet laat kennen............

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:02

morgen eten wss me ouders bij mij.
weet nog niet wat we eten.

mar vast iets wat goed en gezond is voor mij :)

ik ga zo lekker douchen en dan op tijd naar bed, ben echt helemaal brak, me wandeling heb ik al gehad namelijk en drink nog eerst effe wat koppen thee

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:07

Ketaki schreef:
Bonjoy schreef:

ik werk in horecagedeelte van zwembad
( ongeveer 10 minuten lopen ofzo van me huis naar werk)
en je wilt echt niet weten hoe sommige mensen er dan bij zitten als ze iets als een patatje eten.

en dan denk ik dat ik maatje rollade heb, maar ik ben dan echt nog redelijk slank vergeleken met die mensen :oo

Haha dat geloof ik graag. Ik zie inderdaad ook wel mensen rondhobbelen die nog heel wat meer kilo's meesjouwen dan mij. Maar toch, voel me in bikini niet zo prettig :o

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:25

jazeker, dat is soms echt, waarvan ik denk, jeetje hoe kunnen mensen in wezen zo dik worden.

als je die docu's ziet, ook van die vrouw die 275 kg woog en ruim 50 kg moest afvallen voor ze een operatie kon ondergaan.

dan denk ik hoe kun je ooit zo dik zijn geworden :oo

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:14

Medicatie en andere geestelijke/lichamelijke problematiek kunnen ook heel heftige gevolgen hebben, dus vind niet dat wij daar als buitenstaanders een oordeel over mogen vellen :)

Heb net even gezwommen, weer 40 baantjes te pakken! Lekker! Er was alleen wel zwaar, irritant *$&&#volk... Zal de details achterwege laten, maar ik heb de laatste 20 baantjes bomvol adrenaline gezwommen met een 'ik-ga-zo-iemand-stompen-Mood' :=

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:17

hebben jullie ook dat jullie menstruatie beïnvloed word door het dieet? Ik ben ineens 2 dagen eerder ongesteld, terwijl dat altijd heel stipt is..dacht misschien heeft het iets met elkaar te maken?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:25

Ik meld me ook! :)

Volgens de BMI meter heb ik een BMI van 24, netjes dus. Toch mag ik wel wat kilo'tjes kwijt, maar vooral een gezondere eetstijl krijgen. Het verschilt per dag wat ik eet, over het algemeen hou ik van snaaien (wie niet? :P ) en dan vooral 's avonds. := Qua brood eet ik (bijna) altijd volkorenbrood en het beleg is vaak hazelnootpasta/pindakaas/kaas met jam of een tosti ham-kaas.

Ben me een beetje aan het inlezen in het topic, misschien zie ik her en der nog wat tips.

Hoe staan jullie tegenover punten tellen? Heb net zo'n lijst gevonden en verbaas me erover hoeveel punten je voor bepaalde dingen moet tellen, maar ook hoe weinig voor andere producten...

P.s. Ben 20 jaar oud dus 18+ is voor mekaar ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:15

vandaag weer weegmoment en toch gewoon weer een kilo afgevallen sinds vorige week! In totaal nu dus al 4 kilo kwijt! Gaat hartstikke goed:D Mowoah: ik tel geen punten of kj. Ik kijk gewoon waar niet teveel in zit, en let op wat ik eet, en 1 x per week wegen:)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:40

Bonjoy schreef:
Medicatie en andere geestelijke/lichamelijke problematiek kunnen ook heel heftige gevolgen hebben, dus vind niet dat wij daar als buitenstaanders een oordeel over mogen vellen :)

Heb net even gezwommen, weer 40 baantjes te pakken! Lekker! Er was alleen wel zwaar, irritant *$&&#volk... Zal de details achterwege laten, maar ik heb de laatste 20 baantjes bomvol adrenaline gezwommen met een 'ik-ga-zo-iemand-stompen-Mood' :=

in die reportage was te zien dat ze alleen maar vet eten naar binnen werkte.

dus denk niet dat ze aan de medicatie daarvoor zat. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:40

iig, ik ben nu weer bezig met me eerste shake

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:08

Goedemorgen,

Ok ik ben WEER van het pad afgegaan :( ik was dus -4 en nu -2,8 :(

vandaag maar weer begonnen, maar met het weekend voor de deur ben ik bang dat ik weer in het oude ritme val maar ik ga mijn best doen.

Mijn lijstje vandaag:
O; 2 witte broodjes met sambal gebraden gehakt (we hadden geen bruin brood meer en had nog gehakt over van gisteren dus dit moest op)
T: 1 wasa vezelrijk cracker met honing
M: 3 wasa vezelrijk crackers met philadelphia light
T: 1 wasa vezelrijk cracker met honing/philadelphia light (is maar net waar ik zin in heb)
A: een bord zuurkool met spekjes (de worst laat ik dit keer maar achterwege :P ) en een kop melk.

Fruit kan je missen, dit lust ik niet :)

Ik eet vandaag ong. 1890 kcal en verbruik 2037 kcal volgens mijn iphone app. :)