Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sharona_

Re: Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:05

@madeliefw Dat was inderdaad de rede dat ik toch weer even bij de zwaluwhoeve wilde kijken aangezien ik toch kaarten had. Ik vond het wel meevallen wat er was veranderd. De kleedruimtes zijn wel aangepast, die zijn nu boven. Verder zijn er een aantal sauna's bij, maar niet hele "boeiende". Onder andere de boomgaard sauna. Voor mij hadden de nieuwe Sauna's geen toegevoegde waarde. Ook is er een restaurant bij. Wij hebben alleen gedronken en wat hapjes genomen, wij waren savonds dus wij hebben er niet uitgebreid gegeten.

Ik vond altijd het kruidenbad lekker. Diegene die buiten zit achter de gele deur waar ook het stoombad zat.. Die is dus weg (of zat dicht??). Dat vonden wij erg jammer.

Voor mij hebben de veranderingen niet echt een meerwaarde gegeven aan de zwaluwhoeve. Lekker voor een avondje maar de volgende keer weer naar de Veluwse Bron ;)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:24

Zondag naar Bussloo. Ben benieuwd, nog nooit geweest!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:31

Ik ga altijd met een vriendin naar Sare. Maar eigenlijk willen we een keer wat anders omdat we dit nu wel een beetje hebben gezien.

Nu willen wij natuurlijk niet te ver rijden gezien wij geen zin hebben in een lange autorit na een bezoek van de sauna.

Nu kwamen wij op Saunapark Epe 10 km van Enschede af. Ik vraag mij nu af of jullie ervaringen hebben met deze sauna en of het de moeite waard is.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:37

Swah schreef:
Zondag naar Bussloo. Ben benieuwd, nog nooit geweest!

Veel plezier! Was altijd mijn favoriet en kom er nog graag, maar vind het tegenwoordig wat te druk en te duur :o Maar het is een prachtige sauna!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:48

Ik móet echt weer ns naar Fort Beemster *kijkt naar buiten baalt van het grijze weer*

Beemster is echt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:57

Wat ziet fort Beemster er mooi uit!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:27

Hoi hoi, het is nogal kort dag maar ik heb hier nog 2 vouchers liggen voor 12,50 korting op een saunabezoek bij 70 aangesloten sauna's in Nederland. (Via Nederlandsesaunacadeaubon). Nog maar geldig t/m 31-3-2015.

Aangezien we zelf helaas toch niet kunnen gaan kan ik misschien iemand hier blij mee maken? :)

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:44

Hier nog iemand die graag naar een wellnessresort/sauna mag gaan!

Is voor mij echt een heerlijk ontspanningsmoment kan ook echt van zo dag genieten :j

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:10

bokker corelli en ik waren zondag naar de Zwaluwhoeve gegaan maar we hebben wel een beetje spijt. Saunaplein 2 was gesloten en het was vreselijk slecht weer dus Saunaplein 1 was echt meeeegadruk!! Echt gewoon niet leuk meer.

Gelukkig werd het later op de avond wat rustiger en hebben we nog even kunnen relaxen, maar voor ons geen Zwaluwhoeve meer!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:20

Nee, Zwaluwhoeve lijkt me ook niks.

Bussloo was erg leuk. Het was die dag aardig druk, maar in de sauna's hadden we daar heelmaal geen last van. Was meer in het algemene gedeelte. Ook nog twee relax/meditatie-sessies meegedaan, heel fijn! En lekker eten op de kaart.

Veluwse Bron en Sauna Beemster staan ook hoog op m'n wish-list.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:28

Ik vind Bussloo helaas de laatste tijd ook erg druk, maar qua faciliteiten en sfeer wel veel fijner dan Zwaluwhoeve!

Veluwse Bron is mijn lievelingssauna, maar ook Saré in Oldenzaal vind ik wel leuk, daar is het echt rustig en ontspannen, maar minder faciliteiten.

Ik ben heel benieuwd naar Deverana in Den Bosch die schijn heel gaaf te zijn!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:43

Vorige week bij een hele vieze sauna geweest. Waren daar moesten ons uitkleden maar met blote voeten op de vloer voelde je zand en andere pruttel onder je voeten. Zijn vrijwel direct weer naar huis gegaan. :=

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:54

Oh dat is minder, welke was dat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:43

Petrichor schreef:
Vorige week bij een hele vieze sauna geweest. Waren daar moesten ons uitkleden maar met blote voeten op de vloer voelde je zand en andere pruttel onder je voeten. Zijn vrijwel direct weer naar huis gegaan. :=

Gatver!
Waar was dat?

Ik moet nog 3 week wachten voordat ik weer naar de sauna kan ivm zwangerschap. Kijk er nu al naar uit!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:31

Sauna Keizer in Oldenzaal, bah wat een vies ding. := Wij gingen altijd naar Sare maar wilde een keer iets anders wat in de buurt was. Nou nooit meer dus blijf voortaan lekker bij Sare.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:36

Ik ben daar vroegah wel geweest, toen was er niks op aan te merken. Jakkes zeg...
ik ga niet meer in Oldenzaal nu; ik werk er en heb geen zin om bekenden tegen te komen. "Hey juf! Ik had u niet herkend zonder kleren aan!" :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:39

MamaMiesje schreef:
Ik ben daar vroegah wel geweest, toen was er niks op aan te merken. Jakkes zeg...
ik ga niet meer in Oldenzaal nu; ik werk er en heb geen zin om bekenden tegen te komen. "Hey juf! Ik had u niet herkend zonder kleren aan!" :')

Hahahahaha dat zou echt een nachtmerrie zijn :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:56

Ik ben ook wel eens bang om mensen van mijn werk tegen te komen. :')

Zou niet weten wat ik moet doen als ik mijn baas opeens tegen kom ofzo hahah.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:58

Vind ik niet erg, kleed mij ook rustig zo om bij collega's (uniform beroep) en andersom de collega's ook. Mijn man komt echter wel eens klanten tegen.... Die hem dan ook echt herkennen. Ik vond het niet fijn dat mijn buurman in de sauna werkte, maar hij is daar gelukkig weg :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:10

Ja kan mij goed voorstellen dat het minder prettig is als bijvoorbeeld de buurman er werkt.

Ik vind het verder geen probleem dat mensen mij naakt zien. Maar ik zou het wel ongemakkelijk vinden als mensen van mijn werk of bijvoorbeeld familie/kennissen mij naakt zouden zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:16

Ligt er bij mij aan wat voor familie, tantes geen probleem, broer en schoonvader ook niet, maar eigen vader dus wel :+ lijkt mij onwijs ongemakkelijk := ik knuffel mijn vader altijd bij begroeting en dan is het alleen 'hoi' :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:42

Hahah dat zou pas fout zijn. :')

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 00:00

Wij kwamen vroeger ooit een vrouwelijke collega van mijn vader tegen met haar gezin. Zijn vervolgens samen saunadagjes gaan doen! Was erg gezellig!

Al zou ik mensen van het werk, klanten en leveranciers wel wat ongemakkelijk vinden. Gelukkig nog niet gebeurd bij mijn weten! Al zal het wel loslopen indien dat voorkomt.

A.s. week een saunadagje met moeders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:54

Hoi! Ik schop het topic even omhoog met een vraagje. Wat zijn volgens jullie nou de leukste sauna's? Het liefst redelijk te rijden vanaf Almere, dus ergens in Groningen/Friesland gaat hem niet worden. Zuid-Limburg zou ik m'n ouders eventueel nog wel naartoe sturen haha, vooral omdat het daar zo mooi is.

Het gaat om een weekendje weg voor m'n ouders. Wil dus met m'n zusje een arrangement cadeau doen, het liefst gelijk inclusief hotelovernachting en bij voorkeur twee volle dagen in de sauna. Wil goed prijzen kunnen vergelijken want vind het bij de Zwaluwhoeve erg duur worden inclusief weekendtoeslag. Misschien dat iemand hier nog goede ideeën heeft?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:58

Ik woon zelf in almere en vind n boel goed te doen. Vind zelf elysium erg lekker (zuid holland), de veluwse bron schijnt ook prettig te zijn, maar dat zijn beide wel wat grotere saunacomplexen. Devarana schijnt ook heel tof te zijn!