Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:27

Wie heeft er tips m.b.t. hartslagmeters?
Ik wil graag een heel simpele maar vooral goedkope.
12 september ben ik jarig en vraag ik aan mijn ouders een hartslagmeter, die wil ik graag wat uitgebreider.
Heb dus nu voor een kleine 1,5 maand een heel simpele nodig, die eigenlijk alleen maar mijn hartslag en tijd hoeft aan te geven.
Heb mijn maximale hartslag en alle trainingszones op een presenteerblaadje liggen n.a.v. een sporttest in de sportschool, dus dan kan ik zelf wel bedenken hoe lang ik met welke hartslag moet lopen :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:37

Nou ik heb er eentje via marktplaats gekocht :D
Een Cresta PM-590.
Alleen snap ik het niet helemaal. Volgens internet gaat de meting via een sensor op het horloge (best beroerd, maar kwam er later pas achter :+ ). Maar... er zit wel een borstband bij. Waar dient die dan voor??

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:48

Vandaag samen met mijn moeder eerste les gehad.
Ik had er écht totaal geen moeite mee!
Mama daarintegen wel. Die vond t erg lastig en mag woensdag pas les 2 doen maar gaat morgen nog een keer 1 doen.
Ze heeft hem overigens wel helemaal uitgelopen!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:50

Is het niet handiger om, zeker als helemaal-beginnende hardloper gewoon die rustdag te pakken?
Dikke kans dat ze morgen spierpijn heeft, dan kan ze beter als hersteltraining gewoon een stuk gaan wandelen in plaats van dezelfde belasting nog een keer te doen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:52

Giolli, dat is niet slim van je moeder hoor! Morgen zeker een rust dag nemen

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 07:55

Wat een heerlijke dag. Terug van mijn rondje hardlopen @ het park. Langs het meer zonnetje op het water. En de 3 minuten haalde ik makkelijk.
Groetjes s

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:13

@ Smudges: Hmm, lijkt me ook heerlijk zo in de ochtend!

Gisteren heb ik les 4 gelopen, goed vol te houden :j

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:20

Zeker een heerlijke dag, Smudges! Mijn rondje zit er ook weer op. Les 24 zit er op.

Wat de rustdagen betreft: zou ik zeker nemen. Moet zeggen dat ik nooit die 2 dgn genomen heb, maar altijd om de dag loop. Ben beetje verslaafd...

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:53

Voor de ochtendlopers onder ons: hoe doen jullie dat met ontbijten? Heb nu één keer niet ontbeten, maar had toen het idee dat ik energie tekort kwam. Vanochtend daarom een banaan gegeten voor ik ging rennen, maar die zat me toch weer in de weg :+

Hoe doen jullie dat? Normaal gesproken zou ik even een half uur tot uur wachten na het eten, maar dan moet ik helemaal zo vroeg mijn bedje uit....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:58

Ik zou hetzelfde eten als jij, een banaan, en dan toch een half uurtje wachten..
Heb laaang geleden wel eens 's ochtends hardgelopen en dan was dit de enige optie inderdaad :+

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:05

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eet voor het lopen. Ik eet altijd pas als ik op het werk ben. Heb er geen geduld voor om thuis rustig een ontbijtje te nemen. Dit is pas de tweede x dat ik 's morgens loop maar ik heb dus nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:19

Ik eet in het weekend altijd een banaan of een beschuitje en wacht dan een half uurtje.
Dan red ik het, maar als ik niks eet, val ik halverwege van mijn graatje.

Dat half uurtje wachten is wel de reden waarom ik nooit voor mijn werk loop, mijn bedje is dan toch een stuk prettiger :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:56

Natasja91 schreef:
Is het niet handiger om, zeker als helemaal-beginnende hardloper gewoon die rustdag te pakken?
Dikke kans dat ze morgen spierpijn heeft, dan kan ze beter als hersteltraining gewoon een stuk gaan wandelen in plaats van dezelfde belasting nog een keer te doen.

Ze had geen spierpijn, wel last van haar bovenbenen en vandaag heeft ze helaas les 1 niet uit kunnen lopen. Ik denk dat ze morgen maar een dagje moet rusten en dan ga ik gewoon les 2 lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:30

Giolli, even een opsteker voor je moeder: na les 3 heb ik geen spierpijn meer gehad :).

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:36

@ Natasja, Smudges en Anc: Ik denk dat het misschien ook afhangt van wat je sowieso gewend bent qua eten 's ochtends en hoe ver je loopt.
Als ik na het ontbijt ook nog een half uur moet wachten, moet ik tussen 6 en kwart over 6 mijn bed uit als ik een half uurtje wil gaan lopen voor het werk. Geloof toch niet dat ik dat ervoor over heb.... Misschien de volgende x zo'n ontbijt-drank proberen. Wel veel energie, maar volgens mij licht verteerbaar, toch?

@ Giolli: Zonde dat ze vandaag weer is gaan lopen. Niet echt een lekkere motivator lijkt me zo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:40

@tamtam, ik heb ook een goedemorgen drinkontbijt geprobeerd en die viel niet echt lekker.
Had toen veel last van steken, was te zwaar voor mij.
Ik eet 's ochtends nooit zo veel, een beschuitje, dus dit was wel veel zwaarder.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:41

@ tamtam drinkontbijt kan je inderdaad proberen. Wat het ontbijten betreft denk ik wel dat je gelijk hebt want als ik vrij ben eet ik soms pas om 2 uur ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:42

Mijn eerste lessen heb ik in de US 's morgens op het strand gelopen op een lege maag, dat ging best goed. Daarna aan de koffie en onder de douche :).

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:46

Hmmm, normaal gesproken ontbijt ik met magere joghurt en eet vaak ongeveer 1,5 uur later wat fruit. Misschien anders toch maar proberen met wat joghurt. Hoop dat daar genoeg in zit voor ook een wat langere loop. Mocht dat inderdaad toch te weinig blijken ga ik misschien de drinkontbijt maar eens proberen.

Thanks voor de tips ;-)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:31

Ik klok 's morgens een glas vruchtensap naar binnen en een cracotte met kaas en dan hup de deur uit. Heb het binnen 5 min op en heb nog nooit ergens last van gehad. Ben wel es zonder te eten gaan rennen en dat werkte voor geen meter. Ik kwam werkelijk niet vooruit...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:40

Ik heb vandaag ook weer gelopen.
Alleen had ik beter vanavond kunnen gaan.. had het echt warm.. en m'n hond ook...
Training niet helemaal uitgelopen, maar ach.. ben wel lekker in beweging geweest.. heb t laatste stuk gelopen.

Ik heb ook geen last van m'n ontbijt als ik 's ochtends ga.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:21

Ik had een hele mooie op het oog, van Polar. Maar m'n vakantiegeld is naar mn vakantie gegaan, dus heb er alsnog geen eentje :). Zou je anders niet gewoon voor die korte tijd zonder meter lopen? Vind het zo zonde van je geld, als je toch over een paar maandjes een goede, nieuwe krijgt..

Giolli: Ben je dan niet bang dat 1 van jullie binnenkort afhaakt? Misschien is het handig dat jij ook nog een dagje wacht en dat jullie morgen samen aan les 2 beginnen? Dan blijven jullie nog gelijk qua training en is de motivatie ook wat groter? Dat zou ik iig hebben.. Balen van je moeder dat ze nu zo'n last heeft, maarja.. Er was al voor gewaarschuwd :D! Hopelijk heeft ze zich niet ernstig bezeerd en is het alleen een beetje spierpijn!

Ik loop nooit 's ochtends, ontbijt ook nooit, want dan gooi ik het er weer uit. Soms neem ik voordat ik lunch weleens zo'n chocolade snack a jack. Zijn licht verteerbaar en ook nogeens heel lekker!

Stoer hoor Tinkels! Het was hier aan de kust 27 graden vanmiddag, dus ik wil nieteens weten hoe warm het daar in Friesland was :D. Heb je wel een goed gevoel over je loop, ondanks dat je 'm niet hebt afgemaakt?

Wij gaan zo ook weer eens bikkelen.. Jeej :D!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:07

Zou vandaag gaan lopen, maar ben beroerd thuis gekomen van het werken. Doe dus even niks teveel last van de warmte. %)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:49

Ik ga vandaag weer lopen. :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:11

@ Yv, jaaa want ik heb toch 3 trainingsblokken gelopen... en de 4e heb ik gewoon gewandeld..
Altijd beter dan in de tuinstoel blijven zitten hihi..
Was alleen toe aan training 5.. maar ben nu weer even terug gegaan naar training 3... omdat ik 3 weken niet had gelopen. Achteraf wel balen.
Trainingen zijn niet van Evy hoor.... maar van Leontien v. Moorsel