Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smileydees schreef:Ach weet je, ik word ook wel beschreven als een over protective moeder hahaha. Daar leg ik me bij neer, interesseert me weinig. Mijn kids zijn mijn alles, daar ga ik voor. Mijn dochterlief is ook niet tevreden met "lage" cijfers. Ontzettend hoge lat!
eclair98 schreef:O ik wil ook altijd hoge cijfers, wat was ik boos dat in 4Havo een 7 al súper goed is![]()
Even een vraag tussen door, kan HSP ook bij een psycholoog eruit komen nav een aantal testen?
11AFotograaf schreef:Ik kreeg als tip van een eerstelijns psychologe dat ik er eens naar moest kijken. Heb er toen naar gekeken, zo'n test gedaan en daar kwam idd uit dat ik HSP ben, maar toen niet in de gaten gehad wat dat betekende. 2 jaar geleden heb ik een uitgebreid psychologisch onderzoek gehad (ik zat zelf in de trant van Borderline te denken) en daar kwam wel uit dat ik heel gevoelig ben. HSP wilde ze daar niets van horen! Zelfs wanneer ik aangaf dat ik het gevoel had dat ik de emoties van mijn ex-schoonzus overnam, gingen ze daar andere oorzaken voor zoeken...
Dus ik denk dat het vooral afhankelijk is van de instelling waar je je test laat doen. GGD/GGZ houdt iets te veel vast aan de oude regeltjes...
estja schreef:Eight, met de zesjescultuur bedoel ik niet het halen van een zes. Als je een zes haalt en je hebt daar hard voor gewerkt dan is het een mooi punt! Wat ik bedoel is als mensen hogere cijfers kunnen halen maar een zesje wel voldoende vinden want dat is toch een voldoende. En erger nog, als een ander wel hogere cijfers haalt wordt hij voor stuudje of nerd uitgemaakt.
Aria_zz schreef:Had ik ook wel, nooit goed genoeg en alles moest perfect zijn. Maar omdat ik met kunst bezig ben heb ik geleerd dat niet perfect ontzettend mooi kan zijn. Dus heb ik me er bij neer gelegd en doe ik wat goed is voor mij, niet voor perfect voor de rest van de wereld.
Geeft wel een enorme rust.
DynamiteS schreef:11AFotograaf schreef:Ik kreeg als tip van een eerstelijns psychologe dat ik er eens naar moest kijken. Heb er toen naar gekeken, zo'n test gedaan en daar kwam idd uit dat ik HSP ben, maar toen niet in de gaten gehad wat dat betekende. 2 jaar geleden heb ik een uitgebreid psychologisch onderzoek gehad (ik zat zelf in de trant van Borderline te denken) en daar kwam wel uit dat ik heel gevoelig ben. HSP wilde ze daar niets van horen! Zelfs wanneer ik aangaf dat ik het gevoel had dat ik de emoties van mijn ex-schoonzus overnam, gingen ze daar andere oorzaken voor zoeken...
Dus ik denk dat het vooral afhankelijk is van de instelling waar je je test laat doen. GGD/GGZ houdt iets te veel vast aan de oude regeltjes...
Bij welke instantie loop (/liep) jij dan?
Wat bedoel je met aan de oude regeltjes vasthouden? (Als ik vragen mag) Mag ook in pb hoor![]()
DynamiteS schreef:OnMyWay daar herken ik me ook heel erg in ja!
Hoe bevalt je studie?
Waarom vinden jullie het zo erg om op kamers te zitten? Geen fijne omgeving of iets?
Die herexamens gaan je gewoon lukken OMW! You can do it!
joyce2 schreef:Ik denk ook dat het komt doordat HSP geen "aandoening" is, zoals autisme of ADHD. HSP is een karaktereigenschap, net zoals dat andere mensen gewoon minder gevoelig kunnen zijn. Alleen het is jammer dat sommige psychologen niet inzien dat het soms verdomd lastig is om dat zo'n eigenschap te hebben!