[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:36

F_Orumster schreef:
Ik zou zeggen, welkom [HK] De Koolhydraatvrije bokkers

thanks, maar ik wil niet in (nog) een HK meepraten, daar heb ik het ietwat te druk voor ;)
vaak gaat het helemaal offtopic en daar heb ik niks mee

ik wil alleen weten wat ik eventueel als ontbijt en lunch kan doen ipv brood
en kwark en yoghurt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:13

Ontbijt: Eieren (Omelet, zacht/hard gekookt, gepocheerd, gevulde eieren) Lunch: (Maaltijd)salade, echt 1001 variaties in :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:25

1 kilo per week afvallen is niet moeilijk hoor,gewoon al door een ander eet patroon val je dat al af.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:28

Even iets anders, sinds ik geen vlees meer eet heb ik ook geen spierpijn meer na intensief sporten.

_KellyAV

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:34

Ik ben deze week 2.4 kilo afgevallen dus een kilo is niet zo moeilijk hoor ;)
Maar ik let heel erg op calorieën en mag geen brood, fruit enzo

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:42

listiglistje schreef:
Ontbijt: Eieren (Omelet, zacht/hard gekookt, gepocheerd, gevulde eieren) Lunch: (Maaltijd)salade, echt 1001 variaties in :)

ok een gebakken eitje mag dus ook....ik lust geen gekookt of alle andere.....

en lunch alleen rondkomen op konijnenvoer trek ik ook niet :o
ik weet het , ik ben erg moeilijk :=
probleem is dat ik veel dingen niet lust en een dieet voor mij heel lastig is want de dingen die ik lekker vind mag ik zometeen niet meer

en crackers? zijn die wel toegestaan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:54

Een MAALTIJDsalade is geen konijnenvoer hoor :D zit vol met vlees of vis, lekkers (noten/olijven/tomaatjes/ui/ei etc) en mayo of andere dressing :9

Mijn favo's voor overdag om maar wat voorbeelden te noemen:
Makreelsalade met creme fraiche, peper, radijsjes en cirtoensap en verse bieslook
Witlofsalade met ei, ham en kaas en truffelmayonaise
Gerookte kip met rucolamelange, kaascroutons, walnoten en limoen-koriandermayonaise
Gedroogde ham met rucolamelange, geitenkaas, cherrytomatjes, pijnboompitjes en honing.
En gemengde sla met brie, ananas, walnoten en honing

En die omelet kun je ook voorzien van ham, kaas, tomaat, verse kruiden ed :P

Dieet wil niet zeggen op een yoghurtje leven en op een wortel knauwen ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:58

haha nee weet ik wel , maar wat ik zei, ik lust niet veel dus dan zit je al heel snel in de knoop
als ik bijv jouw lijstje neem dan lust ik alleen de gerookte kip variant....en laat ik de kaascroutons in het bakje liggen :+
brie, radijs, creme fraiche, geitenkaas, ei enz.... :r

:o

weet dat ik lastig ben, maar vandaar dat ik ook even doorvraag over wat wel mag, zodat ik hopelijk mijn dingen eruit kan pikken

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:02

Ik zou me zeker schamen :o wat een boer niet kent vreet ie niet :Y)

Je bent zeker ook zo iemand die bij de Mac een hamburger besteld en er vervolgens alles tussenuit zit te vissen :roll: :P erg dat soort mensen....

Er is zoveel lekkers..... je moet voedsel leren eten en waarderen :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:22

listiglistje schreef:

Je bent zeker ook zo iemand die bij de Mac een hamburger besteld en er vervolgens alles tussenuit zit te vissen :roll: :P erg dat soort mensen....

haha ik doe dat ook bij de mac hhaha , ik hoef geen hamburger met sla ofzo, ik neem meestal een cheeseburger en dan haal ik de augurken eraf haha, maar zo vaak ga ik niet naar de mac :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:33

Ojahjoh, er is een merk crackers bij c1000 die laag in kh zijn. Bakes is het merk, 39cent, groenwitte verpakking. 2.5gram kh per cracker. Deze week ben ik weer brood gaan eten, speltbrood. Er is ook kh arm brood.

Aldi heeft kipkerrie salade met laag kh gehalte. Let op de goede te pakken, er zijn 2 soorten kipkerrie (die met fruit is de verkeerde). Verder kaas, ei etc is er lekker op.

Je hoeft niet actief mee te doen in de hk, maar je kan er wel ideeen opdoen of vragen stellen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:38

Idd... come on .. forumster geeft je tips en je ligt overal dwars.. dan niet hoor.. :roll: Jij wilt afvallen..!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:32

Had niet het gevoel dat ze dwars lag hoor.

Overstappen op kharm vergt, zeker in het begin, veel inzet. Je moet zoeken naar waar je van houd en waarvoor je niet te lang in de keuken staat. Helaas moet je bijna alles maken.
Ik hield ook niet van zuivel en vond kwark zelfs vies. Ik dwangvoerde mijzelf kwark in het begin maar vind hey nu heerlijk (na het uitlekken). Andere zuivel hou ik nog steeds niet van en ben van mening dat we het niet nodig hebben, maar kwark levert een paar uur een volle maag en gemak in de ochtend, en das mijn reden. Een bak levert 45gram eiwit op!

@listiglisje, ik zie nu je laatsgenoemde salade. Ananas en honing durf ik niet als 'goed' te eten hoor!

Ideale snack: gooi een paar plakken kaas of een plak rookkaas een minuutje of 2 in de magnetron. Tussendtijds wel checken want het scheelt per magnetron en kaas. Je krijgt dan een soort hamka's.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:00

listiglistje schreef:

Pardon? Je hoeft niet gelijk te veroordelen hoor, reageer dan gewoon niet op mij als je het niet leuk vindt
En wat een boer wel kent geprobeerd heeft en dus echt niet lust!
Mensen die andere op voorhand veroordelen die zijn pas erg en zouden zich moeten schamen voor hun gedrag :r

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:01

F_Orumster schreef:
Ojahjoh, er is een merk crackers bij c1000 die laag in kh zijn. Bakes is het merk, 39cent, groenwitte verpakking. 2.5gram kh per cracker. Deze week ben ik weer brood gaan eten, speltbrood. Er is ook kh arm brood.

Aldi heeft kipkerrie salade met laag kh gehalte. Let op de goede te pakken, er zijn 2 soorten kipkerrie (die met fruit is de verkeerde). Verder kaas, ei etc is er lekker op.

Je hoeft niet actief mee te doen in de hk, maar je kan er wel ideeen opdoen of vragen stellen.

Kijk hier heb ik wat aan ! Thanks idd kipkerrie lust ik dus dat is een goede tip!

En is er nog een manier om yoghurt en kwark "lekkerder". Te maken?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:04

Het voordeel van het HK topic wat Forumster noemde is ook de gezamenlijkedropbox met lekkere KHA recepten... :)
*smeert nog een cracker met kipkerrie salade en roomboter*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:15

Ik doe niet echt een dieet, ik let gewoon op maar eet geen vlees meer.Als je een dieet volgd kom je snel weer aan als je gewoon gaat eten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:16

Ik laat joghurt en kwark uitlekken omdat ik reageer op lactose en dat is er dan wat uit (scheelt ook weer kh). Het is dan ook veel lekkerder, romiger, omdat er heel veel wei uitkomt en dat vind ik net het vieze van zuivel. Dit uitlekken doe ik gewoon in een koffiefilter in een trechter en na 24u is er wel 175ml uit een bak kwark! Dan leng ik het aan met slimpie (kh vrije ranja) zoetstof water en... Een beetje slagroom :D de ene keer eet ik het met lepel de andere keer maak ik er een shake van. Je kan er ook fruit indoen (rood fruit is het laagst in kh).

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:44

Ojajoh schreef:
listiglistje schreef:

Pardon? Je hoeft niet gelijk te veroordelen hoor, reageer dan gewoon niet op mij als je het niet leuk vindt
En wat een boer wel kent geprobeerd heeft en dus echt niet lust!
Mensen die andere op voorhand veroordelen die zijn pas erg en zouden zich moeten schamen voor hun gedrag :r

Ik ben het wel een klein beetje eens met listiglistje, maar ik ben zelf ook zo! Groente moet je leren eten ik vind het ook niet lekker maar doordat ik het nu steeds meer eet wordt het lekkerder. Als je echt honger hebt ik het ook snel lekkerder. Elke week eet ik een nieuwe groente, vind ik het niet zo lekker probeer ik het een andere keer weer. Lust ik het écht niet neem ik het niet. Ik eet echt geen zuurkool of hutspot blegh! :r Ik wil je echt niet aanvallen ofzo maar groente is gewoon zo gezond voor je. Ik weet hoe moeilijk het is ;)

Google anders een naar lekkere groenten recepten of spit een kookboek door ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:57

marleen_usar schreef:
1 kilo per week afvallen is niet moeilijk hoor,gewoon al door een ander eet patroon val je dat al af.

Als je heel dik bent en heel ongezond eet ja.. Maar ik vind 1 kilo per week echt bizar veel.

Hebben jullie ook dat als je de weegschaal verplaatst, hij steeds iets anders aangeeft? Wat moet je dan doen, gewoon 1 vaste plek (dan wel waar je het lichtste weegt he O:)) en daar standaard wegen?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:04

jaa die moet je elke keer op de zelfde plek zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:08

Ik lustte trouwens vroeger niks aan groente.. Ja spinazie à la crème. :') En, ik weet niet wanneer het is omgeslagen, maar dingen als courgette, tomaat, rode kool, paprika, mais, komkommer, sla, boerenkool, zuurkool, hutspot, rauwe wortels, witlof, sperziebonen enzovoorts vind ik nou ZO ontzettend lekker :~ :~. Daar maak je me ècht blij mee gewoon. Ik lust nog steeds niet alles. Ik lust bijvoorbeeld geen gekookte wortels (wel hutspot en rauw dus), ik lust geen olijven, doperwten (wel kikkererwten :')), asperges lust ik ook niet.. maar eerder at ik bijna elke avond brood met pasta. Of pannenkoeken of patat. :') Brood? Ik lustte alleen wit brood met hagelslag of choco pasta.. Echt drama. Nu vind ik waldkorn of volkoren of admiraals of zeebonk brood enzovoorts echt heerlijk en wit brood hoef ik niet eens meer :n. En ik weet dat niet iedereen hier in dit topic dat brood goed vind, maar ik vind het prima. Zeker gezonder dan wit brood. En qua fruit lust ik ook bijna alles, alleen ananas, meloen en frambozen niet.
Het is zoooveel makkelijker als je dingen leert eten! Ik kan ein-de-lijk bij vriendinnen eten zonder dat ik pannenkoeken krijg voorgeschoteld omdat ik verder niks lust :+. En ik lust nog steeds behoorlijk veel niet, maar ik probeer tegenwoordig alles. En blijven proberen. Ik hoop nog steeds ooit wortels en olijven te gaan lusten bijvoorbeeld. :') Maar je maakt het zo veel makkelijker voor je zelf als je gewoon blijft eten en proeven. Het meeste went uiteindelijk vanzelf..

Ohja m'n stiefmoeder gaat vanaf januari op dieet of nouja, weer gezonder eten, dan eet ze 's avonds maaltijd salades. Voor kerst heeft ze ook een salade kookboek gekregen -> erg leuk ding! En ik ga dan met haar mee eten, dus doordeweeks goed gevulde salade's als avondeten en in het weekend gewoon eten. Denk dat het afvallen dan een stuk sneller gaat. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:31

Ik lust en eet wel groenten hoor
Daarom vroeg ik ontbijt en lunch want avond eten lukt prima ;)
F_orumster: dat komt goed uit want rood fruit vind ik het lekkerst
Bedankt voor je bruikbare tips! Ik ga gelijk ff naar de Aldi en c1000

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:57

Ojajoh schreef:
Ik lust en eet wel groenten hoor
Daarom vroeg ik ontbijt en lunch want avond eten lukt prima ;)
F_orumster: dat komt goed uit want rood fruit vind ik het lekkerst
Bedankt voor je bruikbare tips! Ik ga gelijk ff naar de Aldi en c1000

sorry had je door de war gehaald met iemand van de vorige pagina ;)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:08

mn bmi is inmiddels flink gedaald met ong 4%. had een bmi van ruim 30 en nu 29. is nog te hoog maar gaat langzaam naar beneden.