moonfish13 schreef:Valt ADD officieel nou onder autisme of niet trouwens?
Nee! Het zijn echt twee aparte aandoeningen. Wel lijken er gedeelde genetische invloeden te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milo schreef:Laatst drie (!!!) keer in 1 week tijd mijn autolichten laten branden.
Nouks schreef:Ik mag gaan opbouwen naar 80-100mg per dag.... Still no results.
Nouks schreef:milo schreef:Laatst drie (!!!) keer in 1 week tijd mijn autolichten laten branden.
Heeeeeeel herkenbaar! Ik gister alleen al 3x! Ik moet mezelf echt gaan aanwennen dat ik overdag geen verlichting voer, nu was ik steeds snel genoeg terug bij mijn auto (1x boodschapje gedaan, 1x iets afgehaald ergens, en 1x kwam de buurman aan mijn deur) maar dat gaat nog eens anders lopen vrees ik...
Nouks schreef:Het verschil tussen Ritalin en Concerta kan ik je in ieder geval uitleggen
Beide is methylfenidaathydrochloride. Ritalin is een merknaam (de bekendste) waaronder dat medicijn wordt verkocht.
Concerta is methylfenidaathydrochloride, maar dan met een huls er omheen die in je lichaam langzaam afgebroken wordt. Daardoor is de werking langer.
milo schreef:moonfish13 schreef:Valt ADD officieel nou onder autisme of niet trouwens?
Dat heb ik nog nooit gehoord?
Wel dat AD(H)D'ers in hun trekjes op autisten lijken gezien zij proberen zoveel mogelijk structuur aan te brengen in hun chaos(
Dat wist ik niet en vond ik echt grappig om te lezen, zó herkenbaar! Jas? tas? Mobiel? Sleutels? Check!
Laatst drie (!!!) keer in 1 week tijd mijn autolichten laten branden. Dat was 1x de ANWB bellen en 1 x mijn vader, die was not amused![]()
Juul schreef:Mij is verteld dat mensen die slecht op Concerta reageren wel goed reageren op Retard omdat Concerta zowel kort- als langwerkend is, en Retard alleen langwerkend. Helaas gaat dat bij mij niet op. Ik voelde me met Retard zo mogelijk nog slechter qua hartkloppingen, moeheid en onrustig gevoel. Ik ben dus gestopt. Ben het even helemaal zat met die troepVoel me nu ook weer een beetje mezelf tenminste; dan maar ADHD... Zo'n pilletje is ook aan het eind van de dag uitgewerkt en dan is het gewoon weer terug. Vind het geen fijn idee om een pilletje te nemen om ''iemand anders'' te zijn, terwijl dat totaal afhankelijk van dat pilletje is dus. Geen pilletje = ADHD'er, wel pilletje = rustig persoon/ zombie.. Geef me dan maar ADHD, dan ben ik iig mezelf... Alles gaat wel moeilijker (vooral studeren), maar dat toch liever denk ik..