Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:43

Valeria, fijn dat t goed is gegaan. Waardes nu niet druk over maken, komt vanzelf, en geeft nu alleen meer stress.

Tootje, das idd eigenlijk niet wat je hoopt.. beter iets wat te zien en te verhelpen is!

Hebben jullie nou ook zo gruwelijk honger? Ik heb weinig energie, m'n lichaam is moe en ik blijf maar trek hebben! Maar wil ook niet de hele dag eten, zeker nu m'n lichaam zo moe is dat sporten ook niet echt een optie is..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:51

:j :j

Tootje, wat balen dat je eigenlijk nog niets bent opgeschoten! Natuurlijk wel fijn dat er geen beschadigingen zijn gezien, maar je blijft maar aanrommelen zo.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:16

@noukie; ja heel herkenbaar, op dit moment vooral een vermoeid lichaam.
moet nog 2weekjes hard aan de bak en daarna ga ik lekker een weekje naar Kos :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:19

top, lekker weg :)
ik heb nu vakantie, gewoon thuis, maar kan er eigenlijk te weinig van genieten, omdat mn lichaam zo moe is. Wil (naast t paardrijden dan) gaan sporten, hardlopen, etc, maar gaat gewoon niet. En dan kan ik me mentaal er wel doorheen trekken, maar als gevolg dat mn lichaam alleen maar moeier wordt... dus das ook niet de oplossing

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:17

heel herkenbaar, meestal heb ik voor de maandelijkse dingen maar .. dat is nie aan orde..
veel honger en zo moe........

nou had ik vanmorge weer gal/zuur.. dan eet ik ook gewoon iet want dta lukt dan echt niet..
dan maar sapje gedronken...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:31

Ik ga maar eens kijken met welke dietist/voedingsdeskundige onze FC (Utrecht) samenwerkt. Want denk dat er meer uit mijn voeding te halen moet zijn, maar de dietist die ik vanuit t ziekenhuis heb, daar heb ik geen klik mee... en die doet ook alsof t allemaal zoooo lastig is, en zoooo moeilijk om te snappen.
Volgens mij valt dat reuze mee, maar ik heb wel goed advies nodig. Sowieso is bij veel sporten goede voeding belangrijk, en nu helemaal...

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:43

ik heb ook altijd veel honger.. en dit uit zich in lekkere trek.. koekjes (hele pakken), roze koeken, chips.. chocola.. pfff
en kan ook blijven eten. aankomen was (gelukkig) nooit het geval, tot 1,5 jaar geleden denk ik.. kom je richting de 30 en begin je aan te komen :/

niet grappig

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:58

Wat eten jullie voor het sporten?
wandelen, joggen, rijden, skeeleren?
en doen jullie dit liever op ren bepaalde tijd wel of niet

mijn probleem
ik durf niet bang voor een hypo
en wil wel weer een keer echt zweten van het sporten heerlijk

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:05

Ik kan me dat heel goed voorstellen!!
Ik spuit dan minder en eet iets met koolhydraten.
Heb dan zoiets van liever te hoog dan te laag :o
Zorg uiteraard ook altijd dat ik iets bij me heb! (sowieso druivensuiker en iets van een boterham/sultana/o.i.d.)
En dan nog gaat het de ene keer beter dan de andere keer :P
Zorg ook dat er of iemand bij je is die weet dat je diabeet bent en ook weet wat te doen mocht je echt van je stokje gaan of anders zeker iets bij je dragen waarop dat vermeldt staat!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:11

Ik neem sowieso altijd dextro mee als ik ga hardlopen, en idd kaartje met daarop info.
Verder eet ik 2 crackers met kaas voor ik ga, of spuit minder.
Voor het rijden eet ik ook vaak wat (ongeveer gelijk aan die crackers met kaas), tenzij ik net heb gegeten, dan spuit ik bij die maaltijd minder.
En als ik wedstrijd heb controleer ik voor ik ga losrijden mn suiker en alles lager dan 8 vind ik te laag. Dan ff banaantje en liga bij. (En degene die met me mee is geef k altijd AAtje en pakje dextro, just in case)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:32

Ik ben op het moment aan tabletteb
glimipiride en januvia
dus minder nemen lukt niet, wel is bij mij de namiddag altijd vrij laag en zou de ochtend miss het beste zijn.
maar rare vraag zweteb jullie ook echt ik ben zo bang dat ik gelijk denk help hypo en prik mezelf helemaal lek in mijn vinger om te checken
bij fitness zakte hij na en uur rustige fitness 5 punten is dat veel?
dat betekende dat ik bij at voor 5 zo ongeveer lager dan 10 ging ik niet

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:17

Het is natuurlijk niet leuk als je veel te laag komt te zitten, maar probeer in je achterhoofd te houden dat eigenlijk het ergste dat je dan kan overkomen dat je echt flauw valt. Het is niet zo dat je meteen in een coma raakt of zo. Als je er zo erg mee in je hoofd bezig bent, kun je en niet genieten van het sporten en dat maakt dat je waarde juist nog meer omlaag gaat, omdat je je zo druk maakt!!
Anders kun je misschien eens overleggen met je arts/diabetesverpleegkundige of je niet eens onder begeleiding mag sporten?! Dan kun je eens goed kijken wat het nu wel en niet met je doet?!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:06

Het klinkt inderdaad alsof sporten in de ochtend dan de beste optie is. Overigens kan Januvia al geen hypo's geven, omdat deze alleen werkt wanneer je bloedglucose-spiegel te hoog is. Maar de glimepiride kan dat inderdaad soms wel veroorzaken. Aparte combinatie overigens! Meestal wordt Januvia gegeven zonder extra tablet.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:02

Oh maar ik ben een apart geval en heb wel af en toe hypo‘s

eerst 10E insuline levermir

toen 1 mg glimi
toen 2 mg glimi

en nu 1 mg glimi
en 1 januvia

kijken wat ik volgende week weer mag proberen

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:29

Dag Meiden!
hier een kleine update!
Alexia is vandaag van het infuus afgegaan en ze mag hoogstwaarschijnlijk morgen naar huis! *\o/*
dit is een foto van vanmorgen:
Afbeelding
Lekker lachebekkie <3

ik heb vandaag weer wat waardes:

N 15.6
NO 14.9 + 2 eh extra gespoten
VL 10.1
NL 8.7
VA
NA
VS

Zoals je ziet schommelt het bij behoorlijk maar dat is te verklaren door alle hectiek en oververmoeidheid van de afgelopen 2 weken.
mijn HBA1C was 8.6

Voor het sporten en na het sporten meet ik altijd de bloedsuikerwaarde en als ik een hypo tussendoorkrijg heb ik meestal iets van AA. aan dextro tabletten heb ik een hekel...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:13

OH, wat fijn om te horen!!! En als je de foto ziet, lijkt die kleine meid helemaal niets van al de ellende mee te krijgen :D
Wat super fijn dat het goed gaat en dat ze hoogstwaarschijnlijk zo snel weer naar huis mag!!
(en als ik eerlijk ben, vind ik je waardes nog wel mee vallen!!)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:37

OHHH wat een princesje!!! heerlijk lachebekje! Als je haar zo ziet denk je al snel mama waar maak jeje druk om ;) Maar dat doen paps en mamas nou eenmaal. Maar wat fijn dat het zo goed gaat zeg, heerlijk!!

even een vraagje tussendoor, hebben jullie ook een "goedkeuring" voor je rijbewijs?? Ik ben aan het uitpluizen gegaan en kom dus wel tegenstrijdigheden tegen. Het hoeft niet,voor je rijbewijs maar wel van de verzekering. (om kort te zijn) Hoe zit dat bij jullie??

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:25

Ik weet niks van rijbewijs en suiker
ik heb aan mijn verzekering niks doorgegeven moet dat dan?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:49

Officieel ben je dus niks verplicht zie ik, ik heb pas suiker en mijn rijbewijs al 9 jaar.
tevens is autorijd min of meer mijn werk

zal het eens navragen in zhuis volgende week, wel slecht dit hoor ik nu voor het eerst, vind dat een arts dat ook wel kan vertellen of is dat heel stom?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:10

@pipo; ik heb mijn rijbewijs sinds een maand en ik heb er wel een Eigen verklaring voor moeten afleggen. moet je bij het gemeentehuis kopen en die moet je invullen en weer opsturen en dan bepaald het CBR of je gekeurd moet worden of nog even langs de huisarts en dan als dat allemaal goed is mag je afrijden. je rijbewijs is wel maar 5 jaar geldig ipv 10 jaar.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 06:37

Ik heb zelf ook pas een eigen verklaring moeten invullen vanwege mijn hart en C rijbewijs.. kreeg m maar voor 3 jaar, terwijl ik al ruim 20 jaar mijn rijbewijs heb. Maar ook al hoef je dat niet te doen, pak dan toch je verzekering er even bij. Want die beroepen zich vast en zeker op de kleine lettertjes. Bij ons staat dus duidelijk dat je rijvaardigheid niet beinvloed wordt door een handicap,ziekte of gebruik van medicijnen.
Wil niet onrust veroorzaken maar wie trkt er aan het kortste eind als je een ongeluk krijgt en je suikers schieten omhoog of omlaag na dat ongeluk?? je trekt vast en zeker aan het kortste eind als je dus niets gemeld heb. Wij gaan dat dus even voorleggen aan de internist en vragen dus ook zo'n verklaring aan. Zit je altijd goed. Gewoon het zekere voor het onzekere zeg maar.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:29

wat gister zo goed bleek te gaan... Alexia moet vanwege complicaties nu blijven,ze moet nu aan de antibiotica...

hoeveel kan een mens nog verdragen...? |( |(

waarde was vanmorgen 7.2 nuchter

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:39

ohh meisje toch.. verd**** heel veel sterkte voor jullie en de kleine meid. Hopenlijk knapt ze snel op en mag ze snel naar huis! virtuele knuffel voor jullie!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:50

Dankjewel Pipo!