Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:59

Goejesmorruguhs deze morruguh :O :O :O

Fan, veel plezier vandaag!
Sak, misschien wat rust momenten op de dag inlassen om even weer te focussen op je ademhaling. Hoeft maar 5 min te zijn, op de iPhone heb je daar leuke apps voor.
Puch, lekker geslapen? :Z Beetje uitgerust?
Pebble, sterkte met je ruggetje, ben benieuwd wat de fysio zegt, iedere dag 100 sit-ups }:)
Marjo, lekker gewerkt?
Noor, goed hoor dat je bent wezen lopen met die wind :j

Heb zo om 11 u mijn PWC/POP gesprek, vind dat altijd wel weer spannend := Hoop dat ik wat meer tijd mag gaan besteden aan 1 Team ipv 4, waardoor ik ook meer inhoudelijk werk kan gaan oppakken. Heb ingezet op 18 uur per week, de overige 6 uur per week besteed ik aan de project administratie en nog een ander team waar ik niet veel voor hoef te doen maar het onderwerp me wel weer aanspreekt: duurzaam bouwen.

Hoop vandaag en anders morgenochtend nog even te kunnen lopen.
Puch, ik heb ook dat ik 2x per week makkelijk kan inplannen, die 3e keer is altijd lastig, enige goede optie is woensdagochtend om half 7, maar dan ligt mijn bedje veel te lekker :z

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:05

Ja gisteren in bed dat ook gedaan en hoewel het toen nog aardig onrustig was, sliep ik vrij snel terwijl ik anders nog weleens de neiging heb om te gaan panieken. Heb dus heel erg veel zelf in de hand :o
Zoals vanmorgen ben ikal de hele morgen lekker aan het werk en dan voel ik het dus bijna niks. Wat ik wel voel is dat tijdens de dagen dat ik me er juist heel erg druk over maken, ik heel erg veel spanning opbouw. Mijn lichaam is vandaag gewoon moe, of tenminste zo voelt het. Ik herken dit ook wel van de vorige keer. Als ik dan een paar nachten goed geslapen heb is dat ook weer weg en heb ik nergens meer last van.
Maar het is schitterend mooi weer dus ik ga tussen de middag eens lekker wandelen :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:34

Sak, goed zo en als je dan gaat wandelen, probeer dan zoveel bewust adem te halen beneden in je buik. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben :o Zodra je namelijk je ademhaling beneden hebt, gaat je lichaam in "rust-stand". Een hoge ademhaling betekent vluchten, paniek, onrust en dan maakt je lichaam ook adrenaline aan waardoor jij weer last krijgt van je rikketik

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:36

Fan, wat leuk dat je collega's dat hadden gedaan voor je afscheid.

Mirkim, ben je ook met je scriptie bezig? Het is bij mij vooral balen dat ik nu, inclusief referenties enz, op 20 pagina's zit, terwijl ik er dus ongeveer nog 20 bij moet... Ik zou alleen echt niet weten waar ik die mee vol moet praten :oo Terwijl als ik gewoon verder werk, ik vanzelf wel bij die pagina's kom natuurlijk, maar toch.
Wel leuk dat 't zo goed bevalt om te lopen met je groep!

Puchje, kwam 't door 't weer dat je al 11 weken niet meer gereden had?

Jaan, dat lijkt me wel heel gaaf, zo met die harde wind op het strand rijden!

Marjolein, hoe is 't nu met je blaren?

Bom, wel interessant, die cursus.

Judith, als ik bij mijn internet in de adres balk "ban jezelf" intyp, dan weet 'ie al precies welke site ik bedoel :D

Sakkia, succes met je dieet!
Lastig dat je je zo druk maakt om je hart... Denk dat de tip van Bom wel een goede is!

Esther, wat raar dat je ineens zo'n last hebt van je rug...

Heb zondag voor 't eerst 4 keer 5 minuten hargelopen. Ging weer erg goed! Ik merk wel dat ik 's morgens toch het beste loop. Morgenochtend ga ik weer, dan weer 3 keer 4 minuten.

Twee huisgenootjes gaan nu ook ineens hardlopen :P Eentje heeft wel goede schoenen gekocht maar gaat gewoon direct een kwartier, de ander heeft geen goede schoenen maar wil wel een schema gaan lopen. Al ben ik bij de tweede heel benieuwd hoe lang ze 't volhoudt :P Ze is ook welgeteld 1 week op dieet geweest, toen had ze geen zin meer.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:38

Goedemorgen!

@Bom Succes met je POP gesprek!!
@Sakkia Wat balen dat het nu niet zo goed gaat, neem even lekker de tijd voor jezelf!!
@...vergeten... sorry...

Ik heb al bijna een week niet gelopen... De wind was bij ons echt niet normaal en vond het niet echt verantwoord. Vandaag is het gelukkig weer normaal, maar ik heb vanavond voor het eerst sinds 3 maanden weer les op mijn knollie!!! Heb er zin in! Ben benieuwd wat juffie gaat zeggen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:42

Bom goede tip, maar ik adem eigenlijk altijd al laag, dat komt door het spelen van een blaasinstrument. Daar leer je dat namelijk, heeft alles met ademsteun en de adem vastzetten op het middenrif te maken.
Maar goed je hebt gelijk, ik moet ook prberen het daar te houden :j

OPh gaat verder wel goed hoor, duurt even voordat de betablokker werkt, was de vorige keer ook zo ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:45

Ik merk dat ik "in rust" ook ademhaal, maarop het moment dat ik me druk maak en ben, mijn ademhaling naar boven gaat. Misschien een googlen op biofeedback, heeft een hoop met de rikketik te maken ;)

Juud, dank je! En grappig dat jij ook weer gaat beginnen met lessen, ik mag morgen dus donderdag heb ik spierpijn :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:48

KLopt je hebt ook gelijk hoor :j Ik heb ook gemerkt dat ik dan hoog ga ademhalen en dat ik het ook maar moeilijk meer onder controle krijg. Vooral als ik in bed lig ga ik woelen en draaien, terwijl ik mijn ogen dicht moet doen, ademhaling onder controle en laag en dan slaap ik zo.
Doe het nu vaak als ik op de bank lig en ik heb last, ogen dicht, denken aan witte zandstranden en zon, ademhaling laag en ik ben binnen een paar minuten weer het vrouwtje :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:55

Goedemorgen!

Heb lekker gewerkt gisteravond, weer 2 mensen kunnen hechten...Langzamerhand krijg ik dat ook steeds beter onder de knie..door ervaring moet je het toch leren he! ;) Was een bezig avondje, maar wel onder controle en geen paniek-hectiek gelukkig.

Tara, mijn blaren worden inmiddels wat beter. Vooral links is bijna weg, rechts zit er nog wel maar is niet gevoelig meer...t vel wordt daar alleen wat harder tot dat 't loslaat denk ik. Ik heb de laatste keer met lopen sokjes van vriendlief aangehad. Die zijn ook speciaal voor running en cycle, werkte ook prima. Nu moet ik zeggen dat ik toen 30min liep. Vanavond ga ik weer 3x12min hardlopen. Dus +/-45min in totaal, kijken of 't dan weer erger wordt.

Sak, hopelijk heb je vandaag een beter dagje. T weer doet in ieder geval al mee! :D
Judith, succes vanavond met je les. Ik ga morgen voor 't eerst weer naar mijn paard toe, die ik nov heb overgedragen aan iemand anders. Heb er zin in, ga haar lekker even poetsen en samen denk ik even een wandeling maken.
Bom, succes met je gesprek!!

Ik ga even boodschapjes doen! Ben vandaag weer lekker vrij, moet morgenavond en 't weekend weer werken. Wat een mooi dagje is 't trouwen!!

:wave:

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:14

Grappig is dat he, dat je jezelf zo kunt "regelen". En ik heb wel makkelijk praten maar vind het ook nog steeds heel moeilijk hoor ;)

Marjo, lekker hechten :') Tis maar wat je lekker noemt :D Brrr... geen beroep voor mij

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:23

Haha, ik zei dat 't een lekker avondje was en dat ik 2 mensen heb kunnen hechten. Niet dat ik lekker heb kunnen hechten.... haha! :D Owh ik ben helemaal op m'n plaats in dit beroep, vind 't ontzettend leerzaam! :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:24

het lukt me echt niet om op iedereen te reageren :o Ik heb nog geen internet in mijn nieuwe huisje, dus op het werk & op mijn oude woonplaats waar ik de weekenden ben, maarrr:

_Tara_ schreef:
Mirkim, ben je ook met je scriptie bezig? Het is bij mij vooral balen dat ik nu, inclusief referenties enz, op 20 pagina's zit, terwijl ik er dus ongeveer nog 20 bij moet... Ik zou alleen echt niet weten waar ik die mee vol moet praten :oo Terwijl als ik gewoon verder werk, ik vanzelf wel bij die pagina's kom natuurlijk, maar toch.
Wel leuk dat 't zo goed bevalt om te lopen met je groep!

Ik ben inderdaad met mijn scriptie bezig. Hij moet alleen nog een keer aangepast worden en dan is hij klaar! Ben al bijna 2 jaar met dat dinga an het stoeien, dus als hij goed gekeurd is, gaat hij regelrecht de prullenbak in!
Jouw scriptie mag dus 40 pagina's lang zijn? Jeumig wat veel! Die van mij maar 20, terwijl ik ver overheen zit. (is ook wel een heel uitgebreid onderwerp, dat maakt het inkorten ook wat lastig).
Heb je een planning wanneer hij af moet zijn?

Nouja, mijn open minor onderzoek is wel bijna klaar (van nu 40 pagina's). Morgen hoef ik de conclusies uit te schrijven en dan ben ik als alles meezit daarmee klaaaar! :D Ik wil in maart écht mijn diploma hebben!
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 08-02-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:28

Ben zo blij met mensen zoals jij :j Laat mij maar meedenken met het bouwen van huisjes in de polder ;)

Mirk, leef met je mee en met Tara ook trouwens... :(:)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:29

En @ Jaan, ik woon nu in omgeving van Alkmaar! (voor mij dus het westen :D)

Pebblesther schreef:
Mirkim schreef:
Inmiddels ben ik rustig aan ook weer aan het hardlopen. Mijn conditie valt me niet tegen. Ik kan nog met gemak een kwartier achter elkaar aan hobbelen! Met mijn clienten hardlopen is erg leuk, alleen zij zijn stukken sneller dan wat ik ben! (en ik ben echt geen slome loper, dus dat frustreert me af en toe wel eens ;) ). Ik zeg dan wel eens tegen ze (omdat ze veel rustiger aan moeten beginnen van mij en aan het einde als ze dan over hebben mogen ze wel versnellen): 'Jullie moeten in het begin even de tempo van deze oude vrouw bijhouden, later mogen jullie pas gaan versnellen.'
Ik hoop straks een cursus tot runningtherapeut te kunnen volgen (effe om de tafel met mijn manager!). Ik vind het heerlijk om hard te lopen en als ik straks definitief in het westen ben, met paard en al, ga ik me aansluiten bij een loopgroep! :j
Ik ben ffies een tijdje niet in dit topic geweest maar volgens mij heb ik iets gemist. Ben je een tijdje gestopt met hardlopen? Jij hebt toen toch ook de ladiesrun van Groningen gelopen? En je gaat dus verhuizen naar het westen, spannend!!! Ben benieuwd hoe die loopgroep bevalt.

Helemaal goed Pebb! Ik had gesolliciteerd bij mijn oude stageplek 15 december, en ik was direct aangenomen waardoor ik 20 december al kon beginnen :D Door al die turbulente dingen, lukte mij het hardlopen niet meer en was ik blij wanneer ik even op mijn kont zat uit te puffen. Nu met mijn pubers ben ik weer aan het hardlopen en staan er weer wat runs gepland! :D (o.a. dus de ladiesrun van Groningen! die blijft leuk!).

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:21

*valt binnen*
ik meld me ook, ben nu mp3 bestanden downloaden met lessen er op en ga dan morgen beginnen denk ik

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:12

Welkom Fiona, je moet niet zeggen denk ik, je moet zeggen morgen ga ik! :j
@Marjoleintje, ben blij dat er mensen zijn zoals jij, hechten zou niets voor mij zijn :n Alhoewel ik BHV heb en niet bang ben uitgevallen, maar dat gaat mij net iets te ver. ;)
SAKKIA schreef:
Doe het nu vaak als ik op de bank lig en ik heb last, ogen dicht, denken aan witte zandstranden en zon, ademhaling laag en ik ben binnen een paar minuten weer het vrouwtje :j
Ik slaap dan! _O-
Bom, hoe was je POP gesprek?

Eerste dag zit erop en is voorbij gevlogen. Kon om 10 uur gelijk in meeting, 12.30 eruit en eten, toen hup email checken en weer een andere afspraak. Het is allemaal een beetje zoeken, maar we komen er wel. Morgen ga ik afspraken met collega's en concurrenten inplannen, zodat ik snel "echt" kan beginnen. Wel spannend allemaal :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:16

@fanneke; jaa dat weet ik, maar twijfel nog of ik het egt wel ga doen... :P
kan ik trouwnes gewoon op mijn nike's of is dit een hele domme vraag? :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:24

Dat hangt er vanaf of het Nike hardloopschoenen zijn :P

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:57

haha kan je als je net begint niet op gewone sportschoenen lopen ? tot je egt besluit dat dit je vaste sport word? :P

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:21

:wave:

Fiona, nee, je kunt echt het beste goede schoenen aan laten meten. Mbt hardloopschoenen is goedkoop echt duurkoop, sorry.

Bom, hoe was je gesprek?

Sak toch niet fijn met je rikketik.

Heb vandaag weer gelopen! Paar keer ff kalm aan moeten doen ivm hoesten, maar wel lekker gelopen verder, 9.5 km in 61 minuut, dus ik vind het oke.
Lis en m'n merrieprojectje zijn ook gereden, Lis was super, merrie was iets afgeleid door het voorjaar en een hengst.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:38

Idd fiona, je kunt het niet uit proberen met schoenen die niet geschikt zijn voor het hardlopen. Lees dit topic maar door, je komt genoeg adviezen tegen.

Zo, heb een hardloopschema gemaakt, ietwat afwijkend van Renate, maar ga wel haar lessen gebruiken. Volgens Renate zou ik nu 7km moeten kunnen lopen. Ga een route van 7km uitstippelen en die ga ik zondag lopen. Mocht ik het niet in één keer redden, geen nood, dan wandel ik gewoon een stukje. ;) Ik had een ander schema gemaakt, maar dan red ik de 10km niet voor 10 april. 500 meter extra per week, moet te doen zijn toch?

Heb wel zin in mijn nieuwe schema! :D
Die gaat als volgt per week:
1x 5km
1x interval
1x duurloop op zondag naar de 10km

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:56

Okee zou als ik tijd heb dit topic zeker door lezen, ga morgen avond eerst beginnen,
en heb zn progamma met mp3

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:57

Hallo!!

Ben ook weer terug van het lopen. Op de loopband 6,5km gelopen in 42min. Interval 3x12min, met 2 min wandelen tussendoor. Ben zelfs enkele minuten (4x1min) boven de 10km/h uitgestegen! :) En op 't laatst heb ik een sprintje getrokken van 1,5min op 11,5km/h. Ging best goed dus, ik ben er blij om want ik had vanavond niet bepaald veel energie (met name mentaal niet) en ik had nogal een opgeblazen buik (spastische darm). Maar desondanks toch lekker kunnen lopen.

Ga denk ik vrijdagochtend een uur spinning doen voor de afwisseling en dan zondag weer lopen! Morgen wegen, hopelijk is er weer wat af. Heb wel 't gevoel dat ik 't eten nu weer onder controle begin te krijgen met uiteraard af en toe wat ups en downs.

Fiona, welkom, als je wilt starten met lopen zou ik wel beginnen met goede loopschoenen zoals iedereen hier je ook al adviseert. En je moet er zelf wel 100% achter staan natuurlijk!

Fan, ook lekker bezig, weer een nieuw schema. Wij gaan momenteel ongeveer gelijk op denk ik! :) Alleen train ik qua lopen 2x per week en 1x iets anders.

Wen, fijn dat je weer de tijd en energie had om je rondje te lopen. Netjes gedaan hoor 9,5km in 61min!

Zit nu lekker gedoucht en al op de bank, vriendlief is nog even bij een vriend. Hondje ligt opgerold naast me. ;) Ga nog maar even een kopje thee maken!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:08

Judith, hoe ging je les?

Marjolein, wat voor werk doe je dat je mensen moet hechten?
Zou wel echt mooi zijn als je blaren weg gaan!
Best een flinke hond die jullie hebben :P Wel gezellig zo op de bank.

Mirkim, hoort dat bij jullie zo lang te duren? :oo Bij ons is 't normaal 10 weken, ik ben nu aan m'n 11e week bezig. Ik wil 'm binnen 3 weken toch wel af hebben.

Fiona, welkom! Ik kan je ook echt aanraden om goede schoenen te kopen. Anders krijg je blessures en ben je verder van huis...

Fan, klinkt wel als lekker rustig werken zo :D Maar is met de eerste dag misschien altijd wel.

Had ik al verteld dat ik met m'n vriend waarschijnlijk ga fitnessen? Wil dan wel eens op zo'n band lopen, kijken hoeveel km/u ik kan :P

Vanavond heb ik eerst gesport (XCO) en daarna nog even hardgelopen :D Weet een van jullie overigens hoe dat zit met eten? Ik eet altijd direct na 't sporten als ik 's avonds sport. Maar een huisgenoot zei dat je dat dan als vet opslaat? Op internet las ik hier en daar dat je gewoon prima kunt eten na 't sporten. Weet niet of een van jullie hier meer van weet?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:54

Ik ga morgen ook weer een uurtje hardlopen :)

Ben nu een aantal weken geleden begonnen en toen kon ik niet eens 1 minuut volhouden haha heb het opgebouwd nu kan ik makkelijk 1 uur aan 1 stuk hardlopen zonder buiten adem te raken