Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:57

Moge allemaal!
Ik heb een hele week niet gelopen (vorige week zondag int Limburgse Land voor t laatst... :o ) dus vandaag moet t m maar weer ns worden.
Van de weke gewoon geen puf gehad, loopt hier thuis ook niet je-van-het, dus ja. Maar we werken er hard aan!

@fan: Gaef, Nanootje gekocht! Zou leuk zijn als je die applicaties erop kan zetten! Sterkte met je knie!
@sakk: Hoeveel moet er dan nog af voor de kerst?
@wuis: Welkom en succes!
@wen: Je paardje weer lekker kaal. Hier ist ook echt nodig!

Ga nu eerst ns naar stal, rondje doen met Fleur en die kleine draak ook weer ns wat beweging geven, denk dat ik m maar aan de hand meeneem als ik op Fleur zit. Arme drol is hele week t erf niet afgeweest..... :(:)

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:10

3 kilo :j Dat moet toch wel te doen zijn?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:14

dat moet idd wel te doen zijn, halve kilo per week is oke he. Succes!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:19

Het ziet er buiten idd fantastisch lekker uit, lekker fris en herfstig, maar zonder regen en wind... :j

Is goed hoor Bom, hoor het wel...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:23

En mijn collega wil helemaal niet mee wandelen zometeen :n Nou dan ga ik ook niet :+ Maar ga ik dat vanavond wel even doen. Misschien opweg naar mijn ouders en iets groter rondje en dan morgen hardlopen :j (komt me beter uit)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:06

Hallo fanatiekelingen!

Sorry, heb niet echt bijgelezen...
Ben zo enorm druk geweest (en nog...)

Het lopen schiet er ook een beetje bij in... Behoorlijk balen, maar soms is het niet anders.
Ik heb zaterdag nog 7 km gelopen, dat ging wel erg fijn. Ik merk dat mijn tempo nu behoorlijk stabiel is. Loop nu altijd rond de 5,35 minuten per km.
Helaas lukt het vandaag en morgen niet om te lopen, maar woensdag gaan we er weer tegenaan!
Ik merk dat ik het lekkerste loop als ik om de dag kan lopen, maar in de praktijk is dit gewoon niet haalbaar.

Mijn paard ook al een paar dagen niet gereden/gezien... Gelukkig wel een fijne bijrijder die hem lekker in beweging houdt! (dat geeft een hoop rust!)

Zo, nu weer aan het werk!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:30

Lastig he, die drukte af en toe... Wilde ook wel eens dat ik niet meer om de centen hoefde te werken, vermaken doe ik me ook zonder werk wel... ;)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:49

WenK schreef:
Lastig he, die drukte af en toe... Wilde ook wel eens dat ik niet meer om de centen hoefde te werken, vermaken doe ik me ook zonder werk wel... ;)

Mijn idee! :o :D

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:41

Mag ik me ook melden hier in het topic? Ik lees zo nu en dan al mee, want ben sinds kort ook begonnen met hardlopen. Ik loop met het dutchrunners schema op mn mp3 en dat bevalt erg goed. Waar ik nu alleen tegen aan loop is, dat het vroeg donker wordt en ik heb wel reflectie e.d. en wordt dus wel gezien, maar zie zelf zo weinig dat ik niet fijn loop. Ik woon in het buitengebied en op de lantaarnpalen op de kruisingen is er eigenlijk geen verlichting. Hoe lossen jullie dit op?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:07

Welkom Wina!! Op de punten waar het slecht verlicht is, loop ik iets minder hard. :+ Ben veel te bang dat ik op mijn giecheltje ga en het zou zonde zijn als mijn nieuwe kleding binnen een week al stuk is :+

Pff ik wou dat ik rijk was en niet zo knap :+ Dan had ik ook meer tijd voor mij zelf! :j

3Kilo moet te doen zijn Sas, laat dan wel die friet in de vriezer liggen :j
Ik moet 3.5 kilo voor de kerst, lijkt mij ook reëel.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:10

Bah wil wel én rijker én knapper... :o

Waar het slecht verlicht is loop ik ook minder hard, merk wel dat dat ook meer energie kost omdat je anders (voorzichter) gaat lopen... :j Heb zelf ook veel last van tegemoetkomende auto's.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:17

WenK schreef:
Bah wil wel én rijker én knapper... :o

Same here.... :o :=

Winna, welkom!
Ik loop eigenlijk liever helemaal in het donker dan langs de weg of met af en toe een lantaarnpaal. Als je gewend bent aan het donker, gaat t nl oke! Zie je echt wel genoeg.

Hoop dat t er vandaag nog inzit. Heb erg hard moeten werken te paard; zat op Fleur en had die draak (de shet) mee aan de hand, maar was nogal goed te merken dat ie nie vant erf was geweest.... := Kwam af en toe ineens in galop voorbij en trok me dan bijna uit t zadel! :') Veredr wel echt goed zn best gedaan hoor, we waren alledrie zeiknat vant zweet!
Maar dat, plus dat ik al boodschappen heb gedaan, was erin en eruit, konijnehok verschoond, voorbereiden voor t werk en moe vanavond koken....weet nie oft er van komt. Och, anders morgen, dan ben ik toch laat vant werk en ga ik niet naar stal. Doe ik vanaaf wel wat spieroefeninge, doe ik iig nog wát vandaag...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:30

Dan heb je toch al veel gedaan jaan... :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:31

Ja, is ook zo, vandaar dat ik het hollen maar ff skip... ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:32

Groot gelijk, moet wel leuk blijven he... :D

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:33

Vandaag weer sinds lange tijd gelopen. 5km, ging heel fijn. Heel rustig gelopen, maar uiteindelijk bleek het toch 8,6 km per uur te zijn. Viel me nog reuze mee.

Heeft hier iemand die loopsensor van Nike? Hebben jullie de speciale schoenen erbij, of heb je hem gewoon op je schoon gefabriceerd? En meet deze in km of in passen?

In het donker heb ik een parcoursje uitgezet door het dorp, alles is dan verlicht. Ik houd er niet van om in het donker onverlicht te lopen. Dan denk ik nog niet eens aan auto's die je niet zien (heb een hesje aan, en een en al reflectiestrips op mijn kleding), maar meer aan enge mannen :=

Mijn rondje is 5km (ben meestal toch heel moe 's avonds), en eventueel zou ik hem 2x kunnen lopen.

Ik wil er graag 4 kg af voor het eind van het jaar, maar helaas wil het nog niet echt. We hebben teveel etentjes enzo tussendoor.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:42

Winna schreef:
Mag ik me ook melden hier in het topic? Ik lees zo nu en dan al mee, want ben sinds kort ook begonnen met hardlopen. Ik loop met het dutchrunners schema op mn mp3 en dat bevalt erg goed. Waar ik nu alleen tegen aan loop is, dat het vroeg donker wordt en ik heb wel reflectie e.d. en wordt dus wel gezien, maar zie zelf zo weinig dat ik niet fijn loop. Ik woon in het buitengebied en op de lantaarnpalen op de kruisingen is er eigenlijk geen verlichting. Hoe lossen jullie dit op?

Welkom!
Ik woon ook in een buitengebied en zodra ik 50 meter van mijn voordeur verwijderd ben is het pikdonker.
Dat is niet het grootste probleem, want je ogen wennen er snel aan. Maar de auto's die je met groot licht naderen wen je niet aan en verblinden compleet!
Wat mij betreft dus ook levensgevaarlijk!
Ik los het op door doordeweeks in de auto te stappen en naar een gebied te rijden waar het wel verlicht is! (in mijn geval ga ik naar het militaire vliegveld en loop ik daar ongestoord rondjes door het verzorgingsgebied.)
In het weekend loop ik overdag.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:42

Jaan, jij bent goed bezig :D En die shetjes toch ook, zo klein als dat ze zijn :=

Ik loop 's avonds alleen maar over de verlichte fietspaden en gelukkig hebben we er in Lelystad een heleboel van.

Afvallen lukt me echt niet, slanker worden wel :j

Annemeik, ik heb die sensor van Nike met armband maar ook via mijn iPod. Heb geen Nike schoenen maar heb bij de hardloopwinkel een heel klein hoesje/zakje gekocht die je met klittenband aan je veters bevestigd, daar de sensor in en lopen maar. Sensor berekent km, snelheid, calorien en nog iets geloof ik. Je moet 'm wel kalibreren, de een neemt grotere passen dan de ander.

Zelf loop ik nu met mijn foon waar ik een app op heb zitten die via gps werkt.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:44

Bedankt voor het welkom!

Jullie lopen dus in het donker zonder een lampje voor je eigen zicht? Op zich gaat dat bij mij ook wel, maar op sommige weggetjes zitten er nog wel eens kuilen en hobbels en wil liever daarom iets meer zien. Zat daarvoor te denken aan zo'n lampje voor op je hoofd, maar twijfel of je daar geen last van hebt met het lopen.

Voor de enge mannen ben ik niet zo bang. Loop meestal meteen uit het werk, voor het avondeten en rond 18.00 uur is het nog wel redelijk druk met auto's e.d. op de weg.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:44

hetbommeke schreef:
Afvallen lukt me echt niet, slanker worden wel :j
.

;) +:)+

WenK schreef:
Groot gelijk, moet wel leuk blijven he... :D

:') :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:46

Winna, ik heb wel altijd lichtjes op, maar die schijnen niet op de grond. Geloof dat dat ook voor geen meter werkt (ook zo'n lichtje op je hoofd niet) Je gaat toch heen en weer en lijkt mij echt zwaaaar irritant!
Maar da's mijn mening ej ;) :o

Idd, als je auto's tegenkomt, dan zie je echt 0! meestal lukt het me wel al ik dan naar mn voeten kijk, lichten ontwijken.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:46

Annemeik schreef:
Vandaag weer sinds lange tijd gelopen. 5km, ging heel fijn. Heel rustig gelopen, maar uiteindelijk bleek het toch 8,6 km per uur te zijn. Viel me nog reuze mee.

Heeft hier iemand die loopsensor van Nike? Hebben jullie de speciale schoenen erbij, of heb je hem gewoon op je schoon gefabriceerd? En meet deze in km of in passen?

Netjes hoor!
Ik heb de nike+ sensor!
Via internet heb ik een houder besteld en deze zit op mijn schoen (asics) vast.
Ik heb de nike+ sensor in combinatie met mijn Ipod nano, dit werkt erg fijn.
Je kan op allerlei manieren lopen. Instellen op afstand, caloriën, tijdsduur en standaard.
Je kan de gegevens via de site van Nike+ downloaden en alles bijhouden. Je kan dan per training zien wat de afstand was, tijdsduur, gemiddelde snelheid en calorieverbruik. Ook houdt ie een totaaloverzicht bij van deze gegevens. Erg leuk om te zien en bij te houden.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:50

Winna, ik heb zo'n lampje op mijn cap voor het buitenrijden in het donker maar om dat nou tijdens het lopen op mijn hoofd te hebben :n dat gaat schuiven en zakken denk ik. Lijkt mij niet lekker lopen.

En ik was vroeger op zoek naar mijn prins met een wit paard maar het is Jan Modaal en een zwarte sTinker geworden _O-

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:54

Lijkt mij ook vervelend, zo'n lichtje op je hoofd...

Hier zijn de fietspaden ook goed verlicht en over het algemeen redelijk kuil-loos... :D

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:54

Dus die van Nike is wel fijn te gebruiken? Mijn ouders lopen nl met Garmin, maar die is zo'n beetje 10x zo duur :o

Lampje is niet handig lijkt mij, dan wen je aan het licht en zie je niets meer buiten je lichtstraal. Ik heb de bergrace by night met een lampje op mijn petje gelopen, maar dat was meer om gezien te worden dan anders om. Waren hele sterke ledlampjes, maar ik zag er echt niet meer mee. Vooral omdat je, als je op de weg wilt schijnen, je steeds naar beneden moet kijken, en dat lukt mij toch niet. Ik wil graag in de verte kijken ;)