Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:55

Anders kun je kijken of je ergens PMT (psycho motorische therapie) kan volgen

Of ergens zoiets
Afbeelding ophangen?

kun je eventueel een foto van je buurjongen op plakken ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:28

Ik heb even gegoogeld op PMT:

De therapie richt zich op de behandeling van uw klachten en problemen en kan zowel individueel als ook in een groep gegeven worden. Uw therapie kan o.a. bestaan uit:

•running therapie voor depressieve mensen;
•op een actieve of passieve manier omgaan met spanning, door spel of ontspanningsoefeningen;
•leren omgaan met agressie en impulsen;
•leren omgaan met impulsgevoeligheid bij ADHD;
•leren herkennen en beter hanteren van stress;
•leren angsten beter te hanteren;
•omgaan met grenzen en lichaamssignalen;
•leren hanteren van eigen krachtige kanten in de omgang met anderen;
•uitzoeken wat er nu eigenlijk steeds misgaat

Zelf denk ik dat TS meer aan EMDR heeft.

EMDR staat voor Eye Movement Desensitization and Reprocessing, en is een effectief bewezen behandelmethode om nare ervaringen te verwerken. Nadat EMDR in 1989 door Francine Shapiro werd ontdekt, werd het voornamelijk gebruikt om grote, eenmalige traumatische gebeurtenissen te verwerken. Tegenwoordig is er steeds meer bewijs dat het ook bij andere klachten effectief kan zijn, zoals bijvoorbeeld bij meervoudige trauma’s, angstklachten en bij chronische pijn. Ook wanneer iemand last heeft van een negatief zelfbeeld kan EMDR als deel van een totaalbehandeling worden toegepast.

Zelf denk ik dat ts wel eens PTSS kan hebben (heb ik ook).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Posttrauma ... ssstoornis

Dus TS hup naar een gespecialiceerde arts. Laat bureau Jeugdzorg en doorbreek je circel waar je nu inzit.

amber2588

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:08

Ik heb ook EMDR gehad, vanwege een langdurig trauma (17 jaar), en dat heeft wel geholpen, dus het werkt zeker niet alleen maar tegen eenmalig trauma's. Het nadeel dat er aan hangt is dat je er wel voor naar een psychiater/psycholoog moet, en ik weet niet of de TS dat al wil.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:23

Ja maar de TS moet wel ergens beginnen.

Nu krijgt ze iedere keer een hoop stress en wordt door haar gevoel in een hoekje gedrukt door bureau jeugdzorg.

Alleen gaat ze er niet uitkomen.

Nu is het weer slecht volgende week misschien weer zo goed dat ze het niet nodig vind.

Uiteindelijk zinkt ze op deze mannier steeds verder weg.
Er zullen meer kwalen bij komen, lichamelijk en geestelijk.

Ik weet zeker dat de TS weet dat er nu wat moet gebeuren alleen valt het niet mee om het allemaal alleen op te moeten knappen.
Stabile thuissituatie is er ook al niet, vandaar krijgt de TS ook geen steun.

Zelf ben ik voor een persoonlijke begeleider van slachtofferhulp. Vanuit hier kun je eventueel verder werken. Ze kunnen mee naar de psygoloog, praten met bureau Jeugdzorg enz.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:01

TS.. Je beginpost was in Juni. Het is inmiddels 3 maanden verder..
Je hebt in 3 maanden super veel bereikt. Maar je hebt nu lang genoeg gewacht om voor jezelf op te komen. Geef je zelf een schop onder je kont en ga aangifte doen samen met je moeder.

Misschien sta je er inderdaad niet helemaal zelf achter! Nou en? Stond je er ook achter dat die gast je zo misbruikte? Nee. En dat heb je ook laten gebeuren. Als nou IEDEREEN zegt dat het goed is om aan giften te doen.. Vertrouw daar op meid!
Ik weet niet of meer mensen dit hebben in dit topic..
Maar ik wordt het een beetje zat dat je niet gewoon aangifte doet, hoe moeilijk het ook is en hoe dapper je al bent geweest. Het is het laatste kleine stapje naar de vrijheid van je EIGEN leven! Dat is toch wat je wilt?
Ik denk dat alle dingen die je probeert om je leven op orde te krijgen geen effect hebben wanneer je niet 'de bron' eerst hebt afgesloten. En dat sluit je af wanneer je het overgeeft aan de politie. Zij handelen het voor je af. Er valt een last van je schouders af. Geeft nieuwe energie.. en op die manier lukt het je gewoon om weer te kunnen genieten en een normaal leven te leiden..
Geloof me maar meisje.. Huppakee je kunt het!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:53

TS ik ben van mening dat als je twijfelt, je ergens dus wel aangifte wilt doen.
Je staat er namelijk dus blijkbaar ook niet 100% achter om GEEN aangifte te doen!

In dit geval zou ik proberen jezelf inderdaad een "schop onder je kont' te geven en het te doen, je wil toch niet dat deze jongen hier gewoon ongestraft mee weg komt?

Laat je echter niet opjagen.. dit is JOUW beslissing en die van niemand anders...

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:52

_danielle_ jij verwoordt wat ik probeerde te zeggen!

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:35

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 13:36

em_papillon schreef:
Maar ik wordt het een beetje zat dat je niet gewoon aangifte doet, hoe moeilijk het ook is en hoe dapper je al bent geweest. Het is het laatste kleine stapje naar de vrijheid van je EIGEN leven! Dat is toch wat je wilt?

Dat is zeker wat ik wil :j
Maar aangifte doen is in mijn ogen de grootste stap...

Ik reageer later nog even op de andere berichten, maar ik ben ziek dus het kan even duren..
Zondag was ik ongesteld geworden, nika raars aan. Dinsdag was het weer weg en zo ineens op vrijdag midden op de middag was ik het weer :\
Ook nog niet zo'n mega probleem, maar diezelfde dag kreeg ik héééél erg buikpijn en was ik weer niet ongesteld... maar buikpijn heb ik nogsteeds heel erg, gisteren overgegeven, en nou heb ik ook nog steken 'daar beneden'.

Ben gisteren al bij de huisartsenpost geweest, en die huisarts daar zei dat het met 2 dagen wel over moest zijn, maar als het erger word ik contact moest opnemen met de huisarts..
Nou het probleem... ik was pas om half 12 wakker en kan nou dus niet meer naar m'n huisarts :o

Gisteren wel even moeilijk gehad, de huisarts was een man...
En hij vroeg of er een kans was dat ik zwanger ben, en of ik een vriend heb, nouja beide niet.
Maar voelde me niet helemaal fijn...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:45

em_papillon schreef:

Vind dit wel een erg botte reactie die zeker niet klopt. De stap van aangifte is zeker niet automatisch de stap naar een eigen leven en vrijheid...dan snap je er werkelijk geen snars van.
Tuurlijk wil ik ook dat ze aangifte doet, maar wel omdat/wanneer ze dat zelf ook wil.

Ts heeft zeker hulp nodig en steun, maar geen onzin.
Ts heeft ook tijd nodig en kan het alleen verwerken op háár tempo.

TS: Meid, ik vind je erg sterk! je hoeft je niet sterker voor te doen dan je bent. Mocht je twijfelen over jezelf, weet dan dat ik geloof dat jij het wel aan kan, hoe zwaar het ook is. Zeker na wat jij heb doorgemaakt, heb je bewezen hoe sterkl je bent. Geef nooit op meid en zorg dat je weer gelukkig wordt, want ook jij verdient dat en ook voor jou is dat mogelijk!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:47

TS..

wat houd je tegen..
ik lees al een tijd mee..

Ben je niet boos op je buurjongen wat hij je heeft aangedaan..
Vind je niet dat hij gestraft moet worden..

Hij komt er anders wel heel makkelijk onder uit..
En als zo een jongen nu al zo een zieke geest heeft, help je er in de toekomst waarschijnlijk ook andere mee, want hij zal gerust weer een nieuw slachtoffer zoeken..

Hou hem tegen, verman je en doe aangifte

you go girl

Er lopen lieve agentes daar rond die je graag willen helpen, je word er zeker goed opgevangen en geholpen

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:21

superwoman schreef:
em_papillon schreef:

Vind dit wel een erg botte reactie die zeker niet klopt. De stap van aangifte is zeker niet automatisch de stap naar een eigen leven en vrijheid...dan snap je er werkelijk geen snars van.
Tuurlijk wil ik ook dat ze aangifte doet, maar wel omdat/wanneer ze dat zelf ook wil.
!

Het is wel een automatische stap naar een eigen leven. Uiteraard heb je die niet gelijk na een bezoekje politie bureau. Het heeft veel tijd nodig en inderdaad, dat moet Ts gewoon op haar manier verwerken en op de manier die zij wil. Maar nu gebeurd er niets.. en dat vind ik gewoon jammer.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:31

em_papillon schreef:
Het is wel een automatische stap naar een eigen leven. Uiteraard heb je die niet gelijk na een bezoekje politie bureau. Het heeft veel tijd nodig en inderdaad, dat moet Ts gewoon op haar manier verwerken en op de manier die zij wil. Maar nu gebeurd er niets.. en dat vind ik gewoon jammer.

Jij ziet niks gebeuren, maar er gebeurd nog meer dan genoeg in het leven van de TS.
En nee, ik ben het er totaal niet mee eens dat het ee automatische stap zou zijn naar een eigen leven. Je maakt het veel mooier dan het is.
Wat je bent of hebt gedaan hoeft je geen goed gevoel te geven, terwijl dat eigenlijk wel zou moeten. Gevoel laat zich net altijd zo leiden.
Het zou zelfs een diepe val kunnen zijn bijv wanneer de politie niets kan doen met haar aangifte. Hangt gewoon af hoe zij in het leven staat wanneer je aangifte doet en wanneer je nieuws krijgt over "de zaak" (positief of negatief) Ik zie aangifte ongeacht de uitslag wel als iets positiefs en hoop dat de dader hierdoor geen andere slachtoffers meer maakt, maar voor nu is het proces van de Ts het belangrijkste. Hopelijk wordt haar zelfbeeld snel beter en kan ze gelukkig zijn, dit is stelselmatig vertrapt en kost tijd en moeite om dat weer goed te krijgen, zoals het hoort.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 02:34

Ik moet even wat van me af schrijfen...
Ondanks dat ik behoorlijk op ben, niet alleen geestelijk ;(

Vanavond 2 keer inwendig onderzoek gehad... 1x bij de huisartsenpost alleen toucheren, en later in het ziekenhuis inwendige echo + toucheren..
Voelde me vreselijk, maar beide vrouwen waren super aardig voor me en dat scheelde wel.
Vooral in het ziekenhuis had ik wel even een superaardig iemand nodig, want ik zag het niet zo zitten, gelukkig was ze super en mocht ik zelf dat 'ding' van de echo inbrengen.

Vanvond ook nog een zwangerschapstest gedaan bij de huisartsenpost, voor de zekerheid.
En ben echt niet zwanger ;)

Op dit na hebben ze ook nog wel meer gedaan hoor (bloed, urine etc), maar hier had ik het het moeilijkst mee...
En ben nu echt compleet kapot ;(

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:09

Anoniem1994 schreef:
En ben nu echt compleet kapot ;(

Meid, dat is helemaal normaal. Vind het top dat het wel allemaal hebt gedaan!
Wees blij dat je het nu achter de rug hebt en je hebt dus weer een grote stap vooruit gezet! +:)+
Neem dfe tijd om het geestelijk te verwerken, maar hopelijk ben je wel trots op jezelf. Ik ben iig trots op je.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 13:53

Bedankt :)

Momenteel ben ik nog niet echt trots op mezelf.. mischien omdat ik het er nog moeilijk mee heb.
Alles wat nodig was heb ik toegelaten, maar het is zo moeilijk om het nu 'gewoon' te vergeten.

Pff wil vanalles typen, er zit zoveel dwars, maar het lukt me gewoon niet... als ik wat getypt heb, haal ik het weer weg omdat ik vindt dat het niet goed genoeg getypt is, dat niemand het snapt, maar anders kan ik het helemaal niet ;(

SA_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:40

How meis,

Je mag best gewoon op enter drukken hoor.
De meeste die hier zwaar met je mee leven hebben zelf ook iets soort gelijks meegemaakt of zitten in het zelfde schuitje. :(:)

Ik heb afgelopen week STDP-Therapie gehad.
Voor mij ook weer nieuw en heb een paar weken geleden een spiraal laten zetten dus snap wat je voelt.
Walgelijk hoe je in zo'n onmogelijke houding moet gaan liggen en iemand anders zo even naar binnen kijkt. :r
Ik heb 4 echo's gehad 2x ook met dat ding der in wat jij ook hebt gehad en 2 op mijn buik.
Ik moet deze maand ook weer terug voor echo's voor controlle en dan hoop ik der voorlopig van af tezijn.

Maar gelukkig dat je niet zwanger ben.
Is weer een plus puntje.

Wil in ieder geval zeggen neem je tijd meis je komt er wel.

Ik moet het zelfde punt ook nog bereiken en nu zit ik hier zo tepraten tegen jou.
Lijkt net als of ik tegen me zelf klets nu.
Nu ik er bij stil sta best wel gek eigenlijk.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:52

Al valt er geen touw aan vast te knopen, zet het gewoon hier neer ;) Als we het niet begrijpen vragen we het wel en dan ben je het in ieder geval kwijt :)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:53

SA_1988; Precies, nouja bij mij hebben ze dan niet gekeken (Of bedoel je met de echo?), maar eerst met 1 vinger en daarna met 2 gevoeld.. Het roept veel herrineringen op (Zeg ik dat goed??)..
Vindt het vreselijk dat er iemand aan me gezeten heeft 'daar beneden'... ookal weet ik heel goed dat zij het niet deden om mij te kwetsen oid.

Jij superveel sterkte met de echo's, je therapie, eigenlijk alles waar je het bij nodig hebt :(:)

Sammyvriend; Oke, vindt het naar als iemand lang moet puzzelen om te snappen wat ik getypt heb.. maar als het geen probleem is.. ;)

Ik ga morgen of mischien vanavond nog proberen wat te typen, maar voel me niet helemaal lekker.
Krijg morgen uitslag van urineonderzoek, want er is wat gevonden vanochtend, dus moest er wat op kweek gezet worden en moest wat naar het lab.
Het is nog een raadsel wat er mis met me is, ze weten alleen dat er iets mis is... maar wat :\

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:16

Oeh dat moet wel heel killing zijn om dat zo te horen, er is iets verkeerd maar je weet niet wat...
Pff succes en laat maar horen als je het weet hè meisje :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 19:36

Heb vanmiddag de uitslag gekregen... heb iig blaasontsteking, dus heb nu antibiotica.
En er is ook nog iets gevonden wat mischien minder goed nieuws is.. :\

Er is bloed en eiwitten gevonden in m'n urine, en opzich kan dat niet zoveel kwaad zei de huisarts.
Normaal hoef je dus ook niet na 6 weken opnieuw te laten controleren, maar blijkbaar is het dus wel wat erger dan nog 'goed' is... en over 6 weken moet ik dus terug en dan gaan ze kijken of m'n nieren nog van plan zijn hun werk weer goed te doen.

Niet zo best dus.. :n

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:42

6 weken is een redelijk lange tijd, ik denk dat als het écht erg is dat ze dan wel eerder ingrijpen ;) Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Beterschap :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 19:50

Edit; Vraag ik het net nog eens aan mijn moeder zegt ze; 6 Weken?? :?
Heb me vergist, moet eerst over een week laten controleren, en daarna over 6 weken ;)

Dus als er wat mis blijkt, hoor ik dat volgende week al wel, en die 6 weken daarna is voor de zekerheid (als er volgende week niks meer gevonden word) :)

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:11

Hoe gaat het nu met je? :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 00:43

Het gaat niet goed..

De keuze die ik een tijdje terug heb gemaakt over aangifte doen of niet, word absoluut niet geaccepteerd.(Is dat het goede woord?)
Sinds de directeur van school,AMK en de leerplichtambtenaar en bureau jeugdzorg weten dat ik geen aangifte heb gedaan, zijn ze erg veranderd..

De directeur zegt dat ik dit jaar nog niet op school ben geweest (Terwijl ik hem een week of 2 geleden nog heb gesproken), en toen mijn moeder zei dat ze me zelf gebracht had zei hij dat ik waarschijnlijk onder schooltijd de stad in ging! :\

De leerplichtambtenaar zit mijn moeder tegen me op te stoken, door te zeggen dat zij aangifte moet gaan doen...
'zelfs als ze het zelf niet wil, gewoon doen, ze is toch minderjarig'.
En hij zegt zelfs dat ik mijn blaasontsteking zit te faken... man, hoe zou ik dat moeten doen?!
Er zit bloed en alles in mijn urine, hoe zou ik dat kunnen faken? ;(

Ze maken me gewoon kapot.. |(

Mijn vader en moeder vinden dat ik moet doen waar ik me het beste bij voel, ík moet het verwerken en er mee kunnen leven.

Ik weet dat het niet waar is, maar ik krijg afentoe zo vreselijk sterk het idee dat ze me zo blijfen zieken, tot ik doe wat hun zint.
Of dat ik mezelf iets aandoe en ze dan een goede reden hebben om in te grijpen... zodat hun toch nog hun zin hebben...