Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daphne__ schreef:Hebben jullie na de injectie's ook zulke blauwe plekken? Niet op de plek waar geprikt is, maar gewoon óveral op het been waar geprikt is.
Eerst prikte ik altijd rechts en altijd blauwe plekken, zal me wel gestoten hebben dacht ik. Tot ik een keer links prikte, omdat altijd aan 1 kant slecht is, toen kreeg ik links blauwe plekken en rechts niks?![]()
Had al gevraagd bij de huisarts of dat vaker voorkomt, maar zij zeggen van niet.. maarja huisartsen
nynke55 schreef:Welke neurologische klachten had jij, Jen, als ik vragen mag? Ik zag dus vlekken en had tintelingen in een deel van mijn handen, maar mijn vorige huisarts zag dit niet als iets neurologisch.
. Als ik op de bank of in bed lag trilden sommige spieren, kun je zien als een soort shock je zag het namelijk ook echt bewegen. Tintelingen, dood gevoel in me vingers. Ik kreeg steeds vaker zicht verlies, zag dan alles soort van dubbel. Ik had spraakgebrek en ook met schrijven draaide ik alles om terwijl ik echt geen dyslexie heb. En ook liep ik tegen muren deurposten tafels enz aan, dronkenmans loop noemen ze dit ook wel. _Jen schreef:@Daphne, wel gek dat de blauwe plek naast het geprikte gebied is anders zou je denken toch gewoon een bloedvaatje geraakt?
_Jen schreef:nynke55 schreef:Welke neurologische klachten had jij, Jen, als ik vragen mag? Ik zag dus vlekken en had tintelingen in een deel van mijn handen, maar mijn vorige huisarts zag dit niet als iets neurologisch.
Beetje late reactie excuus! Bij mij kwamen er steeds meer neurologische klachten, de volgorde weet ik niet meer. Als ik op de bank of in bed lag trilden sommige spieren, kun je zien als een soort shock je zag het namelijk ook echt bewegen. Tintelingen, dood gevoel in me vingers. Ik kreeg steeds vaker zicht verlies, zag dan alles soort van dubbel. Ik had spraakgebrek en ook met schrijven draaide ik alles om terwijl ik echt geen dyslexie heb. En ook liep ik tegen muren deurposten tafels enz aan, dronkenmans loop noemen ze dit ook wel.
Met dit laatste waren heeel veel mensen bij de bijeenkomst bekend, heel veel mensen hadden vaak blauwe schouders, heupen door het tegen dingen aan lopen.
Eigenlijk heb ik al deze dingen altijd als normaal gezien. Ik dacht ja iedereen heeft wel eens iets toch!
@Daphne, wel gek dat de blauwe plek naast het geprikte gebied is anders zou je denken toch gewoon een bloedvaatje geraakt?
Daphne__ schreef:_Jen schreef:@Daphne, wel gek dat de blauwe plek naast het geprikte gebied is anders zou je denken toch gewoon een bloedvaatje geraakt?
Idd, als het een beetje in de buurt was van de prikplaats dan was het denk ik gewoon een bloedvaatje die geraakt is, maar ik heb nu bijv. een méga blauwe plek op de bovenkant van m'n bovenbeen. Die had ik 's ochtends nog niet... en toen ik een uurtje na het prikken naar de wc ging viel die plek me op..
Waventy schreef:Oei, het lijkt wel heel erg op waar ik last van heb...
Ben al ruim 10 jaar moe en het wordt steeds erger..
Mijn haren vallen uit, en mijn gezichtsveld wordt slechter..
Daarbij regelmatig duizelig en voel ik me gewoon niet happy.
Ben hier ook 6x voor naar de huisarts geweest. 4x is er bloedgeprikt (niet op vitamine volgens mij) en kwam er steeds niets uit.
2 jaar geleden is mijn huisarts ermee gestopt en ben ik overgenomen door een andere huisarts..
De laatste keer dan ik bij hem kwam, ging het vooral over mijn vermoeidheidsklachten.
Hij wilde geen bloedprikken, want daar kwam toch niets uit. Wat hij wel wilde doen was mij naar een revalidatiecentrum en psycholoog sturen..
Dat heb ik afgewezen met de mededeling het zit niet tussen mijn oren, dit is iets waar ik al veel te lang last van heb.
Hij gaf aan dat de een meer energie heeft dan de ander en dat ik er maar mee moet leren leven.
Dat ik hem aangeef dat ik al 3 jaar niet meer op stap kan gaan omdat ik totallos ben, dat ik gemiddeld tussen de 9 en 10 uur slaap en nooit uitgeslapen ben, en dat ik dat vooral NIET normaal vind voor iemand van 27, begint hij te lachen en geeft me aan dat het echt tussen mijn oren zit en dat ik er maar mee moet leren leven..
Toch maar eens eisen dat ze me op B12 gaan prikken ofzo.
Glossi schreef:Bluestar, ik weet niet wat op jou labformulier staat? Beneden 150 pmol/l is een tekort. Je hoort gewoon de normale opstartdosis te krijgen. Voor er injecties worden gegeven moet je eerst weten waar het tekort vandaan komt. Als je een opnamestoornis hebt zul je voor altijd aan de injecties moeten.
Via Google kun je de bijsluiter downloaden. Googlen naar bijsluiter hydroxocobalamine.