Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:04

Ik ben een echte blondine en ben van mijzelf lichtblond/goudblond.
en een beetje gemengt met andere tinten blond zoals elke natuurlijke haarkleur.
dit jaar heb ik het donker bruin geverft en mijn moeder wil het weer blond hebben bij mij
maar eigenlijk wil ik het bruin houden en weet niet meer wat eigenlijk mooier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:02

goldith schreef:
Lijkt me best wel eng om met henna te verven, je weet volgens mij nooit precies wat voor kleur het wordt :P Al is het wel veel beter voor je haar toch? :) Ben benieuwd naar het resultaat [***]! :D

Normaal had ik bij een nieuwe kleur ook een tijdelijk strobosgevoel en nu was mijn haar na flink lang uitspoelen en een lading cremespoeling super zacht! Het voelt echt veel gezonder aan, zeker omdat ik normaal heel wat anders gewend ben. Je haar stinkt alleen een week lang naar henna, maar ach. Volgende maand doe ik het weer, maar dan maak ik het papje iets vloeibaarder, misschien dat het dan met iets minder knoeien gaat...

Ik heb niet echt een foto van hoe het eerst was, deze is van begin februari, toen zat er nog redelijk wat rood in, dat was ondertussen helemaal vervaagd naar iets niets zeggend inclusief uitgroei wat op sommige plekken grijs eruit zag :')
Afbeelding

En toen ik net uit de henna was (ik bewijs gelijk weer even dat foto's van jezelf maken moeilijk is)
Afbeelding

Het resultaat valt me erg mee, zeker omdat ik in de badkamer bij TL licht vol leek te zitten met gele highlights :D Ik ben iig om, volgende maand lekker weer met henna knoeien!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:05

henna zou ik echt niet erin durven te smeren,
daar kun je ook geen kleur overheen gooien als het er verschrikkelijk uit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:23

Nee dan moet je even geduld hebben haha... al kan je met gewone verf ook niet bezig blijven als het is mislukt. Het is nu overigens een stukje donkerder geworden, niet zo oranje achtig meer. Ach als het was 'mislukt' had ik gewoon stug volgehouden dat het de bedoeling was... mensen zijn wel wat van me gewend, dus dat scheelt :D Ik wilde er eerst ook nooit aan beginnen, maar heb het ondertussen al zoveel geverfd in de meest vreemde kleuren, dat ik niet echt meer veel risico erin zag. Heb ook een keer met rood/blond/blauw rondgelopen tijdens het voetbal, lagen we er na die wedstrijd gelijk uit.. liep ik nog fanatiek oranje te supporteren de weken erna :')

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:58

hoe krijg je zulk haar want ik stijl mijn haar altijd als ik naar school ga en ik zou zoiets wel willen:

Afbeelding

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:46

Donderdag ga ik van donkerbruin naar mijn eigen haar kleur midden blond bij de kapper! Ben benieuwd :=. wordt een heeeeleeee lange zit, dat weet ik in ieder geval haha

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:20

Ik ben vandaag ook naar de kapper geweest uitgroei bijwerken,met blonde lokken erdoor en donkerbruine lokken,ben er erg blij,ben de goudtint al bijna kwijt,heb nu een natuurblon erin!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:28

Nou op hoop van zege dat iemand een antwoord heeft!
Ik heb van mezelf rood haar (vrij donker ook, niet het worteltjes oranje), maar ik was er een beetje op uitgekeken. In het verleden heb ik mijn haar wel eens permanent geverfd, maar aangezien de uitgroei met rood haar altijd meteen duidelijk zichtbaar is heb ik dit keer semi-permanente verf (Casting Creme Gloss van L'Oreal, zou 28 wasbeurten moeten houden).

Ik heb mijn haar toen "licht mahonie bruin" geverfd (linkje!) omdat ik dacht dat het iets rood/bruins zou worden, maar toen kwam ik toch van een koude kermis thuis :+
Het viel vrij donker uit en het is eerder paars/rood, en het staat me totaal niet!
Ik heb het inmiddels een aantal keer met shampoo gewassen om de kleur wat lichter te maken, maar het liefst wil ik het terug verven naar ongeveer mijn eigen kleur.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om van diezelfde casting creme gloss een kleur te pakken die het dichtst bij mijn eigen haarkleur komt (linkje!) en die er gewoon over heen te kalken?

Of eventueel door mijn haar eerst bruin te verven en dan weer rood?
Of wordt het toch echt wachten totdat het er vanzelf uit gaat?

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:04

Hallo,
Binnenkort ga ik weer naar de kapper, en ik
zou graag een pony en laagjes willen. Ik heb
vroeger wel een pony gehad en dat stond toen
ook wel leuk. Ik heb een rond/ovalig hoofd.
Zal ik een schuine of een rechte pony nemen
en heeft iemand leuke foto's van mooie kapsels
in laagjes geknipt (lang haar ). Ik heb ook vrij dik haar.
Dit leek mij zelf wel een leuk kapsel maar ik weet niet of iemand
met een rond (beetje ovalig ook) dit kapsel kan nemen ( het is
de 2e foto) http://www.firanet.nl/kapsels-haarmode/ ... -een-pony/

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:35

Gezocht! Goede kapper in omgeving Echt/Sittard!! Verstand van korte, vrouwelijke en pittige kapsels is echt wel een must :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:04

Halloo.
Ik heb een vraagje, ik heb mijn krullen altijd met een knipje naar achter.
Naja de voorkant dan. Als ik het stijl ziet het er heel raar uit, en als ik er niks mee doe dan staat het overeind!
Weet iemand misschien een leuke manier om het wel een beetj ein mijn gezicht te laten hangen ..
Het liefst geen pony oid.
Klik en klik
Ik ben beetje moe dus ik sta dr niet heel erg charmant op :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:14

Ik doe vaak zoiets, maar dan met een klemmetje ipv met een elastiekje :)
Afbeelding

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:16

Dat is wel leuk ja! Alleen vind ik mijn haar daar net iets te kort voor. Klaat de voorkant ook groeien :))

Ik zit toch te wijfelen of ik een pony ga laten knippen :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:40

hoe erg krult je haar voor?
Ik heb ook krullen en staat me echt niet een pony :n krult heel erg en ziet er niet uit :n
Ik heb hem toen altijd moeten stijlen, en dat is echt niet leuk om altijd te moeten doen.
En ben je ff in de wind, of is het wat vochtig weer krult het weer helemaal op.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:49

voor zijn het niet echt krullen, het is echt dat het in alle richtingen staat ..
Denk dat ik het gewoon lang laat groeien voor. Kan je er veel meer mee!

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:35

Hay allemaal!

Ik heb eens even gelezen in dit topic en de vorige delen, er staan veel leuke ideeën op!
Nou ben ik ook wel benieuwd wat jullie vinden van mijn idee..

Ik heb nu lang, donker, stijl haar.. wat meestal in een staart/knot zit omdat ik het los helemaal niet fijn vind zitten met dit kapsel wat eigenlijk geen kapsel is, want het is gewoon alleen in lagen geknipt en eigenlijk wil ik graag een schuine bob laten knippen, alleen durf ik nog niet zo goed.. :+

So, wat denken jullie van een schuine bob bij mij?

Nu:
Afbeelding

Idee:
Afbeelding

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:45

Ik zou graag iets totaal anders met mijn haar willen aanvangen!
Ik heb dun/fijn haar, het komt nu tot net over mijn schouders, waardoor het op mijn schouders hangt en ik een 'wip' naar buiten krijg overal, wat ik echt afschuwelijk vind!
Ik zou het graag korter willen, maar een kapsel waardoor het lijkt alsof er volume in mijn haar zit, misschien meer laagjes?
En mijn 'bles' wil ik ook graag veranderen, alleen weet ik niet hoe..
Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:18

ik heb ook heel dun haar en weinig volume... en volgens mij heb jij er ook wel een hoofd voor... ik weet niet of je genoeg lef hebt maar misschien is dit iets? ;) :D

Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:17

xDjailo schreef:
Hay allemaal!

Ik heb eens even gelezen in dit topic en de vorige delen, er staan veel leuke ideeën op!
Nou ben ik ook wel benieuwd wat jullie vinden van mijn idee..

Ik heb nu lang, donker, stijl haar.. wat meestal in een staart/knot zit omdat ik het los helemaal niet fijn vind zitten met dit kapsel wat eigenlijk geen kapsel is, want het is gewoon alleen in lagen geknipt en eigenlijk wil ik graag een schuine bob laten knippen, alleen durf ik nog niet zo goed.. :+

So, wat denken jullie van een schuine bob bij mij?

Nu:
http://pic100.picturetrail.com/VOL1548/13355290/23778225/396395144.jpg

Idee:
http://www.kapsels.net/kapsels3/schoolsout3b-k.jpg

Volgensmij moet je voor dat kapsel behoorlijk steil haar hebben. Ik zie dat je wat slag hebt, dus dat zou betekenen dat je elke dag moet steilen. Helemaal om het mooi naar binnen te laten vallen. Ook moet je zorgen voor wat extra volume bij de haaraanzet, omdat het anders slap langs de gezicht hangt en dat geeft vrijwel iedereen een dik gezicht.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:14

Heeft hier iemand ervaring met permanent een felle kleur verven?? :D
Ik verf mijn roze haar tot nu toe iedere keer met een spoeling, maar die vervaagt na 3 weken al... En mijn bad is iedere keer roze :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:45

Dat was bij mij binnen 3 weken ook weer vervaagt naar een 'normalere' kleur :P

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:50

@ Rebel_Jits: Die slag is fake, mijn haar is super steil van zichzelf.. Over dat volume, zou dus betekenen dat k moet gaan klooien met allerlei spul in mn haar?

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:51

Hmm, Ilsemarie, toch iets té gewaagd voor me! :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:25

Ik weet niet hoeveel volume je haar van nature heeft? Maar het opföhnen na het douchen kan het al veel volume geven. Verder heb ik geen tips oid, want bij mij is de volume ook ver te zoeken }:0

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:33

Ik föhn het elke dag! Alleen zakt mijn volume er na 20 minuutjes er al uit..
Ik ben net naar de kapper geweest, en wooow, nu is het plots wel heeeeeul kort!
klik!