Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:48

Al die afstanden hier.. Meestal fiets ik gewoon de 16km naar de manege en na afloop weer terug. Maar dan gewoon in paardrij kleding. De schoenen en broek zijn ook heel geschikt voor het fietsen. Binnenkort kan ik er dunnere banden opzetten, op dit moment heb ik 28mm banden.

EDIT: Ik rij op een opgevoerde batavus navajo met bijna alles vervangen behalve het stuur/frame, de fiets mag niet te nieuw lijken want ik wil hem in de stad kunnen neerzetten zonder dat hij gestolen wordt.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:54

MuSLi schreef:
Ik heb de afgelopen tijd ook nog wel wat gefietst..
Vorige week zaterdag 55,5km. Afgelopen donderdag 30km en gisteren 46km.
De gemiddelden lagen nog niet helemaal waar ik ze wil hebben, maar ging wel lekker.
Nu stoppen met roken en dan eens kijken hoe het dan gaat }> Dan hou ik me vriend vast met gemak bij :P

Wat rijd je dan zo al gemiddeld ?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:12

Wafel schreef:
MuSLi schreef:
Ik heb de afgelopen tijd ook nog wel wat gefietst..
Vorige week zaterdag 55,5km. Afgelopen donderdag 30km en gisteren 46km.
De gemiddelden lagen nog niet helemaal waar ik ze wil hebben, maar ging wel lekker.
Nu stoppen met roken en dan eens kijken hoe het dan gaat }> Dan hou ik me vriend vast met gemak bij :P

Wat rijd je dan zo al gemiddeld ?

De zaterdag en donderdag heb ik alleen gefietst, dan is het gemiddeld zo'n 26,5km/u.
Gisteren samen met mijn vriend gefietst (wat meer uit de wind/slipstream) dan is het gemiddelde 28 km/u..
Dat moet ik in mijn eentje ook best kunnen halen :D

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:21

Rijd ook zo tegen de 30. Heb alleen nog nooit getest hoelang ik dat volhoud. Door het bos rijden we altijd met meerdere. EN dan is afhankelijk van de route net onder de 25 netjes. Op de weg rijd tegen of net over de 30 maar dan wel met de renfiets.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:42

Over welke afstanden haal je dat gemiddelde?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:20

ola meiden!

Jullie zijn lekker bezig! Ik heb met een oude racefiets door parijs gecrost, heel vet!!! Bussen inhalen enz. Het nadeel is dat het verkeer daar niet gewend is aan fietsers, gelukkig wel aan scooters en motoren dus ging vaak daar achter uit de wind hangen. Heel cool, echt een aanrader!!

Verder rustig aan gedaan met fietsen, mn bovenbenen worden serieus TE groot. Heb wel zitten googlen naar een paar leuke tijdrij-wedstrijden maar kan vrijwel niets vinden wat leuk of in de beurt is :s iemand tips?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:22

Lijkt me ook leuk een tijdrit te rijden :j De tijdritjes van de club heb ik wel gezien.

De monstertijdrit is bij onze vereniging favoriet (120 km :+ ) maar dat zie ik zelf dan weer niet zitten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:24

120km? Pffff waarom? Vind het tot 40 wel leuk eigenlijk hahaha

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:35

SplashIsLief schreef:
Lijkt me ook leuk een tijdrit te rijden :j De tijdritjes van de club heb ik wel gezien.

De monstertijdrit is bij onze vereniging favoriet (120 km :+ ) maar dat zie ik zelf dan weer niet zitten.

120 als tijd rit :p Dan moet ik nog veul trainen !
Die 120 red ik wel. Maar niet op tijd.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:42

Je rijdt altijd een tijd... Maar of je met een AVR van 30+ binnenkomt is de vraag :+ Wel fijn als het parcour dan is afgezet!! Scheelt zo 3km\h gemiddeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:45

120 km? Iets te veel van het goede voor mij.. t/m 40 km is wel leuk maar daarna is het me echt te veel. Ik heb wel eens 80 km op dezelfde dag gedaan, maar dat was toen ik 2x naar groningen op en neer moest met een paar uur rust ertussen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:48

Ik ben ook niet zo van de hele lange afstanden, ik zie de lol daar niet zo van in. Ik ben al routes aan het verzamelen voor mijn vakantie volgende week. Rondje Alpe D'Huez van 50 km, dat vind ik nog prima, maar veel meer hoeft van mij ook niet. Maar laat de rest maar lekker veel fietsen, zit ik lekker met mijn boek in de zon :P

Maar misschien moeten we eens een lijstje maken met tijdritten, wel leuk als we met een groepje gaan, gelijk als meeting :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:03

Ik meld me hier ook maar eens. Heb een Gazelle mtb waar ik (watje) alleen mee op de weg rijd. Fiets graag door de duinen. Nog niet verder dan 40 km geweest, gemiddelde rond de 25 km/h (duin op, duin af, op vlakke weg zal gemiddelde stuk hoger liggen).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:14

ik deed vroeger iedere week rondje van 80-100 km, maar was het na 60 zooo zat!!! Daarom nu alleen korte afstanden en dan echt maximaal knallen (dus AVR boven de 32/33 houden), veel leuker :D

50KM klimmen is best heftig volgens mij! ben benieuwd hoe je het vind :D

Welkom gaby! Waarom heb je een MTB en geen racefiets dan? Heb je wel eens over het strand gefietst?

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:38

Ik rijd nu gemiddeld 40 a 50 kilometer per dag.
Bevalt goed :)

120 km heb ik ook keer gedaan in 5 uurkes. Maar niet zo goed bevallen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:43

Hey Gaby, ook aan het fietsen :D
Romyv schreef:
ik deed vroeger iedere week rondje van 80-100 km, maar was het na 60 zooo zat!!! Daarom nu alleen korte afstanden en dan echt maximaal knallen (dus AVR boven de 32/33 houden), veel leuker :D

50KM klimmen is best heftig volgens mij! ben benieuwd hoe je het vind :D

Aan die gemiddelde snelheid moet ik nog even niet denken, alhoewel ik wel weer harder en makkelijker ga fietsen. Maar ik wil geen tijdrit moeten rijden voor een relaxt ritje :P

50 km, betekent ook voor de helft dalen :P Dalen vind ik onwijs gaaf.
Het klimmen zal vies tegen vallen. Eigenlijk heb ik dat gewoon onvoldoende getraind, dat zat er gewoon niet in.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:53

Avr boven de 32/33 houden dan is ook leuk idd. Mits er niet teveel stoplichten staan houd ik dat ook wel ff vol.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:54

wie heeft er zin vandaag te fietsen ? omgeving eindhoven ?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:55

ahahahaha touche! Het nadeel is: dalen gaat 4x zo snel, dus je bent 4/5deel aan het klimmen en 1/5 deel aan het dalen := (of ontmoedig ik je nu?)

Gewoon goed op souplesse trappen, trekken ipv duwen en goed eten en drinken, dan red je het echt wel!!!!!!

ja verkeerslichten enz zijn killing voor je AVR! Op gesloten parcour haal ik de 36.5, zn verschil maakt het!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:55

ik heb hardlooptraining in den haag.....

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:01

Romyv schreef:
ahahahaha touche! Het nadeel is: dalen gaat 4x zo snel, dus je bent 4/5deel aan het klimmen en 1/5 deel aan het dalen := (of ontmoedig ik je nu?)

Gewoon goed op souplesse trappen, trekken ipv duwen en goed eten en drinken, dan red je het echt wel!!!!!!

ja verkeerslichten enz zijn killing voor je AVR! Op gesloten parcour haal ik de 36.5, zn verschil maakt het!

Optrekken en af remmen is killing. Daarom probeer ik 10 keer per dag een viaduct op en af te doen *\o/*

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:03

wow fanatiek!! Ik trek steeds weg gewoon tijdens het fietsen.. pak hem dan door tot 45/50 km/h en dan laat ik hem weer afzakken tot 30

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:05

momenteel ben ik heel fanatiek wil even snel vooruitgang boeken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:19

Romyv schreef:

Ja dat is flink zuur -O-
Maar goed, alles wat je naar boven gaat ga je ook weer naar beneden, haha.

Eten en drinken daar moet ik heel goed op letten, maar goed. Het eerste jaar heb ik wel geleerd dat ik niet mijn grenzen 10 keer over moet gaan. (Ik ging 4 jaar geleden voor het eerst naar de brengen, ik had 1x de amerongse berg beklommen verder nog nooit een berg of heuvel gezien en ging gelijk 80 km, iets wat ik toen nog nooit op het vlakke had gedaan en ik had 3 maanden niet gefietst door een longinfectie. Ik dacht serieus dat ik dood zou gaan (mijn toenmalige vriend ook :+) Dus het komt nu vast goed :D )

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:27

Ik ga nu fietsen. Een kilometer of 50 met een avr van 28 is de bedoeling