[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:11

_Denise_ schreef:
Heb net de nuvaring gehaald. Moet even wachten tot m'n menstruatie en dan ben ik benieuwd of het wat wordt. Uit de bijsluiter begreep ik dat ik hem de eerste dag van de menstruatie moest inbrengen als ik het nog nooit heb gebruikt, maar ze bedoelen dus serieus dat ik dat ding erin moet doen als ik ontzettend bloed uit m'n muts? Lijkt me sterk dat ik verkeerd heb gelezen. :P
Heeft iemand ervaring met geslachtsgemeenschap terwijl je zo'n ding in hebt? Mijn HA zei dat het geen probleem moest zijn, maar het lijkt me zo ringsteken.. :=

In de meeste gevallen merk je er niets van. et kan zijn dat je er iets van merkt, maar meestal is het dan de man die iets voelt zitten. En ALS je het al voelt, dan stoort het nog niet direct.
Ik merk er niets van, vriend ook niet.

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:07

Ik merkte er wel wat van het eerste half jaar. Het gaf bij mij een vervelend schuurgevoel en ik heb de ring er het eerste half jaar dus ook steeds uitgehaald. Nu doe ik dat allang niet meer en merk ik er eigenlijk niets meer van dat die ring er ook zit. :D

En ja, als je meteen veilig wilt zijn, dan moet je de ring indoen als je ontzettend uit je muts bloed ja. :P

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:16

Heeee allemaal!
Ik had ook een vraagje
Ik heb nu de micrygenon 30 alleen ik hoorde dat hier mannelijke hormonen in zitten en hier ben ik gevoelig voor.
En nu ben ik naar de huisarts geweest en die schreef de diana 35 pil voor. Alleen ik hoor allemaal enge verhalen over deze pil want hier moeten teveel hormonen in zitten waardoor je haar uitval krijgt als je stopt.
Wie kent een pil die geen mannelijke hormonen bevat en ook niet heel veel vrouwlijke?

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:21

@ LadyDaily
ik heb de pil nu een jaar bijna denkik..
nooit problemen mee gehad! ben er erg tevreden over,
ik denk dat de verhalen een beetje zijn overdreven anders zou een dokter ze namelijk ook niet zomaar voor kunnen schrijven..

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:34

wie weet toevallig welke pillen allemaal androgenen(mannelijk hormoon) bevatten?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:10

Love_Uggs schreef:
heeft er iemand ervaring met die nieuwe pil? de 24+4 pil? Die slik je aan één stuk door zonder te stoppen. Of weet iemand een pil waar je van afvalt?

Ik heb zelf goede ervaringen met de 24+4, alleen kwam na 1,5 jaar mijn migraine terug en ben er dus weer vanaf gestapt. Op de migraine na geen enkele klacht gehad!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:18

Iemand ervaring met stoppen met de Yasmin en haaruitval na het stoppen?

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:30

ik wil misschien de nuvaring gaan nemen zit nu namelijk al 2 jaar aan de pil maar loop er telkens tegenaan dat ik m toch wel regelmatig nog eens vergeet.
maar bij de nuvaring ben ik eigenlijk wel bang dat die doorschiet de baarmoeder in en dat je m er niet meer uitkrijgt kan dit gebeuren?
en komt de ring er gauw uit als je m niet helemaal goed inbrengt?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:08

Hij kan echt niet de baarmoeder in hoor :n Zou je even op google een plaatje moeten zoeken hoe 't er allemaal uitziet van binnen. Je kan 't ook zelf wel voelen trouwens. Op een gegeven moment houdt 't gewoon op :P
Als je 'm niet goed inbrengt, kan 'ie er wel uitfloepen denk ik. Maar dan moet je 'm wel heel slecht inbrengen plus dat dat gaat irriteren en dat je 't ook echt wel voelt. Bij mij is 'ie er iig in de 2-3 jaar dat ik 'm gebruik, nog nooit echt uitgefloept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:51

LadyDaily: Ik ben nu al bijna 5 jaar 'aan' de Diane 35, maar heb echt geen last van negatieve of rare bijwerkingen. (Alleen is m'n huid er beter uit gaan zien, maar dat is niet negatief :D)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:42

Nou kom hier ook maar eens wat posten :P..want kom er zelf ff niet zo goed uit met de bijsluiter erbij.

Ik slik de microgynon 30...nu heb ik 2,5 week geleden de eerste pil weer geslikt na stopweek. Maar kwam er gisteravond achter dat ik niks meer heb, lekker op zaterdag uiteraard. Dus nu zit ik gister en vandaag zonder en zou ik dus sowieso 2 missen. Dan kan ik beter maar een stopweek nemen denk ik, maar is ie daarna nog wel veilig dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:45

2.5 week geleden.. hoe kan je strip dan op zijn? Ben je niet met een nieuwe strip begonnen?

Je bent niet veilig als je nu een stopweek inlast.. omdat je geen volledige strip heb gehad na een stopweek.. weekendapotheek bellen? Veilig ben je nu al niet meer omdat je gisteren er ook al eentje miste..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:30

Je kan gewoon een stopweek houden:

week 3:
* Je hebt 2 mogelijke opties, waarbij de eerste optie alleen kan als je nog geen pil hebt genomen na je vergeten pillen:
- Houdt gelijk een stopweek van maximaal zeven dagen (inclusief de dagen waarop je de pillen bent vergeten). Tel je eerste vergeten pil dus als het begin van je stopweek. De werking van de pil is niet verminderd.
- Neem de laatst vergeten pil alsnog in en maak de strip vervolgen. Sla je stopweek over en ga aansluitend aan deze pilstrip gelijk verder met het slikken van de volgende pilstrip. Ook hier de werking van de pil niet verminderd.

Bron: www.sekswoordenboek.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:33

Sekswoordenboek.nl geeft een algemeen advies, maar het is per pil verschillend. Bovendien als je altijd stopweken houdt ben je met verkorten van je strip echt niet veilig ;) ook niet als je na de stopweek weer begint. Er zitten niet voor niets 3 weken pil in een strip.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:38

Jup, maar veilig ben je dan niet meer.. zeker niet als er een stopweek aan vooraf is gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:44

Heb het even opgezocht in mijn bijsluiter:

Wat u moet doen als u bent vergeten Trigynon in te nemen Wanneer u een dragee heeft vergeten, moet u het verzuim zo snel mogelijk herstellen; echter beslist binnen 12 uur na de vergeten pil. Tussen het innemen van twee opeenvolgende dragees mogen namelijk niet meer dan 36 uur zijn verstreken, anders bent u niet meer zeker van de bescherming tegen zwangerschap. Als u de vergeten dragee binnen 12 uur "inhaalt", is er dus niets aan de hand. Wordt deze termijn overschreden, dan zijn er twee mogelijkheden: 1. U weet zeker dat u niet zwanger kunt raken omdat u geen geslachtsgemeenschap heeft gehad. 2. U bent daar niet zeker van.

In het eerste geval gaat u gewoon door met het innemen van Trigynon waarbij u de vergeten dragee overslaat. Gedurende de rest van de cyclus moet u echter aanvullend een ander, niet-hormonaal voorbehoedmiddel (uitgezonderd periodieke onthouding) toepassen; te denken valt aan condooms. Blijft de verwachte bloeding in de daaropvolgende pauzeweek onverhoopt uit, dan mag u pas na uitsluiten van een zwangerschap met een nieuwe schijf Trigynon beginnen.

In het tweede geval moet u niet doorgaan met het gebruik, maar moet u uw arts raadplegen. Die kan samen met u bepalen of er behoefte is aan een zg. "morning-after" methode. In elk geval dient het gebruik pas te worden hervat nadat een mogelijke zwangerschap is uitgesloten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:50

Ja oke maar trigynon is een driefasepil die gebruikt vrijwel niemand meer tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:55

Ik wel :+

Maar ik denk dat er beter morgen een dokter gebeld kan worden, die kan je beter informeren dan wij gok ik zo :+

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:08

Hmm...nee ben niet met een nieuwe strip begonnen, slik meestal 2 a 3 maanden door maar kwam toen t beste uit :P.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:10

Ik heb hetgeen wat Zonnebloem heeft gepost ook geleerd bij de apothekers assistente opleiding, mits het dus gaat om een driefase-pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:46

Pinacolada schreef:
Hmm...nee ben niet met een nieuwe strip begonnen, slik meestal 2 a 3 maanden door maar kwam toen t beste uit :P.

Dus wat leren we hieruit ;) altijd je slikken met een nieuwe strip beginnen :)

Maar Emytje.. bijsluiters leren dat je je slikperiode wel mag verlengen, maar niet mag verkorten.. net als je je stopweek niet mag verlengen maar wel mag verkorten. Neem aan dat dat niet voor niets gezegd wordt.. ik mocht ook toen ik nog 1fase slikte mijn slikperiode tussen 2 stopweken in niet verkorten..

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:22

ik heb een vraagje voor iedereen hier.
ik heb sinds kort een nieuw vriendje, mijn laatste vriendje was drie jaar geleden...
mijn laatste sex was dus ook drie jaar geleden.
destijds heb ik het met condoom en pil gedaan, maar het bleek dat ik erg slecht tegen de pil kon, ik slikte femy..gonyl.. oke ik weet niet meer hoe het heette. :P het was een paars doosje :O

ik werd er erg moe en lusteloos en depri van. toen ik met depil stopte had ik ineens tien keer meer energie.

maar goed, nu heb ik dus een nieuw vriendje en hoewel er nog niks serieus is gebeurd hoop ik wel dat het er nog van komt. ik vind em erg leuk. maar ik knijp em een beetje.
ik wil zowieso met condoom vrijen, er eigenlijk ben ik een beetje terughoudend wat een nieuwe pil betreft. ik heb geen zin om me weer zo te voelen ( al m'n zin was trouwens ook weg door de pil, dus dat is ook niet handig ;) )
maar ik weet niet zeker hoe veilig het is zonder pil maar met alleen een condoom. ik heb eigenlijk altijd erin gestampd gekregen dat doubledutch het veiligst is.

dus ik weet even niet wat ik moet doen. een spiraaltje of zoiets ben ik ook niet voor, mijn moder en mijn tante hebben daar erg slecht op gereageerd en alleen maar last van gehad. ook met de pil trouwens daar reageren alle vrouwen in mijn familie vreemd op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:47

Ik zou eens informeren naar de Nuvaring die geeft maar een hele lage dosering hormonen en ook heel plaatselijk.
Mijn humeur is er niet anders van geworden en ik hoor dat van veel nuvaring gebruikers en mijn zin is er echt niet minder van geworden.
In het begin is het even wennen maar al snel wil je niet meer zonder.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:03

die moet je inbrengen toch? en dan blijft ie een tijd zitten? denk niet dat dat een goed plan, het klinkt niet heel aantrekkelijk. maar ik zal er eens naar kijken.

is dat veilig, net zo veilig als de pil?