Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:41

Ik heb nog nooit na het avondeten gelopen, lijkt me echt niet fijn. Zelfs twee uur daarna zit het nog niet lekker lijkt me. Ik vind het fijn om iets lichts te eten en dan te gaan lopen. En dan liefst dat je redelijk kort nadat je terugbent aan een maaltijd toe bent.

Afvallen hier schiet ook nog niet op hoor. Zit nu op de 73,2. Ben twee dagen onder de 73 geweest, maar na het weekend zit ik altijd weer hoger, ook al probeer ik me dan echt in te houden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:54

Ik heb een super weekend gehad, helemaal niet gezondigd e.d.
Gevolg, kilo er aan :')
Nou ben ik na het weekend altijd veel zwaarder hoor, dus ik wacht donderdag maar even af en dan weeg ik officieel.
Ik ga heel vaak na het eten. ik had er eerder veel meer last. Nu eigenlijk nooit meer.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:03

Angela gefeliciteerd met de geboorte van je veulentje :D

Ik heb mij en mijn zusje zonet opgegeven voor de Ladiesrun in Groningen :D We hebben voor 5 km gekozen want dan is het voor mijn zusje ook nog haalbaar.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:35

SAKKIA schreef:
Goedemorgen, iedereen gisteren aardig fanatiek geweest dus :j
Ik niet, morgen ga ik weer en vanavond breng ik even een bezoekje aan de sportschool.

Afvallen is een drama trouwens :n
Ik kom gewoon niet onder die 70 kilo :+

en ik niet onder de 80! -:(- zucht! maar ik voel me gelukkig kei lekker!
vanavond mag ik weer lopen,en ga dan voor de 34 minuten! *\o/* heb er zin in! :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:10

Ik heb ook een mp3 gekocht (voor 15 euro bij bol.com :P) En ga toch maar eens een poging wagen om start to run erop te zetten. Hoop dat het lukt. Lijkt me toch wel een stuk leuker om met muziek te lopen en iemand die je aanmoedigt :+ Of weet iemand hier nog een leuke programma om mee te lopen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:16

ja het is zo frustrerend eigenlijk.....
Wil zo graag voor de zomer wat kilo's kwijt en gelukkig begin ik op tijd en gaat me dat ook nog wel lukken, maar na 3,5 maand nog steeds niks af te zijn gevallen, begin ik toch wel een beetje de moed te verliezen.
En ik wil absoluut niet dieeten maar gewoon gezond eten en sporten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:16

Als ik klik op 'alle lessen downloaden' dan zegt hij dat hij de webpagina niet kan weergeven...wat nu? Iemand die hier handig mee is toevallig?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:18

Geen idee eigenlijk.
Ik moet straks die van 5-10 km er op gaan zetten dus ik heb nog gelemaal niet gekeken hoe het werkt.
Sorry ben bang dat ik je niet kan helpen.

En Evy is echt leuk. Van de week zei ze: Doezovoort :')

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:24

@ Phylos, waar probeer je de lessen te downloaden?

@ SAKKIA, ik ken het. Ik val ook niets af zo ongeveer ;(.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:36

Ik val nu ook pas af met drastisch mijn eetpatroon aanpassen, en dan nog gaat het heel langzaam. Dit is wat ik nu eet.

o: 1 boterham met zonnaturajam
t: cherrytomaatjes (hier zitten echt vrijwel geen calorieën in)
l: 2 boterhammen een een gekookt eitje
t: 1 appel, 1 snack-a-jack als ik thuiskom uit mijn werk
a: normaal avondeten, en daarna niks meer....

Ik vind het echt wel weinig eten, maar is toch wel goed te doen. Als ik nog meer honger heb, eet ik gewoon nog meer tomaatjes, en dat helpt wel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:44

Ja maar ik eet al zo gezond :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:49

ik eet gewoon TE veel.....maar het valt niet mee om dat te minderen,de ene dag gaat het goed,en de andere dag kan ik blijven eten,en dan echt geen zak chips of zo hoor,maar 4 a 5 boterhammen s'middags gaan er met gemak in,en zelfs dan heb ik nog niet het gevoel dat ik vol zit!
had dat ''vroeger'' nooit,pas sinds ik gestopt ben met roken (16 maanden geleden en 12 kilo aangekomen!)
er zal toch iets moeten gaan veranderen!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:54

Ik eet voor het mooie te weinig maar nu doe ik tenminste ontbijten en lunchen en nog gaat er niets af. Ben er nu ook wel klaar mee.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:57

SAKKIA schreef:
Ja maar ik eet al zo gezond :+

Gezond alleen is niet genoeg, je moet dan ook nog je calorieen gaan beperken, als je nog niet afvalt, en nog meer gaan bewegen als dat lukt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:58

amazone77 schreef:
ik eet gewoon TE veel.....maar het valt niet mee om dat te minderen,de ene dag gaat het goed,en de andere dag kan ik blijven eten,en dan echt geen zak chips of zo hoor,maar 4 a 5 boterhammen s'middags gaan er met gemak in,en zelfs dan heb ik nog niet het gevoel dat ik vol zit!
had dat ''vroeger'' nooit,pas sinds ik gestopt ben met roken (16 maanden geleden en 12 kilo aangekomen!)

Ik heb dat ook heel sterk hoor, als ik eet tot ik vol zit, dan blijf ik eten. Ik kan zo een heel pak stroopwafels opeten, of 8 worstenbroodjes achter elkaar, geen probleem... Beheersen kost me ook echt veel moeite, maar hoe langer ik bezig ben, des te minder moeite kost het me...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:59

amazone77 schreef:

Ik ook! 16 maanden geleden gestopt en nu nog 13 kilo te zwaar! |(

Had ik vroeger ook nooit, dat is toch niet normaal, ik eet mijn man er met gemak uit! :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:01

als je honger hebt eet dan twee appels en desnoods een bak optimel yoghurt :)*

Ik val ook maar heel langzaam af, je moet gewoon je voedings- en bewegingspatroon duurzaam wijzigen zeg maar. Dan 'slijt' het vet vanzelf, máár het komt ook niet meer terug :Y)

Ik was eerst 60 kg en nu 57, nou die 3 kg merk ik al wel, geen vetribbels meer op mijn rug :r en ook niet meer zo'n dikke klont op mijn buik (was vooral erg met autorijden dan voelde ik echt zo'n vetbult ^) door de strakke autogordel )
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 20-04-10 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:03

Oke dit is mijn dag voor morgen

o: bakje magere yoghurt met allbran
t: appel
l: 3 vkbh met halvarine, 2 met kaas, 1 met achterham, alledrie ook met sla en komkommer, 1 beker karnemelk
t: kiwi :+
a: aardappels, jus, sperziebonen en een klein stukje kip
t: trosje druiven

totaal:
1107 kcal
verzadigd vet 10 gr
totaal vet 26 gram

Lijkt me niet verkeerd en dit is toch wel een gemiddelde dag hoor. En qua kcal is het nog te weinig ook ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:09

Ik kom niet boven de 800kcal uit. Thuis ff op m'n gemakje doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:10

hee meiden,

te weinig eten is ook niet goed he, zeker niet als je flink sport! Je lichaam gaat dan in spaarstand en dan val je helemaal niks meer af. Alles wat je eet slaat je lichaam op.

Het is belangrijk om minimaal 5 boterhammen met verantwoord beleg te eten op een dag. Dat houd je verbrandingsmotor aan de gang.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:11

Nu eet ik wel goed hoor. Maar voorheen had ik al moeite met 600 kcal. Nu eet ik wel meer maar nog steeds 'mager' maw ik let op wat ik eet. Zal thuis even goed gaan zitten echt en effe vbedenken wat ik vandaag op heb.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:13

Dames....
Als jullie te weinig gaan eten is het niet zo gek dat je niet afvalt!!
1107 kcal is in mijn ogen echt te weinig... Ik zou gaan voor de 1200/1300.... Het is niet heel gek dat je niet afvalt met zo weinig calorieen dan slaat je lichaam het op als reserve en zul je zelfs na een tijdje aankomen!!
Pas dus goed op hoor :)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:13

Dat eten vind ik ook moeilijk hoor, zit meestal maar aan de 1400 kcal per dag. Dat is niet bewust, meer honger heb ik gewoon niet.

Vanavond vroeg eten en dan later op de avond les 2 lopen. Heb het idee dat na al die spierpijn van vorige week mijn bovenbenen wat dikker zijn geworden... of zou het gewoon vet zijn..?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:14

Angela_ schreef:
hee meiden,

te weinig eten is ook niet goed he, zeker niet als je flink sport! Je lichaam gaat dan in spaarstand en dan val je helemaal niks meer af. Alles wat je eet slaat je lichaam op.

Het is belangrijk om minimaal 5 boterhammen met verantwoord beleg te eten op een dag. Dat houd je verbrandingsmotor aan de gang.

Dat van die 5 boterhammen wist ik niet....
Ben ook bezig met wat kilo's kwijt te raken en ben dr vanaf 15 januari nu al 10 kwijt. Ik eet smorgens magere yoghurt met muesli en smiddags 3 boterhammen, maar dat is dus niet voldoende??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:18

Als je echte muesli eet, dus met flink veel granen en vezels telt dat ook voor boterhammen.

Ik eet nu 's morgens 2 boterhammen en 's middags 3. En geloof me, daar heb ik moeite mee!