Ha bedankt voor je inbreng Shadow.
Wat is er toch voor hang naar een geïdealiseerd verleden?
Kom op, in de rock en roll tijd waren die mierzoete jongens en meisjes enorm aanstootgevend, een ontwrichtend gevaar voor de maatschappij maar liefst, hoor!
Oh gaat het nu al weer over hoe anderen werk en privéleven al dan niet kunnen balanceren?
Zou dat een reden zijn om bewust wel of geen kinderen te willen of ... ?
Bovendien sta ik paf van de reactionaire draai die deze discussie neemt. De oplossing voor al dat

maatschappelijke ongenoegen zou gelegen zijn in het naar het nest terugfluiten van vrouwen, want dat was ook de oorzaak (zo heerlijk simpel tot 1 oorzaak te herleiden), het feit dat vrouwen een carrière zouden nastreven? Hop moeders weer achter het aanrecht en "galg en rad" kunnen uit ons vocabulaire worden geschrapt. Vaders laten we even buiten beschouwing. Die moeten op zondag gewoon het vlees snijden.
Eenoudergezinnen, ouders van hetzelfde geslacht, samengestelde gezinnen en dat soort aberraties, die laten we liever maar buiten beschouwing. Die zijn ook maar tegennatuurlijk, immers. Net als een vrouw die én moeder is én professionele aspiraties heeft.
Eigenlijk is het hele experiment met zelfbeschikking en vrije wil ook wel mooi geweest, niet? De meeste mensen beantwoorden toch niet aan die onbuigzame redelijke moraal waarin alles een keus is met eenduidige consequenties (

moewhahaha). Die mensen die menen dat niet alles een monochrome keuze is, zijn beslist incapabel om te weten wat goed voor hun is. Ik stel dan ook voor dat we een raad van hele wijze mensen (niet meer dan 3) maken die het voor de rest even uitleggen. Schakel ik even mijn eigen verstand uit om mij te laten leiden naar de mooie toekomst die voor me in petto ligt als ik maar braaf meewerk. Hmmmmmmmm heerlijk.
Okay mooi geweest, het was echt heel vermakelijk, merci.

Ik hou me nu verder wel even koest

en probeer te filteren op wat mensen genuanceerd over hun eigen overwegingen kunnen zeggen. Steek ik allicht nog wat van op!
En eerst wat liefde bij mijn paarden "dumpen".