Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:13

Chiqa schreef:
Dat de moord op Tiller niet meer over de zieke drang tot verdedigen van abortus gaat,
blijkt maar weer uit het onderstaande stuk

Zo was zijn ziekenhuis in 1986 het doelwit van een bomaanval en in 1993 overleefde Tiller een aanslag op zijn leven.
bron

Wat een zieke wereld, keihard brullen om wat cellen wat vroegtijdig wordt weggehaald, maar wel een bombardement plegen op onschuldige mensen die wél al een heel leven hebben.
Ook is Tiller in zijn armen geschoten, dit is toch van den zotte?

Een foetus van 36 weken is geen klompje cellen meer, hoor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:16

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:
Nee, hij had niet vermoord moeten worden. Ze hadden hem in een stinkend gat moeten gooien en de sleutel weg moeten gooien. Deze man is onschuldig? Baby's van 36 weken aborteren is normaal? Zulk soort mensen zijn echt grote sadisten. Dat je werkelijk vindt dat die man onschuldig is, dat vind ik heel moeilijk te volgen. Dit heeft niets meer met vrouwen helpen te maken. Dit is je lusten botvieren op onschuldige kinderen en een mooie manier om die lusten te kunnen botvieren is dat je het onder het mom van "vrouwen helpen" kunt verkopen. Ziek gewoon.

Maikeltje...Ten eerste weten we niet wat waar is aan het hele verhaal, ten tweede zijn die vrouwen altijd nog vrijwillig naar hem toe gekomen.

Maar goed, zoals ik al zei...Dikke stempel erop. is voor sommige bokkers iets makkelijker... :(:)

Je kunt ook lekker je oogkleppen ophouden en alles wie en wat te maken heeft met "vrouwen helpen" tot op het bot verdedigen want stel dat je ook maar iets van je standpunt af moet wijken :(:)

hyppolyte

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:07

De pot verwijt de ketel :+....

En in hoeverre de horrorverhalen waar zijn, geen idee maar het lijkt mij inderdaad niet onwaarschijnlijk dat die verhalen de wereld in geholpen zijn door diezelfde mensen die verantwoordelijk zijn geweest voor zijn moord. Ik heb ook een aantal van die sites gezien, maar die zijn toch echt verre van objectief. Daarnaast lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat hij illegale praktijken uitvoerde, hij was namelijk zodanig bekend dat de overheid de boel zo had kunnen sluiten of in ieder geval een onderzoek in had kunnen stellen, hij had nou niet bepaald een low-profile.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:30

faye schreef:
ALs het echt legaal was wat deze man deed, dan had hij daar geen praktijk voor hoeven hebben. Dan zou de reguliere geneeskunde deze gevallen "afhandelen". Als je een praktijk kunt bouwen op iets legaals, baby's in een ver ontikkelingsstadium aborteren, dan klopt er iets niet. Dan moet hij gesjoemeld hebben om een praktijk te kunnen draaien. Want als er echt iets mis is met een kind of als de moeder echt gevaar loopt, dan kun je ook in het reguliere circuit terecht.

Daarmee praat ik de moord op deze man nog steeds niet goed en blijft ook dit vreselijk, zeker voor zijn familie.

Even om faye te quoten (in het zeldzame geval dat wij het eens eens zijn ;)). Hyppolyte - hier kan ik me wel bij aansluiten. Het zal misschien niet allemaal 100% waarheid zijn wat daar staat, maar waar rook is, ruik ik ook wel vuur en ik denk niet dat die meneer zijn zaakjes helemaal fris waren.

Maakt nog steeds de moord op hem niet goed. Maar een frisse meneer was het zeker niet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:22

maikeltje schreef:
Je kunt ook lekker je oogkleppen ophouden en alles wie en wat te maken heeft met "vrouwen helpen" tot op het bot verdedigen want stel dat je ook maar iets van je standpunt af moet wijken :(:)

Hm...en dat doe je zelf niet...? Natuurlijk verdedig ik mijn standpunt en wijk daar niet zo 1 2 3 vanaf...

Nogmaals, het is natuurlijk nu een grote sensatie omtrent de heer Tiller en ik zeg het niet graag, maar het is Amerika...

Eerst zien, dan geloven. En ik denk echt dat wanneer deze man illegale praktijken uitvoerde, er allang actie ondernomen was.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 01:20

Blue_Eyes schreef:
faye schreef:
ALs het echt legaal was wat deze man deed, dan had hij daar geen praktijk voor hoeven hebben. Dan zou de reguliere geneeskunde deze gevallen "afhandelen". Als je een praktijk kunt bouwen op iets legaals, baby's in een ver ontikkelingsstadium aborteren, dan klopt er iets niet. Dan moet hij gesjoemeld hebben om een praktijk te kunnen draaien. Want als er echt iets mis is met een kind of als de moeder echt gevaar loopt, dan kun je ook in het reguliere circuit terecht.

Daarmee praat ik de moord op deze man nog steeds niet goed en blijft ook dit vreselijk, zeker voor zijn familie.

Even om faye te quoten (in het zeldzame geval dat wij het eens eens zijn ;)). Hyppolyte - hier kan ik me wel bij aansluiten. Het zal misschien niet allemaal 100% waarheid zijn wat daar staat, maar waar rook is, ruik ik ook wel vuur en ik denk niet dat die meneer zijn zaakjes helemaal fris waren.

Maakt nog steeds de moord op hem niet goed. Maar een frisse meneer was het zeker niet.

Ben ik het niet helemaal mee eens, met het praktijkverhaal, zeker in amerika heb je gigantisch veel prive praktijken, die in principe dezelfde diensten leveren als de ziekenhuizen, en dus ook reguliere geneeskunde uitoefenen. De vlieger waar faye mee komt gaat dus simpelweg niet op. En als het echt illegale praktijken waren geweest dan was er allang een onderzoek naar de man ingesteld. Waar rook is, is vuur zal in dit geval tot op zekere hoogte ook wel opgaan, maar ik denk niet dat het zo is zoals hier voorgespiegeld wordt.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:59

Late term abortion
In accordance with Kansas state law Tiller performed late-term abortions, which helped to make him a focal point for anti-abortion protest and violence. Tiller treated patients who discovered late in pregnancy that their fetuses had severe or fatal birth defects. He also aborted healthy late-term fetuses, in cases where two doctors certified that carrying the fetus to term would cause the woman "substantial and irreversible impairment of a major bodily function.

Dus, hij haalde foetussen weg die ofwel toch geen kans van leven hadden ofwel de moeder substantiele schade aan kon richten.
Niks moordenaar,maar een reguliere arts die volledig legale operaties uitvoerde.
Als je inderdaad kijkt op pro life sites dan worden de meest gruwelijke verhalen over deze man verteld (net zoals die walglijke youtube anti abortusfilmjes die ze propaganderen).
sorry, maar die hele pro life beweging vind ik een walgelijke zieke organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:33

nobel1 schreef:
Dus, hij haalde foetussen weg die ofwel toch geen kans van leven hadden ofwel de moeder substantiele schade aan kon richten.
Niks moordenaar,maar een reguliere arts die volledig legale operaties uitvoerde.
Als je inderdaad kijkt op pro life sites dan worden de meest gruwelijke verhalen over deze man verteld (net zoals die walglijke youtube anti abortusfilmjes die ze propaganderen).
sorry, maar die hele pro life beweging vind ik een walgelijke zieke organisatie.

Net als dat walgelijk indoctrinerende filmpje wat hier in het begin geplaatst werd om mensen maar de stuipen op het lijf te jagen }:0
Gelukkig zijn er nog genoeg mensen in de wereld die zich daar niet mee inlaten en wel die moedige keus kunnen maken!
Ik denk dat er wel snel een vervanger voor hem komt, hij zal wel goed bewaakt moeten worden tegen deze levengevaarlijke 'Prolivers'.......Voor het leven maar wel met alle gemak van de wereld iemand vermoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:25

Levensgevaarlijke pro-lifers :r

Kom op zeg, alsof iedereen die pro-life is het normaal vindt om abortus-artsen dood te schieten...... tuurlijk joh.......

Heel chique van je, om iedereen die pro-life is over een kam te scheren..... doe ik toch ook niet met voorstanders van abortus?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:27

Hoe kan je pro life zijn als je mensen dood wil schieten eigenlijk? :=
En lol, nee voorstanders van abortus worden helemaal niet vaak over 1 kam gescheerd... :+ Maar als je nu degelijk leest hebben ze het over de prolifers die dergelijke filmpjes posten en dergelijke uitspraken doen.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:33

Wat ik nou niet snap... Waarom op 36 weken een kind aborteren? Is het zoveel moeite om gewoon nog even te wachten dat kind eruit te persen en andere mensen er verschrikkelijk blij mee te maken?
Ik snap best dat mensen die rond de 20 weken erachter komen dat ze zwanger zijn en het niet kunnen houden het weg laten halen. Maar bij 36 weken snap ik het gewoon niet...

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:51

savasan schreef:
Wat ik nou niet snap... Waarom op 36 weken een kind aborteren? Is het zoveel moeite om gewoon nog even te wachten dat kind eruit te persen en andere mensen er verschrikkelijk blij mee te maken?
Ik snap best dat mensen die rond de 20 weken erachter komen dat ze zwanger zijn en het niet kunnen houden het weg laten halen. Maar bij 36 weken snap ik het gewoon niet...

Het ging in het geval van Teller om vrouwen die er laat achter kwamen dat hun kind zware afwijkingen had waardoor de levenskwaliteit (als er al uberhaupt een kans van leven was) niet aanwezig was.
Dus dan is het met 36 nog geoorloofd.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:07

nobel1 schreef:
savasan schreef:

Het ging in het geval van Teller om vrouwen die er laat achter kwamen dat hun kind zware afwijkingen had waardoor de levenskwaliteit (als er al uberhaupt een kans van leven was) niet aanwezig was.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets pas aan het licht komt bij 36 weken. Dan zijn er ook al echo's etc aan vooraf gegaan, ze zijn daar op dat gebied volgens mij nog veel verder dan bij ons. Dus je maakt mij niet wijs dat je daar pas bij 36 weken achter komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:25

Ayasha schreef:
Hoe kan je pro life zijn als je mensen dood wil schieten eigenlijk? :=
En lol, nee voorstanders van abortus worden helemaal niet vaak over 1 kam gescheerd... :+ Maar als je nu degelijk leest hebben ze het over de prolifers die dergelijke filmpjes posten en dergelijke uitspraken doen.

Juist jij leest tenminste goed, ik scheer helemaal niemand over een kam
Chiqa schreef:
hij zal wel goed bewaakt moeten worden tegen deze levengevaarlijke 'Prolivers'.....

En wie de schoen past trekke hem aan, ik vind opmerkingen als 'ik heb geen medelijden met deze man die vermoord is' ook aardig die richting uitgaan.
Je bent toch voor het leven? Nou dan.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:50

nobel1 schreef:

Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets pas aan het licht komt bij 36 weken. Dan zijn er ook al echo's etc aan vooraf gegaan, ze zijn daar op dat gebied volgens mij nog veel verder dan bij ons. Dus je maakt mij niet wijs dat je daar pas bij 36 weken achter komt.[/quote]

Blijkbaar is dat toch zo omdat :
A. het ook in Amerika verboden is om in die termijn abortus te plegen en een arts als Tiller die toch vrij bekend was zijn handen niet zou branden aan een schandaal.
B. je er normaliter niet met 36 weken achter komt dat je zwanger bent en er geen zin in hebt.
C. er dus ook vrouwen waren waarbij er na onderzoeken bekend werdt dat ZIJ eventueel zouden te komen overlijden indien ze dit kind zouden uitdragen.

Naar mijn idee voerde Tiller volledig legale ingrepen uit en heeft een of andere idioot besloten hem neer te knallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:19

"die hele prolife beweging" vind ik toch persoonlijk niet heel erg genuanceerd.

Wat chiqa betreft: sorry, jij bedoelde idd niet alle prolifers.
Nee, een moord kan ik niet goedkeuren, ik vind niet dat je als mens mag beslissen over leven en dood.

Met die meneer Tiller kan ik er niet helemaal uit komen wat nu de waarheid is. Als het leven van moeder en kind in gevaar komt (bijvoorbeeld bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar er zijn nog wel meer voorbeelden) zul je een zwangerschap wel moeten afbreken, maar met 36 weken ga ik er dan wel vanuit dat het kind een couveuse ingaat..... tenzij het kind niet levensvatbaar is.
Als er idd heel late abortussen uitgevoerd worden omdat de moeder het kind niet wil, vind ik dat echt heel verkeerd.
Dan nog vind ik niet dat die man dan vermoord mag worden, hoe verkeerd je h et ook vindt, als mens mág je het recht niet in eigen handen nemen. Het blijft moord en de man blijft een mens. Ook als het waar is wat Blue_Eyes zegt.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:44

Nou, ik bedoelde ook niet alle pro lifers, maar meer de pro life groeperingen die propaganda abortus filmpjes op internet gooien, mensen uitjouwen die abortusklinieken uitlopen, plastic foetussen door brievenbussen mikken en abortusartsen neerschieten.
Ik heb het dus niet over mensen die pro life zijn,da's je goed recht en wie ben ik om daarover te oordelen,maar de radicale groeperingen.
Mijn excuus als ik het niet duidelijk opgeschreven heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:45

Oké dank je wel, excuus aanvaard, 't was me idd niet helemaal duidelijk.

Die dingen die jij beschrijft, ben ik het ook niet mee eens. Imo jaag je daar mensen mee in het harnas, en dan is een gesprek helemaal niet meer mogelijk, laat staan iemand overtuigen :) Plus dat ik het veel te ver vind gaan. Staan voor je zaak is goed, anderen daarmee schade berokkenen in imo niets minder dan crimineel gedrag.