Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:57

een minuut inlopen is ook te kort volgens mij. Maar dat is misschien voor iedereen weer anders.
Ooh ik moet nu echt even wat gaan doen, de tijd gaat veel te snel wanneer je achter de pc zit.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:04

Is denk ik voor iedereen wel anders ja. Ik ga wel pas na een aantal uur op zijn lopen. Als ik heel vroeg 's morgens ga lopen krijg ik wel last van mijn spieren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:27

Jeannine schreef:
@ Mambo ja dat ook inderdaad. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat op de juiste manier moet doen. Welke voor en welke na enzo.
Misschien ook maar eens mee beginnen. Ben ook de jongste niet meer *proest*

Ik ook niet! (:)

Voor je begint bijvoorbeeld zwaaien met de armen naar de zijkanten. (Hoe moet ik dit uitleggen :D)
Draaien met je heupen (rondjes) met handen in je zij. Rondjes draaien met je bovenlichaam, beneden naar boven, net als een molen! :D Normaal gaan staan, voeten naast elkaar en dan 1 been optrekken. draaien en dan weer neer zetten en dan de andere.
Als je klaar bent met lopen je been 1 voor 1 vasthouden, nooit te veel vragen!

Ik schrijf dit nu op maar ik vraag me af of het duidelijk is... _O- _O- _O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:31

WenK, misschien heb jij het niet nodig om vooraf te rekken en strekken maar eigenlijk is dit toch wel heel belangrijk, dus altijd wel beter om te doen i.v.m. voorkomen van blessures.

Jij doet ook oefeningen die wij vooraf doen en dan heel goed zijn, daarna doen we die niet meer omdat ze dan eigenlijk geen nut meer hebben.
Maargoed, ieder zijn manier en je moet doen wat je fijn vindt als je de blessures maar probeert te beperken. :j (:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:39

Heb nooit vooraf gerekt en gestrekt, zelfs vroegah (jaar of 15 terug denk ik) niet, als ik meeliep met de atletiektrainingen, dan deden we wel loslopen, dribbelen, hakken-billen en knieheffen, maar niet rekken. Heb eigenlijk dat gewoon aangehouden toen ik zelf ging lopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:43

Daarom zeg ik ook dat ieder zijn eigen manier heeft maar meestal wordt het je toch wel aangeleerd. Laat ik het zo zeggen, ik deed het ook nooit alleen, vond ik niet zo :o maar op de club doet iedereen het en het werkt wel, ik voel het wel aan mijn lijf! :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:51

Thanks allemaal :D

15 maanden geleden overbelasting... doorgelopen en dat had ik beter niet kunnen doen...
Volgende week dinsdag sportarts, alleen daarna gelijk heb ik zwemselectie, voor het NK zwemmen voor MBO, en die moet ik meedoen van mezelf :o

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:59

Zou ik dus echt niet doen Jeanine. :n Zo maak je het dus alleen maar nog erger, waardoor je straks helemaal niets meer kan. Ik snap dat je graag wilt, maar je belemmerd je herstel op deze manier wel heel wel erg. Dat je nu zo in de lappenmand zit, komt door het lopen en sporten met een blessure, als je dat nu blijft doen dan blijf je voor altijd last houden.

Voorheen wandelde ik altijd een minuut of 5 voordat ik begon met lopen, maar moet zeggen dat ik dat nou helemaal niet meer doe. Ik trek de deur achter me dicht en begin met lopen. Uitlopen probeer ik wel altijd te doen. Zeker nu ik zo aan het opbouwen ben is het wel belangrijk goed uit te lopen en te rekken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:24

Zwemmen totaal geen last :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:27

Dan zou ik het aankaarten bij je arts.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:34

Succes dan met zwemmen! Ga je dat echt doen?

Het is zo dat lang niet alle mensen in het begin rekken en strekken, jammer, het is toch wel belangrijk maargoed...

Ik wil het vanavond wel weer proberen om even te lopen! :j Heb er wel weer zin in!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:04

Nou, ik heb juist geleerd dat je ook weer uit moet kijken met rekken en strekken voor je gaat sporten, als je spieren nog niet warm zijn kan rekken en strekken spierscheurtjes veroorzaken. En dat wil je ook niet. Advies wat ik kreeg was om alleen warme spieren te rekken en strekken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:17

Elessar schreef:
Dan zou ik het aankaarten bij je arts.

Mijn arts van de poli vond het goed :+
Wat de die papendal arts zegt moet ik afwachten, maar doe wel vorozichtig :+

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:36

x_Jeanine_x schreef:
Thanks allemaal :D

15 maanden geleden overbelasting... doorgelopen en dat had ik beter niet kunnen doen...
Volgende week dinsdag sportarts, alleen daarna gelijk heb ik zwemselectie, voor het NK zwemmen voor MBO, en die moet ik meedoen van mezelf :o

Oeps, dus als ik pijn in mijn enkel heb is het beter om niet te lopen tot ik helemaal niets meer voel. Of wel lopen (1 of 2 km) tot ik wat voel en dan stoppen. Ik heb net mijn verslaving weer te pakken en ik wil niet stoppen. Bahbahbah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:39

WenK schreef:
Nou, ik heb juist geleerd dat je ook weer uit moet kijken met rekken en strekken voor je gaat sporten, als je spieren nog niet warm zijn kan rekken en strekken spierscheurtjes veroorzaken. En dat wil je ook niet. Advies wat ik kreeg was om alleen warme spieren te rekken en strekken.

daarom moet je ook eerst inlopen, totdat je warm bent en dan rekken en strekken.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:50

Ik mijn hoofd hier ook weer even kom laten zien. Ik nu 2 weken niet meer gelopen heb. Morgen ga ik echt weer een rondje. Kan nu weer overnieuw beginnen. En ga me ook maar eens richten op het rekken en strekken. Ik loop eigenlijk alleen maar in.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:56

Ik begin altijd met een eindje wandelen, daarna loop ik een minuut waarna ik weer een minuut ga wandelen en dan begint het echte werk. Ik merk wel dat ik die eerste minuut echt veel stijver ben dan erna!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:12

Ik wandel het eerste stuk, daarna niets meer, maar ik doe wel nadien rekken en strekkken. Vooraf heeft voor mijn lijf weinig nut, erna vindt mn lijf heerlijk!

Heb net ong 5 km hardgelopen/gejogd(afstandmeten.nl doet t nie, maar had eerst een rondje dat 4,7km was en heb m iets uitgebreid, dus denk 5 km) in 37min, dus ongeveer 8km/h en weer zonder te gaan wandelen of te stoppen tussendoor, dus we gaan lekker vooruit!!!! *\o/*

Denk dat ik de 7km wel ga halen, da's maar 2 km meer en nu liep ik alleen en dan met allemaal mensen om je heen, die slepen je er wel doorheen, hoop ik! :D

Jeanine, moet heel eerlijk zeggen, dat ik je niet heel verstandig bezig vind zijn....Sorry! :o Maar als jij je CIOS af wil maken, moet je ontzettend zuinig op je lijf zijn (sowieso moet je dat al zijn) Je bent nog jong en je lijf moet toch echt nog tientallen jaren mee he!?
Succes iig!!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:13

Mag ik me melden?
Gisterenavond voor de eerste maal terug gaan hardlopen en het beviel me super. Heerlijk toch dat gevoel als je de laatste meters een beetje bijdoet in tempo om dan al die endorfine in je lichaam te voelen gieren :D .

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:54

tuurlijk, je bent hier ook gewoon welkom hoor! Lekker volhouden zal ik zeggen! ren je volgens een bepaald schema of zo iets?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:58

Dank je!
Een aantal jaar geleden rende ik volgens het start to run schema, maar nu loop ik lekker op zelf gekozen stevige muziek die motiveerd om door te bijten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:28

Paps en mams het advies gehad, om de papendal arts te verplaatsen, en voor de selctie van het NK zwemmen voor MBO tegaan op die dag :o paps en mams zeiden zo, van dit wil je al heel lang, dus dan probeer je het nu ook, nu je de kans heb :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:32

Angela_ schreef:
WenK schreef:

daarom moet je ook eerst inlopen, totdat je warm bent en dan rekken en strekken.

Inderdaad! :j

Heb vanavond gelopen maar ging echt verschrikkelijk, ik ben van de week ziek geweest, koorts en verkouden. Het steeg gewoon naar mijn hoofd! Nee, was echt kl ote! :D :+ ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:30

MamboBeach schreef:
Heb vanavond gelopen maar ging echt verschrikkelijk, ik ben van de week ziek geweest, koorts en verkouden. Het steeg gewoon naar mijn hoofd! Nee, was echt kl ote! :D :+ ;)

Ow, getver, da's flink balen! Eerst maar ff de griep helemaal uit je lijf, dan weer verder!

Ik heb gewoon weer 0 spierpijn van gister! :# Jahoeoe! :# Proberen morgen of anders donderdag weer en dan wil ik vant weekend 7 km lopen, heb ik het iid al een keer gedaan...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:12

Balen MamboBeach!!!

Goed zo Jaan!

Ik heb echt nooit spierpijn... :o Ja, van springles altijd en van de Bodypump van de week, maar verder niet...

Ik ga vanavond weer hardlopen. Heb een lekker pittig schema bedacht, kijken of het lukt... :D