Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:26

Hey sifra, wat vervelend voor je opa :(:) Hoorde hier pas een verhaal dat een dame voor euthanasie had gekozen, wist niet eens dat dat mogelijk was. Mijn opa heeft een kwade dood gehad maar het is wel snel gegaan, hij heeft nog wel in coma gelegen maar dat heeft gelukkig geen dagen geduurd. Was slopend, wachten op de dood. Mijn oma zegt altijd, als hij komt dat hij dan maar doorpakt en dat is toch ook het beste. Nogmaals sterkte.

Mijn vriend komt tussentijds nog 2 weken terug (mits de missie het toelaat) en vandaag horen we wanneer dat is. Dan kunnen we daar naartoe leven, hij gaat proberen om in ieder geval pas over de helft terug te komen. Zodat de tijd daarna in ieder geval korter is. Hij gaat kijken of het met zn verjaardag thuis kan zijn, zou wel leuk zijn natuurlijk. (dat is oktober) Als dat zo is dan hoeft hij daarna nog maar heel even terug. Het 2de afscheid schijnt wel zwaarder te zijn dan het eerste maar dat hebben we er wel voor over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:29

CIV: Ik zal voor je duimen, spannend hoor! Hopelijk komt hij zo snel mogelijk terug. Ik vind nog steeds dat je je behoorlijk sterk houd. Petje af meid!

Sifra: ik herken het helaas wat betrefd je Opa. Afgelopen jaar is de Oma van Pascal (mijn vriend) overleden aan darmkanker. De laatste dagen waren zo zwaar. Maar uiteindelijk lag ze er zo mooi bij, ze glimlachte gewoon. Wij zijn er overigens bij geweest toen ze overleden is. Ik hoop voor jou en je opa dat het snel gedaan is, en dat je opa zijn welverdiende rust vind. Sterkte meid!

Ik heb een gat in de dag geslapen. Ben net uit bed. Blijkbaar had ik het toch nodig, ik weet het niet. Straks op de koffie bij een vriendin, heb er niet zo heel veel zin in.

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:30

Oh ik lees nu net dat het om een soort van vakantie gaat. Hopen dan maar dat hij met zijn verjaardag terug is! En meid, de tijd vliegt!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:30

Wel fijn dat hij tussendoor wss een keer naar huis kan komen. Lijkt me idd ook heel moeilijk om dan wéér afscheid te moeten nemen, maar je hebt hem dan iig weer even bij je gehad. Jij ook sterkte hoor, zal voor je duimen dat het allemaal een beetje gunstig uitpakt!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:31

Kón ik maar eens een hele dag weer even bijtanken. Ren de hele week al van hot naar her en dat is zondag pas gedaan.. Hoewel ik dan weer thuis voor school aan de bak kan..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:33

Thanx Angela! Heerlijk toch, dat je lekker hebt kunnen slapen. Misschien geeft het je wel wat afleiding straks bij je vriendin. En anders ga je gewoon na een bakkie weer weg?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:34

Hee Petulan! Hoe gaat het met jou? Druk dus zo te horen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:50

Pfff, Petulan, dat klinkt ook niet echt lekker. Hoe gaat het verder met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:09

Zo ik ben ook eindelijk uit mijn bed gerold. Vanochtend toen mijn vriend eruit ging ben ik de hond uit gaan laten om daarna snel weer mijn bed in te gaan. Straks de cursus cognitieve vaardigheden. Vind het wel spannend.

Sifra: Wat naar dat je opa zo slecht ligt. Wat erg als je eigenlijk zo ligt te wachten op de dood, maar je lichaam gewoon nog te sterk is. Sterkte ermee.

CIV: Spannend vandaag dan! Ben benieuwd wanneer hij naar huis komt.

Angela: Misschien valt het wel mee als je er eenmaal bent. Ik herken het wel. Zit te twijfelen om morgen bij een vriendin langs te gaan, maar ben zo bang dat ik niks te vertellen heb en niet gezellig genoeg ben.

Petulan: Druk dus, pas je wel goed op jezelf, tot zo zover dat lukt dan? Hoe gaat het verder met je?

Samantha: Wat een leuk hondje. Wij hebben in spetember een hond van 16 (inmiddels 17) uit het asiel gehaald. Zodat ik weer wat regelmaat en gezelschap kreeg. Tot nu toe zijn we alleen maar hartstikke blij met hem, ookal is het een aparte.

Volgens mij heb ik nu iedereen wel weer gehad ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:37

PW, succes straks op de cursus. Wat is jullie hondje al oud! Wij hebben een teckel van 8 en een podenco van 12 uit een asiel in Spanje. We hebben hem gekregen toen hij 9 was. En de hond van mijn moeder logeert hier nu, omdat mijn moeder bij opa en oma slaapt. Moet zeggen dat drie honden toch wel druk is. Vooral omdat ik veel moeite heb met het uitlaten (stomme stomme hyperventilatie). Maar zonder dieren zou ik ook niks vinden!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:41

Dank jullie dames, als het goed is dan belt hij vanavond en weten we dan meer, ben benieuwd. De boodschappen zijn gedaan, ben altijd blij als ik weer terug ben, iedereen gaat vragen hoe het is. Wel lief natuurlijk dat ze meeleven.

Angela, soms verbaas ik mezelf er ook over misschien dat de klap nog moet komen, weet het niet? Misschien is het wel leuk bij die vriendin, met mijn vriendinnen raak ik nooit uitgepraat dus daar ben ik zelf niet bang. Zie er ook wel vaak tegenop om er naartoe te gaan maar als ik er dan ben valt het meestal alles mee.

Sifra, ik zal ook voor jou duimen, dat je opa niet meer hoeft te lijden en vredig in zal slapen. Sterkte meid, weet je al of je er nog langsgaat?

Petulan, doe rustig aan, zo te horen heb je het erg druk. Stel prioriteiten en denk daarbij aan jezelf!

PW, succes straks! Goed van jullie dat jullie zo'n oud hondje nog een kans hebben gegeven, doet hij het nog goed? Is al een hele leeftijd natuurlijk.

Sam, veel plezier vanavond als we elkaar niet meer spreken, het is natuurlijk wel met een dubbel gevoel maar ik denk dat jullie beide er blij mee kunnen zijn dat Spike zo goed terecht komt. Wij hebben zelf een Husky, ook een aparte maar dat hoort ook wel een beetje bij het ras geloof ik. In de toekomst willen we graag een stafford of een pitbull (erbij?)

DC, hoe is het met jou? Lukt het met je cv opstellen? Is spookie alweer gewend?

Zit te twijfelen of ik de oude eigenaar van mn oude verzorgpaard zal berichten dat hij mij moet contacten als ik hij hem weg doet, hoorde namelijk dat hij dat van plan is, we zijn niet echt als vrienden uit elkaar gegaan. Zal het er vanavond is met mn ma over hebben.
Laatst bijgewerkt door koi op 28-05-09 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:56

Hij is zeker al oud, het is ook nog eens een hele grote hond, wat het extra bijzonder maakt. Meestal worden zulke grote honden minder oud. Maar hij doet het nog goed.

Sifra: Ik heb soms ook wel moeite om de hond uit te laten. Maar dat heeft bij mij niks met hyperventilatie te maken. Soms zie ik gewoon al vreselijk op tegen een rondje met de hond zonder echt te weten waarom.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:11

Wel leuk dat de meeste naast paarden ook honden bezitten. Zelf ga ik graag met de hond wandelen alleen heeft zij niet altijd zin om haar behoeftes te doen wat wel frustrerend is, zeker met slecht weer. Het is goed dat we ze hebben want zo moet je toch iedere dag naar buiten en buitenlucht is goed voor een mens! Gelukkig heb ik zelf nog geen aanvallen gehad tijdens het lopen met de hond, normaal krijg ik ze alleen in bed of in de bios etc. niet echt tijdens mn dagelijkse leven. Meer tijdens ''de bijzondere" dingen buiten de dagelijkse rompslomp.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:17

Dat is ook precies de reden waarom wij weer een hond hebben genomen. Regelmaat. Heb ook bewust met mijn vriend afgesproken dat ik de hond 's ochtends uitlaat en hij niet voordat hij naar zijn werk gaat. Dan moet ik mijn bed wel uit. Al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:42

Heb maar even de was opgevouwen en de vaatwasser leeggeruimd. Mijn vriend is de laatste dagen zo druk geweest met de was dat ik me echt schuldig en lui voelde dat ik niks gedaan had. Als hij nu vanmiddag thuiskomt heb ik in ieder geval ook wat gedaan. Voelt wel goed moet ik zeggen...

Ik ben gewoon zo zenuwachtig voor zometeen. Het is ook nog eens pas de tweede keer in de nieuwe groep waarin ik me nog niet zo op m'n gemak voel...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:53

Dat gevoel herken ik ook wel PW, je schuldig voelen. Je hebt de groep in ieder geval al een keertje gezien en ik neem aan dat iedereen daar in het zelfde schuitje zit wat toch voor een stukje saamhorigheid zou moeten zorgen? Hoop dat het je meevalt, probeer het nog een aantal keer en anders is er misschien een andere oplossing. Bedenk wel dat de andere waarschijnlijk net zo als jij nu hebben gezeten, dat kan mij weleens geruststellen. Niemand legt graag zijn kaarten op tafel maar jullie zitten daar om elkaar te helpen, ze zijn er voor jou! Succes zometeen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:18

sorry meiden,niet bijgelezen.
ik ga de slaapdienst in...tot morgenmiddag..zucht.

sterkte voor jullie wie het nodig heeft.

(oh en met spookje gaat het super!!)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:46

Ik ben net terug van de coginitieve vaardighedentraining. Heb me heel kwetsbaar opgesteld door een van mijn dagboekformulieren (g-schema) in te brengen. Vond het doodeng, maar heb het toch maar gedaan omdat ik er thuis mee vastliep. Uiteindelijk daar een flink potje zitten janken, al mijn frustraties er ook meteen maar even uitgegooid en ik moet zeggen, het luchtte best op. Ik heb er ook wel wat aan gehad, ben er achter gekomen dat mijn angst om dingen uit mijn verleden te verwerken eigenlijk een angst is voor een terugval / crisis zoals ik in december heb gehad. Nu is mijn huiswerk om die angst / gedachte verder uit te dagen en als het kan om te buigen naar een rationelere gedachte. Dat zal niet eenvoudig zijn, maar ik ga het proberen!

Verder heb ik nog even met één van de trainers gesproken over waar ik tegen aan liep met mijn behandelaar. Hij zei dat ik dat toch het beste met haar zelf op kon pakken en aangeven dat ik niet genoeg heb aan alleen de cognitieve vaardgiheden. Dat ga ik dus maar doen dan.

Ben wel behoorlijk gesloopt na vanmiddag. Was behoorlijk intensief. Ik merk wel dat ik me hierdoor wel meteen meer thuis voel in de groep, wat weer positief is voor de volgende keren.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:06

Goed zo PW! Klinkt als een flinke stap. Ik herken eigenlijk wel wat je zegt; angst om dingen uit het verleden te verwerken is eigenlijk angst voor een terugval! Die kwam bij mij ook wel binnen. Wil ik nl alles wel weer oprakelen, het gaat nu net weer wat 'beter' en ik wil ook niet wéér in zo'n crisis terecht komen. Is wel een eye opener. Hoewel ik eigenlijk ook niet echt geloof dat dat weer zo;n terugval zou veroorzaken. Hmm
En fijn dat je je nu wat meer thuis voelt in de groep, komt dat omdat je wat meer van jezelf hebt laten zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:59

Wat goed van je PW!!! Echt super gedaan meid!

Het lui voelen herken ik maar al te goed, en ik zou eigenlijk ook iets moeten hebben waarvoor ik 's morgens mijn bed uit moet. Soms denk ik echt, waarvoor sta ik nou eigenlijk op?

Ik ben vanmiddag bij mijn vriendin geweest en het was wel gezellig, maar ik durfde niet goed te zeggen wat er nu echt aan de hand was. Voel me daardoor weer wat minder. Dadelijk krijgen we weer bezoek, en mijn hoofd zit al zo vol...

En net thuis lag er een brief van de arbo op de mat. Een verslag van het bezoek van afgelopen dinsdag. Mijn baas zal zich wel verbijten want het behoorlijk aangepast. De man waar ik telefonisch contact mee heb gehad had het nog vrij luchtig bekeken en is uitgegaan van het meest positieve beeld.

De arts waar ik nu ben geweest heeft me behoorlijk goed ingeschat.. Mijn situatie was ernstig en contact met mijn werkgever is ongezond voor mij, het bevorderd het ziekteproces niet. Ze gaan vooralsnog uit van een volledig arbeidsongeschiktheidsperiode van meer dan 3 maanden...

Ik kan wel huilen van blijdschap!!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:00

Goedzo PW :) Ben echt trots op je! :j
Sifra, veel sterkte hoor!
Angela, toppie. Nouja, ergens ook niet maar dit is wel de dikke vinger richting je werkgever waar ik stiekem al op hoopte :j

Ja, ben heel druk. Ben nu in de afrondingsfase van dit schooljaar, en dat vraagt nog veel typwerk. Helemaal omdat ik natuurlijk ook veel tijd aan mijzelf heb moeten besteden.. Maar het komt goed, heb een mooi beetje bewijsmateriaal om mn ontwikkeling aan te tonen, het is nu gewoon nog de vraag of ik mezelf genoeg laat zien zeg maar. Heb gelukkig ook nog een gesprek er over met een assesor en mn studiebegeleider zodat ik (ik ben verbaal een stuk sterker dan op papier) nog toevoegingen kan doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:02

Het is weer heel confronterend voor mij persoonlijk, maar voor mijn werkgever is het inderdaad een hele dikke, vieze, vette vinger!

Hopelijk komt het allemaal goed met je studie! Succes!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:02

Wat fijn dat je begrepen wordt Angela! Kan me goed voorstellen dat je daar blij om bent!

Ik kan me ook voorstellen dat je je wat minder voelt omdat je bij je vriendin niet helemaal precies hebt gezegd wat er aan de hand is. Het is natuurlijk ook niet niks om dat te vertellen en best confronterend. Sterkte zo nog met het bezoek.

Ik ga weer mooi op tijd naar bed, ben echt gesloopt na vanmiddag. Heb net al even gemediteerd, maar het ging voor geen meter...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:04

Petulan schreef:
ik ben verbaal een stuk sterker dan op papier

Grappig, dat is bij mij dus precies andersom.
Succes in ieder geval met het afronden van je schooljaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:04

Petulan: ik zie dat jij juffrouw in spe bent, wat ontzettend gaaf!!! Dat is ergens ook mijn droom, ik hoop die ooit waar te kunnen maken. Maar goed dan zal ik weer moeten gaan leren, en ik woon inmiddels op mezelf..