Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:44

Ben net een uurtje wakker,ben nog niet lekker stond op,met een zwak gevoel en koude rillingen,en iets misselijk,moet dadelijk de volgende tablet antibiotica innemen moet het slikken tot woensdag hoop toch wel dat het beter gaat worden nou..ik ben steeds bang dat het toch met de mexicaanse griep te doen heeft,omdat ik al 3 weken thuis zit,maar de dokter zei dat ik dat niet had en dat dat maar 3 dagen duurt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:37

pff blij dat ik nooit ziek ben , bij verkoudheidje stopt het wel.

*klopt af*

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:57

het duurt tussen de 2 en de 7 dagen.
Ik kreeg op maandag keelpijn werd op dinsdag avond echt ziek met koorts, woe do en vrij dood ziek geweest en zaterdag knapte ik weer op en zondag was ik weer beter.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:50

__Nathalie__ schreef:
Ik kreeg op maandag keelpijn werd op dinsdag avond echt ziek met koorts, woe do en vrij dood ziek geweest en zaterdag knapte ik weer op en zondag was ik weer beter.

wat heb jij ervoor gekregen dan?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:09

__Nathalie__ schreef:

zoooo ruilen ???

heb 8 dagen met hoge koorts gelegen
daarna nog meer dan week met verhoging
paar dagen er voor al ziekzwak etc
en nu eindelijk een beetje boven jan

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:29

Kom ik ook me ook melden :+
Van de week al fiks verkouden en last van mijn bijholtes.
Vandaag werd ik echt ziek wakker. De kans is erg aanwezig dat ik de Mexicaanse griep heb, dus dat is flink balen.
Ben bij de HAP geweest en heb nu een antibioticakuur.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:25

AnnemiekvM schreef:
Kom ik ook me ook melden :+
Van de week al fiks verkouden en last van mijn bijholtes.
Vandaag werd ik echt ziek wakker. De kans is erg aanwezig dat ik de Mexicaanse griep heb, dus dat is flink balen.
Ben bij de HAP geweest en heb nu een antibioticakuur.

welke soort antibiotica heb jij gekregen?
Ik moet zeggen nou de vierde dag,dat ik me iets beter ga voelen,straks nog even heel erg gezweet en dan weer koud,en nou gaat het weer beter..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:06

Weet iemand wanneer er bekend wordt hoeveel prikken er nodig zijn voor de inenting? En wanneer?
:)

Ik krijg al meer praatjes, dus voel mij ietsje beter. Was gister alleen overmoedig en dus heb ik vandaag weer de hele dag in bed gelegen. Naja, elke vooruitgang is al mooi :)
Alleen begin ik nu wel echt een 'blaf' hoest te krijgen... dus vriendlief is al naar zolder verhuisd zodat hij wel kan slapen :=

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:07

Zover ik tot nu toe gehoord heb is er maar 1 enting nodig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:09

Dat zou mooi zijn, want ik ben al geen held met naalden :=

De gewone griepprik komt er zeker ook nog bij?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:12

ik krijg ook al meer praatjes hihi,maar heb nog wel hoofdpijn zal ook wel van de antibiotica zijn,schijnt een zware kuur te zijn heb ik gehoord...maar heb vanavond alweer aardappels gegeten gewone kost dus goed teken,heb alleen nou overal spierpijn van al het gelig en gezit..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:15

Ik heb nu blauwe tenen door het gelig := Ziet er best eng uit, ik heb geen flauw idee hoe ik de normale kleur terug moet brengen. Ben al aan de wandel gegaan, benen hooggelegd maar geen resultaat :=
Naja, warme douche doet misschien wonderen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:19

ik wou inderdaad zo een warme douche nemen hihi,jij ook beterschap!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:27

Even een vraagje aan de doktersassistentes hier ;)
Ik kreeg een brief binnen, mn jaarlijkse oproep voor de griepprik (die ik nooit haal, omdat ik er 2 maal enorm ziek van/door/mede door ben geworden) en er stond bij dat de brief voor de mexiaanse griepvaccin volgt.
Nu wil ik ook die niet halen, mits mij iemand kan vertellen dat deze geen bijwerkingen heeft..hoorde vreemde verhalen overe norme nachtmerries, paniekaanvallen, kans op dergelijke bijwerkingen door dat vaccin..weet iemand van jullie hier meer van?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:18

Ik ben nog ziek:( heb de dokter net alweer gebeld,houdt hoofdpijn en rode ogen,en dikke klieren en hoest af en toe weer wat,voel me ook nog zwak,het enigste wat verbeterd is dat ik gewoon weer eetlust heb....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:34

Amy77 schreef:
Even een vraagje aan de doktersassistentes hier ;)
Ik kreeg een brief binnen, mn jaarlijkse oproep voor de griepprik (die ik nooit haal, omdat ik er 2 maal enorm ziek van/door/mede door ben geworden) en er stond bij dat de brief voor de mexiaanse griepvaccin volgt.
Nu wil ik ook die niet halen, mits mij iemand kan vertellen dat deze geen bijwerkingen heeft..hoorde vreemde verhalen overe norme nachtmerries, paniekaanvallen, kans op dergelijke bijwerkingen door dat vaccin..weet iemand van jullie hier meer van?

Dat kan ik je best vertellen, maar ik denk niet dat er vaccins zijn die helemaal geen enkele bijwerkingen hebben.
Bijwerkingen die jij beschrijft heb ik nog niets van gehoord, zal eens kijken of ik wat meer informatie kan inwinnen.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:36

Ik heb gehoord dat er 2 vaccins voor de mexicaanse griep komen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:02

Klopt :j

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:20

Omdat mijn griep zolang duurt nu de derde week al,moet ik morgen bloed afnemen,in welk stadium nu mijn griep zit..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:22

Al de derde week! Dat is lang. Dan maar hopen dat het snel over wil gaan.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:35

AnnemiekvM schreef:
Al de derde week! Dat is lang. Dan maar hopen dat het snel over wil gaan.

Ja klopt,de eerste week heb ik alleen maar gehoest tot heesheid toe,en niet helemaal lekker erbij,wel gewoon naar mijn werk geweest,de tweede week grieperig,hoesten over maar kwam niks los :Y) maar na de dokter geweest antibiotica gekregen die dacht aan een bacteriele infectie bij de luchtwegen nee dus,nou nog grieperig gestopt met antibiotica en nou dus bloed afnemen,het gekke is ik ben ook niet doodziek maar ook niet lekker,eet gewoon enzo,maar heb nog hoofdpijn en zwak gevoel wat snotterig,en rode ogen door het ziek zijn,af en toe oorpijn of dikke klieren dus het houdt maar niet op ben het ook zat :(

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:35

Dus ik kan dit jaar 3 vaccins gaan halen in plaats van de gebruikelijke 1 als ik het goed begrijp?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:41

ah, bah... 3. Ik vind 1 al een ramp := Naja, het moet maar weer :j
Liever 3 prikken dan heel erg ziek worden door die rotgriep!

Ik ga zo even langs bij de dokter om een afspraak te maken voor morgen. Telefonisch wimpelen ze mij sneller af door te zeggen 'gaat wel weer over' :+ En omdat ik bellen al niet leuk vind, ga ik er ook niet echt tegenin... Dus dan maar even persoonlijk een afspraak maken :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:14

Ik ben nu sinds zaterdag ziek, maar de week daarvoor was ik ook al heel niet lekker.
Ik vind het zelfs nu al lang worden!

Maarja, even goed uitzieken en dan er weer tegenaan.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:17

bij mij wordt het de derde week juist nu pas beter,heb weer zin om in de huishouding wat te doen,ben net even naar de winkel geweest boodschapjes doen hier in de buurt even,en heb weer honger,maar toch maar bloedprikken omdat ik nog niet de oude ben,

ps:bij mij lijkt het er nou ook wel uit te zweten,heb geen koorts maar zweet nou toch gauw nou ik hoop het... ;)

@AnnemiekvM wat voor klachten heb jij allemaal dan?