Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yessy schreef:Diane is prima als anticonceptie, het mag alleen niet meer puur om die reden worden voorgeschreven omdat het best een zware pil is.
Als het geen anticonceptie zou zijn, zouden mannen hem ook wel mogen slikken toch
zeanine schreef:Yessy schreef:Diane is prima als anticonceptie, het mag alleen niet meer puur om die reden worden voorgeschreven omdat het best een zware pil is.
Als het geen anticonceptie zou zijn, zouden mannen hem ook wel mogen slikken toch
Diane is officieel ook geen anticonceptiemiddel maar een middel tegen acné. Door de hormonen die erin zitten werkt het wel als anticonceptie. Ik weet niet of mannen het zouden mogen slikken, het is tegen acne, maar weet niet hoe mannen op de hormonen zouden reageren.
sHaKiEjLaVeR schreef:Pytje schreef:officieel gezien is de diane 35 een medicijn tegen acne en overbeharing. De bijwerking is dat het werkt als anticonceptie middel.
En mag deze pil dan ook voorgeschreven worden als jij bij de dokter komt voor anticonceptie middel? Of puur voor acné en overbeharing?
xDramaQueen schreef:Ik slik nu 8,5 jaar microgynon, ik ben die troep zat en ik wil niet meer, ik ben al eens 2 of 3 maanden oid gestopt, ik vond het vreselijk en had het gevoel dat ik die hormonen nodig had, maar dat waren schijnbaar afkickverschijnselen![]()
Ik vergeet hem ook steeds meer... ik wil alleen niet ongesteld worden wanneer het mijn lichaam uitkomt, ik wil dus wel een ander anticonceptie middel, ik heb geen vaste vriend, en seks heb ik alleen met condoom, hoeft dus niet te beschermen tegen zwangerschap (ja dames ik weet dat een condoom kan scheuren maar ik ben al 2,5 jaar niet actief) ik wil alleen gewoon niet ongesteld worden.
iemand suggesties?
goeroe schreef:Met de Mirena is het ook helemaal niet zeker dat je niet meer ongesteld wordt hoor.Misschien kun je de nuvaring proberen. Ik weet niet zeker of het een probleem is om steeds door te ringen, maar ik denk het niet. Ik geloof dat je met de prikpil of een implantaat ook niet ongesteld wordt, maar daar weet ik niet veel van. Even met de huisarts overleggen lijkt me het handigst.
goeroe schreef:Met de Mirena is het ook helemaal niet zeker dat je niet meer ongesteld wordt hoor.Misschien kun je de nuvaring proberen. Ik weet niet zeker of het een probleem is om steeds door te ringen, maar ik denk het niet. Ik geloof dat je met de prikpil of een implantaat ook niet ongesteld wordt, maar daar weet ik niet veel van. Even met de huisarts overleggen lijkt me het handigst.