Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:23

Hoelang ben je al bezig? En merk je wel iets aan je vetpercentage? Want het kan natuurlijk ook een plateau zijn. Maar ik zou het zeer zeker even voorleggen, vreemd is het wel!

Misschien ook een optie om je stofwisseling een boost te geven door wat onder je calos te gaan zitten een paar dagen!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:26

Nou ik sport al een half jaar vrij fanatiek. Dat ik echt zo bewust met mijn voedsel omga is nu 1,5 a 2 maanden denk ik.

Ik heb een tijdje van die kruidenthee geprobeerd die ook goed voor je stofwisseling is, maar dan zit ik de halve dag op het toilet dus dat kan ook niet goed zijn...

Ben benieuwd wat de HA er van zegt

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:31

Hmm eerlijk gezegd vind ik 2 maanden nog niet megalang, misschien heeft jouw lichaam meer tijd nodig om aan de verandering te wennen. En misschien ben je nog steeds enorm bezig met spieropbouw, vandaar dat ik vraag naar je vetpercentage....

Hoeveel calos per dag neem je ongeveer in?

Ik goochel ook maar wat hoor :)!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:46

Het is niet zo dat ik in de tijd er voor zo verschikkelijk slecht at dat ik kilo's ben aangekomen. Gaat heel geleidelijk over de jaren.

Ik tel mijn calos niet elke dag, maar ik mik op 1700, soms iets meer. ( op de dagen dat ik veel verbuik)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:18

Zo schopt zichzelf onder haar bips en gaat weer goed bezig zijn vandaag, vriendlief heeft mij teveel lekkere en verkeerde dingen voorgeschoteld dit weekend, maar goed heb alle dagen ook flink fanatiek gesport, dus het ken..... njet :=

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:44

Hallo allemaal,

Ff mijn schema voor vandaag..
O: 2 boterhammen met paturain light
T: sinaasappel
L: 2 boterhammen met slankie smeerkaas
T: zakje snack-a-jacks
D: pasta!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:50

:wave:

weer terug uit Parijs en alles gegeten wat verboden is ong 5 kitkat chrucny's op een dag en stuk of 10 energy drankjes in 3 dagen ... heerlijk

volgens mij niks aangekomen wel getraind in het park (marathon) morgen gaan we er weer voor vandaag vergeet ik de hele dag te drinken :(

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:37

1700 is op zichj wel netjes bon. Maar op zich denk ik dat tijdens afvallen 1500 ook genoeg moet zijn :)! Toch maar eens vragen aan ha ja Bon!

Tita, haha heerlijk toch, soms moet je gewoon genieten! Ik heb ook moeilijk weekend achter de ug!

Ik heb net lekker geshopt en kon een broodje van de V&D niet weerstaan. Heb die met gemarineerde kip genomen, valt volgens mij wel mee, zit wel beetje saus op, maar voor de rest alleen kip en tauge!

O: boterham swspread
T: boterham swspread
L: broodje gemarineerde kip V&D
T: liga continue
A: kip kerrie met meergranenrijst

EN dan 2 uur sporten :)!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:59

Hoe weten jullie hoeveel calorieën er in je groente, aardappelen e.d. zitten?

Vandaag:
O: VB met gestampte muisjes
T: -
L: 2 bruine petit pains, één met 35+ kaas en één met halvajam
T: 2 plakjes ontbijtkoek
A: Bloemkool&aardappelen met een zoetig sausje
T: Appel en Snack a jacks (gister niet genomen)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:08

Groente zonder saus mag je onbeperkt eten, zitten heel weinig calos in. Je kunt beter meer groentjes eten dan aardappelen, in aardappelen zitten veel meer calos, maar vooral veel meer koolhydraten!

Via www.caloriechecker.nl
1 opscheplepel gekookte aardappels: 55 kcal
1 opscheplepel bloemkool 35 kcal
1 " brocoli: 10 kcal

kijk eens op www.caloriechecker.nl

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:16

Okee thanks!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:35

Nou vanmorgen gewogen en 74,5!!!! ik blijf nu in de 74 zitten dus officieel al 2 kg kwijt! Nog 4 te gaan!!!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:24

Goed joh!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:26

Loesss schreef:
1700 is op zichj wel netjes bon. Maar op zich denk ik dat tijdens afvallen 1500 ook genoeg moet zijn :)! Toch maar eens vragen aan ha ja Bon!

Mijn yogainstructrice met voedingschtergrond, vond 1600 al echt te weinig met de hoeveelheid inspanning die ik lever op een sportdag. En 1700 vind ik echt een opgave! ALs ik mijn normale patroon optel kom ik eerder rond 1500 dan rond 1700. Nu neem ik steeds maar een gezond tussendoortje of een krentenbol extra...

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:49

Hmm... Ik kom op 1136 uit dus dat is veel te weinig.
Maar ik heb ook dingen maar een beetje gegokt enzo.
Zal het wat beter bij gaan houden hoeveel ik precies van alles neem en dan morgenavond nog eens invullen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:03

Crashen is zo slecht! Je gooit je hele vetverbranding stil en valt alleen spiermassa af. Je eet je eigen spieren op. Je valt wel af maar helemaal verkeerd. Kijk naar die sporters, die moeten veel eiwitten binnenkrijgen anders komen ze geen spiermassa bij.

Laatst hoorde ik een bekende arts zeggen dat het lichaam een jaar! nodig heeft om te herstellen als je gecrasht hebt.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:56

daarom vind ik 1700 ook wel oke. De gemiddelde behoefte voor een vrouw is 2000? Dus 1700 is minder en met meer dan gemiddeld sporten is dat niet zo'n gek minimum volgens mij.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:12

Goeie tips komen er hier voorbij, ik ga elke keer veel te 'fanatiek' van start en ga dan mezelf uithongeren, en daarna weer in vreetbuien te vervallen. Doet je geen goed..
EN ik schrok vanochtend gewoon van m'n huid, echt één en al cellulitis :=
Ga nu proberen gewoon aan de 1700 kcal te zitten, zodat ik niet steeds in vreetbuien verval, want uiteindelijk wordt ik alleen maar dikker zo :\

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:29

Bluuuh 600 gram aangekomen door het slechte weekend en Kdag en nacht.... bah, maarja, ik ga gewoon door! Baal ervan!

Cellulitus word bij mij zoveel beter als ik sport en veel water drink!Vooral dat water drinken zet zoden aan de dijk en bovendien masseer ik het regelmatig met anti cellulitus gel....

Klopt dat 1700 netjes is, maar ik bedoelde meer as het daat niet mee werkt dat je misschien eens kunt proberen een boost te geven van een paar weken van 1500 calos! Misschien helpt dat!

Ik zit ook rond de 1700!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:08

Halllooo

Kennen jullie Nintendo Ds nog wat die hebben een nieuw misschien oud spel iets van Your Healty rekent alles voor je uit en als je dan nog invoert wat voor sport je hebt gedaan en hoe lang berekent ie ook alles, het ding waarschuwt dat je te weinig eet of drinkt om af te vallen.
Ik wil hem wel aanschaffen lijkt me fijn.

Ik drink bijna niks meer het lukt niet meer.

Als Lunch ga ik dadelijk sushi halen mjammie stuk of 10-12 soorten.

O 2 crackers met 30+-kaas
T liga milk
L waarschijnlijk sushi anders 3 boterhammen 2 met vlokken 1 met sandwichspread
A kant en klaar boerenkool

Ik heb geen eten en fruit thuis gister gingen de supermarkten vroeg dicht :( vandaag ook dus kleine beetje halen want vrijdag is het weer eten-shopdag

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:21

Loesss schreef:
Cellulitus word bij mij zoveel beter als ik sport en veel water drink!Vooral dat water drinken zet zoden aan de dijk en bovendien masseer ik het regelmatig met anti cellulitus gel....

dat klinkt in elk geval hoopvol.. nou moet ik zeggen dat ik de laatste tijd amper water drink, en heel veel cafeïne (cola light), en volgens mij bevorderd dat de cellulitus alleen maar :oo dus probeer nu echt 1,5 liter water minstens te drinken..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:24

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:38

ideaal is dat tita :j en altijd en overal bij je!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:39

>;) heb al gelezen als je bmi goed is, dat dat ding niet veel meer doet dat is minder maar er komt ooit vast wat beters op de markt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:47

Ik ga vanavond voor het eerst in mijn leven naar de sportschool!!! :D
Ik wil echt wat aan mijn lijf gaan doen, merk dat de jaren een beetje gaan tellen. Mijn lichaam is echt veranderd.