Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebeccaa schreef:benangelique schreef:nieuwelingen; hebben jullie je bmi al eens berekend?
voor nicolettehorses kom ik op een BMI van 19,7 bij je huidige gewicht. als vrouw moet je een bmi hebben tussen de 21 en 25 en pas vanaf 25 aan lijnen denken.
bueno, bij jou kom ik op een bmi van 22 en ook jij moet dus absoluut niet afvallen! wanneer je 5 kg afvalt, heb je een bmi van 20,2 en kom je dus onder de gezonde grens...
De GGD zei tegen mij, dat een BMI van 20 gewoon geod is, iets aan de zware kant zelfs..
piaelfje schreef:Mijn BMI is 21.34
Ik weeg zon 55.7 en ben 1.62.
Toch zou ik graag zon 5kg afvallen, zodat ik rond de 50 zit.
Mijn gemiddelde voedingschema:
O. 1 banaan
T. 1 liga evergeen+pakje crackertjes
M. 2 broodjes
T. Bakje gruesli
A. meestal 2 tot 3 schep groente en 2 schep aardappel en 1 keer vlees of vis.
Verder snoep ik meestal niet, behalve soms een stukje chocola zon 1 keer in de maand:P
In het weekend 1 bakje chips.
Verder rijd ik nu zon 1 a 2 x in de week paard en fiets ik elke dag 20 km.
Zwartwitje schreef:Ik denk dat jij heel goed bezig bentje beweegt ruim voldoende, en nog in de groei, dus dan heb je die energie ook zeker nodig. Wel mis ik een beetje de eiwitjes; misschien kun je in plaats van vruchtenhagel kaas op je boterham doen 's ochtends, en misschien tussendoor ergens nog een glas melk of yoghurtdrink?
Verder eet je volgens mij voldoende, en hoef je absoluut niet af te vallen!
benangelique schreef:of geen drinkontbijt maar lekkere magere kwark van optimel. glijdt zo naar binnen!
een bmi van 20 is laag en zeker niet richting zwaar. blijf het bizar vinden dat ze het bij de ggd gezegd hebben. maar goed, doet er niet toe.
Unwritten schreef:Voor het avondeten vind ik alleen een broodje gezond wat weinig, daardoor komt het voor dat je later op de avond honger krijgt en gaat snoepen. Wat je later op de avond snoept wordt ook niet meer verbrand door je lichaam omdat je niet meer beweegt als je gaat slapenHet is dus verstandig om ruim avond te eten.