Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:32

Voor het avondeten vind ik alleen een broodje gezond wat weinig, daardoor komt het voor dat je later op de avond honger krijgt en gaat snoepen. Wat je later op de avond snoept wordt ook niet meer verbrand door je lichaam omdat je niet meer beweegt als je gaat slapen ;) Het is dus verstandig om ruim avond te eten.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:37

Vandaag ging best goed!

O: 1 glas drinkontbijt van Hero
T: Broodje gezond (was eigenlijk voor 's middags maar had echt trek)
L: 2 rijstwafels (Had door dat broodje gezond geen trek meer)
T: Appel + Snack-a-Jack
A: Aardappels, vegetarische kaasschnitzel en komkommer en tomaat.

Heb de hele dag ook niet extreem veel trek en als ik had gegeten voelde ik me gewoon ook vol, precies genoeg gegeten dus.
Sommigen zeggen dat ik te weinig eet.. Ik kan er niks aan doen, ik heb altijd al weinig gegeten en ik krijg gewoon niet meer naar binnen.

De ongezonde dingen vervallen aardig bij mij, ik eet nu vooral soepstengels of rijstwafels (af en toe van die Snack-a-Jacks) en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:41

Dat is netjes gegeten, zeker als je er gewoon een vol gevoel aan overhoudt :j dan heb je voor jezelf genoeg gegeten. Ik zou 's ochtends nog wel wat proberen te schuiven, drinkontbijt is volgens de verpakking wel genoeg, maar het is het eigenlijk niet. Beter is een bruine boterham te nemen met iets van kaas, en eventueel drinkontbijt erbij. Dan wat later op de ochtend een licht tussendoortje, bijvoorbeeld een appel of een paar crackers, en dan bij de lunch weer een broodje. Of dit verdelen over je pauzes (crackers + broodje)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:43

Ik heb een poos lang geprobeerd om 's morgens vroeg ook een broodje naar binnen te krijgen maar dat gaat eigenlijk niet. Beter kan ik dan in de "kleine pauze" op school iets extra's erbij nemen, crackers of een half broodje. Maar ik zal 't proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:51

:) Als de kleine pauze nog vroeg op de ochtend is, ik schat rond half 11? Dan zou je dat tezamen kunnen nemen met het ontbijt, dus bij ontbijt het drinkontbijt, want dan heb je vlak later weer een broodje :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:56

Ontbijten moet ongeveer binnen 2 uur nadat je bent opgestaan. Dus als je niet gelijk iets naar binnen krijgt, kan je dat best even uitstellen.
Ik leef volgens de regen. Ontbijten als een koning, lunchen als een keizer en dineren als een zwerver. Als je ervoor zorgt dat je de motor goed opstart sóchtends blijft je verbranding doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:17

Wat ook een goede tip is voor de moeilijke ontbijters:
Een goed ontbijt hoeft niet meteen brood te zijn. Wat ook een goede en gezonde vuller is, is yoghurt/melk met cornflakes/muesli/cruesli en al dat soort dingen (zijn er in zoveel smaken, moet vast wat tussen zitten dat je lekker vindt). Heb je meteen je melk en je vezels gehad en het ligt een stuk lichter op de maag.
Als je tijd/zin over hebt kan je met de blender je yoghurt nog mixen met een lekker stuk fruit (vooral de zachtere: banaan/sinaasappelsap/aarbei).

:) Dat kan helpen het ontbijten wat makkelijker te maken 's ochtends.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:37

Rebeccaa schreef:
benangelique schreef:
nieuwelingen; hebben jullie je bmi al eens berekend?

voor nicolettehorses kom ik op een BMI van 19,7 bij je huidige gewicht. als vrouw moet je een bmi hebben tussen de 21 en 25 en pas vanaf 25 aan lijnen denken.

bueno, bij jou kom ik op een bmi van 22 en ook jij moet dus absoluut niet afvallen! wanneer je 5 kg afvalt, heb je een bmi van 20,2 en kom je dus onder de gezonde grens...

De GGD zei tegen mij, dat een BMI van 20 gewoon geod is, iets aan de zware kant zelfs..

is dit niet gewoon wat je wilde horen? Ik kan me niet voorstellen dat een GGD dit heeft gezegd. Daar komt bij dat ik een tijd heb meegedraaid bij de schoolarts aan onze school verbonden en die vond een BMI vanaf 24 pas 'aan de zware kant'.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:39

piaelfje schreef:
Mijn BMI is 21.34
Ik weeg zon 55.7 en ben 1.62.
Toch zou ik graag zon 5kg afvallen, zodat ik rond de 50 zit.
Mijn gemiddelde voedingschema:
O. 1 banaan
T. 1 liga evergeen+pakje crackertjes
M. 2 broodjes
T. Bakje gruesli
A. meestal 2 tot 3 schep groente en 2 schep aardappel en 1 keer vlees of vis.
Verder snoep ik meestal niet, behalve soms een stukje chocola zon 1 keer in de maand:P
In het weekend 1 bakje chips.
Verder rijd ik nu zon 1 a 2 x in de week paard en fiets ik elke dag 20 km.

je ontbijt is te mager. waarom geen yoghurt oid erbij?
je tussendoortje in de ochtend en middag bestaat uit veel suikers. Crackertjes, liga en cruesli bevatten veel suiker, ookal pretenderen ze dat het gezond is. Kies liever voor een stuk fruit of rauwkost.
Je luch is gezien je ontbijt en tussendoortjes te weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:24

Nee.
Mijn BMI was 20 precies toen, en ze vond dat ik te zwaar aan het worden was. En nee, dat is niet wat ik horen wou.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:31

Zwartwitje schreef:
Ik denk dat jij heel goed bezig bent +:)+ je beweegt ruim voldoende, en nog in de groei, dus dan heb je die energie ook zeker nodig. Wel mis ik een beetje de eiwitjes; misschien kun je in plaats van vruchtenhagel kaas op je boterham doen 's ochtends, en misschien tussendoor ergens nog een glas melk of yoghurtdrink?
Verder eet je volgens mij voldoende, en hoef je absoluut niet af te vallen!

Ik merk zelf dat ik het inderdaad erg moeilijk vind om veel eiwitten te eten. Ik probeer nu iedere dag een schaaltje magere yoghurt te eten, of een glas yoghurtdrink. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:31

Een BMI van 20 is niet te zwaar volgens mij. Maar ik ben geen arts ;)

Wat trouwens ook een goede ontbijttip is, dat drinkontbijt spul! Erg lekker, vult goed, zit vol met goede stoffen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:32

Ik heb de afgelopen 2 dagen echt verschrikkelijk slecht gegeten
durf het gewoon niet neer te zetten haha. :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:35

of geen drinkontbijt maar lekkere magere kwark van optimel. glijdt zo naar binnen!

een bmi van 20 is laag en zeker niet richting zwaar. blijf het bizar vinden dat ze het bij de ggd gezegd hebben. maar goed, doet er niet toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:40

Naja, ik had vroeger altijd heel veel ondergewicht en ben toen in een keer enorm veel aangekomen. Woog een jaar geleden met een even lange lengte (- 3 CM) 10 kilo minder. En daarom zei ze dat ik te dik werd denk ik. (:

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:55

dat zou kunnen inderdaad. bmi is ook niet heilig; het ligt ook aan je bouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:11

Ja, ik ben heel tenger gebouwd, dat wel. Dus ook daarom was het niet goed. Een vriendin van mij weegt evenveel, maar is kei dun. Die is dan wel weer een stuk breder.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:27

Dit eet ik ongeveer per dag:

O: Een bak honeypops met melk
T: Pakje Sultana
L: 2 bruine broodjes hagelslag of chocolade pasta of kokosbrood
T: Cup a Soup of koekje
A: Ligt eraan wat me moeder kookt + fruit
T: Rijstewafel

En over de dag verspreid 2 l water en ´s avonds 1 á 2 glaasjes sinas.
En ook rijdt ik 3x per week intensief paard. En fiets elke dag nog een uurtje.
En ben van plan om in de zomer vakantie te gaan hardlopen. Daar heb ik nog geen tijd voor.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:41

benangelique schreef:
of geen drinkontbijt maar lekkere magere kwark van optimel. glijdt zo naar binnen!

een bmi van 20 is laag en zeker niet richting zwaar. blijf het bizar vinden dat ze het bij de ggd gezegd hebben. maar goed, doet er niet toe.

Het is bizzar idd maar ze zeggen wel vaker rare dingen bij zorginstanties hoor of weten niet hoe ze in sommige gevallen moeten handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:21

Unwritten schreef:
Voor het avondeten vind ik alleen een broodje gezond wat weinig, daardoor komt het voor dat je later op de avond honger krijgt en gaat snoepen. Wat je later op de avond snoept wordt ook niet meer verbrand door je lichaam omdat je niet meer beweegt als je gaat slapen ;) Het is dus verstandig om ruim avond te eten.

Het is een fabeltje dat je bijv. na 8 uur niet meer zou mogen eten ofzo hoor. :)
Of je dat koekje nou 's middags of 's avonds eet, maakt echt niks uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:06

Dat is toch geen fabeltje ;) artsen zeggen het, dietistes.. het is waar dat je 's avonds niets meer verbrand omdat je minder beweegt, al hoeft die grens dan niet perse op 8 uur te liggen, maar als je vlak voor het slapen nog veel snoept, dan verbrand je dat niet meer.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:11

Unwritten, het is zit hem in dat mensen s'avonds nog extra dingen gaat eten naast hun gewone eten en dat is funest maar als jij niet al teveel gegeten hebt of je avondeten pas nuttigd na een bepaalde tijd dan heeft dat niet zo veel invloed hoor. En trouwens in je slaap verbrand je ook nog gewoon hoor.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:23

je verbrand het nog wel, maar het gaat een stuk trager. je spijsvertering gaat trager werken, waardoor je lijf langer de tijd heeft om alle stoffen eruit op te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:37

Zo ik eet (Cup a soup) 't laatste van vandaag. :7

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:26

Pff.. jeetje
ben 3 kilo aangekomen.. in 1 week.
heb echt staan schransen niet normaal meer.
dat moet er nu dus ook weer af. hihi
zo pas ik niet in mn bikini strax