[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:52

mijn bovenste ook :j Maar die is wel al genezen, maar die onderste is nog wat "gevoelig" voor dat soort dingen zeg ma :')

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:58

Maar, wat vinden jullie dus? Geen nood, gewoon zelf bijhouden?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:06

Hoe verzorg je hem nu?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:20

Met een fysiologische zoutoplossing, met een wattenstaafje (rondom) de piercing schoonmaken. En als ik onder de douche sta, doe ik 'm ook altijd goed schoonmaken, stukjes/korstjes eraf halen en goed draaien.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:26

Wat je eventueel kan proberen :

1x per dag wassen met Unicura/Sebamed.
1x per dag je oor even een minuutje of 10 'weken' in een kopje met een warme zeezout-oplossing.

Je doet het zeezout bijvoorbeeld 's morgens en 's avond doe je wassen.

Maar kraakbeenpiercings kunnen echt klieren hoor!Ik had achter m'n conch op den duur ook een bultje waar later een kostje op kwam.Dat heb ik toen 2x kapot gekrabt waarna er wat troep uit kwam, daarna was het bultje weg.

Als er met een week nog geen verbetering optreed zou ik wel even terug gaan naar je piercer voor raad/advies :)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:34

Oké, dan ga ik dat gewoon even proberen. Maar, ik wilde er sowieso binnenkort een nieuwe piercing in laten doen, dus daarvoor moet ik toch naar een piercingshop en dan kan ik er gelijk wel even naar laten kijken. Alleen ik zit nu dus heel erg te twijfelen. Ik had namelijk een hele mooie CS piercing gekocht met een zilveren sieraad erop. Ik ben allergisch voor nikkel, al kunnen mijn oren wel iets hebben, maar in CS zou zo weinig nikkel zitten dat je er niet op hoort te reageren. Nou had ik dus een CS ring in mijn neus en toen zwol mijn neus echt 3x zo groot op. Dus ik zit te twijfelen of ik dat dan wel in mijn helix kan doen. Zit nu ook te kijken voor bioplast sieraden. Heb dit nu ook in mijn neus en dit gaat perfect. Alleen ik weet niet wat voor soort piercing ik dan precies in mijn helix moet stoppen. Kan iemand me helpen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:36

Je kunt Titanium proberen.Dat is meestal wel safe.Goud kan ook geen kwaad.Als je helix helemaal genezen is zou je een poging kunnen wagen met een CS sieraad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:06

Sommige mensen zijn overgevoelig voor CS, dan kun je er goed last van hebben.

Marlies, hoe is 't met je buik? :+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:54

Ik háát uitgroeiende piercings _O-

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:09

laat ik de mijne ook maar even showen dan ;)

Afbeelding

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:11

Rianne, jij heb het zeker gedaan bij die man die eerst bij de scheepjeshof zat :) ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:12

Ukkiee schreef:
Oké, dan ga ik dat gewoon even proberen. Maar, ik wilde er sowieso binnenkort een nieuwe piercing in laten doen, dus daarvoor moet ik toch naar een piercingshop en dan kan ik er gelijk wel even naar laten kijken. Alleen ik zit nu dus heel erg te twijfelen. Ik had namelijk een hele mooie CS piercing gekocht met een zilveren sieraad erop. Ik ben allergisch voor nikkel, al kunnen mijn oren wel iets hebben, maar in CS zou zo weinig nikkel zitten dat je er niet op hoort te reageren. Nou had ik dus een CS ring in mijn neus en toen zwol mijn neus echt 3x zo groot op. Dus ik zit te twijfelen of ik dat dan wel in mijn helix kan doen. Zit nu ook te kijken voor bioplast sieraden. Heb dit nu ook in mijn neus en dit gaat perfect. Alleen ik weet niet wat voor soort piercing ik dan precies in mijn helix moet stoppen. Kan iemand me helpen?

In CS zit juist nikkel. Daarom dat het daar inmiddels verboden is om mee te piercen. Titanium is nikkelvrij en heeeeel weinig mensen die daar heftig op reageren. Vandaar dat kunstheupen inmiddels ook van titanium gemaakt worden.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:13

Naomi_Haffie schreef:
Rianne, jij heb het zeker gedaan bij die man die eerst bij de scheepjeshof zat :) ?

ja!

watdan? :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:14

Ik ook :) ,

Hij is vet aardig hé !

waar zit hij nu eigenlijk ?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:16

jaa dat is hij zeker, en hij is geloof ik ook wel een goeie!
hij zit nu op de veldweg 17. Daar woon tie ook.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:19

Die straat ken ik niet.. Nog dicht bij het dorp of dat niet ?

Ja, als ik weer ooit ergens een piercing laat zetten, dan is het zeker weer daar :) .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:38

Lous schreef:
Ukkiee schreef:

In CS zit juist nikkel. Daarom dat het daar inmiddels verboden is om mee te piercen. Titanium is nikkelvrij en heeeeel weinig mensen die daar heftig op reageren. Vandaar dat kunstheupen inmiddels ook van titanium gemaakt worden.

ik zweer bij titanium, heb het overal _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:42

Ik ook, dat of bioplast.... CS worden zelfs mijn oorlellen drie keer zo dik van :\

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:51

Voor mij ook geen CS meer. In mijn oorlellen kan alles, maar verder no way. :D

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:28

kan je bioplast er ook gelijk bij het piercen erin doen? of moet het dan eerst chirurgisch staal zijn? ik wil namelijk misschien een labret, maar wil liever niet het risico lopen om mn tanden en tandvlees te beschadigen :n en is een labret gevoelig nadat hij genezen is? zit er al een hele tijd over na te denken maar mn tragus (is kraakbeen maar alsnog) kan soms nog behoorlijk moeilijk doen en vind het toch wat minder als mn lip ook zo gevoelig zou zijn.. iemand ervaring (vast wel ;))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:31

Nee direct piercen met bioplast kan niet. Daarnaast wordt je niet gepierct met CS maar met titanium. Met CS piercen is verboden vanwege de nikkel die erin zit, waar veel mensen niet tegen kunnen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:33

ohh oké dan heb ik dat destijds fout begrepen :+ maar kan dan van die eerste weken/maanden ook al je tandvlees of je tandvlees beschadigd raken?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:34

Dat kan wel, maar hoeft niet. Ik zou even met je piercer bespreken of je dan niet een titanium staafje met plastic achterkantje kan krijgen ;)

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:36

ja dat zal ik zeker doen! wel eerst vragen bij het werk of ze daar een probleem van maken maar over zulk soort dingen doen ze meestal niet moeilijk :) jij hebt zelf een labret dan? zo ja; heb jij er nog vaak last van?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:37

Nee ik heb zelf geen labret, maar ken de verhalen van bekenden,vrienden en piercers :D
Ikzelf heb ook last van teruggetrokken tandvlees. Mijn tandarts heeft mij verteld dat dit dus komt door mijn beugel. ;)
Laatst bijgewerkt door Lous op 22-04-09 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt