me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:07

Hannanas schreef:
pff zo'n activity log... waar revereert dat zich aan?

Kan wel handig zijn om dat een paar weken bij te houden (en ik kan vandaag toch weinig anders dan languit me niet vervelen ;) )
Hoeveel je slaapt, hoeveel je echt actief bent, en hoeveel je rust tussen door en hoe lang, en het 'rustig aan wat doen' (tv kijken enzo).

@Hannanas/Paula: Van het "teveel doen -> crash" patroon word je uiteindelijk alleen maar slechter (bewezen - en zo'n patroon wordt heel snel zichtbaar in zo'n schema!).
Dus ja, wat jullie doen is wel "slecht" op lange termijn.. niet goed voor je lijf, en kan ook maar voor beperkte duur.

Toen ik net ziek was kon ik ook erg goed op adrenaline/negeer-stand door nog, daarna (en ik denk als gevolg van het gewoon maar stug door gaan) wou dat gewoon niet meer.
Toen ik weer genoeg opgeknapt was om wat op te zijn, heb ik dit allemaal ook een poosje bijgehouden en terwijl ik toen dacht dat ik wel redelijk rustig aan deed, was het toch al snel duidelijk dat ik veel te lang door 'dramde' en te weinig rust nam.

Met mijn nieuwe opbouw schema poging 50 (Marilla, ik mail straks, sorry, helemaal vergeten!) is het wel handig om dit allemaal weer even bij te houden om straks veel sneller te kunnen zien of het werkt of niet.
Voor jezelf dus handig om een "archiefje" op papier te hebben (ik vergeet in ieder geval alles erg snel weer), en misschien ook wel handig om mee te slepen naar een arts. Helemaal een die het allemaal niet zo gelooft.
De meeste artsen zien je alleen 15 min tot een uur (terwijl jij je best doet zo wakker mogelijk over te komen) en hebben geen idee hoe veel/weinig je echt kan en hoeveel rust je nodig hebt om de dag door te komen, zo op papier maakt vaak net iets meer indruk dan wanneer jet het vertelt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:05

@Paula: Mijn psycholoog zei 'Waarom ga je niet gewoon al die dingen doen? Je bent de volgende dag toch wel moe, dus dat maakt niets uit'. Niet mijn gedachte, dus daarom was ik na 1 sessie al niet meer gegaan ;)

@HWK: Heb hem ontvangen, stuur morgen iets terug. Ga zo gelijk weer lekker liggen.

Gisteren heb ik alleen maar op bed gelegen. Vriendlief was 's ochtends pas om 8 uur thuis na een housefeest, dus ik ben om half 2 bij hem in bed gekropen tot 's avonds 8 uur. Zijn er alleen maar uitgeweest om te gaan eten. Ook wel lekker, zo'n dagje!
Ik ben vandaag 2 uurtjes in een klein stadje geweest en ben nu helemaal kapot. Heb wel een geweldig shirtje gekocht! Echt iets heel anders dan wat ik normaal draag! Ben er ook onwijs blij mee :D
Alleen jammer dat ik er een wit shirt met lange mouwen onder heb gekocht en die kapot is, dus nu moet ik morgen terug naar de winkel..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:36

Zoiets dergelijks zeiden ze bij mij ook op stage Hannanas, dat kwam hard aan. Ik was emotieloos en afwezig. (standje robot). Hoewel ik natuurlijk weet dat ze gelijk hebben. (heb nooit iets van mijn vermoeidheid gezegd). Verder heb ik heel erg veel opmerkingen gehad over mijn conditie (als we de trappen opwaren ging ik bijna tegen de vlakte en hijgde ik 10 minuten na) en mijn vele liftgebruik. In een volgende stage zeg ik het absoluut, heb er veel van geleerd. Heb er uiteindelijk alleen mijzelf maar mee gehad door niets te zeggen. Ik had geen zin in medelijden of aangepast werk of iets, maar het was zoveel beter geweest. Weet nog zo goed dat ik een waterkoker vol deed en ik dat ding niet meer vast kon houden... en even later moest ik wel iemand ondersteunen die opstond. Was gewoon bij het onverantwoorde af...
Op het einde waren ze trouwens wel heel tevreden over mij, dat kwam denk ik omdat ik echt aan het begin van de dag als ik nog kon alles overdreven zielig/leuk/lief/schattig of weet ik veel wat vond. Dus dan hadden ze weer genoeg emoties gezien voor de hele dag. ;)

Ik moet ook echt rustiger aan gaan doen... Heeft alleen nog wat tijd nodig denk ik. Voor m'n gevoel heb ik al zoveel opgegeven, dat ik daar het crash patroon wel voor over heb om wat ik nog doe, te blijven doen. Ik geloof ook zeker wel dat dit op lange termijn gewoon niet gezond kan zijn. Moet wel zeggen dat ik ook ouders heb die constant pushen.

Ik had net het doel gesteld dat ik Niels (mijn pony) ging hoeven uitkrabben en borstelen. Ben niet verder dan 3 hoeven gekomen... Armen en benen zijn helemaal overstuur, zak gewoon door mijn benen heen. Zo trillerig. Bah. Snap ook niet dat zoiets dan niet gaat en vanmorgen het autorijden wel redelijk.

__Marije__

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:06

Bah dat klinkt naar Paula... Wat dat betreft gaat het de laatste tijd gelukkig wel wat beter met me, al vind ik hoevenkrabben inderdaad een zwaar rotklusje :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:41

Ja en dan ging het om Shetlandhoefjes die hij nog zelf omhoog houdt.
Nu ook ontzettende spierpijn, ook wel nodig na zo'n top inspanning natuurlijk. :+ Heb al helemaal zin in het winkelen... maargoed zal toch kleren moeten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:48

Paula soms is het beter om het te zeggen,dan weten ze waarom je afwezig bent of hijgt.Het is soms ook wel weer moeilijk om er over te praten,gisteren kwam de smit en mijn paard neemt oppeens een run naar een hengstige merrie.Dus ik kwam terug met mijn tong op mijn knieèn,ik zei soory hoor even uit hijgen.Zo zegt hij das ook niet goed als je zo jong bent,ik zei nee ik rook en ik drink niet eens.En vandaag heb ik mega spierpijn.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:26

Paula - Inderdaad de volgende keer gewoon zeggen, denk dat je dan in ieder geval meer begrip krijgt (en minder kritiek) dan nu.
En de volgende keer 'in stukjes' hoeven uitkrabben?? Dat trillerige/bibberige is echt een teken van te grote inspanning.
Hoop dat het winkelen een beetje wil! Ik winkel altijd online trouwens, H&M, Ebay, Otto etc.

Niet echt misselijk meer hier gelukkig (hopelijk niet te vroeg gejuigd), maar wel erg moe. Weer een dagje wat rondhangen dus zonder echt veel te kunnen doen, blegh.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:02

jemig meiden jullie hebben aardig door geschreven, ben al moe na het lezen van al deze posts haha....

Ik wil even een algemene reactie geven op wanneer je teveel doet, want je wilt je ook geen leuke dingen ontzeggen. Ik merk bij mezelf dat als ik zo regelmatig mogelijk leef, ik dan best 1 keer in de twe weken een uitschieter van een activiteit kan doen, een feestje, later naar bed, of een hele dag shoppen. Dan plan ik de volgende twee dagen niks zodat als ik me slecht voel, mijn rust toch kan nemen. Als ik me niet aan mijn regelmaat zou houden en de ene keer om 21 uur naar bed ga en de andere keer om 22:30 uur, dan kan ik die ene leuke activiteit veel slechter hebben, dan ben ik meteen 4 dagen versleten daarna, en komt mijn hele lijf in opstand, misselijk, koorts etc.

Op vakantie gaan doe ik overigens wel soms wel drie keer per jaar. Maar dan leef ik ook regelmatig, en lig ik veel op een zonnenbedje, en ga op tijd naar bed. Ik vertrek zaterdag voor een weekje naar Turkije met een vriendin die weet wat ik heb en dat ik beperkt ben in het doen van dingen, maar zij houdt er goed rekening mee.

Ik zie alleen een beetje op tegen de zomervakantie want dan trouwt mijn zus in het buitenland en is er een heel druk programma met jawel de hele familei....weet nog niet precies hoe ik daar verstandig mee om moet gaan zonder spelbreker te zijn zeg maar.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:40

@HWK; dat wordt inderdaad in stapjes uitkrabben... Borstelen kan ik ook wel langer voor uit gaan trekken. Ik wilde in eerste instantie ook alles online bestellen, maar ik kon echt niets vinden. (en dan zit je ook altijd nog met het passen).
@Issy; Alvast een fijne vakantie!

Het is dat ik vandaag goed geslaagd ben met winkelen uiteindelijk, maar het was eigenlijk geen doen. Toen ik in de trein zat had ik het al gehad. Het is dat mijn moeder mij alle winkels door heeft gesleepd en vanalles in mijn handen heeft gedouwd. Arme mams, want wat was ik chagarijnig. :(:)
Nu ook weer zulke zere benen, morgen weer een dagje steunkousen. Museum waar ik morgen heen ga is gelukkig pas om 1 uur open, dus kan morgenvroeg rustig aan doen en dan even snel dat museum door en weer naar huis.
Ook een leuk spijkerrokje met legging gekocht, maar als ik zulke dikke benen hou (gewoon vochtbulten want weet nu echt 100% zeker dat ze soms echt de helft dunner zijn) doe ik hem echt nooit aan.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 20:00

@Paula: Fijn dat je goed geslaagd ben!
@Issy: Heel veel plezier op vakantie! Hopelijk hebben jullie mooi weer!
Ik leef nu ook erg regelmatig en merk ook wel dat ik uitschieters kan hebben. Tegenwoordig kan ik bijna iedere week wel een keer rond 12en naar bed :) Behalve dagen als ik een dip heb, maar als het 'normaal' gaat kan ik het toch wel vol houden. Erg fijn! :)

Pff, in juni is er 5 dagen lang feest met allerlei artiesten waar ik toch wel graag heen wil. Vooral naar Jan Smit :o
Hopen dat ik dan een goede week heb zodat ik toch wel 2 daagjes kan.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 20:00

@Issy: die 5 dagen zijn bij jou in het dorp.. Toevallig ook van de partij?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:04

@Marilla, ja daar zal ik ook wel even mijn gezicht laten zien, al is Jan Smit nou niet echt mijn muziek haha....maar ik ga eerst met koninginnedag naar de feesttent in Nieuwpoort, daar is het de hele week al feest.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 20:04

Daar ben ik morgenavond te vinden als het goed is. En heel misschien met koninginnedag ook, als ik dan niet te brak ben.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:47

Zo laatste stagedagje vandaag, dan een weekje vrij :D
Ik leef er echt naar toe :P

Nog steeds snipverkouden, keelpijn, en algehele lamlendigheid.

Enigste waar ik nu van baal is koninginnenach.
Normaal ging ik altijd voor eventjes naar Den Haag met mijn vriend, is 15 minuutjes reizen.
Maar ik moet vandaag uit Aalten komen(half 7 thuis), paardje moet even losgegooid worden, dan zou ik daarna vanuit anrhem naar den haag moeten gaan, en donderdagmorgen moet mijn vriend om 8 uur werken wat 7 uur opstaan betekend met later dan 11 uur naar bed....
Dilemma...
Dan mis ik gewoon koninginnenach, al is het maar een uurtje, voelt toch een beetje banketstaaf.
Donderdag ben ik ook niet van plan veel te doen.
Zo behoefte aan niks, maar met zo''n 1 keer per jaar feestdag voelt het toch een beetje als iets missen.

Jullie?
(boven lees ik al iets over een feestje)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:00

Ik ken het! Vreselijk vond ik dat altijd, zo'n feestdag moeten missen en dan van anderen horen hoe leuk het allemaal was.
Ik weet niet hoe het met jou gaat? Ben je redelijk fit dat je het aan kan of niet? Misschien moet je gewoon vanavond beslissen wat je doet, kijken hoe je je dan voelt en of het zal lukken.

Ook ik zit te twijfelen hoor. Zou vanavond naar feesttent gaan, maar ik ben ook erg moe, dus zit ook flink te twijfelen. Scheelt dat die tent er nog t/m vrijdag staat, dus ik kan eventueel morgen of vrijdag ook. Maar zoals Hannanas al zegt, het is wel een feestdag..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:05

Ik lees vanavond bij ben nu even helemaal stuk.. ben niet door met de decentrale selectie van geneeskunde.. verder is er niemand thuis dus ik moet het even kwijt :=

De toets had ik in principe goed, er waren drie verschillende groepen. Groep 1 had te weinig punten op de toets, was sowieso gezakt en groep 3 had gewoon super goed gescoord en was direct door. Groep 2 had een goede score maar dat waren er veel dus daarbij gingen ze kijken naar je cv

En mijn cv was dus niet voldoende... Er was ontzettend weinig ruimte, dus ik kon er niets bij zetten en dat mocht ook niet, je mocht alleen gericht antwoord geven op de vragen. En ik had dus maar tot 2007 werkervaring en daarna door die ***Ziekte niet meer. Maar dat mocht ik er dus niet bij schrijven.. dus voor hun was ik waarschijnlijk gewoon een luilak die niet meer wilde werken.. en ik baalde er meteen al van dat het er niet bij kan maar het is nu gewoon écht de beperkende factor geweest omdat die toets verdorie goed was...
Even ontroostbaar :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:14

voor de studie geneeskunde (humaan)?
Ben een beetje froggy dus kan aan mij liggen dat ik het niet weet/volg.

Maar in de trant van iets heeeeel graag willen, studeren, en dan niet door de selectie heen komen..

damn echt balen Miss Promiss!!!
Geen andere opties voor wat je wilt?
(misschien even bellen en het nu wel kunnen uitleggen oid?)

:7

sterkte

Denk dat het lekker een avondje thuis (na stal) wordt, zat hier net bijna met mijn ogen dicht en heb eigenlijk geen puf.
Vriendlief gaat toch naar een verjaardag dus de keuze is makkelijk, geen koninginnenach.
Kwam toch ook niet zoveel leuks, tis puur het niet willen missen.
Heel misschien ff oerouderwets met paps en mams een half uurtje Kane in Arnhem aanhoren, als ik ze meekrijg. (of alleen even 15 minuutjes de sfeer meerpakken, niet door de mensenmassa heenkomen en vervolgens terug).
Of lekker thuis, ben benieuwd wat t wordt.

Enne... 4/5 mei zijn er ook altijd wel podia.

Veel plezier iedereen met thuisblijven/feestvieren/ even 2 ademteugjes feest meepakken/ enz.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:20

enne, spui je teleurstelling hier maar hoor :P
Goede reden om te balen dat je niet door de selectie bent gekomen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:33

@Hannanas; Jammer dat je niet naar Koninginnenach ga. Ga je morgen wel iets doen? Ik denk dat ik morgen alleen even naar het dorpshuis ga. Vriendinnen gaan allemaal wat anders doen/hoor ik weinig van en ik ben niet van plan overdag veel te gaan doen helaas. Hou mijn oren maar een beetje dicht voor de 'geweldige verhalen' na die tijd denk ik. Doe de laatste tijd sowieso weinig dingen met vrienden.
@MP; jeetje wat küt! -O- Moet je nu een andere studie op gaan zoeken?

Vandaag meer dan 4 uur gereisd voor nog geen half uurtje anatomisch museum bij het UMC in Nijmegen. Zal jullie vast niet hoeven te vertellen hoe kapot ik ben. Dacht dat ik door dat reizen wel lekker rustig aan zou kunnen doen maar dat viel fiks tegen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:36

neh morgen denk ik niet veel.
Wel een heel fout (suikerrijk) oranjegebakje eten.
Misschien in de buurt even iets bekijken ofzo.

anatomisch museum nijmegen? leuk? Klinkt interessant.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:41

Ik zie het morgen ook allemaal nog wel. :)

Ja ik ben alleen bij het onderdeel Embryologie geweest. Wel 'leuk' om een keer te zien, kan mij nu helemaal niet meer voorstellen dat iemand abortus pleegt want vanaf het begin af aan is het gewoon echt al een babytje, maar verder had ik er eigenlijk wat meer van verwacht. (groter). Dat Radboudziekenhuis is trouwens wel mega zeg. :wow: Zit daar ook die Hoogstraat bij?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:10

@Paula: Ik kan me voorstellen dat jij helemaal kapot bent! Wat jammer zeg, dat je de laatste tijd zo weinig met vrienden doe.

@MP: Jeetje, wat balen!! Vooral om zoiets onbenulligs zeg! Als je nu tig fouten had gemaakt, had je je er misschien wat makkelijker bij neer kunnen leggen, maar dit is wel iets kleins..

@Hannanas: Ik denk dat het slim is om vanavond weinig te gaan doen. Je moet maar zo denken '1 avondje lol en dagen ziek.. of 1 avondje geen lol en de volgende dagen ook redelijk fit'. Zo probeer ik altijd maar te denken, nog best lastig ;)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:44

zo ben ik ook weer een keer der is zoveel gebeurd.met me hart gaat het nog steeds niet goed.en ik moet geopereerd worden aan me hals der zit een gezwel wat er uit moet.alleen zitten ze nu dus met me hart.dus zh in en uit al 5 weken lang.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 18:12

Dat is niet niets miss_kippie :(:)

Pff, ik heb net weer gewoon gegeten, maar ik kan dat nog steeds niet hebben. Heb een broodje shoarma op en ben er toch beroerd van geworden.. Braken etc. Gewoon weer zo misselijk, ondanks dat ik m'n medicijnen gewoon slik. Was paar dagen geleden dat ik het had gehad, want at kleine beetjes (1 of een halve boterham per keer). Maar dit is niets zo dus.
Heb ook maar m'n vriendinnen en vriend gesmst dat ik vanavond niet van de partij ben en ga nu weer lekker liggen.
Ik word ook gelijk helemaal zo warm en trillen enzo, bahbah.
Zo, dat was eventjes mijn klaaggezang.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:20

miss_kippie schreef:
zo ben ik ook weer een keer der is zoveel gebeurd.met me hart gaat het nog steeds niet goed.en ik moet geopereerd worden aan me hals der zit een gezwel wat er uit moet.alleen zitten ze nu dus met me hart.dus zh in en uit al 5 weken lang.

gads Miss Kippie, dat is niet niks!!
Heel veel beterschap gewenst, positief blijven!