Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_evelien_

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:50

Morgen maar even naar de huisarts gaan en dan maar weer overstappen op de maxalt smelttabletten. Deze werken bij mij ook wel maar niet helemaal zo fijn als imigran zetpillen..
maar ja moet maar even zo ;)

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:58

bij mij wordt het altijd erger als ik chocola eet en fris of yoghurt drink drink.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:42

Beterschap voor de meiden met een zeer hoofd en aanverwante klachten :(:) .

Ik mocht vandaag om 5 uur weer naar huis, morgenochtend 2e ronde infuus en dan zaterdag nog een keertje. Hoop dat het snel werkt. Iedereen bedankt voor het medeleven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:03

Nou, sterkte nog even! Viel/valt het mee?

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:51

Alle opwekkende middelen voor migrane bij mij:
- Een nacht minder dan 8 uur slaap
- Chocolade
- Thee en energiedrankjes
- Hele felle lichtflitsen en ruige TV beelden met veel lichtflitsen

Echt een rot ziekte. Enige echte werkende middel is gaan slapen in een donkere kamer en wachten tot het voorbij is.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:44

@lindabrother, amen. Op de thee na dan, heb ik geen last van. En drinken met prik er in vind ik vies, heb daar geen ervaring mee. Maar dat slapen, echt wel. Anders kan je me wel lek schieten.

@laurabram, ik hoop echt voor je dat het helpt was toch ff onderste boven toen ik het las. Meidje het zit je niet mee :(:)

@evelien, balen dat je nu wat anders moet nemen, waarvan je al weet dat het niet echt werkt. Is er niet een andere oplossing? Ze kunnen zoveel tegenwoordig, zeggen ze -:)

Ik ben gister weer met paps op stap geweest, had nu wel mijn z.bril bij me. Toch wel een heel stuk rustiger aan de oogjes. Gister avond wel barstende koppijn, kan zijn door wat ik gegeten heb in combie met griep. Ik heb toch nog wel geslapen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:25

Ja bij mij is weinig slapen ook vaak een rede tot migraine. Vandaag de HA gebeld maar die had de uitslag nog niet van mijn bloedonderzoek.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:30

Ik hoop ook voor je dat het helpt laurabram.

Bij mij lokt weinig slapen ook migraine uit. Maar ook een verandering van het slaappatroon, als ik normaal bijv om 11 uur naar bed ga en om 7 uur eruit, en dan in het weekend om 1 uur naar bed en om 9 uur eruit dan is het al foute boel op het moment.

Ik heb nog steeds migraine, hoop dat het snel weg gaat trekken.. :(
Ik heb vaak als ik migraine heb dat ik dan ook last krijg van mn darmen, hebben jullie dat ook?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:42

ja heb ik idd ook, maar heb zowieso al gevoelige darmen, dus als ik me niet lekker voel krijg ik daar ook sneller last van.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:49

hoi hoi....
hier geen migraine, maar wel gigantische hoofdpijn (vanuit de nek)...dit heb ik sinds gisteren...hopelijk trekt het snel weg...

ooh trouwens...met dat ik dit typ schiet me net iets te binnen...dit heb ik na mijn whiplash wel vaker gehad als het weer veranderde naar erg regenachtig en dus nat en koud...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:55

EsBianc schreef:
Ik heb vaak als ik migraine heb dat ik dan ook last krijg van mn darmen, hebben jullie dat ook?

Ja. En heb idd ook altijd gevoelige darmen ... blijkbaar triggert migraine je algehele conditie en ontregelt de boel.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:08

:wave:

Nog maar een digitaal imigrannetje voor degenen met een aanval. En inderdaad Migraine is helaas niet alleen hoofdpijn, er zit veel meer in vast. En ik vind ook dat als de klachten zijn verdwenen dat je nog lang rondloopt met het gevoel alsof er een trein over je heen gereden is.
Ik vind ook dat als je een flinke aanval hebt gehad dat je heel erg moet oppassen dat er niet snel een overeen komt omdat je gewoon nog niet goed terug op conditie bent.

Ik moet wel zeggen dat hij bij mij goed gaat sinds ik op een dunner kussen slaap. Nu is het weer de tijd van de maand, dus ik hoop dat ik die ook eens een keertje zonder een aanval doorkom. Rustig aan in elk geval.

Vandaag 2e kuur gehad, gelukkig geen bijwerkingen en hij mocht sneller. Morgen de laatste. Heb een idee dat het al een beetje helpt, zie al weer wat meer details :):) .

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:03

Laurabram, fijn dat het helpt, hopelijk kun je gauw weer helemaal goed zien met je oog. :(:)

Ik heb eigenlijk nauwelijks bijverschijnselen als ik migraine heb, alleen in het begin wat last van mijn darmen, maar verder niet, ook niet misselijk. Wel merk ik dat de imigran op de een of andere manier wat op mijn hart/borst slaat, wat drukkend gevoel, maar daar kan ik goed mee leven, zeker als de hoofdpijn dan na een uurtje redelijk is weggetrokken.
Ook kan ik na medicatie wat minder helder denken heb ik het idee; achter de pc typ ik dan ook vaak net de verkeerde letters in en zo ... ;)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 10:35

Dat last van mijn darmen herken ik wel. Alleen was dat vele malen erger toen ik de imigran zetpil had. Dat werkte om die reden dan ook niet zo goed.

@Laurabram: Ik hoop echt dat dit voor je werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:46

hebben jullie het ook zo erg nu het weer warmer is?
Die schommelingen qua temperatuur ik kan er gewoon niet tegen! Het voelt nu gewoon nog als stevige hoofdpijn. Dus met een ibuprofennetje is het te onderhouden. Maar ik loop nu toch wel weer dagelijks rond met hoofdpijn.

heb nog wel de immigram liggen maar ik wordt daar zo stoned van..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:32

Blingh, ja ik dacht dat het al aan mij lag.
Afgelopen week begon ik er weer enorm last van te krijgen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:04

Yup, hier ook alweer sinds gisteren bezig!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:03

Ik deed vanmorgen mijn ogen open, wist niet hoe gauw ik onder de dekens moets kruipen. Wat een zonlicht vanmorgen. Hier tenminste. Dat mewt het typen ken ik ook. Heb vaak ruzie met mezelf, dacht dat het kwam door de tramadol. Kan de migrane dus ook zijn. :(

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:50

Hier nog een migraine-ganger. Weliswaar niet al te vaak. Maar bij mij triggert aankomende regen heel erg. Ik kan nog af met Sanalgin-paracetamol (de gewone p. doet dan niets). Hete douche vanwege nek/schouderstijfheid, S'je erin, even met de hoofdmassage-spin (is dan erg fijn) en naar bed. Vervelende vind ik dat je compleet uitgeschakeld bent :-( Ik heb een paar keer in de auto gezeten van mijn werk naar huis met een aanval, dat is gewoon gevaarlijk.

Zo'n regen/neerslagfront, ik snap niet waarom dat migraine veroorzaakt... Ik heb het wel van mijn moeder geerfd, die regengevoeligheid.
Behalve dit zie ik geen enkel verband bij mij met eten, slaap, enz. Er zijn nog andere oorzaken, maar ik ben er bij mij nog niet achter.

Tegenwoordig slik ik bij de eerste hoofdpijntjes direct iets, ik wacht niet meer af (sinds ik enige keren in het ziekenhuis lag en standaard 6 paracetamol preventief tegen pijn moest slikken, en bij mezelf dacht: ik, die altijd het slikken van 1 p'tje eindeloos uitstel want wie-weet gaat het nog 'vanzelf' weer over... :-))

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:00

Met regen verandert de luchtdruk, die weer effect heeft op ons mensjes. Vooral de gevoelige onder ons :(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:13

Vandaar ... want ik heb het ook als er sneeuw komt of in de zomer als er een hele warme dag aankomt. Door de luchtdruk dus ...!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:20

Jep :j Om af en toe gek van te worden als het elkaar zo snel opvolgt %)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:10

het voelt bij mij niet als migraine, maar heb nu wel al 3 dagen gigantisch last van hoofdpijn en last van mijn nek en bovenrug (tussen schouderbladen)...alles zit gewoon mega vast...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:35

lammie2701 schreef:
het voelt bij mij niet als migraine, maar heb nu wel al 3 dagen gigantisch last van hoofdpijn en last van mijn nek en bovenrug (tussen schouderbladen)...alles zit gewoon mega vast...

:(:) Dan zullen migraine medicijnen ook niet helpen zeker ...?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:50

simodi schreef:
lammie2701 schreef:

:(:) Dan zullen migraine medicijnen ook niet helpen zeker ...?

nee die helpen niet...het komt echt vanuit mijn nek en rug...ik zei nog zo tegen de fysio dat het niet slim van hem was om op vakantie te gaan...maar hij wilde per se op wintersport en ik moest het dan wel een weekje uit kunnen houden zonder fysio......ehhhh nou niet dus...