CindyUniek schreef:ik ben eigenlijk van mening dat als je kracht moet gebruiken om een paard te rijden je toch eens beter moet kijken naar het dier.....
was zelf M2 met mijn fjord tussen de paarden en toch liep steeds minder fijn... veel drijven, pijn in mijn schouders van de kracht die ik gebruikte, etc.
sinds een half jaartje rijd ik volgens het systeem van antoine de bodt en nergens meer last van... ja 1 kant op heb ik een soort kramp in mijn zij/heup.... maar niks meer met kracht, paard wordt steeds voorwaartser omdat ze eindelijk goed 'recht' gemaakt wordt.... denk dat daar het probleem bij de meeste paarden liggen....
dus iedereen die met teveel kracht rijd, ik zou zeggen 'probeer eens een les van een gediplomeerde AdB instructie' (pb me gerust)
Ik ga helemaal met je mee hierin. Ik ben sinds een aantal maanden bezig met rechtrichten (ik heb les van iemand die bij Marijke de Jong in de leer is), eerst vanaf de grond en nu net begonnen onder het zadel. Kracht gebruiken is in deze methode, of eigenlijk is het gewoon klassieke rijkunst, niet wenselijk.
Ik had al eens contact gehad met het centrum van Antoine de Bodt, en wil binnenkort eens gaan kijken bij 1 van zijn lessen.
Rijden met kracht is voor mij echt geen optie, en mijn grote lieverd ervoor wegdoen, daar wil ik nog niet aan!