[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:27

zojuist bn ik gebeld door de huisarts, sinds ik de pil weer inneem, heb ik veel last van hoofdpijn en migraine (en dat is bijna een week nu). En vanaf dan ook grieperig en helemaal niet lekker.
De reden dat ik toen destijds was gestopt met de pil was vanwege deze klachten, met name de migraine (en dat ik hem regelmatig vergat).

Ik kan nu 2 opties doen, stoppen met de pil, 2 maanden niets en weer beginnen met nuvaring. Of ik kan kiezen voor een mirena spiraaltje of een andere pilsoort. Dat laatste viel eigenlijk vanwege de migraine al af.. Scheve mond
Jemig wat lastig is dit zeg, ik zou er even over na gaan denken.. maar ik vind het toch wel moeilijk!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:33

Wat stom Marchador! Met de pil heb je die klachten en met nuvaring teveel bloedingen... Misschien inderdaad Mirena spiraaltje of prikpil of hormonenstaafje? Veel succes iig...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:39

Heb nu sinds ongeveer 2 weken de nuva ring. Op de eerste dag van mn menstruatie ingedaan en komende vrijdag moet ie er uit Clown Maar nu verloor ik gister wat bloed? Dat is nu weer over, maar had wel veel buikpijn en net of ik echt ongesteld moest worden, maar zette dus niet door. Is dat gewoon omdat mn lichaam er nog aan moet wennen? En is het wel gewoon veilig nu?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:43

Evantia bedankt.
Met huisarts overlegd en ik krijg als het goed is maandag een mirena spiraal. Ik ben erg benieuwd Lachen

Wendy dat kan inderdaad. Mijn huisarts vertelde dat als je net de Nuvaring hebt, dat je inderdaad wat bloed kan verliezen. Nuvaring zelf vertelde dit trouwens ook. Niets raars aan in het begin. Maar houd het wel in de gaten (lees mijn post hierboven)\

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:49

Ik had het niet heel erg gelukkig Alleen gister even een klein beetje, vandaag was het alweer over. Heb ook de pil geslikt en dat ging helemaaaall niet Was constant moe, huilerig, hoofdpijn, buikpijn, was er gewoon écht ziek van Scheve mond Heb nu dus in overleg met de dokter de nuva ring. Zou het een maand proberen en zodra ik merkte dat het niet ging meteen stoppen. En als het bevalt ga ik gewoon door. Krijg ik wel klachten ga ik ook voor een spiraaltje Ja Maar ik hoop dat dit gewoon goed gaat verder Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:29

als het nu al goed bevalt, prima toch! Haha!

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest voor de mirena.. man man man wat een pijn Scheve mond Echt waar, ik werd er niet goed van.
En het was nog mislukt ook, ze dacht dat de mirena goed zat, maar dat was dus niet zo.. jammer.

Nu moet ik woensdag naar het ziekenhuis en laat ik het daar doen, dat was ook het beste zei ze, ze kon nu nog wel een mirena halen bij de apotheek en hem dan weer inbrengen, maar als die dan ook niet goed zat.. had ik dubbel zoveel pijn. Ik ben nu al zenuwachtig voor woensdag.. die pijn was echt niet te geloven, maar wat moet .. dat moet Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:33

welke pil had je? had je microgyon ? die pil ontstrekt vocht uit je hersenen waardoor je sneller hoofdpijn hebt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:38

Marchador: wat een nachtmerrie zeg ....

Ik heb vandaag ontdekt dat ik de draadjes kan voelen, hoort dat zo?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:39

Eneril ofzo, dezelfde als microgynon, maar dan een ander merk.
Ik las inderdaad ook dat ik hem niet mocht gebruiken in verband met de migraine.
Nou woensdag is al weer snel dichterbij, zie er nu wel weer tegenop hoor, alweer de mirena laten plaatsen. Maar uiteindelijk zal ik er, hopelijk bij deze wel, veel plezier van hebben.

Poes geen idee eigenlijk?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:09

poes schreef:

Ja volgens mij moet je die inderdaad kunnen voelen. Staat volgens mij ook in de bijsluiter

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:10

Marchador schreef:
als het nu al goed bevalt, prima toch! Haha!

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest voor de mirena.. man man man wat een pijn Scheve mond Echt waar, ik werd er niet goed van.
En het was nog mislukt ook, ze dacht dat de mirena goed zat, maar dat was dus niet zo.. jammer.

Nu moet ik woensdag naar het ziekenhuis en laat ik het daar doen, dat was ook het beste zei ze, ze kon nu nog wel een mirena halen bij de apotheek en hem dan weer inbrengen, maar als die dan ook niet goed zat.. had ik dubbel zoveel pijn. Ik ben nu al zenuwachtig voor woensdag.. die pijn was echt niet te geloven, maar wat moet .. dat moet Haha!

Ik dacht het inbrengen sowieso in het ziekenhuis moest. Is wel balen zeg dat zo'n huisarts er eerst even mee gaat prutsen en je dan alsnog doorstuurt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:25

Jeetje Marchador Scheve mond Ach gut Hoop dat het woensdag beter gaat! Misschien vantevoren al even een pijnstiller nemen en om verdoving vragen? Lachen

Ik heb trouwens de pil Femodeen gehad, maar was ik niet tevreden over

Tot nu toe ben ik wel blij met de nuva ring op zich, alleen af en toen bloed het een beetje en dat vind ik niet zo grappig Scheve mond Vrijdag begint mn 'stopweek' en hopen dat het dan de volgende maand gewoon beter gaat wat dat betreft Lachen

Kan je echt die draadjes voelen? Dat lijkt me toch ook niet echt prettig?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:44

poes schreef:

Jep dat is normaal. Zo kan je controleren of je mirena er nog zit. Het is ook de bedoeling dat je ze kan voelen. Nu moet ik direct toegeven dat ik ze nog nooit gevoeld heb. Maar zolang ik nauwelijks ongesteld ben ga ik er maar vanuit dat dat ding er nog zit Clown.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:47

Misschien een rare vraag, maar voelt dat niet vervelend dan en heeft je vriend er geen 'last' van? Bloos
Mijn vriend voelt de nuva ring dus wel zitten af en toe, maar zegt het niet vervelend te vinden ofzo, dus dat scheelt Lachen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:55

Mijn vriend vermoed dat hij het spiraaltje 1 of 2 keer gevoeld heeft. Maar verder niet. De touwtjes zijn ook heel klein, het zijn eigenlijk gewoon draadjes. Dus dat voel je nauwelijks.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:05

Ik voel de draadjes ook niet. Vriendje ook niet.
Bij mij heeft de huisarts hem ook gezet trouwens. En die wist echt wel wat hij deed hoor.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:16

Ik heb het bij de gyn laten doen (spiraaltje) en die heeft meteen een beetje weefsel op kweek gezet en heeft een uitstrijkje gemaakt. Hebben de HA dat bij jullie ook gedaan??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:17

Nee... waarom hebben ze dat gedaan?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:33

dat is standaard procedure in het zh. Gewoon om sowieso te kijken of je geen SOA's hebt of een begin tot baarmoederhalskanker. Was het niet goed geweest, dan mocht de mirena niet geplaatst worden.
Vaag zeg.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:36

Ik zet even een stipje, was bij het vorige topic meelezer Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:22

Wendy15 schreef:
Jeetje Marchador Scheve mond Ach gut Hoop dat het woensdag beter gaat! Misschien vantevoren al even een pijnstiller nemen en om verdoving vragen? Lachen

Ik heb trouwens de pil Femodeen gehad, maar was ik niet tevreden over

Tot nu toe ben ik wel blij met de nuva ring op zich, alleen af en toen bloed het een beetje en dat vind ik niet zo grappig Scheve mond Vrijdag begint mn 'stopweek' en hopen dat het dan de volgende maand gewoon beter gaat wat dat betreft Lachen

Kan je echt die draadjes voelen? Dat lijkt me toch ook niet echt prettig?

Ja ik ga zeker wel om een verdoving vragen, pijnstillers had ik wel of tenminste Ibuprofen, zondagavond en maandagochtend ingenomen.
Maar helaas, dat hielp niet Haha!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:35

Wendy15 schreef:
Misschien een rare vraag, maar voelt dat niet vervelend dan en heeft je vriend er geen 'last' van? Bloos
Mijn vriend voelt de nuva ring dus wel zitten af en toe, maar zegt het niet vervelend te vinden ofzo, dus dat scheelt Lachen

Mijn vriend ook Sigaar De eerste keer vond hij het zo vervelend dat we moesten stoppen en daarna terug begonnen, toen voelde ie het niet meer? Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:41

Oh over dat voelen van de nuvaring, ik had het er laatst nog met mijn vriend over.
Hij had er niet veel last van zei hij, maar hij voelde hem wel goed zitten, wat toch ook wel heel vervelend was af en toe omdat het wondjes maakte.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:45

Ja inderdaad! De eerste keer bloedde ik ook een beetje van de nuvaring maar in het algemeen ben ik er zeer tevreden over. Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:56

Maar die ring is toch glad, hoe maakt die wondjes dan?
Wij gebruiken naast de nuva ring ook nog condoom, willen bij de 2e ring zonder gaan doen, omdat ik me er dan prettiger bij voel omdat het dan 'zeker weten' veilig is Lachen