malloesje schreef:Het valt me op dat iedereen ontzettend loyaal is naar zijn werkgever. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit in de praktijk ook zo is.![]()
Kreten als 'als ziekenhuis dan pas ziek'; 'overspannen en toch werken'; 'ontzettende menstruatiepijn, flauwvallen etc maar toch werken' ... Ik denk dan echt, kies voor jezelf.
Als de mogelijkheid er is kun je beter in overleg een dag uitzieken of rustig aan doen dan doorlopen, dit bevordert het herstel zeker niet.
Tevens is het zo dat je werk over het algemeen erg te leiden heeft onder jou ziek zijn. Met andere woorden, je productie is erg laag.
Hiermee wil ik niet zeggen dat ik me snel ziek meld hoor..
Ik wou dat ik destijds niet zo loyaal was naar mijn werkgever en me gewoon ziek had gemeld bij de eerste de beste rugpijn die ik kreeg nadat ik al eerder een jaar thuis had gezeten met een hernia.
Doordat ik gewoon doorging heb ik het goed verpest voormezelf. Ik kwam opnieuw met een hernia thuis te zitten, raakte mijn baan kwijt(was dat het minst erge want ik vond het al 2 jaar vreselijk), hetgeen wat ik het liefst deed kan ik niet meer, zit al 1,5 jaar thuis en vecht elke dag met een lichaam wat niet doet wat ik wil.
Dus ja....ik meld me tegenwoordig misschien iets eerder ziek dan dat ik vroeger deed.