medicatie voor een ''goed gevoel''..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: medicatie voor een ''goed gevoel''..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:19

Indra schreef:
Over die 'geweldige' Efexor gesproken, ik ben dan wel 23, maar met het opstarten daarvan brak ik de boel ook af hoor, letterlijk. Zo verschrikkelijk opgefokt werd ik daarvan.

(Ben ondertussen het topic aan het doorlezen, maar wil al wel vast reageren.)
Ik zit sinds kort ook aan de Efexor. Maar ik brak juist voordat ik hieraan begon de boel af omdat ik gewoon niet meer wist wat ik moest. Toen dit te erg werd kreeg ik Efexor voorgeschreven. Merk dat ik er rustiger van begin te worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:21

Sint janskruid daar heb ik hele goede ervaringen mee, ook in mijn omgeving ken ik mensen die het gebruiken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:45

Ik heb eerst plantaardige en homeopatische dingen geprobeerd om rustiger te worden, maar zonder resultaat.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:15

Vervelend zeg die medicatie. Ondanks dat ik het zeld niet gebruik of ervaring mee heb wil ik toch reageren. Goed van je dat je er serieus over nadenkt. Die medicijnen zijn niet niets. Ik ken veel mensen die er aan verslaaft zijn geworden. Ze kregen prozak of Xanex. Dat vind ik er eng van. Ook heb ik een docu gezien waar uit bleek dat bijna alle amerikaanse high school killers aan de anti depresiva zitten. Ik zeg niet dat je er een killer van kan worden, maar toch, dat is toch wel shokerend.

Sommige mensen gebruiken iboga, om beter van te worden, daar is iedereen die ik ken enthausiast over.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:55

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:38

marleen_usar schreef:
Sint janskruid daar heb ik hele goede ervaringen mee, ook in mijn omgeving ken ik mensen die het gebruiken.

Ik gebruik,vanwege chronische hyperventilatie en de daarmee samenhangende paniekaanvallen,sinds kort Brain-mood(5-htp/St Janskruid).De eerste 2 weken leek het iets erger te worden maar ik moet zeggen dat het,nu na 3 weken , iets luchtiger begint te worden in mijn hoofd.
Eerder heb ik Seroxat geprobeerd maar werd daar echt niet lekker van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:45

Daphne__ schreef:
*zucht* verrekt lastig als niemand je gelooft..

maarja alles went Haha!

ik zeg toch niet dat ik je niet geloof. Jezus, zal wel dat het lastig is als je alles zo op neemt. Zeg enkel dat ik genoeg weet. Neem het niet zo zwaar op.

En als je geen zin hebt om het op internet te gooien, waarom open je dan in hemelsnaam een topic? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 03:40

Daphnezz schreef:
. Ik ken veel mensen die er aan verslaaft zijn geworden.

AD is NIET verslavend Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 03:48

Chiqa schreef:
Daphnezz schreef:
. Ik ken veel mensen die er aan verslaaft zijn geworden.

AD is NIET verslavend Lachen

nee, er zijn alleen heel veel mensen die denken niet meer zonder te kunnen. Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 09:33

pharagirlke schreef:
En als je geen zin hebt om het op internet te gooien, waarom open je dan in hemelsnaam een topic? Verward

ik open een topic over de medicijnen, niet over wat ik voel waardoor ik zelfmoord wil plegen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:05

Ik kan me wel voorstellen dat je niet alles op internet gooit.
Bij mij komt er nu ook van alles los, waar ik me blijkbaar jaren voor heb afgesloten en die ik heel diep weg heb weten te stoppen tot nu. Dat zijn dingen waar je het zelf al heel moeilijk mee hebt. Je weet zelf al niet wat je er mee moet (wist je dat wel, dan was dit topic er waarschijnlijk niet). Vaak is het zo prive dat je het niet aan jan en alleman verteld en dus zeker niet op internet zet. Ik denk dat het ook niet nodig is om alle details te weten die er achter zitten waarom iemand aan de AD gaat / is gegaan.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:00

Ad heeft mijn leven stukken verbeterd en ben er daarom erg blij mee.

Wel een vraag nog...er staat op de omschrijving dat je geen iboprufen mag..is dat ook echt zo of kan een keer een geen kwaad?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:14

Pinacolada schreef:
Wel een vraag nog...er staat op de omschrijving dat je geen iboprufen mag..is dat ook echt zo of kan een keer een geen kwaad?

Daar heb ik tegenstrijdige berichten over gehad. De HA zei dat het geen kwaad kon en adviseerde het zelfs (2x 800 mgr.) bij de apotheek zeiden ze dat dat geen goed plan was en ik hooguit 2x 400 mocht hebben en bij maagklachten direct stoppen. HA zei weer dat het allemaal wel meeviel (zelfs nadat ik verteld had dat ik last van mijn maag had). Enfin, ik neem zo min mogelijk en alleen bij hoge nood (lees echt veel pijn en daardoor niet kunnen slapen). Tot nu toe gaat 't goed...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:01

Je hoéft niet suïcidaler te worden van AD hoor...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:02

Citaat:
deze:
ik beloof dat ik geen einde aan mijn leven maak, zonder eerst contact op te nemen met school (mijn mentor, praat ik veel mee) of met meerkanten.

Citaat:
No Offence, en ik weet dat ik nu weer het halve topic over me heen ga krijgen. Maar je bent dertien en je denkt aan zelfmoord? Heb je wel enig idee wat het betekent, om je leven te nemen?

Het is maar goed dat ik geen kinderen wil, want als mijn dochter zo zou denken....... Scheve mond

Ja dan? Wat als je dochter zo denkt? Denk je dat je daar invloed op hebt??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:23

Ik vind dat hier wel erg makkelijk wordt gespoken over bepaalde zaken,wil je niet een bepaald soort van aandacht misschien? Om nou zomaar even hier neer te zetten dat je zelfmoord wil plegen gaat erg ver, dat is echt heftig hoor.Ik heb het idee dat je geen benul hebt van wat er allemaal te vinden is van hulp verlening maar dat is ook jou taak niet om je daar in te verdiepen.Ik weet ook niet wat je allemaal al hebt gedaan aan hulpverlening.Mijn dochter heeft ook moeilijke jaren gehad maar ik ben blijven zoeken naar de juiste hulp voor haar,gelukkig is mij dat gelukt.Ik hoop dat jij ook goede hulp zal vinden,al is dat wel moeilijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:25

marleen usar jij snapt wat ik bedoel.

broccoli; dan zou ze er nog een klap boven op krijgen Scheve mond Mensen die werkelijk denken aan zelfmoord zetten het niet zo open en bloot op een forum... Nagelbijten / Gniffelen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:27

Daphne, als een van de redenen waarom je je depressief voelt is omdat je je gepest voelt, wat heb je geprobeerd te veranderen aan die situatie? Denk aan andere school, meer voor jezelf op leren komen, andere klas, zelfverzekerder leren worden??

Over de Sint Janskruid: houden jullie er rekening mee dat dit middel invloed kan hebben op de werking van je hormonale anticonceptiemiddel?

Over jongeren, AD en de kans op zelfmoord: ok, in bijsluiters staat idd dat de kans op zelfmoordgedachten toeneemt. Maar is dit kans dan hoger dan zónder medicatie uiteindelijk?? De reden voor die verhoogde kans is dat je je in de eerste weken ineens stukken beter gaat voelen en energie krijgt, voor sommigen net genoeg energie om die laatste stap te zetten.

Mijn eigen ervaring: ik slik nu ongeveer 5 maanden 30 mg Citalopram per dag. Ben er niet van aangekomen, geen bijwerkingen, alleen de positieve effecten. Compleet geen last van afgevlakte emoties, sterker nog, ik kan er juist beter bij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:59

pharagirlke schreef:
marleen usar jij snapt wat ik bedoel.

broccoli; dan zou ze er nog een klap boven op krijgen Scheve mond Mensen die werkelijk denken aan zelfmoord zetten het niet zo open en bloot op een forum... Nagelbijten / Gniffelen

Nou daar ben ik inmiddels niet meer zo zeker van....Ik heb een paar jaar geleden iemand
hetzelfde zien doen, plaatste iemand zelfs hóe diegene een eind aan haar leven wilde maken...
Ze volgende dag was zij er niet meer.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:32

pharagirlke schreef:

Dat is zo achterhaald... dat is hetzelfde als 'Mensen die erover praten doen het toch niet'. Verder vind ik het erg knap dat jij zo goed kan weten wat zij kan denken of juist niet over kan denken.

En het zou heus niet de eerste 13 jarige zijn die een einde aan haar leven maakt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:00

Pillen lossen de problemen niet op,je hebt nog een heel leven voor je.Je kan niet iedere keer bij problemen aan de medicijnen gaan,daar ben je veel te jong voor.Er zijn vele andere manieren die jou kunnen helpen je problemen te ondersteunen,ze nemen je problemen niet weg daar moet je zelf voor zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:04

ik heb efexor 150.
had eerst citalopram maar dat werkte niet voldoende.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:06

marleen_usar schreef:
Pillen lossen de problemen niet op,je hebt nog een heel leven voor je.Je kan niet iedere keer bij problemen aan de medicijnen gaan,daar ben je veel te jong voor.Er zijn vele andere manieren die jou kunnen helpen je problemen te ondersteunen,ze nemen je problemen niet weg daar moet je zelf voor zorgen.

Waarom raad je dan Sint-janskruid aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:10

marleen_usar schreef:

pillen geven je vaak wel het steuntje in je rug wat je nodig heb.
om het probleem verder aan te pakken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:25

Sint janskruid zorgd er voor dat je je zelf blijft,van reguliere medicatie wordt je vaak duf.