.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bolivia

Re: Doodsangsten voor de kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:24

june20 schreef:
onze tandarts heeft bij mijn vriend de verstandskiezen getrokken.. of gaat het om verstandskiezen die er nog in zitten? die nog niet naar boven gekomen zijn zeg maar

Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik was toen 12, dus ze moesten uit mijn bot gehaald worden (wat ik nog dagenlang gevoeld heb Nagelbijten / Gniffelen)

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:26

Ik tik bokt.nl in.. klik op active onderwerpen, zie ik dit boven aan staan!! Kreeg spontaan de kriebels, WANT IK MOET MORGEN VROEG!.. brrrrr.... ik wil niet Boos!

Ben nog nooit eerder geweest, dus ik hoop niet dat ik flauw ga vallen als jou... maar ik vind het maar niks... bah

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:31

june20 schreef:
onze tandarts heeft bij mijn vriend de verstandskiezen getrokken.. of gaat het om verstandskiezen die er nog in zitten? die nog niet naar boven gekomen zijn zeg maar

Er is idd een verschil tussen trekken en snijden.

Een tandarts kan kiezen trekken, maar daarvoor moeten ze al wel (helemaal) doorgekomen zijn. Mijn twee bovenste verstandskiezen zijn op die manier verwijderd, was niet heel prettig maar het was te doen onder plaatselijke verdoving.

Een kaakchirurg verwijdert kiezen operatief als ze nog niet of nog niet helemaal doorgekomen zijn. Een van mijn onderste verstandskiezen lag op z'n kant met de wortels naar achteren. Die zou dus van z'n levensdagen niet normaal doorgekomen zijn, dat was hoe dan ook een klusje voor de kaakchirurg geworden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 18:40

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:24

Nou ik ben geweest... viel me eigenlijk best mee.. whahaha...
Alleen het moment dat ze hem er uit moeten trekken is een beetje naar... dan drukken ze nogal hard op je kaak!!

Maar ik heb nu mooi banketstaaf, want de verdoving is nog niet uit gewerkt... ik vrees dat over een paar uurtjes de pijn wel komt Boos!

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:28

Pff ik ken het, ik moet echt al een hele tijd heen voor mijn verstandskiezen. Ik durf geen eens een afspraak te maken Bloos

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:31

MoonLight01 schreef:
Nou ik ben geweest... viel me eigenlijk best mee.. whahaha...
Alleen het moment dat ze hem er uit moeten trekken is een beetje naar... dan drukken ze nogal hard op je kaak!!

Maar ik heb nu mooi banketstaaf, want de verdoving is nog niet uit gewerkt... ik vrees dat over een paar uurtjes de pijn wel komt Boos!

Ach, als je het niet door de verdoving heenvoelt zal het wel te doen zijn denk ik, anders nu vast paracetamol nemen, dan is het minder erg Ach gut

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:06

Bij mij is er nu eentje aan het doorkomen. Hij doet er al ruim 1,5 jaar over.
Nu voel ik dat ie echt horizontaal ligt en dat het dus wel een retourtje kaakchirurg wordt.

De eerst volgende keer dat ik naar de tandarts moet ga ik een doorverwijzing vragen, al me eten blijft erachter hangen en voor je het weet rot straks de hele boel weg Misselijk Der uit met die handel.

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:38

Ik durf eigenlijk niet goed mijn tanden te poetsen.
En ik heb wel een soort mondwater gekregen, Corsodyl ofzo.
maar heeft iemand tips om je tanden te poetsen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:24

probeer een extra zachte tandeborstel en zet niet te veel druk op je tandvlees

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:04

Pff wat een verhalen..
Ik moet 21 okt een verstandkies laten trekken..
Ben al als de dood voor de tandarts! (niet voor de man zelf natuurlijk Tong uitsteken ben meer bang dat ik een gaatje heb oid..)
Dus nou ja, dit zie ik al helemaal niet zitten!
Hoor veel dubbele verhalen..
De één zegt dat het onwijs meevalt, terwijl de ander het een hel vond!
Hou er zelf totaal niet van als iemand in mijn mond zit, en ga er al vrij snel van kokhalzen..
Pijn in me mond hou ik al helemaal niet van!
Dus nou ja, ik hoop dat het echt heeeeeel erg meevalt Tong uitsteken
Maar liever zo snel mogelijk eruit, voordat ik er veel last van ga krijgen.. dat is natuurlijk ook niks!
Laten we maar hopen op het beste Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 12:30

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:29

he magda90.. hoe lang heb jij moeten wachten tot jij aan de beurt was,,, hoeveel weken?..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 11:56

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:31

Ik heb het echt 2 jaar uitgesteld, een afspraak maken bij de kaakchirurg Bloos
Uiteindelijk voor foto's gegaan, gingen ze meteen aan de slag! Wel beter, kon ik me ook niet gaan opfokken vantevoren Tong uitsteken Arts: "Jaaa nu mn favo onderdeel, kracht zetten!". Dus ik moeilijk nadenken over wat hij bedoelde, had hij ineens mn kies in zn handen Tong uitsteken
Ik heb de eerste keer amper napijn gehad, althans aan de kiezen. Die waren ook allebei al door. Ik heb alleen niet zo'n grote kaak/mond en hij had perongeluk mn kaak een beetje ontwricht Tong uitsteken
De 2e keer heeft hij daarom ook mn kaak extra ondersteund met zn handen. 2e keer had ik meer napijn, maar was ook net begonnen met andere medicatie dus voelde me ff goed beroerd. Maar al met al viel het erg mee!
Ik at de eerste dagen een soort appelmoes met gepureerde mango en aarbei van Hak, en dronk veel fruitontbijt Lachen

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:01

nou ik ben vandaag geweest.
Het viel opzich mee.
Alles ging super snel!
Moest ligge, gingen gelijk prikken is (was wat minder fijn, weet liever van te voren wat er gaat gebeuren)
En nou ja,, toen ging ik bijna overgeven omdat de verdoving in me mond kwam en dat was erg vies Tong uitsteken

Maar het ging best snel gelukkig.
Voel het nu nog wel wat, maar heb er gelukkig niet erg veel pijn aan.
Hoop iig dat het nooooit meer hoeft!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:36

Ik kom ook even aanwaaien hier ik ben vandaag geweest voor het uitsnijden van mijn verstandskiezen. Nu ligt het dusdanig moeilijk en in het bot dat ik een operatie moet en dus onder narcose en dan gelijk alle vier!
Heb al een foldertje gehad een recept voor van alles en nog wat maar ben wel bang hoor! Dat uitsnijden ok maar een operatie.. werk zelf trouwens als leerling verpleegkundige Knipoog Vorig blok op chirurgie gestaan Bloos
Mag daarna ook en week niet werken, tillen of sporten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:07

zo dat klinkt best heftig!
gaat vast goedkomen joh,veel sterkte iig!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:34

Het is pas in februari dus ik kan me mentaal nog voorbereiden Knipoog Maar schrok toch wel ff had dit totaal niet verwacht. Wordt wel een week afzien dan.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:40

bij ons in de amalia kliniek (www.angstvoortandarts) kunnen we wel verstandskiezen onder narcose eruit halen.
de behandeling op zich gaat vrij snel, dus als het eventueel zo kan lukken zou ik het zonder narcose doen. narcose wordt in de meeste gevallen niet vergoed, dus het is ook een kosten plaatje.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:41

Ik moet misschien ook mijn wijsheidstanden (of verstandskiezen) eruit laten halen, nog voor ze zijn doorgekomen. BRRR, ik ben er als de dood voor. Nagelbijten / Gniffelen
Hopelijk mag ik onder narcose.. Onze tandarts vertelde dat als het er maar 2 zijn, dat niet het geval is, maar 4 wel. Geen idee hoeveel ik er zal moeten laten uithalen. Maar het meeste hoop ik nog dat ik ze gewoon niet moet laten weghalen.. Hoewel die kans er niet zo in zit volgens mij.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:47

ze doen je echt niet zomaar onder narcose,ik zou er niet meteen op rekenen

evengoed sterkte

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:13

Ik zou juist wel willen dat ik niet onder narcose hoef. De ingreep die ik nu krijg is veel zwaarder dan gewoon onder lokale verdoving ze weg laten halen. Ruilen? Knipoog

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:22

Voor mij is het nu al 3 maanden geleden! En ik kan weer gewoon heerlijk eten hoor!
Alleen had ik 3 weken geleden nog een probleempje. Ik had een blaar en daaruit stak iets hards.
Dus wij terug naar het ziekenhuis. Hadden ze bij de operatie nog iets laten zitten!
Een glazuurflintertje ofzo. Ik moest verdoofd worden bij mijn gehemelte (wat trouwens meer
pijn doet dan een gewone verdoving bij de tandarts!) en toen werd het eruit getrokken.
Ik vond dit echt zéér slordig. Maargoed, ik ben er weer van af, gelukkig.

Ik had vlak na de operatie nooit gedacht dat ik weer kon eten net zoals eerst.
maar dat kan toch weer wel. Ik ben echt blij dat ik het heb laten doen en de pijn viel best wel mee.
achteraf Tong uitsteken

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:55

Ik kom ff dit topic binnenvallen. Door angst voor de tandarts 5 jaar niet geweest, en vandaag voor het eerst weer Haha! Bleek een nieuwe vrouwelijke tandarts te zitten in de praktijk en die was superaardig. Nou gaf 1 verstandskies een probleempje want die was aan het afbrokkelen. Leek haar het beste om die er meteen uit te halen, en geloof het of niet, dat heeft ze zo rustig gebracht dat ze het nog voor elkaar gekregen heeft ook. Nagelbijten / Gniffelen
Máár die stond gewoon rechtop, andere kant boven aan die wil ze in februari eruit halen. Alleen onder liggen ze dus plat, dat vermoedde ik al, maar heb het vandaag ook op de foto gezien. Daarvoor zou ik dus naar de kaakchirurg moeten, maar daar ga ik nog even over.. uh.. nadenken Bloos