Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Re: Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:57

ik vind die Sonja wel slim hoor, ze volgt een cursusje en schrijft een leuk receptenboekje (met een hoop merken van etenswaar erin) en voila, het geld stroomt binnen.
Haha!
hmmm ik denk dat ik ook maar een boek ga schrijven, heb ook wel wat cursusjes gevolgt
Cool

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:01

hiphopje schreef:
ik vind die Sonja wel slim hoor, ze volgt een cursusje en schrijft een leuk receptenboekje (met een hoop merken van etenswaar erin) en voila, het geld stroomt binnen.
Haha!
hmmm ik denk dat ik ook maar een boek ga schrijven, heb ook wel wat cursusjes gevolgt
Cool

Ik kijk er al reikhalzend naar uit Haha! Succes!!! Ben benieuwd of jij ook zo snel de meest verkochte auteur bent. Want alleen dan stroomt het geld binnen hè, als je de steun van half Nederland hebt, dat moet je niet vergeten. Een boek schrijven kan iedereen. Een boek schrijven wat vervolgens 1 miljoen exemplaren verkoopt is een tweede uitdaging.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:08

whahah ik prop me niet vol hoor Haha!
in tegendeel ik eet zelfs nog minder dan wat sonja bakker voorschrijft en dat goed voor me is Knipoog
Achjoh dietisten zijn vaak nog de ongezondste eters hoor (te weinig of soms te veel), die hebben het vaak ook tussen de oren zitten Lachen

En zoals ik al zei ik hoef geen boek te schrijven want als ik echt 'succes' zou willen had ik een ander beroep moeten kiezen Knipoog

Maar ik heb het echt allemaal zo niet bedoelt, en ben tuurlijk niet op alle reacties ingegaan maar ik heb toch regelmatig gezegd in mijn posts dat ik zeker niet alleen maar tegen haar ben omdat ik blij ben dat sonja bakker zo veel mensen kan helpen en dat soort dingen... maarja daar is misschien ook te gemakkelijk overheen gelezen Knipoog Ik schrijf soms ook onleesbare teksten Tong uitsteken Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:10

Het waren iig wel hele lappen tekst Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:11

Waarom voel je dan de drang om je te verdedigen Littlellady (IK had het niet eens tegen jou namelijk)

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:15

oow ik voelde me toch wel aangesproken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:23

Ennn weer ontopic Knipoog

Amaris

waren we oftopic dan?

Anoniem

Vond ik wel een beetje Tong uitsteken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:27

Is het ook niet zo, dat Sonja Bakker heeeeul veeeul light producten in haar boek heeft zitten? Light producten zijn echt niet goed voor je hoor....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:35

Dat denk ik niet want ik ben vreselijk anti-light (ik krijg daar allemaal rare smaken van in mijn mond en ook een vreemd 'gevoel' van enzo) en ik heb me toch prima aan SB kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:37

Eva_ schreef:
Is het ook niet zo, dat Sonja Bakker heeeeul veeeul light producten in haar boek heeft zitten? Light producten zijn echt niet goed voor je hoor....

Boek niet gelezen zeker? Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:37

Eva_ schreef:

Dat valt opzich wel weer mee hoor. Maar je neemt niet de 48+ kaas of de vette kaas van de markt, maar de 20+ kaas, en dat soort veranderingen tikken al gauw aan. Ipv vette salami op je brood, neem je magere kipfilet. Ipv 4 keer opscheppen met het avondeten, schep je 1 keer op!

Hier meldt zich ook een fanatieke Sonja-er. Inmiddels van bijna 85 kilo naar 67 kilo, nu wil ik er nog ongeveer 5 af en dan ben ik tevreden(in een tijd van 3 a 4 maanden, en een lengte van 1,73/1.74 ong)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:40

Maanling schreef:
Maar hoe moet je dan 'gematigd' pro zijn?

Als je tussen de 5 en 10 kg afvalt ben je gematigd pro, en als je >10kg afvalt ben je ontzettend pro?

Ik kan me wel voorstellen dat als je eraan begint, en je boekt resultaat: natuurlijk ben je dan ontzettend pro. Want het werkt toch en daar gaat het dan om?

Ook openstaan voor goede argumenten van mensen die contra zijn, dan ben je gematigd pro!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:42

Oh, dan val ik vast in de categorie Ontzettend Pro Knipoog

Want de argumenten van anderen doen me niet zoveel gezien het feit dat ik me zo goed voel. Dan is het moeilijk om te accepteren dat het misschien niet zo goed is.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:06

Ik heb heel lang veel te veel gewogen. Snapte niet hoe ik normaal moest eten en was vanaf mijn 14e jaar aan het klooien met eten. Veel eten, weinig eten, niets eten en heel veel eten...

Vorig jaar december had ik het helemaal gehad en vroeg mijn moeder aan me of ik Sonja niet een keer wilde proberen, gewoon om te kijken of dat wel zou lukken.

En vanaf dat moment ben ik gaan afvallen. De eerste 9 weken strikt aan het eerste boek gehouden. En ja, de eerste 3 weken had ik enorme honger, maar dat weegt niet op tegen het geluksgevoel van eindelijk 26 kilo kwijt.

Want eindelijk... voor het eerst in mijn hele leven, snáp ik hoe ik moet eten. Welke porties normaal zijn en wat je kunt en mag eten om op gewicht te blijven én om af te vallen.

En ik volg het boek allang niet meer, maakt mij ook niet uit hoe je het noemt... Yvette Bakker, Sonja Bakker, Klaas Bakker... Ik volg nu mijn eigen programma. En al gaat het niet meer zo snel naar beneden, ik val nog steeds af al is het dan met kleine beetjes...

Ik heb geleerd om structuur en regelmaat in mijn eetpatroon te krijgen. Iets wat voorheen ondenkbaar zou zijn. En dat ik er dan net dat steuntje in de rug bij nodig heb gehad is waar ik Sonja eeuwig dankbaar voor zal blijven.

Ik ben ook niet voor en niet tegen Sonja en haar methode. Ik weet alleen hoe ze mij heeft geholpen (en met mij veel meer mensen, heel veel meer mensen) en dan kun je zeggen wat je wilt, de mensen die er een succeservaring mee hebben krijg je naar mijn idee niet overtuigd van het feit dat het 'slecht' zou zijn. Het is maar net hoe je het zelf invult.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:31

Sorry dat ik het zeg maar ik krijg de indruk dat zich jaloerse mensen in dit topic bevinden Verward

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:39

Cyntje schreef:
Sorry dat ik het zeg maar ik krijg de indruk dat zich jaloerse mensen in dit topic bevinden Verward

waar moeten ze jaloers op zijn dan ??

@iefke
zoiezo is regelmaat altijd goed en is dat een der problemen bij veel mensen die iets te dik zjin
dan weer wel eten dan weer niet lichaam leert het direct op te slaan want je weet maar nooit wanneer de volgende maaltijd komt

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:46

iefke schreef:
Ik heb heel lang veel te veel gewogen. Snapte niet hoe ik normaal moest eten en was vanaf mijn 14e jaar aan het klooien met eten. Veel eten, weinig eten, niets eten en heel veel eten...

Vorig jaar december had ik het helemaal gehad en vroeg mijn moeder aan me of ik Sonja niet een keer wilde proberen, gewoon om te kijken of dat wel zou lukken.

En vanaf dat moment ben ik gaan afvallen. De eerste 9 weken strikt aan het eerste boek gehouden. En ja, de eerste 3 weken had ik enorme honger, maar dat weegt niet op tegen het geluksgevoel van eindelijk 26 kilo kwijt.

Want eindelijk... voor het eerst in mijn hele leven, snáp ik hoe ik moet eten. Welke porties normaal zijn en wat je kunt en mag eten om op gewicht te blijven én om af te vallen.

En ik volg het boek allang niet meer, maakt mij ook niet uit hoe je het noemt... Yvette Bakker, Sonja Bakker, Klaas Bakker... Ik volg nu mijn eigen programma. En al gaat het niet meer zo snel naar beneden, ik val nog steeds af al is het dan met kleine beetjes...

Ik heb geleerd om structuur en regelmaat in mijn eetpatroon te krijgen. Iets wat voorheen ondenkbaar zou zijn. En dat ik er dan net dat steuntje in de rug bij nodig heb gehad is waar ik Sonja eeuwig dankbaar voor zal blijven.

Ik ben ook niet voor en niet tegen Sonja en haar methode. Ik weet alleen hoe ze mij heeft geholpen (en met mij veel meer mensen, heel veel meer mensen) en dan kun je zeggen wat je wilt, de mensen die er een succeservaring mee hebben krijg je naar mijn idee niet overtuigd van het feit dat het 'slecht' zou zijn. Het is maar net hoe je het zelf invult.

maar, dat is nu juist het hele eieren eten, de porties van sonja zijn niet normaal.

1100 caloerieen op een dag is niet normaal...
overigens heel goed dat sommigen zoveel zijn afgevallen, petje af!

en, ook ik ben geen anti sonja, want het werpt bij velen vruchten af...
ik zou het alleen nooit zo doen, omdat je een 'aanslag' op je lichaam pleegt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:51

En hoe uit zich zo'n 'aanslag' op je lichaam zich dan? Wat gebeurt er dan precies?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:52

rosanne1988 schreef:
iefke schreef:

maar, dat is nu juist het hele eieren eten, de porties van sonja zijn niet normaal.

1100 caloerieen op een dag is niet normaal...
overigens heel goed dat sommigen zoveel zijn afgevallen, petje af!

en, ook ik ben geen anti sonja, want het werpt bij velen vruchten af...
ik zou het alleen nooit zo doen, omdat je een 'aanslag' op je lichaam pleegt.

de periode voor sonja was eigenlijk wel een aanslag op mijn lichaam, ik voel er nu met sonja stukken beter bij dus denk dat deze aanslag minder is als die van voor sonja..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:54

Maanling schreef:
En hoe uit zich zo'n 'aanslag' op je lichaam zich dan? Wat gebeurt er dan precies?

Je begint te ijlen, ligt te kronkelen op de grond en kan alleen maar over MC Donalds dromen Ja
Alleen mensen die Sonjabakkeren herkennen dat,...

Nee sorry,... is een grapje maanling ( niet persoonlijk Knipoog ) ... maar sommige mensen in dit topic snap ik niet zo!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:54

Citaat:
Je begint te ijlen, ligt te kronkelen op de grond en kan alleen maar over MC Donalds dromen.

Oh, maar dat heb ik wekelijks hoor, SB of niet SB!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:55

je krijgt makkelijk een te kort ergens waardoor je
(soms nu nog niet merkbare) slijtage slag leverd op je ingewanden

dat als je wat gewicht kwijt bent je beter voelt is niet zo gek

want ook overgewicht is niet goed

let er iig op dat MEER DAN NORMAAL drinkt
om de afvalstoffen ook snel je lijf uit te laten gaan ipv dat het zich her en der opstapeld

denk dat je dit dieet net zoiets al 20 anderen
moet zien als een leidraad
iedereen is en reageert anders

let er op dat je iig de goede bouwstoffen genoeg binnen krijgt

succes aan een ieder die aan wil komen of af wil vallen

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:55

Maanling schreef:

je wordt moe en futloos... maar velen merken dit niet door de adrenaline en kick die het afvallen geeft.
verder help je gewoon je spijsvertering naar de mallemoeren,
wat niet goed is voor je darmen.

je lichaam heeft energie nodig, bij alles wat je doet.
met 1100 calorieen kan je de vraag naar energie niet beantwoorden, en word je moe.
je spijsvertering gaat in de spaarstand, en afvallen zal moeilijker gaan.

je hebt meer kans om ziek te worden, doordat je lichaam in de spaarstand gaat, en minder goed kan opboksen
tegen bacterieen en virussen.